ya ben önden çeker ile daha çok açı veriyorum düzgün bi arkadan itişli lazım banaİlk önce önden çekerle el freni çekmeden yanlamayı öğrenin sonra arkadan itişe falan geçersiniz
ya ben önden çeker ile daha çok açı veriyorum düzgün bi arkadan itişli lazım banaİlk önce önden çekerle el freni çekmeden yanlamayı öğrenin sonra arkadan itişe falan geçersiniz
Ama düzgün şasili ve güzel tork veren bi önden çeker de güzel başlangıç olabilir (manuel olcak), Astra J GTC veya Scirocco gibi.4 çekerle başlanır mı, akıllı olun. En temizi Arkadan itiş çünkü; FWD ve AWD demek understeer demek, under steer demek kaza demek, ölüm demek, korku demek. Ama arkadan itiş öyle değil virajda hızlı kaldıysan ver ağırlık transferini direksiyon-gaz pedalı ikilisiyle çık sonra devam.
Arkadan itişle ögrenenler genellikle kitlemiyor, hatta kasıtlı olarak biraz daha az devir çevirip debriyajı sakin bırakmak suretiyle arka lastikleri de frenliyorlar. Ve aklı yerinde olan kimse 250-300 hp arabayla başlamaz, çekiş ne olursa olsunHocam arkadan itiş zanaat isteyen bir çekiş sistemi öyleki eğer 250-300 bg üstü arkadan itişli manuel araç da downshift yaparken devri eşitleyip heel and toe tarzı zanaat sergileyemezsen arka tekerlerin kilitlenip kaymaya başlaması an meselesi bu sebepten arkadan itişli kuvvetli araçlar öğretici değil ağlatıcı olur.Hee ağlayarak öğrenmek daha kolay olur orası ayrı tartışma konusu![]()
bende bunu sorucam en iyi teknik nedir pratik nasıl yapılır bunda aklıma hep takılı bilenden bir fikir alalım bir kaç kere dönerde ve virajda girişimlerim oldu arkayıda açtım biraz topladım ama hebele hübele karambole yaptım yani deneme yanılmaİlk önce önden çekerle el freni çekmeden yanlamayı öğrenin sonra arkadan itişe falan geçersiniz
Bu konuda @motorsinann efsanedir bakbende bunu sorucam en iyi teknik nedir pratik nasıl yapılır bunda aklıma hep takılı bilenden bir fikir alalım bir kaç kere dönerde ve virajda girişimlerim oldu arkayıda açtım biraz topladım ama hebele hübele karambole yaptım yani deneme yanılma
bende genelde viraja gelirken yüksek hızda gelip gazı dengeleyip kontrayı hafifiten verip ardından gazı arttırarak yapmaya çalışıyorumBu konuda @motorsinann efsanedir bakViraja gaz açık giriyorsun ve virajda gazı kes hafif gelir, kontra ver, toplamak için gaza oturman lazım ama. Ben ilkin gaza oturmayı alıştırdım kendimi, kontra verme kendiliğinden alışıyorsun zaten. Ben de çoğu zaman böyle yapmıyorum, çizgide dönmeyi seviyorum ama arkası hafif gelirse de kontra veriyorum
![]()
Ben kısa virajlarda mümkün mertebe burnu içeriye sokmaya çalışıyorum sert hareketler yapmadan, bunu yaptığım zaman zaten arka hafif geliyor o zaman da kontra yapacak genişlik varsa yapıyorum yoksa da tekrar hafif hafif burnu içeriye sokuyorumbende genelde viraja gelirken yüksek hızda gelip gazı dengeleyip kontrayı hafifiten verip ardından gazı arttırarak yapmaya çalışıyorumgeniş dönerlerde bu daha iyi oluyor ama kısa virajlarda tam oturtamyorum
Hocam çoğumuz deneme yanılmadan ve internette ki videolardan gidiyoruz ne yazık ki benim de gelişimim daha çok yeni yeni devam ediyor ilk olarak apaçi modunda boş arazide sürtünmesiz karlı zeminde 5-10 km/h ile handbrake turn yaparak başladım sonra yağmurda ve kuruda sokak arası 20 km/h süratlerinde handbrake turn yaparak devam ettirdim sonra baktım artık el freni zevk vermiyor artık daha başka teknikler denemek istedim yarım yamalak yapılan devrilinmek ve başarısız üzere olunan geri geri J-Turnlerbende bunu sorucam en iyi teknik nedir pratik nasıl yapılır bunda aklıma hep takılı bilenden bir fikir alalım bir kaç kere dönerde ve virajda girişimlerim oldu arkayıda açtım biraz topladım ama hebele hübele karambole yaptım yani deneme yanılma
Ben kısa virajlarda mümkün mertebe burnu içeriye sokmaya çalışıyorum sert hareketler yapmadan, bunu yaptığım zaman zaten arka hafif geliyor o zaman da kontra yapacak genişlik varsa yapıyorum yoksa da tekrar hafif hafif burnu içeriye sokuyorum
Gazı dengelemek çok önemli zaten, ülkedeki çoğu kişi bunu yapamıyor maalesef, virajlarda bol bol frenler falan...
eyvallah beyler bunları uygulamaya çalışcamHocam çoğumuz deneme yanılmadan ve internette ki videolardan gidiyoruz ne yazık ki benim de gelişimim daha çok yeni yeni devam ediyor ilk olarak apaçi modunda boş arazide sürtünmesiz karlı zeminde 5-10 km/h ile handbrake turn yaparak başladım sonra yağmurda ve kuruda sokak arası 20 km/h süratlerinde handbrake turn yaparak devam ettirdim sonra baktım artık el freni zevk vermiyor artık daha başka teknikler denemek istedim yarım yamalak yapılan devrilinmek ve başarısız üzere olunan geri geri J-Turnlerden sonra alınan ilk arkadan itişli araçtan sonra 20-30 km/h hızlarda kuru , kapalı otopark, yağmurlu, ve karlı zemininde arkadan itişle de powersliding gibi tecrübelerim oldu.Lakin bardağı taşıran bu son leylek arabam oldu bozuk olan el freni sonucu bir kaç acı spin tecrübesinden sonra el freni kullanmadan bir şeyler aramaya çalıştım ve karlı zeminde left foot brake drifting ve yağmurlu zeminde 40-50 ile giderken bir ara lift off oversteer'i keşfettim ve bol bol kullanıyorum daha öğrenilecek çok şey var bir çok kez kaza tehlikesi atlattım.Kimseye önermem desem de denemek isteyeceksiniz yollar boşken ve arabada sadece siz varken yapın.He bana sorarsanız en güzeli çizgi kasmak çünkü çizgi kasarken çok doğal bir ortam oluşuyor şu ana kadarki tecrübelerimde çizgi yapmak kadar zevk veren sadece ıslak zeminde lift off oversteer ve karlı zeminde left foot brake drifting.Tabii bunları yazdım yazdım da bunlar benim heyecanlı dakikalar dışarıdan ne kadar amatörce göründüğünü bilmiyorum
![]()
Bu konuda @motorsinann efsanedir bakViraja gaz açık giriyorsun ve virajda gazı kes hafif gelir, kontra ver, toplamak için gaza oturman lazım ama. Ben ilkin gaza oturmayı alıştırdım kendimi, kontra vermeye kendiliğinden alışıyorsun zaten. Ben de çoğu zaman böyle yapmıyorum, çizgide dönmeyi seviyorum ama arkası hafif gelirse de kontra veriyorum
![]()
Hangisi daha çok uyar hangisi uymaz bilemiyorum. Lakin arkadan itiş araçları sevmiyorum hele bir de motoru güçlüyse. Sadece siz istediğinizde arkasını bıraksa iyi, göbek dönerken yeşile yetişeyim diye gazı köklüyorsun direkt arkayı açıveriyor. Hele bir de zemin ıslaksa bırakması kaçınılmaz. Zaten yeni nesil direksiyonlar tepki ve olup biteni anlama açısından berbat, otomobil iyice dengesiz hale geliyor. Limitte viraja giriyorsun, dengeli gazı tutturamayıp biraz fazla basınca yine arkayı açıveriyor. Ciddi alışkanlık ve arabayı tanıma gerektiriyor. Hiç bana göre değil, bir araba yanlayacaksa bunu sadece ben istediğimde yapmalı.