ŞEHİR MAGANDASI TRAFİKTE DEHŞET SAÇTI!!!11!
Çevre yolunda gece 2 de dehşet saçıyosam vay halime

ŞEHİR MAGANDASI TRAFİKTE DEHŞET SAÇTI!!!11!
Sadece şunu belirtmek isterim ki aracınız da şuan Motul motor yağı bulunmakta Motul acaba yağ katkılarını kabul ediyor mu ? Riske bence gerek yok kullanacaksanız yağ katkıları motor yağınızı liqui moly olarak değiştirin.
Özellikle log 3'te yük altındayken 4. silindir bayağı fark açmış vuruntu kısmında. Silindire yağ girdiği kesin.https://drive.google.com/open?id=1RhEeeiqYh7ZWWpE_mRXqbcCtltiyGwvG
Loglar ektedir, dediğim gibi 4. silindirin değerleri normal değil, loglardan da görebilirsiniz. Dosyaları indirip hüclereri genişleterek detayları görebilirsiniz.
Kimisi Full Sentetic kimisi fully Sentetic ayrıca aynı viskozite olsa bile markadan markaya motor yağların değerleri değişiyor...Motor yağı hepsi, sentetik. Markaların öyle diğer markayla karıştıramazsın tarzı bir formülü yok![]()
Özellikle log 3'te yük altındayken 4. silindir bayağı fark açmış vuruntu kısmında. Silindire yağ girdiği kesin.
Ama bu noktadan sonra sorunun mekaniksel olduğu kesinleştiğine göre bence loglara bakarak pek bir yere varamayız. Aslında sizin ilacınız leakdown testi. Kompresyon testinin biraz daha gelişmiş hali. Silindire hava basılıyor, havanın ne kadarının dışarı kaçtığı tespit ediliyor. Türkiye'de yapan var mı bilmiyorum. Ama varsa sorunun gerçekten silindirlerde mi olduğu nokta atışı tespit edilebilir.
Bu arada kompresyon testi yapmış mıydınız hiç? Önce kuru halde ardından özellikle 4. silindire biraz yağ döküp tekrar ölçünce belli olur segmanların ne kadar aşındığı.
Disk ve balatalarım daha sıfır sayılır, değiştireli 1000 km oldu. İkisi de ferodo. Aslında balataların biraz çabuk bitmesi de işime gelir, çünkü beklediğimden fazla ses yapıyorlar. Fren hidroliği de 3-4 ay önce değişmişti. Castrol'ün standart DOT4'ünü kullanmıştım. Eğer sıkıntı çıkarma ihtimali varsa Motul'a geçiş yapabilirim.
Kimisi Full Sentetic kimisi fully Sentetic ayrıca aynı viskozite olsa bile markadan markaya motor yağların değerleri değişiyor...
Bütün markaların yağ minerallerinin içindeki değerler çok farklı aynı viskozite bile olsa farkediyor. Hatta bir çok marka seminerler de satışını yaptıkları ürüne yağ katkı maddeleri dökülmesini tavsiye etmez bu sebep ile doğacak sıkıntıları kesinlikle kabul etmiyorlar. Sonuç olarak liqui moly yağ katkı maddeleri de üretiyor ise kendi marka yağlarına göre üretmektedir. Ayrıca 5w30 ile 5w40 veya 5w50 yi karıştırmak pek guvenceli bir iş değil onu geçtim aynı viskozite bile olsa farklı marka karıştırmak iyi değil.Silindire yağ girdiğini zaten koyduğum resimlerle doğruladık, vcds ile katmerli olarak kanıtladık
Kompresyon testinin her türlüsünü yaptırmak istedim ama hiçbir yer bulamadım yaptırabilecek. Varsa bildiğin adam gibi bir yer gidip yaptırırım. Yarım yamalak yapıyolarmış hatalı ölçüyolarmış duyduğum kadarıyla. Bu kadar önemli bir şey nası yaptıralamaz.
Ben eminim sadece segman gidik ama acaba motoru indirmeden sadece piston ve segman değişimi yapsak çok mu saçma olur?
Ayrıca dediğim Liqui Moly ürünlerinden sence segmandaki boşluğu doldurmak için hangisini kullanmak lazım?
Disk-balatan da çok yeniymişFerodo ilk 1000-2000 km ses yapar, sonra hiç ses yapmaz, tutuşu gayet iyidir. Hatta piste gir, kendine gelsin bi frenler
Valla eğer kuru-ıslak kaynama noktası çok düşük değilse ve sistemde hava yoksa fren hidroliğin kaldırır. Bi motul ile tds lerini karşılaştır istersen.
Güzel düşünmüssün de 5w30 un bile aynı markanın farklı modeline göre 50 farklı özellikte olanı var. Zaten şöyle söyleyeyim, yağların TDS'ini incelersen 5w50-5w40-5w30 karıştırıp keyfine göre bile karışım yapabilirsin. Katkılar zaten yağ seçme gibi bir özellik taşımıyor zaten.
Hocayı çağıralım sınıf karıştı xd
Hocam ben en son mobil esp 0w40 koymuştum son bakımda fakat 10.000 km oldu ve yaklaşık 200 ml yağ eksiltmiş, elimde mobil olmadığı için Liqui Moly TT 4600 5w30 yağını ekledim, sanırım 1.5w-38 falan oldu şuan ayrıca ikisi de farklı marka ve farklı viskoziteBütün markaların yağ minerallerinin içindeki değerler çok farklı aynı viskozite bile olsa farkediyor. Hatta bir çok marka seminerler de satışını yaptıkları ürüne yağ katkı maddeleri dökülmesini tavsiye etmez bu sebep ile doğacak sıkıntıları kesinlikle kabul etmiyorlar. Sonuç olarak liqui moly yağ katkı maddeleri de üretiyor ise kendi marka yağlarına göre üretmektedir. Ayrıca 5w30 ile 5w40 veya 5w50 yi karıştırmak pek guvenceli bir iş değil onu geçtim aynı viskozite bile olsa farklı marka karıştırmak iyi değil.
Aslında zor bir şey değil bence özel servisler yapar. En önemli noktası enjektörleri ve yakıt pompasını devre dışı bırakmak. Ardından dip gaz yapıp marşı 3-5 defa çevirmek. Bu şekilde yapıldığı sürece olacak tek hata kullanılan aletin kalibrasyon bozukluğundandır. Ama sizin durumda yanlış ölçülse bile fark etmez. Çünkü silindirler arasındaki farka bakacağız. Kuru halde ölçümün ardından yağ koyduktan sonra kompresyon bir hayli yükseliyorsa, problem %100 segmandadır.Silindire yağ girdiğini zaten koyduğum resimlerle doğruladık, vcds ile katmerli olarak kanıtladık
Kompresyon testinin her türlüsünü yaptırmak istedim ama hiçbir yer bulamadım yaptırabilecek. Varsa bildiğin adam gibi bir yer gidip yaptırırım. Yarım yamalak yapıyolarmış hatalı ölçüyolarmış duyduğum kadarıyla. Bu kadar önemli bir şey nası yaptıralamaz.
Ben eminim sadece segman gidik ama acaba motoru indirmeden sadece piston ve segman değişimi yapsak çok mu saçma olur?
Ayrıca dediğim Liqui Moly ürünlerinden sence segmandaki boşluğu doldurmak için hangisini kullanmak lazım?
Disk-balatan da çok yeniymişFerodo ilk 1000-2000 km ses yapar, sonra hiç ses yapmaz, tutuşu gayet iyidir. Hatta piste gir, kendine gelsin bi frenler
Valla eğer kuru-ıslak kaynama noktası çok düşük değilse ve sistemde hava yoksa fren hidroliğin kaldırır. Bi motul ile tds lerini karşılaştır istersen.
Güzel düşünmüssün de 5w30 un bile aynı markanın farklı modeline göre 50 farklı özellikte olanı var. Zaten şöyle söyleyeyim, yağların TDS'ini incelersen 5w50-5w40-5w30 karıştırıp keyfine göre bile karışım yapabilirsin. Katkılar zaten yağ seçme gibi bir özellik taşımıyor zaten.
Bütün markaların yağ minerallerinin içindeki değerler çok farklı aynı viskozite bile olsa farkediyor. Hatta bir çok marka seminerler de satışını yaptıkları ürüne yağ katkı maddeleri dökülmesini tavsiye etmez bu sebep ile doğacak sıkıntıları kesinlikle kabul etmiyorlar. Sonuç olarak liqui moly yağ katkı maddeleri de üretiyor ise kendi marka yağlarına göre üretmektedir. Ayrıca 5w30 ile 5w40 veya 5w50 yi karıştırmak pek guvenceli bir iş değil onu geçtim aynı viskozite bile olsa farklı marka karıştırmak iyi değil.
Aslında zor bir şey değil bence özel servisler yapar. En önemli noktası enjektörleri ve yakıt pompasını devre dışı bırakmak. Ardından dip gaz yapıp marşı 3-5 defa çevirmek. Bu şekilde yapıldığı sürece olacak tek hata kullanılan aletin kalibrasyon bozukluğundandır. Ama sizin durumda yanlış ölçülse bile fark etmez. Çünkü silindirler arasındaki farka bakacağız. Kuru halde ölçümün ardından yağ koyduktan sonra kompresyon bir hayli yükseliyorsa, problem %100 segmandadır.
Motor indirmeden değişim elbette yapılabilir. Hatta bence işçiliği az tutmak adına daha mantıklı. Ama bu durumda şöyle bir risk var. Gömlekler de kötü durumdaysa motoru indirmekten başka çare kalmıyor. Kötü gömleğe yeni segman kullanmak da pek mantıklı değil.
Yani işin özeti motor açıldı mı bir defa açılmalı. Artık devamı şansınıza, gömlekler temizse yeni segman ile kurtarırsınız. Değilse motor inip masraf gittikçe artacak maalesef.
LM ürünlerinden ben olsam ceratec'i denerdim ilk olarak. Gömleklere yapışıp boşlukları doldurduğundan bahsediliyordu. Sizin işinizi görebilir.
Ferodolar özellikle şehir içinde düşük hızlarda hafif frenlerde ötüyor. Orta-sert frende ve yüksek hızlarda bir şey yok. Sizin bahsettiğiniz de bu ses sanırım? Eğer zamanla geçecekse çok iyi, çünkü disk-balatayı özellikle aynı marka-model seçtim ki çıkabilecek problemler minimuma insin.Daha ilk haftadan ötmeye başlayınca canım sıkıldı doğrusu.
Tabiki de yanlış bir şey aynı viskoziteyi geçtim farklı marka bile karıştırmak sakıncalı. Sürekli farklı marka yağ kullanmak dahi sakıncalı bir marka yağın viskozitesini sabit tutun. Bunu en basit yağ üreticilerini arayıp sorabilirsiniz. Bunların hepsi size ileri de zarar olarak döner.Hocayı çağıralım sınıf karıştı xd
Hocam ben en son mobil esp 0w40 koymuştum son bakımda fakat 10.000 km oldu ve yaklaşık 200 ml yağ eksiltmiş, elimde mobil olmadığı için Liqui Moly TT 4600 5w30 yağını ekledim, sanırım 1.5w-38 falan oldu şuan ayrıca ikisi de farklı marka ve farklı viskoziteviskozite karışımı ne gibi bir zarar oluşturur acaba yanlış mı yaptım yaklaşık 1.500 kmdir kullanıyorum bu şekilde
![]()
Hocayı çağıralım sınıf karıştı xd
Hocam ben en son mobil esp 0w40 koymuştum son bakımda fakat 10.000 km oldu ve yaklaşık 200 ml yağ eksiltmiş, elimde mobil olmadığı için Liqui Moly TT 4600 5w30 yağını ekledim, sanırım 1.5w-38 falan oldu şuan ayrıca ikisi de farklı marka ve farklı viskoziteviskozite karışımı ne gibi bir zarar oluşturur acaba yanlış mı yaptım yaklaşık 1.500 kmdir kullanıyorum bu şekilde
![]()
Dur onu çağırma, ben sana alma demiştim diye başlar yoksa![]()
Sen söylenmesine bakma. Adamın elinden günde 88543 tane vag motoru geçiyor senin derdini en iyi o anlar![]()
Araba ekspertizde, havada asılı, kanka böylr böyle alayım mı dedim, yok alma sakın dedi. Dedim abartıyosun ya, alıyoruuum dedim. Naparsan yap dedi![]()