KAPALI Lpg mi Dizel mi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Omer33
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Omer33

Taklacı Güvercin
24
Arkadaşlar öncelikle merhaba Merak ettiğim şudur ki Mesela Ford Focus Dizel 110 Beygir mi daha az yakar yoksa Focus lpgli 115 beygir mi? Ve de hangisinin güç verimi daha iyi olur acaba vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.
 
Bu soruya cevap verebilmek için

Kullanılacak yıllık kilometre
Kullanılacak coğrafi topografya
Kullanılacak iklim
İhtiyaç duyulan güç
İhtiyaç duyulan hızlanma vs vs

gibi daha kişisel bilgiler vermelisin mantıklı bir yorum yapılsın. Bu forumun diğer forumlardan farkı otomobil üzerine daha bilgi sahibi yada bilgi sahibi olmak isteyen insanlar topluluğu olmasıdır. Dizel mi LPG mi sorusu donanımhaberde popüler olabilir ama burada doğru dürüst cevap bile alamazsın.
 
Bu arada 115 beygirlik motor, lpg takınca 95 beygir üretirse öpün başınıza koyun.. Geçen sene sattık arabayı. lpg de çekiş yok gibi bişeydi. Bu arada bahsettiğim araba arkadaşımın 1,6 mondeosu..
 
Bu arada 115 beygirlik motor, lpg takınca 95 beygir üretirse öpün başınıza koyun.. Geçen sene sattık arabayı. lpg de çekiş yok gibi bişeydi. Bu arada bahsettiğim araba arkadaşımın 1,6 mondeosu..
Ali,
Bir siteden takip ettiğim kadarıyla (facebook grupları da var) performans kaybı artık AFR ayarı ile çözümlenebiliyor. Bu işi profesyonel olarak yapan kişiler var. Bende yaptırıp deneyeceğim. Sanırım LPG deki performans kaybı tarih oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Bu soruya cevap verebilmek için

Kullanılacak yıllık kilometre
Kullanılacak coğrafi topografya
Kullanılacak iklim
İhtiyaç duyulan güç
İhtiyaç duyulan hızlanma vs vs

gibi daha kişisel bilgiler vermelisin mantıklı bir yorum yapılsın. Bu forumun diğer forumlardan farkı otomobil üzerine daha bilgi sahibi yada bilgi sahibi olmak isteyen insanlar topluluğu olmasıdır. Dizel mi LPG mi sorusu donanımhaberde popüler olabilir ama burada doğru dürüst cevap bile alamazsın.
Anladım kardeş yıllık 15000 kilometre civarı yaparım. Kullanacağım yer şuanda tam belli değil ama muhtemelen soğuk karlı biryer olur sen soğuk iklimi olan yerle sıcak Akdeniz bölgesinde ne gibi farklılıklar olur onu da söylersen sevinirim suanda tam belli değil çünkü taşınma durumu var. Kardeş ben güçlü olsun istiyorum hani 110 Beygirse hakkını versin gücü çok düşüyorsa eğer lpg de daha düşük beygiri bi araba alırım zaten.
 
Bu arada 115 beygirlik motor, lpg takınca 95 beygir üretirse öpün başınıza koyun.. Geçen sene sattık arabayı. lpg de çekiş yok gibi bişeydi. Bu arada bahsettiğim araba arkadaşımın 1,6 mondeosu..
Anladım kardeş peki yakıt olarak nasıl hangisi daha az yakıyor ve biri daha çok yakıyorsa diğeriyle arasında çok fark olur mu yakıt tüketiminde?
 
Ali,
Bir siteden takip ettiğim kadarıyla (facebook grupları da var) performans kaybı artık AFR ayarı ile çözümlenebiliyor. Bu işi profesyonel olarak yapan kişiler var. Bende yaptırıp deneyeceğim. Sanırım LPG deki performans kaybı tarih oluyor.

Ben otur şeylere inanmıyorum. Bu meret ecuden bilgi çekmiyor. Bu arabalar öyle sanıldığı kadar basit değil. İstanbul bölgesinde yapacağın ayar, sapanca bölgesinde sapıtacaktır. Kartepeye çıktıkca motorun bayılacaktır. Yada 35 derece yaz sıcağında otobanda giderken yaptığınız ayar, istanbulda 7 derecede bambaşka sorunlara sebeb olacaktır. Benim arabam heer 90 km de bir ecusu programlıyor. Geçen gün motor emisyon uyarısı verdi. Yani arıza lambası yandı. OBD 2 ile bakınca gördümki Gaz pedalı konum arızası vermiş. İstanbuldan Çıkıp ankaraya gittiğimdede aynı hatayı vermişti. Gaz pedalı sensor hatası. 0 rakımdan 1431 rakıma çıktığımdada verdi. İstanbulda hava sıcaklı 10 derece birden düşüncede verdi. Bu ecunun kendi kendini zamanından programlayamaması yüzünden oluşan bir durumda. Çünkü kelekbek ağzı motor start verirken koşula göre açılıyor. Bu arıza ecu kendini programladığı zaman geçiyor. Kaldıki bu profesyonel ayar işi aklım hiç kesmiyor.
 
Anladım kardeş yıllık 15000 kilometre civarı yaparım. Kullanacağım yer şuanda tam belli değil ama muhtemelen soğuk karlı biryer olur sen soğuk iklimi olan yerle sıcak Akdeniz bölgesinde ne gibi farklılıklar olur onu da söylersen sevinirim suanda tam belli değil çünkü taşınma durumu var. Kardeş ben güçlü olsun istiyorum hani 110 Beygirse hakkını versin gücü çok düşüyorsa eğer lpg de daha düşük beygiri bi araba alırım zaten.

Soğuk iklimde lpgnin çalışma sıcaklığına ulaşıp benzinden lpgye geçiş yapma süresi ile sıcak iklimde ki süre farklılık gösterir. Özellikle şehir içi kısa mesafede gideceğin yere varabilirsin ama hala lpgye geçiş yapamamış olabilirsin.
 
Bu arada 115 beygirlik motor, lpg takınca 95 beygir üretirse öpün başınıza koyun.. Geçen sene sattık arabayı. lpg de çekiş yok gibi bişeydi. Bu arada bahsettiğim araba arkadaşımın 1,6 mondeosu..

Araçtana raca değişen bir durum bu sanırım. Benim asx 117hp en son dynoda %87 verid ki buda yaklaşık 101kusur hp. Gerçi dyno çok kötü yapıldı ve lastikler eski idi.
 
Soğuk iklimde lpgnin çalışma sıcaklığına ulaşıp benzinden lpgye geçiş yapma süresi ile sıcak iklimde ki süre farklılık gösterir. Özellikle şehir içi kısa mesafede gideceğin yere varabilirsin ama hala lpgye geçiş yapamamış olabilirsin.
Anladım. O zaman soğuk biyer olursa dizel daha iyi olur. Peki 2.el de araba eskidikçe dizel mi daha çok sorun çıkarır lpg mi?
 
Anladım. O zaman soğuk biyer olursa dizel daha iyi olur. Peki 2.el de araba eskidikçe dizel mi daha çok sorun çıkarır lpg mi?

Dizel soğuk havada daha iyi olurdan ziyade benzinden lpg'ye geçişte planladığınız tasarrufu yapamazsınız.

Eskidikçe sorun çıkarma ihtimaline gelirsek; bu sorunuzun da net bir cevabı yok. Markadan markaya hatta modelden modele farklılık gösterebilir.

Ancak genel olarak benzinli arabaların yürütme maliyeti(sorun çıkarma ihtimali değil) her zaman için dizel arabalardan daha düşüktür.
 
Dizel soğuk havada daha iyi olurdan ziyade benzinden lpg'ye geçişte planladığınız tasarrufu yapamazsınız.

Eskidikçe sorun çıkarma ihtimaline gelirsek; bu sorunuzun da net bir cevabı yok. Markadan markaya hatta modelden modele farklılık gösterebilir.

Ancak genel olarak benzinli arabaların yürütme maliyeti(sorun çıkarma ihtimali değil) her zaman için dizel arabalardan daha düşüktür.
Anladım tamam sağolun.
 
Hocam yeni nesil lpg sistemlerinde beyinden yapılan regülasyonlarla, kısmen benzin püskürtmesi vb. yeni teknolojilerle performans kaybının büyük ölçüde önüne geçildi. Ama Ford'un atmosferik benzinlilerine lpg uygulaması yapıldığında sıkıntısı eksik olmuyor. En başta ateşleme sistemine yükleniyor. Bobini ve bujileri vakitsiz bitiriyor. Sonrasında supaplar hasar alabiliyor. Ayrıca ateşleme sistemindeki arızalar nadiren de olsa gem modulüne kadar vuruyor. Onun da masrafı hiç az değil. Ha, bu arızaların hiçbirini yaşamayabilirsiniz, o da büyük şans olur tabii.:) LPG düşünüyorsanız direk olarak Japon ve G.Kore markalarının atmosferiklerine bakmanızı öneririm.
Anladım kardeş yıllık 15000 kilometre civarı yaparım. Kullanacağım yer şuanda tam belli değil ama muhtemelen soğuk karlı biryer olur sen soğuk iklimi olan yerle sıcak Akdeniz bölgesinde ne gibi farklılıklar olur onu da söylersen sevinirim suanda tam belli değil çünkü taşınma durumu var. Kardeş ben güçlü olsun istiyorum hani 110 Beygirse hakkını versin gücü çok düşüyorsa eğer lpg de daha düşük beygiri bi araba alırım zaten.
Gece araba bırakırken el freninin bile çekilemediği çok soğuk bölgelerde dizel araç pek makbul değildir çünkü motorin çok soğuk havalarda donmaya meyillidir. Öyle bir yerde kullanacaksanız zaten dizeli tavsiye etmem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Bu soruya cevap verebilmek için

Kullanılacak yıllık kilometre
Kullanılacak coğrafi topografya
Kullanılacak iklim
İhtiyaç duyulan güç
İhtiyaç duyulan hızlanma vs vs

gibi daha kişisel bilgiler vermelisin mantıklı bir yorum yapılsın. Bu forumun diğer forumlardan farkı otomobil üzerine daha bilgi sahibi yada bilgi sahibi olmak isteyen insanlar topluluğu olmasıdır. Dizel mi LPG mi sorusu donanımhaberde popüler olabilir ama burada doğru dürüst cevap bile alamazsın.
Bence aracın kullanılacak olduğu coğrafi bölgenin sosyolojik konumu ve halkın refah seviyesi dermitolojik açıdan çok önemli çünkü halkın refah seviyesi yukarda olursa yola atlamalar olmaz ve siz de aniden fren yapmak ve bu sebeple fazla yakıt yakmamış olursunuz.

Yine aracın kullanılacağın yerin dünya üzerinde hangi dikey ve yatay enlemlerde bulunduğu da son derece önemli. Ayrıca aracın teslim alınırken bulunduğu ortamdaki oksijenin karbonhitrat değerleri de diğer saydığım maddeler kadar önem taşıyor.
 
Bence aracın kullanılacak olduğu coğrafi bölgenin sosyolojik konumu ve halkın refah seviyesi dermitolojik açıdan çok önemli çünkü halkın refah seviyesi yukarda olursa yola atlamalar olmaz ve siz de aniden fren yapmak ve bu sebeple fazla yakıt yakmamış olursunuz.

Yine aracın kullanılacağın yerin dünya üzerinde hangi dikey ve yatay enlemlerde bulunduğu da son derece önemli. Ayrıca aracın teslim alınırken bulunduğu ortamdaki oksijenin karbonhitrat değerleri de diğer saydığım maddeler kadar önem taşıyor.
HAYKIRDIMd::d:dd:dd::d:d:d:d
 
sadece 1 depo gazı hesap etmeyin bakım maliyetlerini geçtim hemen her depoda 50 tl lıkta benzin tüketiyor araçlar ısınana kadar vs. bu şekilde düşündüğünüz zaman her türlü dizel daha az yakar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56 ve bt
Bence aracın kullanılacak olduğu coğrafi bölgenin sosyolojik konumu ve halkın refah seviyesi dermitolojik açıdan çok önemli çünkü halkın refah seviyesi yukarda olursa yola atlamalar olmaz ve siz de aniden fren yapmak ve bu sebeple fazla yakıt yakmamış olursunuz.

Yine aracın kullanılacağın yerin dünya üzerinde hangi dikey ve yatay enlemlerde bulunduğu da son derece önemli. Ayrıca aracın teslim alınırken bulunduğu ortamdaki oksijenin karbonhitrat değerleri de diğer saydığım maddeler kadar önem taşıyor.

Nemlilik oranına bağlı olarak denizsuyu tuzluluk oranını es geçmiş olmana darıldım. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel
Benzin akarı yok kokarı yok en pahalı gidiyorlar.Tartışmaya da girmiyorlar.Kafaları da daralmıyor değil mi? @Sailor @bt @Cagdas Cag @saracer
Lpg zaten bana gore cok mantikli degil. Lpg nin temel amaci basit. 10 litre benzin yakan bir araba lpg de 12 13 gibi birsey yakar. Tabi lpg eskiden cok ucuz oldugu icinde cogu insanin gecme sebebi olurdu.simdi hem lpg pahali , ustune ayar nedir bilmeyen ustalar turedi, ustune ekstra lpg taktirmak pahalandi ve kim ne derse desin motorun omrunden calmaya basliyorsunuz.

Dizel gene benim kafama gore mantikli degil.5 lirayi gecti gececek zaten pompada.alirken benzinliye gore daha fazla veriyorsunuz. Yetmedi bakiminada daha fazla veriyorsunuz. En ufak bir arizada ise benzinden cok daha masrafli ve yuklu seylerle ugrasirsiniz.sabah isinmasiydi turbosuydu vs ben bununlada ugrasmam.

E kardesim onu sevmezsin bunu sevmezsin ne yapcaz diyenlerede az yakan benzinli oneririm. Yeni kasa mazda 3 benzinli ile ortalama 6.5 gormuslugum var. Elbetteki bunu dahada cesitlendirebilirim.dusuk hacimli turbolu olanlarda kabulum. Cok zorlamadiginiz surece onlarinda az yakanlari makbul.

Veya son care gider hybrid e binerim.gelecegin teknolojisi emisyonlarla ugrasan dizeller degil elektrikliler sonucta.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...