Ali,Bu arada 115 beygirlik motor, lpg takınca 95 beygir üretirse öpün başınıza koyun.. Geçen sene sattık arabayı. lpg de çekiş yok gibi bişeydi. Bu arada bahsettiğim araba arkadaşımın 1,6 mondeosu..
Anladım kardeş yıllık 15000 kilometre civarı yaparım. Kullanacağım yer şuanda tam belli değil ama muhtemelen soğuk karlı biryer olur sen soğuk iklimi olan yerle sıcak Akdeniz bölgesinde ne gibi farklılıklar olur onu da söylersen sevinirim suanda tam belli değil çünkü taşınma durumu var. Kardeş ben güçlü olsun istiyorum hani 110 Beygirse hakkını versin gücü çok düşüyorsa eğer lpg de daha düşük beygiri bi araba alırım zaten.Bu soruya cevap verebilmek için
Kullanılacak yıllık kilometre
Kullanılacak coğrafi topografya
Kullanılacak iklim
İhtiyaç duyulan güç
İhtiyaç duyulan hızlanma vs vs
gibi daha kişisel bilgiler vermelisin mantıklı bir yorum yapılsın. Bu forumun diğer forumlardan farkı otomobil üzerine daha bilgi sahibi yada bilgi sahibi olmak isteyen insanlar topluluğu olmasıdır. Dizel mi LPG mi sorusu donanımhaberde popüler olabilir ama burada doğru dürüst cevap bile alamazsın.
Anladım kardeş peki yakıt olarak nasıl hangisi daha az yakıyor ve biri daha çok yakıyorsa diğeriyle arasında çok fark olur mu yakıt tüketiminde?Bu arada 115 beygirlik motor, lpg takınca 95 beygir üretirse öpün başınıza koyun.. Geçen sene sattık arabayı. lpg de çekiş yok gibi bişeydi. Bu arada bahsettiğim araba arkadaşımın 1,6 mondeosu..
Ali,
Bir siteden takip ettiğim kadarıyla (facebook grupları da var) performans kaybı artık AFR ayarı ile çözümlenebiliyor. Bu işi profesyonel olarak yapan kişiler var. Bende yaptırıp deneyeceğim. Sanırım LPG deki performans kaybı tarih oluyor.
Anladım kardeş yıllık 15000 kilometre civarı yaparım. Kullanacağım yer şuanda tam belli değil ama muhtemelen soğuk karlı biryer olur sen soğuk iklimi olan yerle sıcak Akdeniz bölgesinde ne gibi farklılıklar olur onu da söylersen sevinirim suanda tam belli değil çünkü taşınma durumu var. Kardeş ben güçlü olsun istiyorum hani 110 Beygirse hakkını versin gücü çok düşüyorsa eğer lpg de daha düşük beygiri bi araba alırım zaten.
Bu arada 115 beygirlik motor, lpg takınca 95 beygir üretirse öpün başınıza koyun.. Geçen sene sattık arabayı. lpg de çekiş yok gibi bişeydi. Bu arada bahsettiğim araba arkadaşımın 1,6 mondeosu..
Anladım. O zaman soğuk biyer olursa dizel daha iyi olur. Peki 2.el de araba eskidikçe dizel mi daha çok sorun çıkarır lpg mi?Soğuk iklimde lpgnin çalışma sıcaklığına ulaşıp benzinden lpgye geçiş yapma süresi ile sıcak iklimde ki süre farklılık gösterir. Özellikle şehir içi kısa mesafede gideceğin yere varabilirsin ama hala lpgye geçiş yapamamış olabilirsin.
Anladım. O zaman soğuk biyer olursa dizel daha iyi olur. Peki 2.el de araba eskidikçe dizel mi daha çok sorun çıkarır lpg mi?
Anladım tamam sağolun.Dizel soğuk havada daha iyi olurdan ziyade benzinden lpg'ye geçişte planladığınız tasarrufu yapamazsınız.
Eskidikçe sorun çıkarma ihtimaline gelirsek; bu sorunuzun da net bir cevabı yok. Markadan markaya hatta modelden modele farklılık gösterebilir.
Ancak genel olarak benzinli arabaların yürütme maliyeti(sorun çıkarma ihtimali değil) her zaman için dizel arabalardan daha düşüktür.
Gece araba bırakırken el freninin bile çekilemediği çok soğuk bölgelerde dizel araç pek makbul değildir çünkü motorin çok soğuk havalarda donmaya meyillidir. Öyle bir yerde kullanacaksanız zaten dizeli tavsiye etmem.Anladım kardeş yıllık 15000 kilometre civarı yaparım. Kullanacağım yer şuanda tam belli değil ama muhtemelen soğuk karlı biryer olur sen soğuk iklimi olan yerle sıcak Akdeniz bölgesinde ne gibi farklılıklar olur onu da söylersen sevinirim suanda tam belli değil çünkü taşınma durumu var. Kardeş ben güçlü olsun istiyorum hani 110 Beygirse hakkını versin gücü çok düşüyorsa eğer lpg de daha düşük beygiri bi araba alırım zaten.
Bence aracın kullanılacak olduğu coğrafi bölgenin sosyolojik konumu ve halkın refah seviyesi dermitolojik açıdan çok önemli çünkü halkın refah seviyesi yukarda olursa yola atlamalar olmaz ve siz de aniden fren yapmak ve bu sebeple fazla yakıt yakmamış olursunuz.Bu soruya cevap verebilmek için
Kullanılacak yıllık kilometre
Kullanılacak coğrafi topografya
Kullanılacak iklim
İhtiyaç duyulan güç
İhtiyaç duyulan hızlanma vs vs
gibi daha kişisel bilgiler vermelisin mantıklı bir yorum yapılsın. Bu forumun diğer forumlardan farkı otomobil üzerine daha bilgi sahibi yada bilgi sahibi olmak isteyen insanlar topluluğu olmasıdır. Dizel mi LPG mi sorusu donanımhaberde popüler olabilir ama burada doğru dürüst cevap bile alamazsın.
HAYKIRDIMd::d:dd:dd::d:d:d:dBence aracın kullanılacak olduğu coğrafi bölgenin sosyolojik konumu ve halkın refah seviyesi dermitolojik açıdan çok önemli çünkü halkın refah seviyesi yukarda olursa yola atlamalar olmaz ve siz de aniden fren yapmak ve bu sebeple fazla yakıt yakmamış olursunuz.
Yine aracın kullanılacağın yerin dünya üzerinde hangi dikey ve yatay enlemlerde bulunduğu da son derece önemli. Ayrıca aracın teslim alınırken bulunduğu ortamdaki oksijenin karbonhitrat değerleri de diğer saydığım maddeler kadar önem taşıyor.
Bence aracın kullanılacak olduğu coğrafi bölgenin sosyolojik konumu ve halkın refah seviyesi dermitolojik açıdan çok önemli çünkü halkın refah seviyesi yukarda olursa yola atlamalar olmaz ve siz de aniden fren yapmak ve bu sebeple fazla yakıt yakmamış olursunuz.
Yine aracın kullanılacağın yerin dünya üzerinde hangi dikey ve yatay enlemlerde bulunduğu da son derece önemli. Ayrıca aracın teslim alınırken bulunduğu ortamdaki oksijenin karbonhitrat değerleri de diğer saydığım maddeler kadar önem taşıyor.
Lpg zaten bana gore cok mantikli degil. Lpg nin temel amaci basit. 10 litre benzin yakan bir araba lpg de 12 13 gibi birsey yakar. Tabi lpg eskiden cok ucuz oldugu icinde cogu insanin gecme sebebi olurdu.simdi hem lpg pahali , ustune ayar nedir bilmeyen ustalar turedi, ustune ekstra lpg taktirmak pahalandi ve kim ne derse desin motorun omrunden calmaya basliyorsunuz.Benzin akarı yok kokarı yok en pahalı gidiyorlar.Tartışmaya da girmiyorlar.Kafaları da daralmıyor değil mi? @Sailor @bt @Cagdas Cag @saracer