Herkese merhaba. Bildiğiniz gibi her geçen gün dünya daha çok kirleniyor, kirletiyoruz. Dizel araçları geçiyorum, co2 salınımları benzinlilerden daha düşüktü (yeni nesillerde aynı araçların benzinlisiyle dizeli neredeyse aynı oldu) ancak NOx 40-50 kat fazlaydı, neyse o konuya girmeyeyim o bambaşka bir konu.
Merak ettiğim konu LPGli araçlar ile benzinli araçlar arasındaki co2 salınım farkı hangi seviyelerde. Okuduğum bazı yazılarda Avrupa'nın bazı bölgelerinde LPG'nin çok yaygın olduğu yazıyordu. Japonya'da çevreyi daha az kirlettiği için taksilerin LPG kullanma şartı varmış.
Siz bu konu hakkında neler biliyorsunuz, ne düşünüyorsunuz? Konuyu "LPG tehlikelidir, tankı patlayabilir, kapalı otoparklara almıyorlar vs." gözüyle değilde bu zehirli gaz salınımları açısından merak ediyorum.
Şuan yorgunum inceleyemedim ama Uludağ Üniversitesi'nden 3 kişi 2006 yılında bunun araştırmasını yapmış, sonuca biraz göz attım kimi şartta LPG kimi şartta benzin daha iyi sonuç vermiş yazıyor. Ancak kullandıkları araçlar 97 Şahin ve 93 Samara. Bir ara onu okuyacağım, bağlantıyı burayada ekliyorum merak edenler için:
http://mmfdergi.uludag.edu.tr/article/download/5000082636/5000076837
Bilgilerden emin değilim ancak Hyundai i10 1.0 benzinlinin co2 salınımı 108g/km imiş, aynı aracın lpglisinin ise 98g/km imiş. Bilgiyi www.nextgreencar.com 'dan aldım, emin olmama nedenim Blue Drive dediği lpgli mi oluyor onu bilmiyorum.
Merak ettiğim konu LPGli araçlar ile benzinli araçlar arasındaki co2 salınım farkı hangi seviyelerde. Okuduğum bazı yazılarda Avrupa'nın bazı bölgelerinde LPG'nin çok yaygın olduğu yazıyordu. Japonya'da çevreyi daha az kirlettiği için taksilerin LPG kullanma şartı varmış.
Siz bu konu hakkında neler biliyorsunuz, ne düşünüyorsunuz? Konuyu "LPG tehlikelidir, tankı patlayabilir, kapalı otoparklara almıyorlar vs." gözüyle değilde bu zehirli gaz salınımları açısından merak ediyorum.
Şuan yorgunum inceleyemedim ama Uludağ Üniversitesi'nden 3 kişi 2006 yılında bunun araştırmasını yapmış, sonuca biraz göz attım kimi şartta LPG kimi şartta benzin daha iyi sonuç vermiş yazıyor. Ancak kullandıkları araçlar 97 Şahin ve 93 Samara. Bir ara onu okuyacağım, bağlantıyı burayada ekliyorum merak edenler için:
http://mmfdergi.uludag.edu.tr/article/download/5000082636/5000076837
Bilgilerden emin değilim ancak Hyundai i10 1.0 benzinlinin co2 salınımı 108g/km imiş, aynı aracın lpglisinin ise 98g/km imiş. Bilgiyi www.nextgreencar.com 'dan aldım, emin olmama nedenim Blue Drive dediği lpgli mi oluyor onu bilmiyorum.