Makyaj.....

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mehmethakantarhan

Profesör
652
Otomobil piyasasinda her daim karsilastigimiz olay.hani aracin far,stop grubu ve tamponlarina hafif dokunuslar yapilarak yapilan makyajlar.bugun youtube ta birseyi farkettim ki olay bizim gordugumuz kadar gorsel degil.

2014 model corolla ihhs testine giriyor.birde 2017 de ayni arac yine ihhs testine giriyor.yanlis anlasilma olmasin oyle puanlarini falan karsilastirmayacagim assagidaki linkte her ikisininde fiziksel durumu gozukuyor.arada gercekten ciddi fark var.

Ozetle olay sadece far,stop grubu ve tampondan ibaret degil gibi ya sizce????


 
Otomobil piyasasinda her daim karsilastigimiz olay.hani aracin far,stop grubu ve tamponlarina hafif dokunuslar yapilarak yapilan makyajlar.bugun youtube ta birseyi farkettim ki olay bizim gordugumuz kadar gorsel degil.

2014 model corolla ihhs testine giriyor.birde 2017 de ayni arac yine ihhs testine giriyor.yanlis anlasilma olmasin oyle puanlarini falan karsilastirmayacagim assagidaki linkte her ikisininde fiziksel durumu gozukuyor.arada gercekten ciddi fark var.

Ozetle olay sadece far,stop grubu ve tampondan ibaret degil gibi ya sizce????


Markalar neler değiştiğini zaten yazıyor ki eğer corolla için artık daha güvenli denilmişse vardır bir değişiklik. Önemli olan markanın arabasını tanıtması yoksa arabayı kullanmadan nereden bilelim :)
 
Makyajla birlikte böylesine hayati bir konuda iyileştirme yapmalarını takdir ediyorum. Yapmayan firmalara da örnek olmasını diliyorum. Lakin Toyota'nın makyaj operasyonunda güvenlik adına böyle bir geliştirme yapmış olmasını kendi tercihine değil, mecbur kalmasına bağlıyorum.. Puanlamalar hakkında hiç bir fikrim olmasa da görüntüleri izlediğimde makyajsız versiyonun güvenlik zafiyeti kabul edilemez düzeyde gibi duruyor. Geliştirme, tercihen değil de gereklilikmiş gibi duruyor.
 
Makyajla birlikte böylesine hayati bir konuda iyileştirme yapmalarını takdir ediyorum. Yapmayan firmalara da örnek olmasını diliyorum. Lakin Toyota'nın makyaj operasyonunda güvenlik adına böyle bir geliştirme yapmış olmasını kendi tercihine değil, mecbur kalmasına bağlıyorum.. Puanlamalar hakkında hiç bir fikrim olmasa da görüntüleri izlediğimde makyajsız versiyonun güvenlik zafiyeti kabul edilemez düzeyde gibi duruyor. Geliştirme, tercihen değil de gereklilikmiş gibi duruyor.
Şimdi siteden baktım aynen dediğin gibi small overlap ten sınıfta kalmış
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Şimdi siteden baktım aynen dediğin gibi small overlap ten sınıfta kalmış
Acceptable almış olup good için dolayısıyla top safety pick+ ödülünü alabilmek için bu düzenlemeye gitmiş olsa kendi tercihi derdim, lakin Acceptable'ın bile altında marginal almış small overlap puanında. Yani vasat yahut vasatın altı diyebiliriz. Böyle olunca tercihten öte gereklilik ve mecburiyetten kaynaklı bir güvenlik geliştirmesi gibi görünüyor bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Acceptable almış olup good için dolayısıyla top safety pick+ ödülünü alabilmek için bu düzenlemeye gitmiş olsa kendi tercihi derdim, lakin Acceptable'ın bile altında marginal almış small overlap puanında. Yani vasat yahut vasatın altı diyebiliriz. Böyle olunca tercihten öte gereklilik ve mecburiyetten kaynaklı bir güvenlik geliştirmesi gibi görünüyor bu.
Aynı sene çıkan rav4 te de benzer sorun vardı diye hatırlıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynı sene çıkan rav4 te de benzer sorun vardı diye hatırlıyorum.
Doğru ben de öyle bir haber okumuştum sanırım.. Bağımsız kuruluşların yaptığı güvenlik testlerinin, markaların üretimine doğrudan bir yaptırımı yok bildiğim kadarıyla, fakat güvenlik testlerinde belli bir düzeyin ( acceptable sanırım ) altında kalmış olmak ciddi anlamda prestij kaybı yaşamasına sebep olur ki düzenlemelere ve geliştirmelere gitmiş olmalarının gerekliliği buradan geliyor benim anladığım..
Yinede tebrik ediyorum, tüm segmentteki tüm markaların top safety pick+ ödülünü toplayabilmeleri dileğiyle..
 
Böyle şeyler oluyor çoğu marka görünmeyen kısımada yatırım yapıyor örneğin bmw 5 makyajlı ile makyajsız arasında yalıtım olarak ciddi fark var
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Makyajda genellikle dış tasarımda değişiklik yapılıyor ama hata giderilmesi de yapılıyor. Yayların değiştiği, güvenlik sorunlarının giderildiği de görülüyor. Hatta EuroNcap'ten 3 yıldız alıp makyajla 4 yıldıza çıkaranlar da oldu.
 
Güvenlik açığı veya çok şikayet edilen bir meseleyi tabi ki düzeltirler ama ucuzlatabilecekleri yerler de varsa pek çekinmezler. Yani modelden modele değişiyor iyileştirme olup olmayacağı.
 
Güzel bir noktaya değinmişsin. Ben olayı kısaca özetleyeyim
Small overlap crash test ABD'li IIHS firması tarafından 2012 yılında yapılmaya başlandı. Bir çok firma bu testte nal topladığı için araçları bu teste uygun hale getirerek güçlendirme yoluna gidildi. Yani kasalar aynı bile olsa olay sadece makyajdan ibaret değil, güçlendirilmiş bir karoser var ortada. Corolla 2014 yılında bu testten gol yedi. 2014 - 2016 arası ABD'de satılan Corolla'lar bu testte sınıfta kaldı (Puan kabul edilebilir diye geçiyor ancak marka bazında prestij problemi). 2017 yılında ise kasa aynı olmasına rağmen daha güçlü bir karoserle gelerek bu testten geçti. Beni açıkçası Toyota değil de Bmw şaşırttı. 2016 yılına kadar F10 5 kasa ve F30 3 kasanın aldığı puanlar Corolla ile aynı. Mercedes ve Audi bu konuda Bmw'den daha başarılı
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hep merak etmişimdir, Amerika'da üretilen Corolla ile Türkiye'de üretilen Corolla aynı güvenlik seviyesindedir diyebilir miyiz? Tüm markalarda aynı aracın farklı fabrikalarda üretilen versiyonları aynı mıdır?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...