Marka

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

grandgrand

Asfalt Kurutucu
58
Merhaba arkadaşlar bir kaç gün önce bilindik x markalı bir arabanın test sürüşünü yaptım 1.6 motor dizel 120 beygir 320 tork benimde şuan kullandığım 1.5 motor 120 beygir 300 tork ford Focus bu focus aracı uzun suredir kullanıyorum her ikiside otomatik vites fakat focusa gaza dokunduğum an uçmaya başlıyor x markalı test arabasında gaza köküne kadar basmama rağmen gidiyor fakat focus gibi gitmiyor motor 1.6 tork 320 olmasına rağmen teknik bilgi açısından focustan daha performanslı olması gerekirken çok gerisinde kaldığını gördüm şahsen anlam veremedim sizin düşünceleriniz nedir?
 
Dip not : X markalı araçla 170 gördüm ama hızlanisi aktifligi kesinlikle benim sürdüğüm araba gibi değil çok geride
 
1.5 tdci 120 hp powershift kombinasyonlu focus'un ilk gaz tepkisi o segmentte ki hiç bir dizel araçta yok. Dizel araçların gaz tepkisi genellikle biraz gecikmeli olur. Yani ilk kalkışı ve hızlanmayı gerçekleştirmek için gazı ezmek gerekir. Tabii şanzıman da ona göre ayarlanmış olur. Focus'un ise fazla hassas. Biraz daha performanslı sürüş için ayarlanmış denebilir. Motor gücüyle falan alakalı bir mevzu değil. Tamamen gaz tepkisinin keskinliği ile alakalı.
 
Son düzenleme:
Bir çok araba kullandım konfor süper sürüş berbat ötesi üst segment arabalar hariç ford Focus özellikle 2015 ve sonrası dizel otomatik 120 beygir 300 torklu arabalar gerçekten hakkını veriyor diye düşünüyorum
 
O X model arabada konfor odaklı olduğu için tork konverterli CVT veya AT şanzıman vardır . Maksatıda pakt lastiki gibi gücü gererek ani hızlanmnın önüne geçmek. Konforun kaçmasın .

Şanzımanla pek alakası yok. Passat DSG kullanıyor ancak Focus gibi bir gaz tepkisi yok mesela
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Otomobilin üretim amacıyla alakalı biraz da. Yani focus'u isteyen kitle genelde hareketli sürüşü sevdiği için şanzıman ve gaz pedalı ayarlarını da ona göre yapıyorlar. Trafikte falan dizel otomatik focus'u kullanmak için biraz alışma süreci gerekiyor. Gaz pedalının ayarını kaçıranlar olabiliyor ilk kalkış sırasında. Ama alıştıktan sonra da oldukça atak geliyor.

Mesela aynı kasa focus'ta 1.6 tdci 115 hp manuel versiyonunu kullanıyorum. Powershift'li focus'la benzer kalkış yapabilmem için 1.vitese takıp gazı iyice ezip debriyajdan ayağımı hızlı şekilde çekmem gerekiyor. Hatta bazı zamanlar ilk kalkışta yarım kavramada tutarak gaza yüklenmem bile gerekebiliyor. Bu şekilde otomatik focus'un kalkışına bir nebze de olsa yetişebiliyorum ama yine tamamen yeterli olmuyor. Malum, powershift'in tepkileri ve kavrama ayarı benden daha hızlı ve zamanında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
X marka aracı Opel veya Fiat olarak düşündüm sayısal değerlerinden ötürü :) Fiat o kadar değildir ama Opel'in gaz tepkilerinin "hey yavrum heey" dedirtecek kıvamda olduğunu iyi bilirim. =) Yanılıyorsam ve başka bir markaysa, muhtemelen gaz tepkisi benzer durumdadır. Ford'ların gaz tepkileri ise gerçekten çok iyi ayarlanmıştır, aracı olduğundan daha seri hissettirir. Gaz pedalı drive-by-wire sistemiyle değil de eski usul telle bağlıymış gibi net tepkiler verir. Powershift şanzımanlarını hiç kullanmadım ama yürümeye çok hevesli bir karakteri olduğu söyleniyor. Yaşadığınız hisler bu yüzdendir.
 
İnsanlar boşuna Ford almıyor :) " bir insan neden Ford alır ki " diye düşünen adamlar kullanmadığı için böyle düşünür, Ford'un mühendisliği yüksektir mekanik detaylara takıntılı bir markadır
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...