Marmaristeki tur midibüsü kazası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
kazada yaralı kurtulanlardan biri şoförün biz bittik vs dediğini duymuş. Bazı kişiler de önden bakınca sadece sol lastiğin fren izi gözüküyor diğeri kilitlenmiş gibi bir şeyler dedi de inanmadım. İddialar bunlar karar :(
Acep frenler falan her sey calisiyordu da sofor virajin o kadar sert oldugunu fark ettiginde mi bittik falan dedi. Cok tehlikeli viraj, ilk girisi yumusak gibi duruyor ortasina gelmeden ciddi sekilde keskinlesiyor. Fren de patlamis olabilir ama o zaman sol lastikten fren izi cikmaz. Bakalim ayrintilar cikar.
 
Bende önce teknik arıza sandım ama, retarder varda kullanmıyor ise, bu iş boyutu değişir. Sürücü hatası olma yolunda .
Ben bu araclarla 2 sene ist- sile yaptim. Sile yollari da malum oldukca tehlikelidir. Frenden cok retarder kullaniyor soforler. Motoru bi kitliyor one dogru yigiliyor. Ilk seviyede yokus asagi hizi koruyor, diger seviyelerde hizi dusurmeye basliyor. Bana o yuzden ilginc geldi.
 
videoyu şimdi izledim de o ne hız be kardeşim ya. o anki panik ile retarder kullanmayı aklına getirememiş olabilir mi acaba? çok korkutucu
Normal sartlarda retarderi yokus asagi inmeye basladigindan beri kullanirsin. Viraja yaklastiginda calistirmaya baslarsan, hizin da fazlaysa gecmis olsun maalesef o da bir ise yaramaz. Fren gibi ani yavaslatma yapmiyor.
 
Normal sartlarda retarderi yokus asagi inmeye basladigindan beri kullanirsin. Viraja yaklastiginda calistirmaya baslarsan, hizin da fazlaysa gecmis olsun maalesef o da bir ise yaramaz. Fren gibi ani yavaslatma yapmiyor.
yerdeki lastik izi kaydığından dolayı çıksa gerek fren falan yok yani belli. otobüs de eski biraz acaba arıza yapmış olabilir mi diye düşünmüyor değilim ne olacağı belli olmuyor sonuçta
 
yerdeki lastik izi kaydığından dolayı çıksa gerek fren falan yok yani belli. otobüs de eski biraz acaba arıza yapmış olabilir mi diye düşünmüyor değilim ne olacağı belli olmuyor sonuçta
Fren yaptığını zaten ben de görmedim de en azından arka stop lambaları yanıyor olurdu fren yapıyor olsa. Ya arıza var ya da virajı kestiremedi iş işten geçti. Yakında haberlere düşer bilirkişi raporu o zaman anlaşılır.
 
Benim aklıma başka şeyler geliyor.

Bunlar 20 sene önceki kamyon/minibüsler değil. Frenleri kolay kolay patlamıyor, bu seviyeye gelince de ikaz veriyor çoğu bunda var mı bilmiyorum ama.. Şirket'e gitmek için zaman zaman farklı servis araçlarına binerim, çoğu 3-4 senede bir aracını yeniliyor ve istisnasız her bindiğim servis aracında konsoldaki servis lambasının yandığını görüyorum. Defalarca şikayet ettik, şirketin de bu konuda bir yaptırımı yokmuş maalsef.

Ancak burada aklıma şu soru geldi. Bu adamın bireysel aracı mı yoksa turizm şirketinin bir şöförü mü? Eğer araç turizm şirketine aitse, kesinlikle bu araca ait servis bakım kayıtları araştırılmalı. Yukarıdan örnek verdiğim gibi çoğu araç çok hoyratça kullanılıyor ve bakımları aksatılıyor. Maalesef denetim bu konuda eksik, ticari araçlar senede 1 muayeneden geçse de çoğu araç 1 sene içerisinde bakım periyodunu 2-3 defa geçirebiliyor.
 
araç eski değil. en azından 2010 falandır. çok da yaşlı sayılmaz. hadi frenler patladı diyelim ve şoför de bunu farketti. retarder disk-kampana çalışmıyorken işe yarıyor mu? yani tamamen ayrı bir sistem midir? eğer öyleyse bile tamamen durdurabileceğini sanmıyorum. yol epey eğimli ve bu bir otomobil değil. biz bittik demesi belki cidden frenlerde çok önceden bir hata oluşmuş. hiçbir aklı başında insan onca yolcuyla o hızda o virajlara girmez. altında çok iyi yol tutan bir otomobil olsa bile girmezsin. benim gördüğüm bu bir mekanik arıza. şoförün belki yapabileceği tek şey aracı uçurumun tersi yönüne doğru yönlendirip tepeye sürmesi olabilirdi. allah rahmet eylesin çok üzücü bir olay. yakınları ne kadar perişan olmuştur hayal bile edemiyorum.
 
araç eski değil. en azından 2010 falandır. çok da yaşlı sayılmaz. hadi frenler patladı diyelim ve şoför de bunu farketti. retarder disk-kampana çalışmıyorken işe yarıyor mu? yani tamamen ayrı bir sistem midir? eğer öyleyse bile tamamen durdurabileceğini sanmıyorum. yol epey eğimli ve bu bir otomobil değil. biz bittik demesi belki cidden frenlerde çok önceden bir hata oluşmuş. hiçbir aklı başında insan onca yolcuyla o hızda o virajlara girmez. altında çok iyi yol tutan bir otomobil olsa bile girmezsin. benim gördüğüm bu bir mekanik arıza. şoförün belki yapabileceği tek şey aracı uçurumun tersi yönüne doğru yönlendirip tepeye sürmesi olabilirdi. allah rahmet eylesin çok üzücü bir olay. yakınları ne kadar perişan olmuştur hayal bile edemiyorum.
Retarder fren sisteminden bağımsız hocam. Motorun devrini sabit tutuyor ya da azaltıyor. Direkt motor freni diyebiliriz. İşin enteresan yanı bu binek araç değil ki viraja yaklaşırken frene bastı ve tutmadığını fark etti durumu olsun. Bu tarz araçlar özellikle yüklüyken yokuşu inmeye başladığı anda frene ufak ufak basar ki aynı anda retarderi de çalıştırır fren sistemine fazla yük binmesin diye. Retarderin aracı yavaşlatması için gerekli olan mesafeyi geçmeden çok önce fark etmiş olması lazımdı frenler tutmuyor idiyse eğer.
 
Fren lambası yanmıyor ? Şöför frene basmıyor mu ? Frenler boşalsa bile pedala bastıgında yanması lazım
Fren boşalmışsa basıldığında fren lambası tabi ki yanabilir ama bu kazada frenin boşalıp boşalmadığını, arızalanmışsa bile nasıl bir arıza yaptığını kestiremeyiz maalesef. Misal fren servosu arızalanır frene basar basar durmaz ama fren ışığı yanar. Keza fren müşürü arızalanır frene bassa da yanmaz. Yani fren arızalanmışsa bile ne çeşit bir arızası olduğunu anlayamıyoruz. O yüzden lamba yanabilir de yanmayabilir de. Arıza olmaması ihtimali üzerinden düz mantık olarak fren lambası yanmıyorsa frene basmamıştır herhalde diyebildik sadece.
 
Fren yapmıyor o belli de retarder stop lambalarına bağlı bir sistem retarder kolu birinci kademeden itibaren fren lambası yakıyor. Retarder şafta bağlı yağ basıncıyla çalışan bi sistem; şaftın aksi yönünde yağ basıncı uygulayarak tekerleri yavaşlatıyor retarder kademesi arttıkça yağ basıncı artıyor ve tıpkı fren etkisi yapıypr. Yani viraj alırken retarderi yarı veya tam konumda açarsa sadece arka tekerler yavaşlayacağı için el freni etkisi yaparak arkanın kopmasına sebep olur. 4x2 Çekici midibüs ve 4x2 otobüslerde bu durum geçerli. 6x2 lerde o kadar tehlike oluşturmuyor
 
Arkadaşlar fren ile ilgil açıklama yapılmış buyrub okuyun
kısaca şöyle
İZMİR'den 'Anneler Günü' nedeniyle gittikleri gezide Marmaris'te midibüsün uçuruma yuvarlandığı ve 24 kişinin ölümüyle sonuçlanan kaza ardından tur araçlarının durumları da incelenmeye başlandı. Şehirlerarası otobüs firmasından emekli, şoför, 57 yaşındaki Yaşar Durmuş, kazanın midibüste retarder sisteminin olmamasından kaynaklandığını belirterek, 'Zaten kazayı yapan sürücü daha önceki virajları fren yaparak indi. O viraja gelmeden de fren ısındı ve şişti. O andan itibaren fren tutmaz, fren pedalı sensöre ulaşmadığı için fren lambası yanmaz' dedi.
http://www.memurlar.net/haber/668035/midibuslerde-retarder-sistemi-yok.html
 
Arkadaşlar fren ile ilgil açıklama yapılmış buyrub okuyun
kısaca şöyle
İZMİR'den 'Anneler Günü' nedeniyle gittikleri gezide Marmaris'te midibüsün uçuruma yuvarlandığı ve 24 kişinin ölümüyle sonuçlanan kaza ardından tur araçlarının durumları da incelenmeye başlandı. Şehirlerarası otobüs firmasından emekli, şoför, 57 yaşındaki Yaşar Durmuş, kazanın midibüste retarder sisteminin olmamasından kaynaklandığını belirterek, 'Zaten kazayı yapan sürücü daha önceki virajları fren yaparak indi. O viraja gelmeden de fren ısındı ve şişti. O andan itibaren fren tutmaz, fren pedalı sensöre ulaşmadığı için fren lambası yanmaz' dedi.
http://www.memurlar.net/haber/668035/midibuslerde-retarder-sistemi-yok.html
Retarder'i olmayan bu tarz araçlarla şehirlerarası yolcu nakli yapmaya cürret edenleri de ilk defa duyuyorum. Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan ve belli koltuk sayısının üstüne çıkan araçlarda muhakkak retarder olmalı. Hiç de aklıma gelmedi yolcu nakli yapan bu araçta retarder olmayacağı. Yazık olmuş.
Şoföre de diyecek bir şey bulamıyorum. Retardersiz araçla o yokuşları ve virajları o hızlarla almaya çalışmak cahil cesareti olsa gerek.
 
Arkadaşlar fren ile ilgil açıklama yapılmış buyrub okuyun
kısaca şöyle
İZMİR'den 'Anneler Günü' nedeniyle gittikleri gezide Marmaris'te midibüsün uçuruma yuvarlandığı ve 24 kişinin ölümüyle sonuçlanan kaza ardından tur araçlarının durumları da incelenmeye başlandı. Şehirlerarası otobüs firmasından emekli, şoför, 57 yaşındaki Yaşar Durmuş, kazanın midibüste retarder sisteminin olmamasından kaynaklandığını belirterek, 'Zaten kazayı yapan sürücü daha önceki virajları fren yaparak indi. O viraja gelmeden de fren ısındı ve şişti. O andan itibaren fren tutmaz, fren pedalı sensöre ulaşmadığı için fren lambası yanmaz' dedi.
http://www.memurlar.net/haber/668035/midibuslerde-retarder-sistemi-yok.html

Benim konuya yazdığım ilk tahmin doğru çıktı o zaman.. .Ancak o midibüste retarder olmaması ilginç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Ya ne otobüs şoförleri var geçen kamilkoç şoförleri ek seferle 2 araba çıkmışlar arka arkaya gidiyorlardı. Ben hız sınırı olmayan yolda 120yle giderken beni solladılar sonra yolda kamilkoçun numarasını aradım telefonda ''siz kaçla gidiyosunuz'' dediler, bunun üzerine otobüslerin hızını ölçmek için yaklaşmaya çalıştım en son 160la yetişebildim 140-150 gidiyolardı, tek şerit gidiş geliş yoldan bahsediyorum..

Daha dün de Ispartaya gelirken bi tane tırın arkasına takıldık virajlı yolda en önce ben arkada arabalar şehirler arası yolcu otobüsü falan vardı. Otobüs sola çıkıyo tam benim hizama geliyo karşıdan araba geliyo geri dönüyo bu şekilde 4-5 defa yaptı selektör falan çekiyo arkadan tıra. Abi tır 80-90 gidiyo zaten benim altımda araba var ben cesaret edemiyorum virajlı yol ne geleceğini bilemiyosun düzlüğü bekliyorum gelsin sollicam yani 5 dk 10dk bekleyemiyo musun. Hadi 1 can için bile 10dk nın önemi yok mu dicem o otobüste 40 45 kişi taşıyosun Allah akıl fikir versin ya
 
Son düzenleme:
Ya ne otobüs şoförleri var geçen kamilkoç şoförleri ek seferle 2 araba çıkmışlar arka arkaya gidiyorlardı. Ben hız sınırı olmayan yolda 120yle giderken beni solladılar sonra yolda kamilkoçun numarasını aradım telefonda ''siz kaçla gidiyosunuz'' dediler, bunun üzerine otobüslerin hızını ölçmek için yaklaşmaya çalıştım en son 160la yetişebildim 140-150 gidiyolardı, tek şerit gidiş geliş yoldan bahsediyorum..

Daha dün de Ispartaya gelirken bi tane tırın arkasına takıldık virajlı yolda en önce ben arkada arabalar şehirler arası yolcu otobüsü falan vardı. Otobüs sola çıkıyo tam benim hizama geliyo karşıdan araba geliyo geri dönüyo bu şekilde 4-5 defa yaptı selektör falan çekiyo arkadan tıra. Abi tır 80-90 gidiyo zaten benim altımda araba var ben cesaret edemiyorum virajlı yol ne geleceğini bilemiyosun düzlüğü bekliyorum gelsin sollicam yani 5 dk 10dk bekleyemiyo musun. Hadi 1 can için bile 10dk nın önemi yok mu dicem o otobüste 40 45 kişi taşıyosun Allah akıl fikir versin ya
<3 eğitim şart <3 erkeklik yapıp basıyorlar ya gaza :D onlara göre yiğitlik o usta şoförlük kral xD

Alttaki logo çok iyi açıklar onlara demek istediğimi;
ge29.gif
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...