KAPALI mazda 6 almak üzereyim

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan drsb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

drsb

Asfalt Kurutucu
30
Yeni makyajlı mazda 6 ya bindim ve çok beğendim. sizce golf 1.6 tdi 2011 highline araçtan sonra performans açısından olumsuzluk olur mu? golf çocuklu olunca yetmemeye başladı. istediğim aradığım doluluk konfor sürüş de bu arabada..güvenlik de keza öyle...hem de biraz da indirim ile çok daha uygun tüm bu dolulukla. burada da danışmadan hareket etmek istemedim.
 
Bunu ciddi ciddi mi yazdiniz ?
Gercekten Lexus, infiniti ile Mazda 6'yi mi kiyasliyorsunuz ya ???? Baska yerde soylemeyin adama baska yerleriyle gulerler

Gercekten acip biraz okuyun..Infiniti,Lexus neymis nasil araclar uretirmis
Sizin "malzemesi A4'ün yanına yaklaşamaz" diye yazdığınızdan daha ciddi yazdım. Evet, kıyaslıyorum. Başka yerde söylersem de bana başka yerleriyle gülerlerse hiç merak etmeyin buradaki gibi bırakmam, hak ettiği cevabı veririm.
Ben Infiniti ve Lexus'un ne olduğunu, nasıl markalar olduğunu yıllarca okudum, inceledim, bindim, o yüzden biraz biliyorum da; siz ya yeni Mazda'ları çok detaylı incelememişsiniz, ya da geçmişte sahibi olduğunuz bir Mazda sizi canınızdan bezdirmiş.
 
Sizin "malzemesi A4'ün yanına yaklaşamaz" diye yazdığınızdan daha ciddi yazdım. Evet, kıyaslıyorum. Başka yerde söylersem de bana başka yerleriyle gülerlerse hiç merak etmeyin buradaki gibi bırakmam, hak ettiği cevabı veririm.
Ben Infiniti ve Lexus'un ne olduğunu, nasıl markalar olduğunu yıllarca okudum, inceledim, bindim, o yüzden biraz biliyorum da; siz ya yeni Mazda'ları çok detaylı incelememişsiniz, ya da geçmişte sahibi olduğunuz bir Mazda sizi canınızdan bezdirmiş.

Peki bunu neye dayanarak söylüyorsunuz ? Gerçekten merak ediyorum
Evet malzeme kalitesi A4'ün yanına yaklaşamaz. Mazda 6'ya iç mekan plastiğini tedarik eden firma Audi'nin kapısından geçemez çok net
İnfiniti Nissan'ın premium otomobil markasıdır, keza Lexus Toyota'nın premium otomobil markasıdır..Mercedes, Bmw, Audi bunlar zaten premium otomobiller
Mazda ; Acura,İnfiniti,Lexus ile rekabet için Amati isimli otomobili çıkarmak istedi, ama o plan hayata geçirilemedi. Dolayısıyla Mazda'nın bu markalarla rekabet edecek bir premium otomobili yok ! Bunu ben demiyorum marka diyor. Şurada da Mazda tarihi ve bunun bilgisi var : https://tr.wikipedia.org/wiki/Mazda

Yani marka bile ben premium değilim diyor ancak siz premium otomobillerle kıyaslıyorsunuz..Ben bunu soruyorum neye dayanarak bunu yapıyorsunuz diye ?? Mazda'nın premium otomobillerle kıyaslayacak bir otomobili dahi yok..Mesela infiniti Q70'e neyle cevap verecek Mazda bana söyler misiniz ? Veya Lexus LS'e neyle cevap verecek ? Mazda 6 ile mi ?

Mazda markasını ve otomobillerini severim, hiç Mazda'm olmadı, hiç Mazda kullanmadım..Dolayısıyla bir sorun yaşamadım..Ama tutup da Mazda kullanmadım diye Mercedes'le,Audi'yle de kıyaslayamam (Mercedes,Audi,Bmw kullandım)..Bunu bilmek için ömür boyu Mazda kullanmaya, Mazda 6'yı incelemeye bile gerek yok.Bunlar aynı seviyedeki araçlar değiller
Toyota tutup Avensis için "benim rakibim Mercedes,Audi" dese tepkim aynı olur
Mazda'nın rakipleri : Mondeo,Passat,Avensis,Superb'dir
 
Son düzenleme:
mazda yı severiz iyidir güzeldir ama audi bmw mercedes le aynı düzeyin civarında bile değil. ha daha ruhu var, tasarımı bence a4 ten de c den de güzel, daha farklı araba. ama yine de bu onlarla aynı düzeyde olduğunu göstermez.

Kesinlikle
Opel böyle bir kıyasa girip rezil olmuştu. O dönem en güçlü arabaları (bugüne kadar yaptığımız en iyi araba diye lanse ediyorlardı) olan Insignia opc'yi (V6 2.8) Audi S4'le kıyaslama gafletine girdiler. Kalkışlarda, slalomda vs.. Opel iyi performans gösterdi ancak 100-200 km arası hızlanmaya sıra geldiğinde ; 100 km/h'yi geçince Audi ile arasında 15-16 saniye gibi abuk subuk bir fark oluştu, Opel'i pistten kazıdılar..Bir de bunun RS4'ü var :)

Not : Bunu Opel'i karalamak için yazmadım..Opel kötü değil, Audi çok iyi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
@byilmaz @hikmetkara Arkadaşlar, şimdi soruyorum: Konumuz C sınıfı değil D sınıfı ama, A180 mi, BMW1 mi, Mazda3 mü? Ben açık söyleyeyim, bu üçlü arasında Mazda'daki premium hissini diğer ikisinde göremedim. Hatta bu kıyaslama özelinde 3'ün yanına Golf'ü de koyarım. Tamam, markalar "biz premium arabalar üretiyoruz" diye çıkıp kendilerini ayrı sınıfa koyuyorlar ama bu fark yaklaşık 10 yıldır o kadar keskin değil. Ben Mazda premium markadır demedim. Ama güncel modellerine bindiğim zaman diğer markalarda kalite farkını eskisi kadar göremiyorum.
Mercedes'in de Premium'luğunu E serisinden itibaren hissetmeye başlıyorum. Audi'de yine A6'dan aşağıya inersem VW muadillerinin pek önünde olduğunu düşünmüyorum. Örneğin Golf Highline'ın A3'ün gerisinde olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. Passat & A4 için de düşüncem aynı. BMW'nin ise iç mekanında premium marka olmayı 2000'li yılların ortasında bıraktığını düşünüyorum. BMW sadece 7 serisinde premium hissi yaşatabiliyor, daha aşağısında ancak sürüşüyle iddialı olabilir. Mazda 6'ya bindiğimde ise kalitesi çok çok üst düzeyde hissettirdi. Mazda 6'dan önce en son Mercedes E180'e bindiğimde net premium hissini yaşamıştım.
Kendilerini premium olarak nitelendiren araçlar son 10 yılda kalitelerini düşürürken, standart markalar arasında gözüken Mazda, çıtasını bu kadar yükselttiyse, kağıt üzerindeki sınıflandırmadan bağımsız tamamen araçlara bakarsam tabii ki premium markalarla kıyaslarım. Mazda6'yı Mondeo, Talisman (ki ikisi de sınıfında beğendiğim arabalar) gibi arabalarla bir tutmam büyük haksızlık olur.
 
Son düzenleme:
@byilmaz @hikmetkara Arkadaşlar, şimdi soruyorum: Konumuz C sınıfı değil D sınıfı ama, A180 mi, BMW1 mi, Mazda3 mü? Ben açık söyleyeyim, bu üçlü arasında Mazda'daki premium hissini diğer ikisinde göremedim. Hatta bu kıyaslama özelinde 3'ün yanına Golf'ü de koyarım. Tamam, markalar "biz premium arabalar üretiyoruz" diye çıkıp kendilerini ayrı sınıfa koyuyorlar ama bu fark yaklaşık 10 yıldır o kadar keskin değil. Ben Mazda premium markadır demedim. Ama güncel modellerine bindiğim zaman diğer markalarda kalite farkını eskisi kadar göremiyorum.
Mercedes'in de Premium'luğunu E serisinden itibaren hissetmeye başlıyorum. Audi'de yine A6'dan aşağıya inersem VW muadillerinin pek önünde olduğunu düşünmüyorum. Örneğin Golf Highline'ın A3'ün gerisinde olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. Passat & A4 için de düşüncem aynı. BMW'nin ise iç mekanında premium marka olmayı 2000'li yılların ortasında bıraktığını düşünüyorum. BMW sadece 7 serisinde premium hissi yaşatabiliyor, daha aşağısında ancak sürüşüyle iddialı olabilir. Mazda 6'ya bindiğimde ise kalitesi çok çok üst düzeyde hissettirdi. Mazda 6'dan önce en son Mercedes E180'e bindiğimde net premium hissini yaşamıştım.
Kendilerini premium olarak nitelendiren araçlar son 10 yılda kalitelerini düşürürken, standart markalar arasında gözüken Mazda, çıtasını bu kadar yükselttiyse, kağıt üzerindeki sınıflandırmadan bağımsız tamamen araçlara bakarsam tabii ki premium markalarla kıyaslarım. Mazda6'yı Mondeo, Talisman (ki ikisi de sınıfında beğendiğim arabalar) gibi arabalarla bir tutmam büyük haksızlık olur.

Siz Lexus ve İnfiniti ile kıyasladınız Mazda'yı..Bahsettiğiniz araçlar lüks adı altında satılıyor. Lüks aracın alıcı kitlesi bellidir, o yüzden lüks araçlarda 3-5 düşünülmez, masraftan kaçınılmaz. Mazda kalitesini ne kadar arttırırsa arttırsın lüks bir araç değildir..
Bahsettiğiniz modeller (Golf,Passat,Mazda ve diğerleri) pastadan daha fazla pay almak için kalitelerini yükseltti, Audi, Bmw, Mercedes'in kaliteden ödün verdiği yok..Bir Golf'ün fiyatı A3'e, A serisine, 1 serisine yakın seyrediyor..Kalite artarsa üretim maliyeti de artar, bu da fiyatlara yansır doğal olarak..Kaliteyi arttırdılar ancak gene de Audi,Mercedes,Bmw ile yarışacak seviyede olduklarını ben düşünmüyorum
 
mazda yı severiz iyidir güzeldir ama audi bmw mercedes le aynı düzeyin civarında bile değil. ha daha ruhu var, tasarımı bence a4 ten de c den de güzel, daha farklı araba. ama yine de bu onlarla aynı düzeyde olduğunu göstermez.
hocam bılıyorsunuz sızı severım ama o dıger arkadasa gaz vermeyın yok tedarıkcısı bıle kapısından gecemez tarzı konusan cocuk ruhlu ınsanlara anlatmak yerıne sızı sectım cunku sızı tanıyorum en azından. su var hocam . benım karsıma a180 - 1 serisi - a3 koysalar zaten finale elbette mazda 3 ve a3 kalır. ıkısınınde bırbırınden farkı yok net soyluyorum.benı bılırsınız tecrube etmeden asla konusmam.

sımdı olayı mazda 6 segmentıne getırırsem , a4 ıle baz alıyorum cunku almanlarda bana gore acık ara en ıyı ıc mekan kalıtesı onda. tasarım olarakta kalıte olarakda yurtdısındada alman dendıgı zaman audı gelır genelde akıla. kımse gelipte audı yerıne mazda alın demıyor tabıkı arada fıyat farkı da var. ama emın olun ben sızı ıstanbul da mısafır edeyım bır mazda 6 ya oturalım bır teste cıkalım sonra kartal dogus a gıdelım ( ıkısınıde tanırım ) bır a4 le cıkalım. bu fıyat farkını hak eden muazzam fark kesınlıkle yok. sıze mazda daha ıyı dıyemem ama sıze audı daha ıyıydı lafınıda soyleyemem.

suda var mazda premıum markayım dıyor zaten su an bakarsanız duruma butık bır marka olup , dıger markalar gıbı her kose basında gorebılecegınız yada tv de her gun reklam oynatan bır marka degıldır. daha once bunu mazda genel mudurude vıdeo da soylemıstı.
 
hocam bılıyorsunuz sızı severım ama o dıger arkadasa gaz vermeyın yok tedarıkcısı bıle kapısından gecemez tarzı konusan cocuk ruhlu ınsanlara anlatmak yerıne sızı sectım cunku sızı tanıyorum en azından. su var hocam . benım karsıma a180 - 1 serisi - a3 koysalar zaten finale elbette mazda 3 ve a3 kalır. ıkısınınde bırbırınden farkı yok net soyluyorum.benı bılırsınız tecrube etmeden asla konusmam.

sımdı olayı mazda 6 segmentıne getırırsem , a4 ıle baz alıyorum cunku almanlarda bana gore acık ara en ıyı ıc mekan kalıtesı onda. tasarım olarakta kalıte olarakda yurtdısındada alman dendıgı zaman audı gelır genelde akıla. kımse gelipte audı yerıne mazda alın demıyor tabıkı arada fıyat farkı da var. ama emın olun ben sızı ıstanbul da mısafır edeyım bır mazda 6 ya oturalım bır teste cıkalım sonra kartal dogus a gıdelım ( ıkısınıde tanırım ) bır a4 le cıkalım. bu fıyat farkını hak eden muazzam fark kesınlıkle yok. sıze mazda daha ıyı dıyemem ama sıze audı daha ıyıydı lafınıda soyleyemem.

suda var mazda premıum markayım dıyor zaten su an bakarsanız duruma butık bır marka olup , dıger markalar gıbı her kose basında gorebılecegınız yada tv de her gun reklam oynatan bır marka degıldır. daha once bunu mazda genel mudurude vıdeo da soylemıstı.

O lafı ben söylediğim için çocuk ruhlu insan lafını üzerime alıyorum. Bir söz söylüyorsanız gelin sahibine söyleyin arkasından konuşmayın. Burada daha ehliyeti olmayan, hayatında araba kullanmamış gelip ahkam kesen tiplerden değilim sakın yanlış anlaşılmasın. Söylediğim bir şeyin altını da verilerle doldururum boş konuşmam
Söylediğinizin arkasındaysanız organize sanayi bölgesinde otomobil firmalarına plastik üreten bir sürü firma var..Gelin bir gün işi gücü bırakalım birine beraber gidelim iç mekanda kullanılan plastik kalitesinin hangi seviyede olduğunu size söylesinler. Seat'a plastik tedarik eden firma VW'ye plastik tedarik edemiyor, kalitesi tutmuyor, vw o plastiği almıyor. Kapısından geçemez dediğimde kastım buydu..Halen burada Audi ile kıyaslanıyor sadece gülüyorum

Mazda markasının genel müdürü premium markayız diyorsa (Nurkan Yurdakul röportajından bahsediyorsunuz) bu bir skandaldır
Madem premiumsun S class ile hangi arabanı kıyaslayacaksın ? Reklam yapmak pazarlama stratejisi ve bütçe ile alakalı bir durumdur. Yıllık 1500 adet satan bir markanın pazarlama bütçesi de tahmin ettiğiniz üzere düşük bir meblağdır..Mazda'nın genel müdürü kendini bu seviyede görüyorsa problem kendisindedir. O halde Mercedes'in Türkiye Genel Müdürünün şu durumda imparatorluğunu ilan etmesi lazım
 
Son düzenleme:
O lafı ben söylediğim için çocuk ruhlu insan lafını üzerime alıyorum. Bir söz söylüyorsanız gelin sahibine söyleyin arkasından konuşmayın. Burada daha ehliyeti olmayan, hayatında araba kullanmamış gelip ahkam kesen tiplerden değilim sakın yanlış anlaşılmasın. Söylediğim bir şeyin altını da verilerle doldururum boş konuşmam
Söylediğinizin arkasındaysanız organize sanayi bölgesinde otomobil firmalarına plastik üreten bir sürü firma var..Gelin bir gün işi gücü bırakalım birine beraber gidelim iç mekanda kullanılan plastik kalitesinin hangi seviyede olduğunu size söylesinler. Seat'a plastik tedarik eden firma VW'ye plastik tedarik edemiyor, kalitesi tutmuyor, vw o plastiği almıyor. Kapısından geçemez dediğimde kastım buydu..Halen burada Audi ile kıyaslanıyor sadece gülüyorum

Mazda markasının genel müdürü premium markayız diyorsa (Nurkan Yurdakul röportajından bahsediyorsunuz) bu bir skandaldır
Madem premiumsun S class ile hangi arabanı kıyaslayacaksın ? Reklam yapmak pazarlama stratejisi ve bütçe ile alakalı bir durumdur. Yıllık 1500 adet satan bir markanın pazarlama bütçesi de tahmin ettiğiniz üzere düşük bir meblağdır
ben ozel mesaj atmadım kı arkasından konusayım.buraya acık acık yazdım ki daha once sızı etıketleyerek yazdıgımda cevap alamadım bu bır defadan fazla basıma geldı.hocam mazda 6 yı hıc gormedıgınız cok acık cunku zaten kokpıte elınızı dedıgınız yer bır passat veya mondeo kı gıbı ''plastik '' değil. bunu bu sıtedekı test de soyledıler ustelık eskı kasasında. sımdı kı yenı kasası zaten bana gore lımıtlerı cok uste cıkarmıslar. bınmeden tabıkı bılemezsınız ben sıze bırsey demıyorum benım lafım tecrube edıp audı ıle nasıl kıyaslarsınız dıyenlere.
 
O lafı ben söylediğim için çocuk ruhlu insan lafını üzerime alıyorum. Bir söz söylüyorsanız gelin sahibine söyleyin arkasından konuşmayın. Burada daha ehliyeti olmayan, hayatında araba kullanmamış gelip ahkam kesen tiplerden değilim sakın yanlış anlaşılmasın. Söylediğim bir şeyin altını da verilerle doldururum boş konuşmam
Söylediğinizin arkasındaysanız organize sanayi bölgesinde otomobil firmalarına plastik üreten bir sürü firma var..Gelin bir gün işi gücü bırakalım birine beraber gidelim iç mekanda kullanılan plastik kalitesinin hangi seviyede olduğunu size söylesinler. Seat'a plastik tedarik eden firma VW'ye plastik tedarik edemiyor, kalitesi tutmuyor, vw o plastiği almıyor. Kapısından geçemez dediğimde kastım buydu..Halen burada Audi ile kıyaslanıyor sadece gülüyorum

Mazda markasının genel müdürü premium markayız diyorsa (Nurkan Yurdakul röportajından bahsediyorsunuz) bu bir skandaldır
Madem premiumsun S class ile hangi arabanı kıyaslayacaksın ? Reklam yapmak pazarlama stratejisi ve bütçe ile alakalı bir durumdur. Yıllık 1500 adet satan bir markanın pazarlama bütçesi de tahmin ettiğiniz üzere düşük bir meblağdır..Mazda'nın genel müdürü kendini bu seviyede görüyorsa problem kendisindedir. O halde Mercedes'in Türkiye Genel Müdürünün şu durumda imparatorluğunu ilan etmesi lazım
O kadar çok biliyorsanız da bu üslup bilen insana yakışmıyor. Yok sadece gülüyorum, yok efendim sağda solda böyle konuşmayın filan... Otomobillerden benden fazla anlıyorsanız bile, fikrinize saygı gösterilmesini bekliyorsanız bu şekilde yorumlar yapmamanız gerekir.
Altı üstü bir otomobilin iyi olduğunu ve çok klas markalarla karşılaştırabileceğim kadar beğendiğimi belirttikten sonra gelinen noktada ayakları pedallara yetişmeden babasının arabasını beğenip atıp tutan çocuk gibi bir muameleyi kabul edemem. Aynı tavır size takınılsa siz kabul eder misiniz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
ne yapsın adam vw ılemı kıyaslasın :D neyse ya bısı demıyorum :)

ben ozel mesaj atmadım kı arkasından konusayım.buraya acık acık yazdım ki daha once sızı etıketleyerek yazdıgımda cevap alamadım bu bır defadan fazla basıma geldı.hocam mazda 6 yı hıc gormedıgınız cok acık cunku zaten kokpıte elınızı dedıgınız yer bır passat veya mondeo kı gıbı ''plastik '' değil. bunu bu sıtedekı test de soyledıler ustelık eskı kasasında. sımdı kı yenı kasası zaten bana gore lımıtlerı cok uste cıkarmıslar. bınmeden tabıkı bılemezsınız ben sıze bırsey demıyorum benım lafım tecrube edıp audı ıle nasıl kıyaslarsınız dıyenlere.


Yukarıdaki mesajı yazdınız, açıkçası çok havada kalan bir cümle olduğu için ne yazacağımı bilemedim. Etiketlenip cevap yazmama, kişi ayırt etme gibi bir durumum yok. Herkese saygı ve bilgi çerçevesi içerisinde söylediklerimin altını doldurarak, link paylaşarak cevap vermeye çalışırım.
 
Yukarıdaki mesajı yazdınız, açıkçası çok havada kalan bir cümle olduğu için ne yazacağımı bilemedim. Etiketlenip cevap yazmama, kişi ayırt etme gibi bir durumum yok. Herkese saygı ve bilgi çerçevesi içerisinde söylediklerimin altını doldurarak, link paylaşarak cevap vermeye çalışırım.
daha once yasadıgım ıcın 1 den fazla sekılde cevap bekledıgım zaman gerı donus olmadı. madem oyle dıyorsunuz o zaman bende tekrardan eskı sısteme gecerım. soyledıklerınızın pek altı doldurulacak bır durumu yok. onunden gecemez dedınız halbukı bahsı gecen arabaya bınmedıgınızı anladık.yanı bu tecrube etmeden konusmak. hadı tecrube etmedınız otopark.com vıdeolarını ızleseydınız. hadı onlarda tamam ama plastık fırması kapısından gecemez dersenız bende sıze plastık kalıtesını kanıtlayın ve plastıgın zamanla yorulmasını olcebılecek cıhazı temın edıp etmedıgınızı sorarım
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
daha once yasadıgım ıcın 1 den fazla sekılde cevap bekledıgım zaman gerı donus olmadı. madem oyle dıyorsunuz o zaman bende tekrardan eskı sısteme gecerım. soyledıklerınızın pek altı doldurulacak bır durumu yok. onunden gecemez dedınız halbukı bahsı gecen arabaya bınmedıgınızı anladık.yanı bu tecrube etmeden konusmak. hadı tecrube etmedınız otopark.com vıdeolarını ızleseydınız. hadı onlarda tamam ama plastık fırması kapısından gecemez dersenız bende sıze plastık kalıtesını kanıtlayın ve plastıgın zamanla yorulmasını olcebılecek cıhazı temın edıp etmedıgınızı sorarım

Videolar'da bir arabanın yüceltilmesi veya yerilmesi o arabayı ne mükemmel yapar ne de kötü yapar. Otopark videosunda söylenen bir söz burada yasaymış, kesin doğruymuş gibi algılanıyor. Mazda 6'yı kullanmadığımı belirttim yukarıda da, sanıyorum okumadınız ? Ben plastik kalitesini beraber kanıtlayalım diyorum size ? Gelin beraber test edelim diyorum bir iddia'da bulunuyorsanız bunun nesi yanlış ?
Plastik kalitesini ölçecek bir cihaz yok. Başlı başına bir inceleme konusu. İşin uzmanının incelemesi gerekir. Araçların içi ABS plastik ile üretilir. Araç içerisinde çok fazla plastik aksam vardır, bunların hepsi aynı kalitede olacak diye bir durum yok. Genelde kullanıcının elinin altında bulunan kozmetik parçalar kaliteli plastik ve kaplama malzemesinden imal edilir, ayak tarafına indikçe malzeme kalitesi düşer. Hem yumuşak hem de dayanıklı malzeme yapmanın maliyeti yüksektir. Dayanıklılıktan kastım soğuk,sıcak hava koşulları ve kullanıma dayanıklılıktır
 
Açıkçası mazda 6'ya binmedim, kullanmadım, iç mekan olarak da inceleme fırsatım olmadı. Fakat günümüz üretim ve pazarlama stratejisinde şunu bir çok defa görebiliyoruz ki bir alt segment ve bir üst segment araçlar artık birbirlerine çok uzak mesafede değiller bazı kalite kriterleri olarak. D segment ile D+ segment arasında farklar olsa da bariz farklar var diyemeyiz, aynı şey c ve c+ için de geçerli. + segmentine dahil olan araçlar tabii ki bir miktar daha kaliteli üretimden geçecektir ama onları asıl sattıran şey marka imajı, pazarlama ve kafalardaki algılardır. Zaten bu araçların birbirleriyle çok sık şekilde karşılaştırıldığını hatta bazı noktalarda premium diye tabir edilen modellerden daha da iyi işler çıkarabildiğini görüyoruz. Misal bir passat iç mekan kalitesinde premiumlar ile yarışabilir düzeye geldi hatta yol tutuş ve sürüş zevki konusunda mercedes c'den daha iyi seviyede. Misal bir mondeo, yalıtım ve konfor konusunda bir üst premium modellerle yarışabilir düzeyde. Tabii ki bütün kriterlerde premiumlar ile yarışamazlar sonuçta o üretim anlayışıyla piyasaya sürülmüyorlar ama, en azında arada bariz büyük farklar olduğuna pek inanmıyorum ben de artık. Dediğim gibi mazda 6'yı inceleme fırsatım olmadı, ama genel konuşacak olursam premium segmentte olan her zaman her kriterde çok çok daha iyi olamayabiliyor.
 
O kadar çok biliyorsanız da bu üslup bilen insana yakışmıyor. Yok sadece gülüyorum, yok efendim sağda solda böyle konuşmayın filan... Otomobillerden benden fazla anlıyorsanız bile, fikrinize saygı gösterilmesini bekliyorsanız bu şekilde yorumlar yapmamanız gerekir.
Altı üstü bir otomobilin iyi olduğunu ve çok klas markalarla karşılaştırabileceğim kadar beğendiğimi belirttikten sonra gelinen noktada ayakları pedallara yetişmeden babasının arabasını beğenip atıp tutan çocuk gibi bir muameleyi kabul edemem. Aynı tavır size takınılsa siz kabul eder misiniz?

Böyle bir muamele yapmıyorum. Yapılan kıyasın yanlış olduğunu açıklamaya çalışıyorum ki sanıyorum ki başarılı olamadım
Çok klas markalarla karşılaştırabilirsiniz, Mazda 6'yı beğenebilirsiniz.O sizin tercihinizdir, Mazda'ya ters bir laf etmedim. Mazda 6 sizin gözünüzde Lexus,infiniti,Audi ile kıyaslanabilir ama piyasa koşullarına böyle bir durum yoktur
Siz Mazda 6'yı tercih edin..Biz Audi'ye bineriz..
Saygılar
 
Videolar'da bir arabanın yüceltilmesi veya yerilmesi o arabayı ne mükemmel yapar ne de kötü yapar. Otopark videosunda söylenen bir söz burada yasaymış, kesin doğruymuş gibi algılanıyor. Mazda 6'yı kullanmadığımı belirttim yukarıda da, sanıyorum okumadınız ? Ben plastik kalitesini beraber kanıtlayalım diyorum size ? Gelin beraber test edelim diyorum bir iddia'da bulunuyorsanız bunun nesi yanlış ?
Plastik kalitesini ölçecek bir cihaz yok. Başlı başına bir inceleme konusu. İşin uzmanının incelemesi gerekir. Araçların içi ABS plastik ile üretilir. Araç içerisinde çok fazla plastik aksam vardır, bunların hepsi aynı kalitede olacak diye bir durum yok. Genelde kullanıcının elinin altında bulunan kozmetik parçalar kaliteli plastik ve kaplama malzemesinden imal edilir, ayak tarafına indikçe malzeme kalitesi düşer. Hem yumuşak hem de dayanıklı malzeme yapmanın maliyeti yüksektir. Dayanıklılıktan kastım soğuk,sıcak hava koşulları ve kullanıma dayanıklılıktır
aslında saatte kullanılan cam materyalı ıcın nasıl safır cam mı normalmı dıye olcen makına varsa aynı sey plastık ıcınde var.ıcındekı kullanılan petrol un oranı , tam sayısını bılmıyorum ama 8 den fazla plastık ham maddesı oldugunu bılıyorum. uretılen herseyın kalıtesını betımleyen bır ıbre yer almak zorundadır zaten.ben and ı ılah gormuyorum ama onun kararları benımle ortustugu ıcın onun fıkırlerını benımsıyorum cunku tecrube edılen arabalarda aynı fıkırı gectım aaa bunu atlamısım dedıgım yerlerı and ın anlattıgından sonra bırebır gordum. zaten otopark forumunda yer alıpta otopark ta calısan kısılerın fıkırlerını mantıklı bulmamak garıp olurdu.

bu konuda kacmamak degıl tam tersıne ben sozumun erı bır ınsanımdır ama ben bır markayı koru korune savunmam sonucta ondan para almıyorum ama ıcınız rahat edecekse ıkı fırmayada gıdelım ıc trımlerındekı plastık parcaları alalım kalıtesıne rakam ve ıbre olarak betımlenmıs olarak test edelım. ( eger kı dokunarak anlamıyorsanız ) ustelık ben sıze sızın bana su an yaptıgınız gıbı bır tutumda sergılemıyorum cocuk degılım ıddaa lasayım. sadece bırı dıgerınden ustun degıl dıyorum ama dedıgım gıbı test etmek ıstersenız buyrun.

bu arada yanlısınız var cunku her arac abs plastık ıle uretılmez. genel kullanılır dogru ama aynı madde lego da da kullanılır. yanı hepsının formulu aynı olamaz zaten ıc kalıte farkını degıstırende kullanılan patentlerdır. bu mazda 6 veya a4 segmentınde ustten baslayıp ayaklara dogru ınen plastık c segmentıne gore oldukca dusuktur bu arada. dayanıklılıgın olculmesı konusunda hemfıkırım ama malıyet konusunda aynı dusunmuyorum cunku surumden kazanmak dıye bır tabır vardır bu seat skoda vw de gecerlı bır durum. parcaların cogu ortak. o yuzden vag grubunda sevıyeler asırı farklılık gostermez zaten.
 
Böyle bir muamele yapmıyorum. Yapılan kıyasın yanlış olduğunu açıklamaya çalışıyorum ki sanıyorum ki başarılı olamadım
Çok klas markalarla karşılaştırabilirsiniz, Mazda 6'yı beğenebilirsiniz.O sizin tercihinizdir, Mazda'ya ters bir laf etmedim. Mazda 6 sizin gözünüzde Lexus,infiniti,Audi ile kıyaslanabilir ama piyasa koşullarına böyle bir durum yoktur
Siz Mazda 6'yı tercih edin..Biz Audi'ye bineriz..
Saygılar
Bilmukabele.
 
Böyle bir muamele yapmıyorum. Yapılan kıyasın yanlış olduğunu açıklamaya çalışıyorum ki sanıyorum ki başarılı olamadım
Çok klas markalarla karşılaştırabilirsiniz, Mazda 6'yı beğenebilirsiniz.O sizin tercihinizdir, Mazda'ya ters bir laf etmedim. Mazda 6 sizin gözünüzde Lexus,infiniti,Audi ile kıyaslanabilir ama piyasa koşullarına böyle bir durum yoktur
Siz Mazda 6'yı tercih edin..Biz Audi'ye bineriz..
Saygılar
bu arada audı ye bınmek kımseyı adam yapmaz . bız dedıgınız kım ve gerı kalan kımler ? bu sekılde konusmanın ınanın kımseye faydası yok yapmayın soyle seyler. adam sıze ne yazmıs cevap olarak verdıgınız usluba bakın .pıyasa kosullarına gore boyle bır durum vardır dersem nolcak ? kanıtlanamaz ve kısıden kısıye gore degısecek seylerı genelleme yapıp boyle durum yoktur veya bınerız gıbı seylerle buranın sevıyesını lutfen dusurmeyın.
 
aslında saatte kullanılan cam materyalı ıcın nasıl safır cam mı normalmı dıye olcen makına varsa aynı sey plastık ıcınde var.ıcındekı kullanılan petrol un oranı , tam sayısını bılmıyorum ama 8 den fazla plastık ham maddesı oldugunu bılıyorum. uretılen herseyın kalıtesını betımleyen bır ıbre yer almak zorundadır zaten.ben and ı ılah gormuyorum ama onun kararları benımle ortustugu ıcın onun fıkırlerını benımsıyorum cunku tecrube edılen arabalarda aynı fıkırı gectım aaa bunu atlamısım dedıgım yerlerı and ın anlattıgından sonra bırebır gordum. zaten otopark forumunda yer alıpta otopark ta calısan kısılerın fıkırlerını mantıklı bulmamak garıp olurdu.

bu konuda kacmamak degıl tam tersıne ben sozumun erı bır ınsanımdır ama ben bır markayı koru korune savunmam sonucta ondan para almıyorum ama ıcınız rahat edecekse ıkı fırmayada gıdelım ıc trımlerındekı plastık parcaları alalım kalıtesıne rakam ve ıbre olarak betımlenmıs olarak test edelım. ( eger kı dokunarak anlamıyorsanız ) ustelık ben sıze sızın bana su an yaptıgınız gıbı bır tutumda sergılemıyorum cocuk degılım ıddaa lasayım. sadece bırı dıgerınden ustun degıl dıyorum ama dedıgım gıbı test etmek ıstersenız buyrun.

bu arada yanlısınız var cunku her arac abs plastık ıle uretılmez. genel kullanılır dogru ama aynı madde lego da da kullanılır. yanı hepsının formulu aynı olamaz zaten ıc kalıte farkını degıstırende kullanılan patentlerdır. bu mazda 6 veya a4 segmentınde ustten baslayıp ayaklara dogru ınen plastık c segmentıne gore oldukca dusuktur bu arada. dayanıklılıgın olculmesı konusunda hemfıkırım ama malıyet konusunda aynı dusunmuyorum cunku surumden kazanmak dıye bır tabır vardır bu seat skoda vw de gecerlı bır durum. parcaların cogu ortak. o yuzden vag grubunda sevıyeler asırı farklılık gostermez zaten.

Araçlarda kullanılan plastikler, kodları ve kullanım yüzdeleri ile alakalı Türkçe bir döküman :
http://www.otoguncel.com/oto-haber/...ktore-nasil-yon-verdigi-mercek-altina-alindi/

Benim de bahsetmek istediğim savunmaya çalıştığım durum :
Bir tüketiciye Passat'ı 500.000 TL'ye satamazsınız.Kimse Passat'a o parayı vermez. Ama aynı platformu paylaşan bir Audi'yi tüketiciye 500.000 TL'ye rahatlıkla satabilirsiniz. Bir Toyota Avensis'e kimse 400.000 TL vermez ama Lexus adı altında aynı platformdaki aracı tüketiciye bu paraya rahatlıkla satabilirsiniz..Markalar tüketicilere ve pazara yönelik ürünler çıkarırlar, her markanın pazar konumlandırması farklıdır. Toyota lüks bir araba değildir, lüks segment'teki pastaya ortak olabilmek için Lexus markasını yaratmıştır. Audi lüks bir vw ise Lexus lüks bir Toyota'dır. Mazda'yı bu araçların yanında konumlandırmak yanlış olur ki marka bile bunu yapmıyor
Günümüzde aynı segmentte yer alan araçlar birbirine çok yakın üretiliyor. Zaten fiyatları da birbirine çok yakın. Ancak bir aracın kalitesini arttırması ve o hissi size yaşatması o aracın premium otomobillerle kıyaslanacağı seviyeye geldiğini göstermez
Aynı motor hacminde 160.000 TL'lik bir araç, 300.000 TL'lik bir Audi'nin verdiği kalite hissini sonuna kadar karşılıyorsa, yani Mazda markası Audi'nin verdiği kaliteyi yarı fiyatına verecek bir yol bulduysa Audi'nin dükkanı kapaması gerekir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...