Araçlarda kullanılan plastikler, kodları ve kullanım yüzdeleri ile alakalı Türkçe bir döküman :
http://www.otoguncel.com/oto-haber/...ktore-nasil-yon-verdigi-mercek-altina-alindi/
Benim de bahsetmek istediğim savunmaya çalıştığım durum :
Bir tüketiciye Passat'ı 500.000 TL'ye satamazsınız.Kimse Passat'a o parayı vermez. Ama aynı platformu paylaşan bir Audi'yi tüketiciye 500.000 TL'ye rahatlıkla satabilirsiniz. Bir Toyota Avensis'e kimse 400.000 TL vermez ama Lexus adı altında aynı platformdaki aracı tüketiciye bu paraya rahatlıkla satabilirsiniz..Markalar tüketicilere ve pazara yönelik ürünler çıkarırlar, her markanın pazar konumlandırması farklıdır. Toyota lüks bir araba değildir, lüks segment'teki pastaya ortak olabilmek için Lexus markasını yaratmıştır. Audi lüks bir vw ise Lexus lüks bir Toyota'dır. Mazda'yı bu araçların yanında konumlandırmak yanlış olur ki marka bile bunu yapmıyor
Günümüzde aynı segmentte yer alan araçlar birbirine çok yakın üretiliyor. Zaten fiyatları da birbirine çok yakın. Ancak bir aracın kalitesini arttırması ve o hissi size yaşatması o aracın premium otomobillerle kıyaslanacağı seviyeye geldiğini göstermez
Aynı motor hacminde 160.000 TL'lik bir araç, 300.000 TL'lik bir Audi'nin verdiği kalite hissini sonuna kadar karşılıyorsa, yani Mazda markası Audi'nin verdiği kaliteyi yarı fiyatına verecek bir yol bulduysa Audi'nin dükkanı kapaması gerekir