Megane 4 RS Nürburgring Rekorunu Kırdı

18723

Pardon olimpiyatlardan alışkanlık :D
 
Bu araçtan sadece 100 adet üretilecekmiş, kesinlikle japoncu değilim ( :P ) ama type-r bence tam bir seri otomobil kategorisinde amerikada her ay ortalama 300 type-r satıldığını (2018 verileri) düşünürsek, megane rs trophy-r tam olarak seri otomobil kategorisinde değil diye düşünüyorum.

Sizin düşünceleriniz neler?
 
Fransız mühendisler Japonlara bye bye yapmış.
Özellikle otomobilin alt yapısı Type R'dan daha kaliteli (torsen diferansiyel + 4 control). Daha düşük hacimle, daha güçsüz otomobille, hemen hemen aynı ağırlıkla (megane 1419 kg - type r 1451 kg ) rekoru 3 saniye geliştirmek az buz iş değil.

And oscar goes to Megane 4 rs trophy-r
 
Son düzenleme:
Fransız mühendisler Japonlara bye bye yapmış.
Özellikle otomobilin alt yapısı Type R'dan daha kaliteli (torsen diferansiyel + 4 control). Daha düşük hacimle, daha güçsüz otomobille, hemen hemen aynı ağırlıkla (megane 1419 kg - type r 1451 kg ) rekoru 3 saniye geliştirmek az buz iş değil.

And oscar goes to Megane 4 rs trophy-r
1.8 296bhp 400nm tork, ağırlık düşürmek için sadece manuel vites, arka koltuklar iptal ve 4Control yok diye biliyorum Trophy R'da. Ayrıca Akrapovic egzoz, Brembo frenler, Sabelt karbon koltuklar, Ohlins ayarlanabilir suspansiyon, daha hafif jantlar, aerodinamik iyileştirmeler normal RS'ten diğer farkları
 
Vov çok iyi bu rekabetler sayesinde spor araba kültürü ayakta kalmaya çalışıyor.Biz alkışladıkça ilgi gösterdikçe daha iyilerini de Honda'dan Vw den Hyundai den beklemek abes olmayacak.
https%3A%2F%2Fapi.thedrive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F05%2Frsrecord_970x546.jpg%3Fquality%3D85
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
1.8 296bhp 400nm tork, ağırlık düşürmek için sadece manuel vites, arka koltuklar iptal ve 4Control yok diye biliyorum Trophy R'da. Ayrıca Akrapovic egzoz, Brembo frenler, Sabelt karbon koltuklar, Ohlins ayarlanabilir suspansiyon, daha hafif jantlar, aerodinamik iyileştirmeler normal RS'ten diğer farkları


4control var mı yok mu bilemiyorum ancak olmaması biraz saçma geliyor kulağa :)

Biraz araştırdım bu konuyu. Motor1'de Honda'nın rekor kırdığı otomobilde arka koltuklar ile bilgi eğlence sisteminin çıkarıldığı yazıyor. Renault'un rekor kıran otomobilinde ise 130kg kadar bir hafifletme yapılmış. Bu konu ile alakalı da detay verilmemiş. Bilinenler arka koltuğun olmadığı ve camların plexiglass olduğu.
Sorun şu ki bunun dışında Renault aracın aerodinamik özelliklerini ve aks kısımlarını geliştirmiş. Teknik olarak geliştirilen bir otomobil üretim çizgisinden çıkmıştır bana kalırsa.

 
Son düzenleme:
Type r’da cage vardı , trophy-r da yok buna rağmen tutuş limitlerinin performanstan daha öte olduğunu net bir şekilde gösterdi Renault Sport 👍🏻
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Yönetici arkadaşlardan rica etsek başlığı düzenleseler nasıl olur? Sonuç açıklandı artık :)
 
Burada cage yok gibi duruyor aslında.
Videodan alıntı.

Ekli dosyayı görüntüle 18788

Kaç farklı çeşit roll cage var bilmiyorum, çok da hakim olduğum bir konu değil açıkçası. Ha evet roll cage tek tipse ve otomobilin arkasında üstten alta doğru uzanan bir boru arıyorsak evet bu açıdan gözükmüyor. Ben şu haberin yalancısıyım. https://tr.motor1.com/news/350725/renault-megane-rs-trophy-nurburgring-rekor/

Habere göre (ki orada da söylenti yazıyor) takla barı iptal edilen arka koltukların olduğu yere konumlandırılmış.

Bu da çok mühim değil 😄. Renault şöyle bir açıklama yapmış :


Yani kısacası rekoru kıran otomobil 130kg hafifletilmiş. Nasıl hafifletildiğini açıklamamışlar. Aerodinamik ve yol tutuş için de radikal değişiklikler yapmışlar 😄 Yani şu durumda roll cage olsa da olmasa da rekoru kıran bir otomobil tamamen stock diyemeyiz.

Honda'nın ise şöyle bir açıklaması vardı rekor sonrası :

Güvenlik sebeplerinden dolayı, rekor kıran araçta bir yuvarlanma kafesi bulunuyordu, ancak Honda "varlığı gövde çerçevesine herhangi ekstra bir sertlik sağlamadı" dedi. Ekstra ağırlığı dengelemek için mühendisler arka koltukları ve bilgi eğlence sistemini çıkardı. Şirket, Civic Type R'ı "yasal pist odaklı lastiklerle” piste sürdüğünü ve bunun “teknik olarak üretim özelliklerini temsil ettiğini” belirtti.

Firmaların birbirleriyle sidik yarıştırmak için yapmayacakları halt yok. Çok da şey etmemek lazım

Not : Rekordan bağımsız olarak tercihim alt yapı kalitesi sebebiyle Renault Megane 4 RS Trophy-R olurdu, ama görüyoruz ki kral da çıplak ;)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Cage yok kesin .Öyle ya da böyle bu bir sidik yarışı ve Honda yakınlarda hafifletilmiş bi versiyonla daha çıkar bu sefer o alır motordan dolayı sırf type r alırdım önü çok açık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal