Mercedes-Benz E180 Elite (w212 FL 2013)

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
En sevdiğim E serisi kasalarından biri,aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.Benim kafamı karıştıran donanımları,hangisi baz hangisi en üst çözemedim.Her donanımına baktım hepsi gözüme dolu göründü :)
 

chesteren

Profesör
19 Eyl 2016
125
247
1,385
Elazığ
Marka
Toyota

erkal99

Erkal
Profesör
18 Eyl 2016
432
445
1,445
İstanbul
Enteresan gelişmeler oldu, bir ev yatırımı yapma fikri ağır bastı ve neticesinde arabamı satılığa çıkardım. İlanda yeterince bahsettim ama almayı düşünen aklında ne olursa olsun çekinmeden arayabilir, sorabilir istediğini.


Forum içerisinden, Mercedes'in kıymetini bilen birisine gitmesini isterim açıkçası..

Nasip artık.
Hakkınızda hayırlısı olsun umarım değerini bilecek birine satılır.
 
Son düzenleme:

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
Merhabalar değerli dostlar..

3 ay ve 4.000 km'yi geçkin kullanımın ardından, yeni aracım hakkında bir inceleme yazısı yazma yetkisi verdim kendime. :)

Önceki aracım hakkında da burada uzun soluklu bir inceleme yazısı yazmıştım:

Sıra geldi yenisine..

Aldığım ilk gün çekmiş olduğum bir fotoğrafla başlayalım:

Ekli dosyayı görüntüle 19876

Aracımız başlıkta da belirttiğim gibi, w212 FL kasa kodlu 2013 model bir Mercedes E180, 92.000 km'deydi alındığında ve Elite pakete sahip.

Satın alma aşamasından bugüne dek sıra sıra ilerleyeyim..

Öncelikle,

Neden bu aracı aldım?

Satın alırken kafamda artık şu 2 aracı netleştirmiştim. Ya bir w212 FL E180, yahut F10 520i LCI. İkisi de gözümde harika araçlar. Halen de öyle..

Bütçemize göre biraz km yapmış olacak yeni aracımız. Mercedes bu konuda gözü korkutmuyor fakat diğer taraftan BMW akla her geldiğinde gözüm seğirmeye başlıyor. Korku mu desem, önceki kullanıcıların araca yaptıkları şeylerin iyi kötü tahmini mi desem bilmiyorum. Bir diğer mesele de, zaman içerisinde BMW'lerin yaş ve km kazanması ile piyasası düşerken Mercedes kafada en ufak soru işareti bırakmaksızın değerini koruyor, hatta prim yapıyor.
Bazı şeyler daha bir netleşmeye başlamıştı artık..

Oturdum artılar ve eksileri değerlendirdim.

Motor: Sağlam, kendini ispatlamış ve halen sıfır araçlarında çokça kullandıkları bir motor. Tamam çok kaçmaz, uçmaz öyle bu kasada ama olsun, sorun da yaşatmaz. İlk onayı burdan aldı.
Şanzıman: Tamam şanzıman da öyle çok öldüm bittim değil ama olsun, piyasada pek sorun yarattığını duyduğumuz 7g-tronic yok. Bir onay da burdan.
Donanım: Elite paket bize yeterli. ILS, cam tavan, deri koltuklar, kendi kendine park vs bize gayet yeter.
Tasarım: Kesinlikle onay. Burası çok bireysel, seven olur sevmeyen olur. Ben w212 FL'leri çok beğeniyorum, onay üstüne onay aldı benden.

Hal böyle olup rota belirlenince koyu bir piyasa araştırması başladı bende..

iyi de.. Neden bu aracı almıştım? Sorulası en mantıklı soru bu. Genel kanıya göre yaşlı arabası, halbuki benim yaşım 30. Çevremden gelen çok yakabilir, çok masraflı olabilir, nazar toplamak mı senin derdin, yeni her zaman iyidir ne işin var 2013 model arabayla, yüksek kilometreli araba mı alınır gibi gibi bir dünya soru ve korkutucu cümleler de cabası.
İçimde bir bir cevaplıyorum bunları.. Risk almak mıydı? Bence değildi ama almaksa, aldım. Nazara yapacak birşey yok, Allah esirgesin demekten başka.. Yakarsa yaksın, tek hobimiz arabalar kuruş hesabı mı tutucaz? Sağa battı sola yattı çamura kaçtı. Offf dedim, istiyorum. İs-ti-yo-rum.

Ve şimdiki aracımız nasip oldu.. :) (yazının burasında, varsa bir MAŞALLAHınız alırım.)

Baktırdık ettirdik, eski sahibi arkadaşın bahsettiğinden farklı bir şeyle karşılaşmayınca, kaza boya değişeni olmayan aracımızı aldık.

Bir Mercedes, özellikle de siyah bir Mercedes kullanıcısıysanız şuna alışmanız lazımmış:

Sizi tanıyan tanımayan herkes arabaya ufak adımlarla yaklaşıp sizi tartan bakışlar atıyor.. Yeterince samimi bulup konuşmaya karar verirse, araçla ilgili sorularla başlayan gayet güzel bir konuşma başlıyor. Eskiden hiç başıma gelmezdi.. Şimdi rutin halini aldı.
Bir ara sokaktan caddeye mi çıkacaksınız? Eskiden olsa bekle babam bekle. Şimdi aracın burnu çıkmayadursun, usulca bir bekleyiş, senin caddeye çıkmanı bekleyen ve bunu saygıyla sana sunan bir trafik. Çok tuhaf, hadi lan ordan belki ama gerçekten böyle.
Bir restorana mı gittiniz, hele bir de vale mi var. Aynı anda birkaç araba bile yanaşsa yok, vale sizin kapınıza geliyor. Lan gitsene diğerine, sırayla al ben zaten sana vermicem. Yok, gitmiyor. Restoranda abartılı, 40 yıldır oranın müşterisi gibi karşılama.. Alallaa?
Garip bir hal.. Böyle olsun istemiyorsunuz, gerçekten. Şekilcilik yapmak gibi en ufak bir niyetiniz yok. Piyasanın kendi otomatik tavır alışı böyle. Siz istemeseniz de size karşı olan tutum bu yönde değişiyor..
Samimiyetle anlatıyorum, çayınızı içiyorsanız ikinci bardağı doldurun gelin.. Arabadan da bahsedeyim biraz.

Öncelikle araç ile ilgili en büyük merak edilenlerden biri yakıtı. Yine görsel destekle kendi uzun süreli ortalamamı paylaşayım:

Ekli dosyayı görüntüle 19879

Korkutucu değil, ha? Şöyle diyebilirim ki, bu araç koca cüssesine ve benzinli motoruna rağmen beni yakıt anlamında üzmüyor. Normal karşılıyorum yakıtını.

Şehiriçi 10-11 litre, şehirlerarası da 5.5-7.5 litre arası yakıt tüketiyor.. Bu değerler elbette hep değişken. Ben normal ölçülerde gaza basıp, normal sayılacak trafiklerde standart bir kullanım için tanımlama yapıyorum. Zaten görsel de bunu ispatlar nitelikte. Şimdi çıkıp bu ne yea, ben 20den aşağı düşmüyorum diyen olabilir. Doğrudur, yaktırabilir ama bu işin standart yakıt değeri aşağı yukarı bu..

Bir diğer merak edilen, motor performansı.

Aracın 0-100 verisi 9.6 saniye.. Ne öldürüyor, ne de süründürüyor yani. Bir Mercedes için yavaş bulunabilir evet, fakat her daim uçayım kaçayım gibi bir niyetiniz yoksa araç gayet tatminkar bir performans sunuyor size.. 250 tork da çok düşük devirlerden itibaren sizinle olduğundan, üzücü bir tablo ile karşılaşmanız pek olası değil sizi turbolu standart bir 1.6 litrelik araç gibi götürüyor.

Şanzımanın ani hızlanma isteklerinize biraz geç yanıt veriyor, sport moda alırsanız bu tepkime süresi biraz kısalıyor. Geçişleri nazlı değil fakat her daim pürüzsüz de değil. Nadiren hissettirdiği oluyor. Yahut oluyordu, bakımdan önce.. Bakımdan sonrası ileride. :)

Gelelim şimdi esas oğlana.. Konfor.
Tablo şu: Yanınızda akan bir trafik var ve siz ülkemiz yollarında bir yerlere gitmeye çalışıyorsunuz. Ne o trafiğe dair bir ses, bir etkileşim, ne de yola dair bir rahatsız edicilik, bir serzeniş. Bunları unutuyorsunuz, bunlardan arınıyorsunuz. Gerçekten çok başkaymış, anladım. Kullandıkça daha da anlıyorum, başka hangi arabaya binsem enn ama en çok konfor kendisini belli ediyor. Bu pek anlatması kolay bir şey değil, deneyimlemeniz lazım. Bu yüzden kısa da kalsa burada bitirmiş olayım bu meseleyi..

Kimsenin bahsetmediği ama muazzam bir başka şeyden bahsedeyim size; dönüş çapı!
Allah'ım, yok böyle bir şey. Size şöyle tarif edeyim.. İşim gereği sürekli araçlı feribota biniyorum. Hem kendi tüm arabalarımla, hem de işe gelip gittiğimiz birçok farklı arabayla (ki bunların arasında küçük boyutlu Citroen C4, eski ve yeni Skoda Fabia, Opel Corsa, Opel Astra hb falan da var) feribot içinde tek turda 180 derece dönüş alabilen tek araba bu oldu. Yaklaşık 5 metrelik koca cüssesine rağmen, kullanırken boyunu unutuyorsunuz. Bir yere dönmek mi istediniz? Şak! Arkadaş inanılmaz dönüyor. O kambere yatan tekerleğinden midir nedir bu işin alamet-i farikası tam bilmiyorum ama bu aracın dönüş çapı bir mükemmel dostum. 10 üzerinden 11..

ILS.. Hatta tam adıyla Led İntelligent Light System.
Gece gündüze dönüyor. Adaptif farlar, direksiyonun en ufak açısına dahi tepki veriyor. 60 km/h hızların üstünde otomatik uzun far asistanı devreye giriyor ve uzunları yakıyor. Kaşıdan gelenin yahut önünüzde gidenin gözünü almaz mı peki bu? Eğer bu far sistemi ILS ise, almaz. Karşıdan gelen araçları ve önünüzde seyir halindeki araçları algılıyor ve onları bütün açıları ile bir gölgeye alıyor. Resmen ışık şovu.. Uzun yolda geceleri bir şölen yaratıyor, siz de keyifle bu şovu izliyorsunuz. Yaşasın teknoloji demekten kendinizi geri alamıyorsunuz.

Bahsedilecek belki birçok şey var ama ansiklopedik bilgi vermeye niyetim yok. Yeterince anlattım, daha da anlatacaklarım var.

Burdan sonra aracımı aldım alalı yaptığım ve yaptırdığım şeyleri anlatacağım. Genel bilgi maksadıyla okuyanlar burada ayrılabilirler.. Seviliyorsunuz. :)

Aracımı satın aldıktan sonra, kötü oldukları için yaptığımız ilk iş lastikleri değiştirmek oldu. 245/45 r17 ebatında Michelin Primacy 4 lastiklerimizi almamızla birlikte aracın konfor, yol tutuş vs bütün şeylerinde ciddi bir iyileşme yaşadık.

Akabinde, sıfır alındığından beri üzerinde olan aküsünü orijinaline sadık kalarak Varta ile değiştirdik. Kafamız kulağımız rahat olsundu..

Aracı satın alırken Mercedes yetkili servisinden 2 senelik bakım paketini kampanya dahilinde 4.250 liraya satın aldık. 2 bakım için yüksek bir rakam gibi gelebilir fakat şunu dinlemenizde fayda var: Aracım yaşından ve km'sinden ötürü, bir sonraki bakımında şanzıman yağı değişimi (9 litre şanzıman yağı alıyor), şanzıman filtresi değişimi, buji değişimi (iridyum bujiler) gibi standart bakıma ek şeyler de istiyordu. Bu gibi şeyleri göz önünde bulundurarak bu paketi aldım ve iyi ki de almışım. Geçtiğimiz hafta Koluman Gaziantep'te bakımımızı gerçekleştirdik.. Eğer bu paketi almasaydık tamı tamına 4.900 liralık bir faturamız olacaktı. Şimdiden kar ettik, üstelik bir bakımımızın daha ücreti ödenmeksizin, euro kurundan etkilenmeksizin yapılması durumu söz konusu.

İki gün önce de, aracımıza Elmas Zırh Kaplama yaptırdık.. Seramik kaplamanın daha iyisi diye geçiyor. Bakalım artık, çok yeni olduğu için evet şimdilik ışıl ışıl ama umarım ileride de şimdiki gibi memnuniyet verici olur. Bunu da biraz görselle süsleyip kapatalım..

Ekli dosyayı görüntüle 19880
Ekli dosyayı görüntüle 19881
Ekli dosyayı görüntüle 19882
Ekli dosyayı görüntüle 19883
Ekli dosyayı görüntüle 19884
Ekli dosyayı görüntüle 19885
Ekli dosyayı görüntüle 19886


Gelelim sonuca.. Araçtan memnun muyuz? Kesinlikle.. Bir mani keder yaşamazsam uzun süre binerim buna.
Taviye eder miyim? Bu cevap da aynı, kesinlikle.. Passat alacak paranız varsa, saçmalamayın ve bu araçlara bakın. İlla E serisi olmak zorunda değil ama sizi lütfen piyasa şekillendirmesin, kendi istek ve doğrultularınıza göre hareket edin.

Uzun bir yazı oldu farkındayım, aklıma gelen yönleriyle (hep artı yan oldu sanırım ama araç böyle ben naapayım, ille eksi yön isterseniz araç biraz alçak dibi sürtebiliyor:) ) anlatmaya çalıştım. Hem almayı düşünenlere bir rehber, hem de merak edip okumak isteyenlere bilgi verici bir yazı olur..

Son olarak, Allah sizlere çooooooook daha iyilerini nasip etsin. :)

Esen kalın.
Hayırlı Olsun Allah kazasız belasız binmesi nasip etsin oldukça güzel bir araç Onyıllarca sıkıntısız binin İnşAllah
 
  • Beğeni
Tepkiler: chesteren
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım