KAPALI Mercedes C200d mi? Audi A4 Tfsi mi? BMW 3 16/18/20 mi?

Baremo

Senkromeççi
20
Marka
Audi
Selamlar,

Bir süredir aracımı değiştirmeyi düşünüyorum, +lar -ler, forumlarda dolaşıyorum biraz karasız kaldım.

Kendi aracım 2015 A3 Sportback 1.6TDİ Ambition, And ve Sinan'ın "küçük bir tank gibi hissettiriyor" yorumuna istinaden almaya karar vermiştim, 0 aldım, yaklaşık 4 yıldır kullanıyorum, çok memnunum.
Yılda ortalama 15-20bin Km yol yapıyorum.Şehir içi-şehir dışı karma, genellikle tempolu araç kullanıyorum, hızı, sessizliği, ekonomikliği severim.

Bütçem 180-195bin TL aralığında. 2017-2018 garantisi olan ve garantisini uzatabileceğim, hasarsız, 30bin KM'yi aşmamış araç almaya kararlıyım.Öncelikle dizel D segmenti araçları gözden geçirdim.
Passar superB makyaj yemek üzere oldukları için eledim. B8 passatın her donanım seviyesini iş yerimde kullandım, beğenmedim. Mondeo-insignia hiç düşünmedim, hoşlanmadığım araçlar, almam.
Geriye Bmw 3, Mercedes C, Audi A4 kalıyor ki gönlüm bu premiumlardan yana.

Bmw 3'te bu fiyat aralığında temiz, azıcıkta dolu araçlar ne yazık ki hep benzinli, tempolu kullanımda forumlardan okuduğum kadarıyla 10-14lt/100km yakıtlar benim için korkutucu görünüyor. Kabin içi beni çok tatmin etmiyor. Ama yol tutuşu, sportifliği ve tasarımı +'ları.

Mercedes C200d comfort ve nadiren avangarde donanımlı araçlar bütçemin içinde kalıyor. Avangardlar görsel ve donanımsal olarak yeterli ama comfortlar çok şekilsiz. Jantlar, direksiyon, arka tampon öldürücü
seviyede kötü. Reno motorundan korkmuyorum ama şanzıman için kötü yorumlar var. Yol tutuşu, sessizlik, bakım maliyetleri vs. gibi konularda fikrim yok. Kalanındaki görsellik, marka algısı, dizel olması (ki yakıtta 8-9lt/100km imiş) +'ları.

Audi A4 1.4 Tfsi Act :) Galiba Audi kullandığım için bu araca fazladan yakınım. Desing ve nadiren de olsa sport donanımları alabiliyorum. Tasarımını iç kalitesini beğeniyorum, vites ve ön konsoluna bayılıyorum.
Yakıt konusunda uzun dönem kiralama firmalarından arkadaşlarım şehir içi ortalama 7,5lt/100km, tempolu kullanımda 8,5-9lt/100km'yi geçmediğini söylüyor. Bakım maliyetleri, olabilecek arızalara hakimim. Kabin biraz daha sessiz olabilirdi ama diğerleriyle kıyasladığımda yeterli.

Objektif olarak bu araçlar hk. doğru bildiklerinizi "+" "-" fark etmez paylaşabilir, özellikle kullanıcılarında yorumlar alabilirsem çok sevinirim.

Şimdiden herkese çok teşekkür ederim.

Not: Bu çıkmazı aşamazsam hanımın aklına uyup Seat Ateca 1.6 tdi Excellence alıcam :)
 
Bmw 3 için 10LT genel tüketim ortalaması sanıyorum, çoğu kullanıcı aynı bilgileri veriyor. Kullanıcı kitlesinin gittiği nokta hk. haklısın :)
Arkadan itiş hiç kullanmadım, aslında istiyorumda, bu gidişle belki bir sonraki araca :)


A4 minimum desing paket düşünüyorum, bulabilirsem sport. Dynamic olanların 0km'leri var ama hiç gözümde değil inan.
Hayalet gösterge, şerit takip, adaptif CC, 2.0 d olanlar bu fiyatlara sadece hayal. Bence nisan başından sonrada iyice hayal olacak.

C200d içinde comfort-avangard olanlarda ledli bixenon far, led stop standart nerdeyse, style olanlara bakmıyorum, exclusive olanlarsa hayal:) W204 var kuzenimde 1.6 156hp, 7 g-tronic, oda 9-10lt'lerden aşağı düşmüyor, bmw3'ten çok farkı kalmıyor ne yazıkki.

Doğuş otoyu bir aramanızı öneririm. Bu aralar cayır cayır 200k'ya sıfır km A4 satıyorlar. Muhtemelen elde kalan eski kurdan gelmiş otomobillerdir ;)
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
Rakipleriyle kıyaslandığında sadece A4'ün süspansiyonunda çift kademeli sertlik ayarı bulunuyor (comfort ve sport). Şanzımanı daha çok tork konvertörlü gibi çalışıyor. Bu otomobilde dq380 kullanılıyor. DQ200'deki gibi çok hızlı çalışan bir yapısı yok. Fakat onun aksine çok daha dayanıklı bir şanzıman (ıslak kavrama).

Şanzıman konusunda ben de emin değilim, ıslak kavramalılar 6 ileri quattrolarda yok muydu? Manyetik ayalı süspansiyonuda opsiyonel veya üst motorlarda (yada 2.0tfsida) geliyordu.

Agirlik dagilimi konusu da var fakat esasen platformdan kaynaklaniyor. Bu otomobil MLB platformunu kullaniyor.

Aynı durumda platformuda MQB evo diye biliyorum.

Allahım yoksa herşeyi yanlış mı biliyorum ;)
 
Design olma ihtimaline karşı hemen arıyorum :)
Doğuş stoklarında dynamic kalmamış 2018 olarak, design varmış bir tane VC ve navili 270 küsür dedi, bir tanede sport var dedi oda doluymuş biraz 280 civarı dedi ona da. 2019da 1.4 tfsi motor a4'te gelmeyecekmiş bu arada bana verilen bilgiye göre.

Tabi telefonda aldım bu bilgiyi 2016'da araç aldığımız arkadaşla samimiyet kurmuştuk, o ayrılmış, direk telefona çıkan satışcıdan aldığım bilgi bu.
 
Son düzenleme:
Şanzıman konusunda ben de emin değilim, ıslak kavramalılar 6 ileri quattrolarda yok muydu? Manyetik ayalı süspansiyonuda opsiyonel veya üst motorlarda (yada 2.0tfsida) geliyordu.



Aynı durumda platformuda MQB evo diye biliyorum.

Allahım yoksa herşeyi yanlış mı biliyorum ;)

Şanzıman kodu DQ380 ve 7 ileri ıslak kavrama. 6 ileri de ıslak kavrama da var fakat farklı bir şanzıman o.
Süspansiyon magnetic ride veya adaptif değil, sadece 2 adet manuel ayarı var fakat fark hissediliyor.
Platform MQB Evo değil, MLB Evo. A4'ün altyapısını kullanan 1 adet VW aracı var, o da Touareg. Güncel A4 altyapısı güncel A5,A6,A7,A8,Q7,Q8,Urus,Cayenne,Bentayga gibi otomobillerde kullanılıyor. Kısacası A4 pahalı Passat falan değil bambaşka bir otomobil :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Doğuş stoklarında dynamic kalmamış 2018 olarak, design varmış bir tane VC ve navili 270 küsür dedi, bir tanede sport var dedi oda doluymuş biraz 280 civarı dedi ona da. 2019da 1.4 tfsi motor a4'te gelmeyecekmiş bu arada bana verilen bilgiye göre.

Tabi telefonda aldım bu bilgiyi 2016'da araç aldığımız arkadaşla samimiyet kurmuştuk, o ayrılmış, direk telefona çıkan satışcıdan aldığım bilgi bu.
Makyajla beraber 1.5TSİ'a geçecektir. Artık makyaj zamanı geldi aracın.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Otomobil makyaj geçirdi bu arada. Ben de 1.5 TFSI geleceğini okumuştum. Facelift modelde enteresandır Almanya'da şu anda satışta 1.5 TFSI diye bir motor yok. En düşük hacim 2 litreden başlıyor.

https://www.audi.de/dam/nemo/models...4-avant_a4-avant-gtron_a4-allroad-quattro.pdf
Belki önce biraz 2.0 satıp sonra 1.5tsi sürerler piyasaya.
Ama daha önemli soru şu oluyor 1.4ler devamı olmadığı için değersiz mi, yoksa az olduğu için değerli mi olur?
 
Arkadaşlar başlık sahibinin, yani arabayı alacak olan kişinin isteklerini, ihtiyaç ve beklentilerini okuyarak ona göre tavsiye vermemiz gerekmiyor mu? Yani herkes kendine göre iyi olanı yazmış ama kendinize araba almayacaksınız, başlıktaki 3 arabayı görüp, başlık sahibinin altına yazdıklarını okumadan hebele hübele diye atlamak anlamsız.

Ben de bmw 3 serisi almak isterim ama sizin beklentilerinize göre en ideal araba A4 diye düşünüyorum. Günlük kullanımı, tasarımı, malzeme kalitesi, yakıt tüketimi, motor sessizliği konusunda pişman etmez.
Biraz sert kullandığınızı söylemişsiniz bu yüzden c200d önerecektim ama A4 yakıt tüketimleri neredeyse aynı ve motorin ile benzinin litre fiyatı arasında pek bi fark olmadığı için bu konuda da A4 mantıklı.
Yani sizin arabanız bence A4
 
Belki önce biraz 2.0 satıp sonra 1.5tsi sürerler piyasaya.
Ama daha önemli soru şu oluyor 1.4ler devamı olmadığı için değersiz mi, yoksa az olduğu için değerli mi olur?

1.4 uzun yıllardır kullanılan, çok değişik güçlerde üretilmiş bir motor. Katı emisyon kurallarından sebep değişmesi gerekti. Yani bu onu ne değersiz ne değerli yapar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Kuzenimde A4, diğer kuzenimde de makyajsız C serisi var, sürekli de bindiğim arabalar olduğu için konfor konusunda A4>3>C gibi bir sıralama yapabilirim. BMW'nin genel sıkıntısı lastik sesi, ama onu da RFT olmayan bir lastikle çözebiliyorsunuz.

Bulabiliyorsanız temiz bir 320d hem performans olarak hem tüketim olarak bütün ihtiyaçlarınızı karşılar diye düşünüyorum. Yaklaşık 5 senedir Ankara'da, karda arkadan itiş kullanan biri olarak söyleyebilirim ki, kışın kullanmasını biliyorsanız bir sıkıntı olmuyor. Yalnız Temmuz'da yeni kasa geleceği için otomatik olarak eski kasa bir araç kullanıyor olacaksınız.

Onun dışında A4'e değinecek olursak, kasa olarak daha yeni, ve rakiplerine göre daha konforlu olduğu aşikar. Yakıt tüketimi de Ankara'da şehir içi trafikte 8-9 civarı. Tfsi'ları yakıt konusunda seviyorum ben, güzel değerler elde edilebiliyor. Şanzımanı sıkıntısız. Kuzenimin arabası Sport donanım. Pek bir eksiği olduğu söylenemez ama müzik sistemi benim hiç hoşuma gitmiyor, onu söylemeden geçemeyeceğim.

Kısaca özetlemek gerekirse; C'yi direkt eliyorum. Yakıt ve sürüş önemliyse 320d, konfor önemliyse A4 diyeyim. A4'ün bir diğer avantajı da, yukarıda da söylediğim gibi, görece yeni model olması.
 
Biraz sert kullandığınızı söylemişsiniz bu yüzden c200d önerecektim ama A4 yakıt tüketimleri neredeyse aynı ve motorin ile benzinin litre fiyatı arasında pek bi fark olmadığı için bu konuda da A4 mantıklı.
Yani sizin arabanız bence A4

Bu kısma bende aynen sizin gibi bakıyorum. LT/100km durumu yakınsa benzin/dizel farkı artık göz ardı edilmeli.
Bu kadar yorum ve bilgi a4 hissiyatımı gittikçe artıyor.

Takip ettiğim bir kaç ilanı da paylaşayım, aslında çok daha fazlası vardı özellikle a4 için ama sanırım piyasa durgunluğundan ve ölücülerden ilanlar kalktı.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...k-icin-aramayin-son-fiyattir-631886018/detay/
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...g.gorus-plusk.isitma-boyasiz-672409327/detay/
https://www.sahibinden.com/ilan/vas....avantgarde-5.500-km.hatasiz-673569140/detay/
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...tiler-2017-c-200d-b.tec-comf-610875743/detay/
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...5.000-km-de-kazasiz-c200-amg-673973133/detay/
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Bu kısma bende aynen sizin gibi bakıyorum. LT/100km durumu yakınsa benzin/dizel farkı artık göz ardı edilmeli.
Bu kadar yorum ve bilgi a4 hissiyatımı gittikçe artıyor.

Takip ettiğim bir kaç ilanı da paylaşayım, aslında çok daha fazlası vardı özellikle a4 için ama sanırım piyasa durgunluğundan ve ölücülerden ilanlar kalktı.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...k-icin-aramayin-son-fiyattir-631886018/detay/
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...g.gorus-plusk.isitma-boyasiz-672409327/detay/
https://www.sahibinden.com/ilan/vas....avantgarde-5.500-km.hatasiz-673569140/detay/
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...tiler-2017-c-200d-b.tec-comf-610875743/detay/
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...5.000-km-de-kazasiz-c200-amg-673973133/detay/
Yerinizde olsam çok kafa karışıklığı oluşturmadan A4 kovalardım. Üstteki iki araba baya güzel duruyor.
Kendi arabam dizel olsa da ben biraz benzinciyim :) zaten kendi arabam dizel olduğu için benzinli arabalara bindikçe imreniyorum ve benim arabamda dpf yok. Sırf DPF sebebiyle yeni nesil dizel motorlu araba almam bu kadar katıyım bu konuda.
 
... ve benim arabamda dpf yok. Sırf DPF sebebiyle yeni nesil dizel motorlu araba almam bu kadar katıyım bu konuda.
Ben babamın Passat'ı dışında hiç (uzun km'ler/süreler) benzinli araç (doğan/broadway vardı onları saymıyorum) kullanmadım. Yaklaşık 15 senedir farklı markalarda sadece dizel kullanıyorum. Hiç DPF, EGR, katalizör sorunu yaşamadım, bence büyütmeyin gözünüzde.
Benzinlide tork eksikliği hissediyorum ve yüksek devir çevirdiği için gazlarken zorlanıyorum. Devri doldurana kadar geçen zaman bana çok uzun geliyor. 6'dan3'e çekmek gerekiyor, yüksek devri yakalamak,uzamak için. Dizelde ise hemen 4k devir, yada bir vites düşür hemen canlansın, yapıştır.
Alışmam zor olacak. :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso