AÇIK Mercedes E220d'den C200'e geçiş

mcb

Murat
Panpa
1,444
38
Marka
Mercedes
Merhaba,

uzun süredir burada aktif değildim. Umarım herkesin keyfi yerindedir :)

Hatırlayanlar olacaktır station severler derneği üyesi olarak önce C180 Estate (https://otopark.com/forum/threads/mercedes-c180d-estate-avusturyadan-almak.11103/#post-365428), son 5 yıldır da E220d Estate (https://otopark.com/forum/threads/mercedes-e220d-amg-estate-s213-kasa.13338/) kullandım. Arabadan aslında fazlasıyla memnunum. Ancak artık 140bin km'yi devirdik ve arabayı yenileyeyim dedim. Bir süredir yine ilk olarak Mercedes'e baktım. Segmentte Volvo, Jaguar ve Audi'yi direkt eledim. Audi bana çok tatsız tuzsuz geliyor hep. Volvo ve Jaguar'ı tasarım olarak çok beğeniyorum ama onlar da kullanım deneyimlerimde özellikle donanımların düzgün çalışmaması ve içeri çok ses alması nedeniyle elendi. Benim için konfor hep en plandadır. Yine bu nedenle daha spor tarafta olan BMW'yi de eledim. Aslında yeni 3 bayağı konforlu oldu ve trimleri eskiye oranla Mercedes'e çok yaklaştı.

Mercedes'te seçenekler doğal olarak yine E ve C Estate oldu. Yine 2-3 yaşında 40-50bin km düzeyinde arabalar baktım. E Estate yeni model olduğundan bulmak imkansız. C Estate de az bulunuyor. C alanlar satmıyor gibi bir durum var, ciddi zorlandım araç ararken bu kez. GLC ve GLB gibi arabalara da baktım ama GLC C'nin bir tık yükseği ama fiyatı minimum %50 pahalı. O nedenle yine wagon'dan devam dedim :) BMW tarafında da X3 ve X5'e bayağı ısındım aslında ama bir sonraki arabamda SUV'a geçeyim diyerek erteledim şimdilik.

C'de sedan araba (Rolls-Royce olmadıkça) hiç sevmediğimden sadece Estate baktım. Sonunda içime sinen bir şey buldum. Sanırım anlaşacağım ama yine de bir sorayım, fikir alayım istedim. Arabanın özellikleri şu şekilde:

C200 4Matic Estate Avantgarde Mojave Gri - 50bin km

1760820257931.png


1.5 Mild Hybrid motor (204 beygir)
4 çeker sistem
9G Tronic otomatik vites
Dynamic Select: sürüş modu seçimi)
Agility Control: sertliği ayarlanabilen süspansiyon - eski havalı süspansiyonun yerini alan süspansiyon bu oldu
Thermatic Klima: 3 bölgeli klima
Şerit Takip Sistemi
Kör nokta uyarısı
Aktif hız sabitleyici & limitleyici
Oto Pilot
Katlanır, ışığa göre kararan aynalar
Digital Light & Projeksiyon: Sürekli uzun far yanıyor. Önde giden ve karşıdan gelen arabaların olduğu yer karartılıyor. Ayrıca navigasyonu ve önemli tabelaları da yola projeksiyonla yansıtıyor.
Hafızalı & ısıtmalı yolcu ve sürücü ön koltuklar
Elektrik ayarlı direksiyon
Kolay inme-binme yardımı (Arabayı durdurunca direksiyonu ve koltuğu geriye çekiyor, kontağı açınca sürüş pozisyonuna geçiyor
Isıtmalı silecek suyu
Yağmur sensörlü silecekler
360 derece kamera
Konfor koltuklar
Anahtarsız biniş & çalıştırma
Anahtarsız bagaj kapağı açma
Elektrikli bagaj kapağı
Elektrikli çeki topuzu: Düğme ile tamponun altından çıkıyor veya gizleniyor ve ESP'ye uygun çalışıyor
MBUX Premium Pakeki
Apple Carplay, Android Auto
Kablosuz telefon şarjı
USB Paketi: Ekstra 4 USB-C çıkışı
Augmented Reality Navigasyon: Navigasyon'da bir yere sapacaksanız ışıkla yola projeksiyonun yanında ön kamerayı açıp canlı görüntü üstünden ok ile gösteriyor
Ambiyans ışıklandırması
Büyük benzin deposu (66litre)
Büyük dijital merkezi ekran ve sürücü ekranı
Isıtmalı direksiyon
Acil durum araması
Lastik basınç sensörleri

Şu anki arabama göre Digital Light, MBUX, hafızalı koltuk, direksiyon ısıtması gibi artıları var. Ayrıca ben her ne kadar dizelin karakterini ve daha büyük motor sevsem de maalesef dizeller azalarak bitiyor gibi. DPF ve AdBlue gibi dertler de yok benzinlide. Ses yalıtımı olarak iki araba da iyi olduğundan bir fark yaratmıyor bence. Bunun yanında bagaj ve genel olarak iç hacim elbette daha küçük. Bir de E'nin malzeme kalitesi tabii daha iyi.

Ne dersiniz, sizce mantıklı bir değişim olur mu?