Çok düz mantık bakıyoruz beyler, bir otomobilin çok satması kesinlikle başarıdır. Ancak bu otomobil iyidir diyemeyiz. İnsan çok değişken ihtiyaçlara sahip bir varlık, kafasında bir çok sebep sonuç ilişkisi kuruyor ve bunlara göre hareket ediyor. VW 1 milyon tane Polo satsa, Polo en iyi modeldir diyebilir miyiz?
Her üreticinin farklı stratejisi vardır. Bu durum her sektörde aynı. Apple daha az satış rakamıyla daha çok net kar hedefler. Samsung fiyatlarını biraz daha makul tutarak daha çok ürün satar ve karını böyle artırır.
Şimdi Koenigsegg'in pazar payıyla ilgili bir kaygısı mı var mesela?
Eyvah bizim pazar payımız dünyada %0,0000001 diye üzülüyorlar mıdır?
Marka kültürü diye bir olay var!
Şimdi VW daha en başında adına ters düşen F segment lüks sedan üretirse olmaz mesela. Bu yüzden bunu Audi'ye paslayacak.
VW Süper sport otomobil üretse bu da olmaz. Bunu da Porsche'ye paslamalı. Bunları çok güzel ayarlıyorlar.
Ancak etik zayıf, bu ortaya çıktı. Bunun karşılığında etik sahibi Avrupalı tüketici bir cevap verecektir. VW ödeyeceği ciddi cezalardan sonra ister istemez teknolojik ortaklıklar, ortak parça kullanımı gibi unsurları daha çok kullanacak
Pazar payı da dünya genelinde %0,5 civarında düşebilir diye düşünüyorum.