minumum yakıt için hangi devir ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan zuspat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

zuspat

Profesör
89
40
Selam arkadaşlar. Yakıt fiyatlarının bu kadar pahalı olduğu bir ülkede tasarruf önemli. Ben işe bıraktıktan sonra kendi işime gidiyorum ve oldukça da fazla zamanım var. Aceba hangi hızda hangi devir bandında gitsem daha az yakar aracım. Maksimum torkunu verdiği en alt devir olan 1.550 rpm de mi ? sizin görüşleriniz, bilgileriniz beniim için önemli katkılarınızdan dolayı teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Arabanın torkunu vermeye başladığı devirler arasında kullanmanız gerekiyor. Focus 1.6 tdci ile örnek verelim mesela, 270 Nm /1750-2500 dev/dak diye bir verisi var, 1750 ile 2500 arasında maximum torkunu veriyor, ortalama olarak 2000 devirlerde gezersen en az yakar mesela. @CenkGs abi bu konuda bilgi verecektir, arabası da focus kesin bilgi olur size :)
 
Arabasına göre değişir. Arabanın huysuzlanmayacağı minimum devir diyelim. Ne kadar zorladığınıza, yükünüze, hava ve yol koşullarına bağlı olarak doğru devir kavramı değişir. Garip sesler çıkarmasın, motor huysuzluk edip gurgurgur diye boğuk sesler çıkarmasın :), bu şartlar altında aracın motorunun ferah şekilde çekiş sağladığı minimum devir sizin en ekonomik devriniz olur. Bu, yoluna, arabasına ve yüke göre bazen düz yolda en üst viteste 1300 devir bile olabilir.
Edit: Hızlanmayacağınız kesinse, düz yoldaki sabit hız devriyle hızlanabilir devir farklı noktalar olabilir. Yukarıda bahsettiğim motor sesi en belirleyici unsurdur. Onu nasıl anlayacağınız, zaman içerisinde arabanızı tanımanızla alakalı :)
 
Son düzenleme:
dizel olsun benzinli olsun düşük devirde gitmek motorun katliamı demektir
motor size o izlenimi verir zaten eski tabir ile boğulma, gaz yememe durumunu alır çekmez genelde benzinliler 2000 devir altı böyledir
 
Berke tekin kardeşim asıl sorun şu benim motorda pek ses çıkmıyor bir de Dsg olunca hepten ses gidiyor hızlanma gibi bir isteğim yok iş yerine 20 dk önce geliyorum ama 60 la felan giderken araç bir garip oluyor alttan gitmeye çalışıp frene basıyor hissi geliyor
 
Berke tekin kardeşim asıl sorun şu benim motorda pek ses çıkmıyor bir de Dsg olunca hepten ses gidiyor hızlanma gibi bir isteğim yok iş yerine 20 dk önce geliyorum ama 60 la felan giderken araç bir garip oluyor alttan gitmeye çalışıp frene basıyor hissi geliyor
Her arabanın motorundan ses gelir. Duyamasanız cam açıldığında dışarıdan gelir, yine gelir. Dediğim gibi, Alışık olunmadığı zaman insan anlayamayabilir. Bu noktada @motorsinann arkadaşımızın dediği gibi genellemeye uymak en iyisi olur. 2000d/d civarları hem benzinli, hem de dizel arabada ferah bir sürüş sağlar. Çekiş belki maksimumda olmaz, ama yolda da bırakmaz :)
Bu arada bir sıkıntı varmış gibi hissediyorsanız dsg şanzımanınıza baktırın dedim. Çünkü otomatik şanzımanların zaten bahsettiğimiz motor boğan devirlere izin vermemesi gerekir.
 
Siz devir ile ilgilenmesyin. zaten arabanız dsg. o kendisi hangi devirde gideceğini bilir. sizin yapacağınız tek şey arabayı yavaş kullanmak. 60 80 ve 100 kmler en ekonomik hızlardır
 
Kardeşim 65 ile gidince 1300 devirlere iniyor Dsg de inatla 7 viteste ilerlemeye çalışıyor. Benim geçen baktılar serviste herşeye bir sorun çıkmamıştı ama bu bahsettiğim tüm Dsg lerde var. Sanırım en iyi ekonomik hız 75 herhalde dakikada 1650 devir ile
 
Benim arabam 2000 değil 2500 de ancak iyi çalıştığını hissetiriyor. Her arabanın devir bandı farklı. Bizim kız 2500 devirin altında huysuzlaşıyor.
Senin arabanın motorunun sana ne hissetirdiği önemli. Şimdi bakıyorum 1200 devirde iyi yürüyen motorda var.
 
Ben arabayı kullanırken anlık yakıt tüketimini açarım hep yol bilgisayarından. Bizim araba 5 vites. İlk 3 viteste dişli oranlarından dolayı çok yakıyor. 4 te başlıyor ekonomi yapmaya. Ben gaza çok oturmadan hemen 4. Vitese yükselmeye çalışıyorum ki hemen ekonomiye başlayalım. Bin km önce sifirlamistim bilgisayarı 1.2 lt 80 bg yarı otomatik clio ile 6.2 lt/100 km tüketimini tutturabildim Antalya dışına hiç çıkmadan. Size tavsiyem anlık yakıt tüketimi açık olsun kendiniz izleyin aracınızı. Ayrıca en üst viteste 2000-2500 arası devirde gidiyorum düz yolda basmiyorum daha fazla
 
Son düzenleme:
Kardeşim 65 ile gidince 1300 devirlere iniyor Dsg de inatla 7 viteste ilerlemeye çalışıyor. Benim geçen baktılar serviste herşeye bir sorun çıkmamıştı ama bu bahsettiğim tüm Dsg lerde var. Sanırım en iyi ekonomik hız 75 herhalde dakikada 1650 devir ile
75 ile yol biter mı yaw ?

Bir süre sonra 90 bile az geliyor .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
75 ile yol biter mı yaw ?

Bir süre sonra 90 bile az geliyor .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Her zaman o hızlarda gitmiyorum tabiki sadece işe giderken. Üst tarafta yazdım eşimi bırakıp kendim gidiyorum 70 ile gitmeme rağmen 20-30 dk erken geliyorum işe düşün yani
 
Ben arabayı kullanırken anlık yakıt tüketimini açarım hep yol bilgisayarından. Bizim araba 5 vites. İlk 3 viteste dişli oranlarından dolayı çok yakıyor. 4 te başlıyor ekonomi yapmaya. Ben gaza çok oturmadan hemen 4. Vitese yükselmeye çalışıyorum ki hemen ekonomiye başlayalım. Bin km önce sifirlamistim bilgisayarı 1.2 lt 80 bg yarı otomatik clio ile 6.2 lt/100 km tüketimini tutturabildim Antalya dışına hiç çıkmadan. Size tavsiyem anlık yakıt tüketimi açık olsun kendiniz izleyin aracınızı. Ayrıca en üst viteste 2000-2500 arası devirde gidiyorum düz yolda basmiyorum daha fazla
Anlık tüketimini hiç anlamadım yol inişli çıkışlı aslında ben baya az yakıyorum giderken 5,7 gelirken 3.9 ortalamam var benzinli motor a göre super ama daha iyisi var mıdır acaba diye bir de fikir olsun sizden
 
Araç sanırım dsg, motoru boğmadan yumuşak gaz girdileri ile sakin sakin ilerlemek yakıtı düşürür diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zuspat
Güzargahınız musaitse 85-90 km/h hızla daha az yakabilirsiniz,tabi bu hızlarda daha fazla fren kullanmanızı gerektiren durumlar müstesna.
O hızlarda da ciddi rüzgar direnciyle karşılaşmadan akışkanlığı daha verimli kullanabilirsiniz.Hemde moturun yağlanması verimli olup eğer aracınız dizelse egr ve dpf'nin ömrü açısından da olumlu olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zuspat
Yakıt tasarrufu daha çok trafiği okumaya bağlı. En basit tanımı da bana göre şöyle; frene ne kadar az basıyorsanız o kadar az yakarsınız.

Onun dışındaki bütün etkenler kişisel, yani araçla sürücü arasında.
 
Son düzenleme:
Anlık tüketimini hiç anlamadım yol inişli çıkışlı aslında ben baya az yakıyorum giderken 5,7 gelirken 3.9 ortalamam var benzinli motor a göre super ama daha iyisi var mıdır acaba diye bir de fikir olsun sizden

Anlık tüketime felan bakma, Sadece hızını koruyarak akışına bırakacaksın. Göstergeleri inceleyerek iş olmuyor. Sen yoluna bak, kafanıda gaz pedalına odaklama sadece kulakların ve gözlerin çalışsın. Sese kulak ver. Ses artarsa çok, azalırsa az yakarsın. Titreşim oluşursa bilki daha fazla yakarsın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zuspat
Yakıt tasarrufu daha çok trafiği okumaya bağlı. En basit tanımı da bana göre şöyle; frene ne kadar az basıyorsanız o kadar az yakarsınız
Onun dışındaki bütün etkenler kişisel, yani araçla sürücü arasında.
Ben ege de kalıyorum nerde viraj çıkışı var orda ışıklar mecbur sert fren yapıyorsun ona da yapacak birşey yok.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...