minumum yakıt için hangi devir ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

zuspat

Profesör
11 Eyl 2016
89
43
1,020
39
Selam arkadaşlar. Yakıt fiyatlarının bu kadar pahalı olduğu bir ülkede tasarruf önemli. Ben işe bıraktıktan sonra kendi işime gidiyorum ve oldukça da fazla zamanım var. Aceba hangi hızda hangi devir bandında gitsem daha az yakar aracım. Maksimum torkunu verdiği en alt devir olan 1.550 rpm de mi ? sizin görüşleriniz, bilgileriniz beniim için önemli katkılarınızdan dolayı teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur

SweentLy

Profesör
22 Eki 2016
73
79
1,010
Arabaya göre değişen bi durum ama genel olarak arabanın zorlanmayacağı ve gaza en az basarak gidebileceğiniz en düşük devir denilebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn ve Ugur

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Arabanın torkunu vermeye başladığı devirler arasında kullanmanız gerekiyor. Focus 1.6 tdci ile örnek verelim mesela, 270 Nm /1750-2500 dev/dak diye bir verisi var, 1750 ile 2500 arasında maximum torkunu veriyor, ortalama olarak 2000 devirlerde gezersen en az yakar mesela. @CenkGs abi bu konuda bilgi verecektir, arabası da focus kesin bilgi olur size :)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arabasına göre değişir. Arabanın huysuzlanmayacağı minimum devir diyelim. Ne kadar zorladığınıza, yükünüze, hava ve yol koşullarına bağlı olarak doğru devir kavramı değişir. Garip sesler çıkarmasın, motor huysuzluk edip gurgurgur diye boğuk sesler çıkarmasın :), bu şartlar altında aracın motorunun ferah şekilde çekiş sağladığı minimum devir sizin en ekonomik devriniz olur. Bu, yoluna, arabasına ve yüke göre bazen düz yolda en üst viteste 1300 devir bile olabilir.
Edit: Hızlanmayacağınız kesinse, düz yoldaki sabit hız devriyle hızlanabilir devir farklı noktalar olabilir. Yukarıda bahsettiğim motor sesi en belirleyici unsurdur. Onu nasıl anlayacağınız, zaman içerisinde arabanızı tanımanızla alakalı :)
 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
dizel olsun benzinli olsun düşük devirde gitmek motorun katliamı demektir
motor size o izlenimi verir zaten eski tabir ile boğulma, gaz yememe durumunu alır çekmez genelde benzinliler 2000 devir altı böyledir
 

zuspat

Profesör
11 Eyl 2016
89
43
1,020
39
Berke tekin kardeşim asıl sorun şu benim motorda pek ses çıkmıyor bir de Dsg olunca hepten ses gidiyor hızlanma gibi bir isteğim yok iş yerine 20 dk önce geliyorum ama 60 la felan giderken araç bir garip oluyor alttan gitmeye çalışıp frene basıyor hissi geliyor
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Berke tekin kardeşim asıl sorun şu benim motorda pek ses çıkmıyor bir de Dsg olunca hepten ses gidiyor hızlanma gibi bir isteğim yok iş yerine 20 dk önce geliyorum ama 60 la felan giderken araç bir garip oluyor alttan gitmeye çalışıp frene basıyor hissi geliyor
Her arabanın motorundan ses gelir. Duyamasanız cam açıldığında dışarıdan gelir, yine gelir. Dediğim gibi, Alışık olunmadığı zaman insan anlayamayabilir. Bu noktada @motorsinann arkadaşımızın dediği gibi genellemeye uymak en iyisi olur. 2000d/d civarları hem benzinli, hem de dizel arabada ferah bir sürüş sağlar. Çekiş belki maksimumda olmaz, ama yolda da bırakmaz :)
Bu arada bir sıkıntı varmış gibi hissediyorsanız dsg şanzımanınıza baktırın dedim. Çünkü otomatik şanzımanların zaten bahsettiğimiz motor boğan devirlere izin vermemesi gerekir.
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Siz devir ile ilgilenmesyin. zaten arabanız dsg. o kendisi hangi devirde gideceğini bilir. sizin yapacağınız tek şey arabayı yavaş kullanmak. 60 80 ve 100 kmler en ekonomik hızlardır
 

zuspat

Profesör
11 Eyl 2016
89
43
1,020
39
Kardeşim 65 ile gidince 1300 devirlere iniyor Dsg de inatla 7 viteste ilerlemeye çalışıyor. Benim geçen baktılar serviste herşeye bir sorun çıkmamıştı ama bu bahsettiğim tüm Dsg lerde var. Sanırım en iyi ekonomik hız 75 herhalde dakikada 1650 devir ile
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Benim arabam 2000 değil 2500 de ancak iyi çalıştığını hissetiriyor. Her arabanın devir bandı farklı. Bizim kız 2500 devirin altında huysuzlaşıyor.
Senin arabanın motorunun sana ne hissetirdiği önemli. Şimdi bakıyorum 1200 devirde iyi yürüyen motorda var.
 

Gurdal07

Profesör
29 Eyl 2016
354
342
1,295
Antalya
Ben arabayı kullanırken anlık yakıt tüketimini açarım hep yol bilgisayarından. Bizim araba 5 vites. İlk 3 viteste dişli oranlarından dolayı çok yakıyor. 4 te başlıyor ekonomi yapmaya. Ben gaza çok oturmadan hemen 4. Vitese yükselmeye çalışıyorum ki hemen ekonomiye başlayalım. Bin km önce sifirlamistim bilgisayarı 1.2 lt 80 bg yarı otomatik clio ile 6.2 lt/100 km tüketimini tutturabildim Antalya dışına hiç çıkmadan. Size tavsiyem anlık yakıt tüketimi açık olsun kendiniz izleyin aracınızı. Ayrıca en üst viteste 2000-2500 arası devirde gidiyorum düz yolda basmiyorum daha fazla
 
Son düzenleme:

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,287
1
9,437
4,970
kocaeli
Kardeşim 65 ile gidince 1300 devirlere iniyor Dsg de inatla 7 viteste ilerlemeye çalışıyor. Benim geçen baktılar serviste herşeye bir sorun çıkmamıştı ama bu bahsettiğim tüm Dsg lerde var. Sanırım en iyi ekonomik hız 75 herhalde dakikada 1650 devir ile
75 ile yol biter mı yaw ?

Bir süre sonra 90 bile az geliyor .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

zuspat

Profesör
11 Eyl 2016
89
43
1,020
39
75 ile yol biter mı yaw ?

Bir süre sonra 90 bile az geliyor .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Her zaman o hızlarda gitmiyorum tabiki sadece işe giderken. Üst tarafta yazdım eşimi bırakıp kendim gidiyorum 70 ile gitmeme rağmen 20-30 dk erken geliyorum işe düşün yani
 

zuspat

Profesör
11 Eyl 2016
89
43
1,020
39
Ben arabayı kullanırken anlık yakıt tüketimini açarım hep yol bilgisayarından. Bizim araba 5 vites. İlk 3 viteste dişli oranlarından dolayı çok yakıyor. 4 te başlıyor ekonomi yapmaya. Ben gaza çok oturmadan hemen 4. Vitese yükselmeye çalışıyorum ki hemen ekonomiye başlayalım. Bin km önce sifirlamistim bilgisayarı 1.2 lt 80 bg yarı otomatik clio ile 6.2 lt/100 km tüketimini tutturabildim Antalya dışına hiç çıkmadan. Size tavsiyem anlık yakıt tüketimi açık olsun kendiniz izleyin aracınızı. Ayrıca en üst viteste 2000-2500 arası devirde gidiyorum düz yolda basmiyorum daha fazla
Anlık tüketimini hiç anlamadım yol inişli çıkışlı aslında ben baya az yakıyorum giderken 5,7 gelirken 3.9 ortalamam var benzinli motor a göre super ama daha iyisi var mıdır acaba diye bir de fikir olsun sizden
 

123456mtn

Panpa
8 Eyl 2016
1,211
2,491
3,770
Sivas
Marka
Caterham
Araç sanırım dsg, motoru boğmadan yumuşak gaz girdileri ile sakin sakin ilerlemek yakıtı düşürür diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zuspat

Zulfadli

Mehmet
Profesör
1 Eki 2016
103
193
1,185
Ankara
Marka
Hyundai
Güzargahınız musaitse 85-90 km/h hızla daha az yakabilirsiniz,tabi bu hızlarda daha fazla fren kullanmanızı gerektiren durumlar müstesna.
O hızlarda da ciddi rüzgar direnciyle karşılaşmadan akışkanlığı daha verimli kullanabilirsiniz.Hemde moturun yağlanması verimli olup eğer aracınız dizelse egr ve dpf'nin ömrü açısından da olumlu olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zuspat

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Yakıt tasarrufu daha çok trafiği okumaya bağlı. En basit tanımı da bana göre şöyle; frene ne kadar az basıyorsanız o kadar az yakarsınız.

Onun dışındaki bütün etkenler kişisel, yani araçla sürücü arasında.
 
Son düzenleme:

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Anlık tüketimini hiç anlamadım yol inişli çıkışlı aslında ben baya az yakıyorum giderken 5,7 gelirken 3.9 ortalamam var benzinli motor a göre super ama daha iyisi var mıdır acaba diye bir de fikir olsun sizden

Anlık tüketime felan bakma, Sadece hızını koruyarak akışına bırakacaksın. Göstergeleri inceleyerek iş olmuyor. Sen yoluna bak, kafanıda gaz pedalına odaklama sadece kulakların ve gözlerin çalışsın. Sese kulak ver. Ses artarsa çok, azalırsa az yakarsın. Titreşim oluşursa bilki daha fazla yakarsın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: zuspat

zuspat

Profesör
11 Eyl 2016
89
43
1,020
39
Yakıt tasarrufu daha çok trafiği okumaya bağlı. En basit tanımı da bana göre şöyle; frene ne kadar az basıyorsanız o kadar az yakarsınız
Onun dışındaki bütün etkenler kişisel, yani araçla sürücü arasında.
Ben ege de kalıyorum nerde viraj çıkışı var orda ışıklar mecbur sert fren yapıyorsun ona da yapacak birşey yok.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım