Modern arabalardaki en kötü trendler

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi Direksiyonda hangi plastiği kullansan yıpranır hemde nefret ettirecek şekilde dokunmaktan tiksinirsin ya da sert bir malzeme olacak ama o zamanda el ağrısı olur en azından deriyi değiştirebilme imkanın var bir de herkese tavsiyem delikli derili olursa direksiyon terden pek aşınmıyor.
Delikli deriyi bulmak zor maalesef. Ya kendin yaptıracaksın ya da öyle üretimi olan bir marka bulacaksın. Şu araçların ön konsollarının üst kısımlarında kullanılan yumuşak malzemeler oldukça dayanıklı. Saatlerce güneş altında kalsa bile parçalanmıyor, yarılmıyor. Üstelik tırnakla falan çizilmediği gibi dokunma hissiyatları da güzel. Tatlı sert dokuları var. Zaten deri direksiyonların hemen hemen çoğu sert malzeme üzerine deri kaplı. Plastiğin de kalitelisi kullanılırsa direksiyonda ki sorun minimuma iner. En azından deri direksiyonların çoğundan daha uzun ömür sunabilir. Daha önce dediğim gibi direksiyonlarda kullanılan deri malzemelerin çoğu ciddi ucuz ve sunni deridir. Premiumların bazı modelleri bu hususta kaliteli. Ama bizim bindiğimiz normal markalar bu konuda pek iyi değil. Malzeme kalitesi en iyi modellerden olan golf'ün bile en zayıf noktası deri direksiyonudur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve dthhasan

spartacus

Elit Apaçi
22 Tem 2018
291
483
945
Marka
Alfa Romeo
Deri direksiyon konusunda kimse yeni nesil m direksiyonların eline su dökemez. 10 bin km de resmen yağlanıyor direksiyon. Fakat şu da var. Yabancı ülkelerde yeni direksiyon bile fiyat anlamında ne kadardır tartışılır. Herkesin gücü vatandaşa yetiyor
 

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Delikli deriyi bulmak zor maalesef. Ya kendin yaptıracaksın ya da öyle üretimi olan bir marka bulacaksın. Şu araçların ön konsollarının üst kısımlarında kullanılan yumuşak malzemeler oldukça dayanıklı. Saatlerce güneş altında kalsa bile parçalanmıyor, yarılmıyor. Üstelik tırnakla falan çizilmediği gibi dokunma hissiyatları da güzel. Tatlı sert dokuları var. Zaten deri direksiyonların hemen hemen çoğu sert malzeme üzerine deri kaplı. Plastiğin de kalitelisi kullanılırsa direksiyonda ki sorun minimuma iner. En azından deri direksiyonların çoğundan daha uzun ömür sunabilir. Daha önce dediğim gibi direksiyonlarda kullanılan deri malzemelerin çoğu ciddi ucuz ve sunni deridir. Premiumların bazı modelleri bu hususta kaliteli. Ama bizim bindiğimiz normal markalar bu konuda pek iyi değil. Malzeme kalitesi en iyi modellerden olan golf'ün bile en zayıf noktası deri direksiyonudur.
Abi plastik işi yapıyoruz biz de plastik tere maruz kalınca çabuk sapıtıyor. Sana şuradan örnek vereyim en iyi marka gözlüklerde bile vücüda temas eden yerlerin koyulaştığını dokunması hiç güzel olmadığını görürskün ki onlardaki plastik aşırı pahallı ve işlemesi de zor. Dediğinde haklısın bazı arabaların derisi nefret ettiriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Abi plastik işi yapıyoruz biz de plastik tere maruz kalınca çabuk sapıtıyor. Sana şuradan örnek vereyim en iyi marka gözlüklerde bile vücüda temas eden yerlerin koyulaştığını dokunması hiç güzel olmadığını görürskün ki onlardaki plastik aşırı pahallı ve işlemesi de zor. Dediğinde haklısın bazı arabaların derisi nefret ettiriyor.
Aslen plastik - deri ikilisini şundan dolayı diyorum; ter ve kalitesiz oto yıkama ürünleri gibi sıvılara maruz bırakılma durumunu bir kenara bırakırsak yazın sıcakta güneşten etkilenme durumu olarak deriler daha narin olabiliyor. Ben çift güneşlik kullanıyorum ve direksiyonu komple kapatıyorum. O şekilde bir koruma sağlayabiliyorum. Ama aracın konsol üstünde kullanılan plastiklere bakıyorum güneşten hiç etkilenmiyorlar. Ne renkleri soluyor ne dökülüyorlar. Ter konusunda maalesef en kaliteli plastik de deri de sıkıntılı ve zayıf kalabiliyor. Ona yapabilecek pek bir şey yok. Ama en azından diğer dış etkenlerden de daha az etkilenecek bir malzeme şart. Deri direksiyonların çoğunda kullanılan malzemelerin dayanıklı oldukları hiç bir alan yok. He kendim sonradan malzemesini seçmek kaydıyla deri direksiyon diktireceksem o ayrı tabii. Kaliteli plastikte en azından güneş ışığına maruz kalma konusunda deri direksiyona göre bir miktar daha sağlamlık bulunabiliyor.
 
Son düzenleme:

Bebebiskuvisi

Profesör
9 Eyl 2016
432
736
1,645
Bizim 200 bindeki Mondeo’nun direksiyon aşınmaktan alcantara’ya dönüştü. Ben yine de seviyorum deri. Düzgün kullanılırsa 300 bine kadar sağlam gider. Önceki Mondeomuz da 200 bin civarıydı, o hala sağlamdı mesela.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Aslen plastik - deri ikilisini şundan dolayı diyorum; ter ve kalitesiz oto yıkama ürünleri gibi sıvılara maruz bırakılma durumunu bir kenara bırakırsak yazın sıcakta güneşten etkilenme durumu olarak deriler daha narin olabiliyor. Ben çift güneşlik kullanıyorum ve direksiyonu komple kapatıyorum. O şekilde bir koruma sağlayabiliyorum. Ama aracın konsol üstünde kullanılan plastiklere bakıyorum güneşten hiç etkilenmiyorlar. Ne renkleri soluyor ne dökülüyorlar. Ter konusunda maalesef en kaliteli plastik de deri de sıkıntılı ve zayıf kalabiliyor. Ona yapabilecek pek bir şey yok. Ama en azından diğer dış etkenlerden de daha az etkilenecek bir malzeme şart. Deri direksiyonların çoğunda kullanılan malzemelerin dayanıklı oldukları hiç bir alan yok. He kendim sonradan malzemesini seçmek kaydıyla deri direksiyon diktireceksem o ayrı tabii. Kaliteli plastikte en azından güneş ışığına maruz kalma konusunda deri direksiyona göre bir miktar daha sağlamlık bulunabiliyor.
Sen baya çekmişsin anlaşılan bu güneşte yanan derilerden. Fordun nasıl bilmemde Honda’da öyle bir sıkıntı yaşamadık 7 sene ama delikli deriydi. Şimdili düz bakalım göreceğiz. Ama his olarak kesinlikle plastik direksiyon istemem.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Sen baya çekmişsin anlaşılan bu güneşte yanan derilerden. Fordun nasıl bilmemde Honda’da öyle bir sıkıntı yaşamadık 7 sene ama delikli deriydi. Şimdili düz bakalım göreceğiz. Ama his olarak kesinlikle plastik direksiyon istemem.
Aslına bakarsan ne c4'de ne focus'ta henüz deri soyulması yaşamadım. Önceki araçlarımdan mondeo deri direksiyondu ama 2.el aldığım için zaten berbat haldeydi. Fiesta'nın da zaten boş paket olduğundan plastikti. Benim aracın direksiyon derisine iyi bakmazsan, güneşte bırakırsan, bilmediğin malzemeleri sürersen, ıslak mendille falan temizlemeye kalkarsan direkt soyulur. Bu olmasın diye çok özen gösteriyorum ve acayip de yoruyor beni. Dediğim gibi benim için deri direksiyonun görsellikten başka bir numarası yok. Zaten artı ve eksilerini bir kağıda yazsak eksileri ciddi ağır basar. Aynı durumu alcantara direksiyon için de söyleyebilirim. O sebeple bana pek mantıklı gelen bir donanım değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
897
1,654
2,320
İst.
Marka
Ford
Aslına bakarsan ne c4'de ne focus'ta henüz deri soyulması yaşamadım. Önceki araçlarımdan mondeo deri direksiyondu ama 2.el aldığım için zaten berbat haldeydi. Fiesta'nın da zaten boş paket olduğundan plastikti. Benim aracın direksiyon derisine iyi bakmazsan, güneşte bırakırsan, bilmediğin malzemeleri sürersen, ıslak mendille falan temizlemeye kalkarsan direkt soyulur. Bu olmasın diye çok özen gösteriyorum ve acayip de yoruyor beni. Dediğim gibi benim için deri direksiyonun görsellikten başka bir numarası yok. Zaten artı ve eksilerini bir kağıda yazsak eksileri ciddi ağır basar. Aynı durumu alcantara direksiyon için de söyleyebilirim. O sebeple bana pek mantıklı gelen bir donanım değil.
Kesinlikle katılıyorum 1.0 Trendline Polo ile benim deri direksiyon ve vites topuzunun hissiyat olarak bi farkı yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kesinlikle katılıyorum 1.0 Trendline Polo ile benim deri direksiyon ve vites topuzunun hissiyat olarak bi farkı yok.
Benim en büyük derdim malzeme dayanıklılığı. Nadir kullandığım bölgelerde malzemelerin çok dayanıklı olup olmaması önemli değil de direksiyonla çok haşır neşir olduğumuzdan takılıyorum kalitesine. F10 Bmw 5'in deri direksiyonu çok kaliteli mesela. Çizilmiyor kolay kolay, hissiyatı güzel, hiç güneşlik kullanmıyor olmamıza rağmen hala sapasağlam. İşte bazı markalar kaliteli malzeme kullanıyor ama bazıları ucuza kaçıp dayanıklılığı düşürüyor. Dayanıklı olduğu ve dokunma hissiyatı da iyi olduğu sürece her türlü malzemeye fitim ben. Deriymiş, plastikmiş çok fazla takılmam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Benim en büyük derdim malzeme dayanıklılığı. Nadir kullandığım bölgelerde malzemelerin çok dayanıklı olup olmaması önemli değil de direksiyonla çok haşır neşir olduğumuzdan takılıyorum kalitesine. F10 Bmw 5'in deri direksiyonu çok kaliteli mesela. Çizilmiyor kolay kolay, hissiyatı güzel, hiç güneşlik kullanmıyor olmamıza rağmen hala sapasağlam. İşte bazı markalar kaliteli malzeme kullanıyor ama bazıları ucuza kaçıp dayanıklılığı düşürüyor. Dayanıklı olduğu ve dokunma hissiyatı da iyi olduğu sürece her türlü malzemeye fitim ben. Deriymiş, plastikmiş çok fazla takılmam.
Abi o deri iğrenç ya parlamıyo sizin ki
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,919
2
24,228
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Bir insanla bile konuşurken tanışırken ilk intibadan sonra acaba ne kastetti diye derin karakter analizine gireriz.Altı boşsa bir yerden sonra seni sıkmaya sana uymuyorsa eğer ordan uzaklaşmaya başlarsın ya.. Aynısı bende de otomobillerde oluyor.Net olmayan arabaları sevmiyorum.
Örnek verirsem: Alt yapısı yürüyeni,şanzımanı,güvenliği,yalıtımı vs vs kısaca insan sağlığına hayat kalitesine katkıda bulunmadan, göz boyayan kapitalist,populer ürünlere para vermemizi isteyen önceliklerimizi buymuş gibi gösteren her özellikten nefret ediyorum.
Önce olmazsa olmaz özellikleri barındırıyor mu? Bunlar var mı? Cevap evetse eğer;
-Geri kalan piyano bilek kaplamaymış cantmış konformuş koltuk inceymiş kalınmış direksiyon deriymiş değilmiş vs vs arabayı alan adamın keyfine göz zevkine ve parasına kalıyor.
-Maalesef yukarıda yazdığım gibi olmuyor işler. Göz boyayan özellikler içinde, insanlar: ''sende niye yok x marka! Y markada var onu alıcam.Sende koltuk ısıtma yok x marka! Y de aynı paraya var onu alıcam.'' dedi.Bu yüzden gidiyor X marka da iyi yaptığı şeyi bozup Y markasının yaptığını yapmaya başlıyor.Birbirine benzer arabalar dolanıyor bu yüzden.Bu trendi yapan biz araba kullanıcıları alıcılarıyız yalnız.Yazık ki forumda da buna denk geliyorum.''Focusta neden bağımsız kalktı yuh ya'' diye serzenişi kaç kere duydum.Açıkçası ben de üzüldüm ve hevesim kaçtı mk4 kasaya.Ama ben o arabanın süspansiyonunu elimden geldiğince bir araba sever olarak anlatmaya çalıştım etrafıma focusu ''kayınço aldı ben de alayım onunkinden'' diyenlere.... Olmadı toplum bunu kavrayamadı adamlar da Y markası torsiyonla da satıyor yaa diyip torsiyonu koydular.Kaçımız birine araba önerirken über iyi bir süspansiyonu var focusun böyle gider böyle yapar böyle dedi? Yukarıda bir örnek daha yakaladım saçma sapan oyuncaklarla ilgili. @alptamer demiş mesela 2019 da hala otomatik farlı olmayan araba var diye.2019 da hala 2 hava yastıklı araba var ya.Lütfen algılarınızı hayati parçalara çevirin arkadaşlar.

Motor arabanın kalbi, Şanzıman arabanın beyni, şasesi -rijitliği- oturuşu- kalkışı- dönüşü- duruşu ise iskelet sistemi.Güvenliği şah damarı,yalıtımı kasları.Siz bunlardan vazgeçip bir bedenin burnuna ağzına dişine mi bakmaya devam edeceksiniz? Yıl olmuş 2019 hala dişsiz adam var ya. Yıl olmuş 2019 hala beyinsizler var onu ne yapacağız?

komik_resim_1298893758.jpg
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Deri direksiyon konusunda kimse yeni nesil m direksiyonların eline su dökemez. 10 bin km de resmen yağlanıyor direksiyon. Fakat şu da var. Yabancı ülkelerde yeni direksiyon bile fiyat anlamında ne kadardır tartışılır. Herkesin gücü vatandaşa yetiyor
Deri kirlenince parlar, bu olağan bir şey. M paket direksiyonları da desensiz deri olduğu için çok göze batıyor. Kullanan insanın eli çok terliyor, çok ürün (nemlendirici vb.) kullanıyorsa falan kirlenme işi de hızlanıyor haliyle. Üstüne bir de direksiyona hiç temizlik malzemesi değmeyince ayna gibi oluyor doğal olarak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bir insanla bile konuşurken tanışırken ilk intibadan sonra acaba ne kastetti diye derin karakter analizine gireriz.Altı boşsa bir yerden sonra seni sıkmaya sana uymuyorsa eğer ordan uzaklaşmaya başlarsın ya.. Aynısı bende de otomobillerde oluyor.Net olmayan arabaları sevmiyorum.
Örnek verirsem: Alt yapısı yürüyeni,şanzımanı,güvenliği,yalıtımı vs vs kısaca insan sağlığına hayat kalitesine katkıda bulunmadan, göz boyayan kapitalist,populer ürünlere para vermemizi isteyen önceliklerimizi buymuş gibi gösteren her özellikten nefret ediyorum.
Önce olmazsa olmaz özellikleri barındırıyor mu? Bunlar var mı? Cevap evetse eğer;
-Geri kalan piyano bilek kaplamaymış cantmış konformuş koltuk inceymiş kalınmış direksiyon deriymiş değilmiş vs vs arabayı alan adamın keyfine göz zevkine ve parasına kalıyor.
-Maalesef yukarıda yazdığım gibi olmuyor işler. Göz boyayan özellikler içinde, insanlar: ''sende niye yok x marka! Y markada var onu alıcam.Sende koltuk ısıtma yok x marka! Y de aynı paraya var onu alıcam.'' dedi.Bu yüzden gidiyor X marka da iyi yaptığı şeyi bozup Y markasının yaptığını yapmaya başlıyor.Birbirine benzer arabalar dolanıyor bu yüzden.Bu trendi yapan biz araba kullanıcıları alıcılarıyız yalnız.Yazık ki forumda da buna denk geliyorum.''Focusta neden bağımsız kalktı yuh ya'' diye serzenişi kaç kere duydum.Açıkçası ben de üzüldüm ve hevesim kaçtı mk4 kasaya.Ama ben o arabanın süspansiyonunu elimden geldiğince bir araba sever olarak anlatmaya çalıştım etrafıma focusu ''kayınço aldı ben de alayım onunkinden'' diyenlere.... Olmadı toplum bunu kavrayamadı adamlar da Y markası torsiyonla da satıyor yaa diyip torsiyonu koydular.Kaçımız birine araba önerirken über iyi bir süspansiyonu var focusun böyle gider böyle yapar böyle dedi? Yukarıda bir örnek daha yakaladım saçma sapan oyuncaklarla ilgili. @alptamer demiş mesela 2019 da hala otomatik farlı olmayan araba var diye.2019 da hala 2 hava yastıklı araba var ya.Lütfen algılarınızı hayati parçalara çevirin arkadaşlar.

Motor arabanın kalbi, Şanzıman arabanın beyni, şasesi -rijitliği- oturuşu- kalkışı- dönüşü- duruşu ise iskelet sistemi.Güvenliği şah damarı,yalıtımı kasları.Siz bunlardan vazgeçip bir bedenin burnuna ağzına dişine mi bakmaya devam edeceksiniz? Yıl olmuş 2019 hala dişsiz adam var ya. Yıl olmuş 2019 hala beyinsizler var onu ne yapacağız?

komik_resim_1298893758.jpg
Mk4'ün üretimine onay verildiği zamanlarda üretim departmanının yaptığı bir açıklamada süspansiyon sisteminde ki değişikliğin sebebi olarak;
1- Müşterilerin bazılarının süspansiyon konusuna takılmadığını, bundan yana bir beklenti içinde olmadığını, özellikle bazı pazarlarda bunu hiç umursamayanların olduğunu
2- Bol donanım, bol oyuncak, daha iyi malzeme kalitesi, daha daha.. şeklinde bir trende doğru beklentilerin kaydığını söylemişlerdi.

Hatta daha gelişmiş başka bir süspansiyon çeşidinin kullanımını da markanın dinamiklerine sadık müşteri kitlesi için, onları kaybetmemek adına koyduklarını söylemişlerdi. Bırakın Ford'u, aynı duruma daha niş ürünler çıkarmaya çalışan, butik marka olmaya çalışan Mazda gibi bir firma bile düştü, düşürdüler. O da müşterilerin boş ama ' daha ' diye nitelendirilen beklentilerine boyun eğmek zorunda kaldı.

Geyik başlığında insanların otomobil donanımları arasında seçimlerini direkt etkileyen, ' boş ' diye tabir ettiğim bir çok oyuncak üzerinden yaptıkları tercihleri de bundan dolayı eleştirmiştim. Yıl olmuş 2019 ama hala arkada led stop lambası yok deyip otomobil eleştirenlerin, eleştirmenin ötesinde otomobili leş haline getirenlerin, yıl olmuş 2019 ve hala bunca üretim maliyetine rağmen şöyle gelişmiş bir süspansiyon kullanıyorlar, böyle gelişmiş şasi tasarlıyorlar diye olumlu bir eleştiride bulundukları yok. Marka olarak yaptığın alkışlanmadığında, alkışın ötesinde daha ucuz üretim maliyetiyle daha fazla satan rakibini gördüğünde sen niye yaptığını yapmaya devam edesin ki ?
 
Son düzenleme:

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
@alptamer demiş mesela 2019 da hala otomatik farlı olmayan araba var diye.2019 da hala 2 hava yastıklı araba var ya.Lütfen algılarınızı hayati parçalara çevirin arkadaşlar.
Ben aslında direkt olarak güvenlik sebebiyle otomatik farlı olmayan otomobiller var dedim. Akşamları arka stopları yanmayan, ön tarafta gündüz ledleriyle dolaşan bir sürü tip var trafikte. İşin kötüsü bazen otobanda bile oluyor. Hem arkadaki için, hem de öndeki için büyük bir güvenlik muafiyeti. Bunun dışında gündüz başlayıp gece biten sürüşlerde bazen unutuyor insanlar normal olarak. Bence 2019 yılında bunların olmaması lazım...
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve Bilal

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Deri direksiyon konusunda kimse yeni nesil m direksiyonların eline su dökemez. 10 bin km de resmen yağlanıyor direksiyon. Fakat şu da var. Yabancı ülkelerde yeni direksiyon bile fiyat anlamında ne kadardır tartışılır. Herkesin gücü vatandaşa yetiyor

Derinin parlaklığı ve yağlanması doğal bir durum, araba kullanırken elin en çok temas ettiği yer sonuçta. Deri direksiyona sahip tüm otomobillerde bu şekilde. Kullanılan derinin kalitesine ve cinsine göre M direksiyonda bu süreç daha hızlı oluyordur onu bilemem, fakat bu bir sorun değil :)
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,288
16,193
5,720
çanakkale
Marka
Renault
2019 da hala 2 hava yastıklı araba var ya.Lütfen algılarınızı hayati parçalara çevirin arkadaşlar.


komik_resim_1298893758.jpg

Resmi silemedim :).ama bende bu iki hava yastığı olayına takığım.sınıfının en pahalı otomobili polom var (b segmenti üzeri bir fiyat)ve iki havayastığı var ve ne yazıkki kendi arabamı sürekli gömüyorum.gittiğim bayilerde poloda iki havayastığı var ya bu daha iyi demişliğim bile var maksat ortam da laf olsun pek bi amacım yok markaya sinirliyim.(asıl sinirim ben aldığım zaman katalogda highline 4 hava yastıklı yazıyor olması ama tam teslim alırken adamın artık Türkiye paketi iki havayastıklı demesi).mesela eşim yanımda uyurken poloda bir kere denizlide araba hızlı viraja girme isteğim nedeniyle kızakladı ve kesin kaza yaptım dediğim bir yerde b sınıfından beklenmicek şekilde iyi toparladı ve gizem uyanmadı o kötü koşulda bile araba şasisi mükemmel tepki verdi.hava yastığı aktif güvenliktir yol tutuş şasinin uyumu yolda devrilme direnci pasif güvenliktir ve pasif güvenlikler aktif güvenliklerden sanırım(sanırım değil kesin)daha önemli.ama yıl olmuş 2018 2 hava yastıklı araba mı olur yaaa.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Resmi silemedim :).ama bende bu iki hava yastığı olayına takığım.sınıfının en pahalı otomobili polom var (b segmenti üzeri bir fiyat)ve iki havayastığı var ve ne yazıkki kendi arabamı sürekli gömüyorum.gittiğim bayilerde poloda iki havayastığı var ya bu daha iyi demişliğim bile var maksat ortam da laf olsun pek bi amacım yok markaya sinirliyim.(asıl sinirim ben aldığım zaman katalogda highline 4 hava yastıklı yazıyor olması ama tam teslim alırken adamın artık Türkiye paketi iki havayastıklı demesi).mesela eşim yanımda uyurken poloda bir kere denizlide araba hızlı viraja girme isteğim nedeniyle kızakladı ve kesin kaza yaptım dediğim bir yerde b sınıfından beklenmicek şekilde iyi toparladı ve gizem uyanmadı o kötü koşulda bile araba şasisi mükemmel tepki verdi.hava yastığı aktif güvenliktir yol tutuş şasinin uyumu yolda devrilme direnci pasif güvenliktir ve pasif güvenlikler aktif güvenliklerden sanırım(sanırım değil kesin)daha önemli.ama yıl olmuş 2018 2 hava yastıklı araba mı olur yaaa.
Hocam tüm yazdıklarınıza katılmakla birlikte küçük düzeltme yapayım:): Aktif güvenlik sistemleri sürüş sırasında çalışan ve kaza önleyici sistemler, pasif güvenlik sistemleri yıllar boyunca yan gelip yatan ama kaza esnasında devreye giren (airbag, ikincil çarpışma freni, kapı içi çelik barlar, kemer gergileri vs.) sistemler oluyor. Kıyamet günü çıkan İsrafil gibi yani :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve dthhasan

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,288
16,193
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Hocam tüm yazdıklarınıza katılmakla birlikte küçük düzeltme yapayım:): Aktif güvenlik sistemleri sürüş sırasında çalışan ve kaza önleyici sistemler, pasif güvenlik sistemleri yıllar boyunca yan gelip yatan ama kaza esnasında devreye giren (airbag, ikincil çarpışma freni, kapı içi çelik barlar, kemer gergileri vs.) sistemler oluyor. Kıyamet günü çıkan İsrafil gibi yani :)
Hasta arası hızlı yazınca öyle oluyor(sadece bahane buluyorum)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım