Şahsen ikisini de kullanmadım. Laguna hakkındaki fikrim; kullandığım Privilege Fluence üzerinden tahminler olacak. Ayrıca rakamlar üzerinden de tahminlerimi söyleyeceğim. Uzman falan değilim sadece tahmin işte
Efenim, ikisi de D segment araç ancak Mondeo biraz daha E havası almış D gibi. İç hacim, bagaj ve boyutlar olarak Mondeo daha üstün. Ford'ların meşhur olduğu nokta yol tutuşları ve aktarma organlarıdır. Mondeo da üst segment bir Ford olarak bu gerçeklikleri üst noktalarda temsil ediyordur zannımca.
5 ayrı Renault sahibi (2007 Logan Station, 2001 Scenic RXT, 2007 ve 2010 Grand Scenic Privilege, 2010 Fluence Privilege) olmuş bir babanın oğlu olarak Renault hakkında daha çok fikrim var. Fluence yolu çok güzel tutan ve konforlu bir araçtı. Megane'nin üstü bir araç olarak Laguna'nın yolu daha iyi tutacağına eminim. Renault'ların dolu paketleri genelde yalıtım konusunda başarılı olmuşlardır, haliyle Laguna da içeriye fazla ses almayacaktır. Ayrıca Renault, üstün teknolojileri alt segment araçlara yedirmekte çok başarılı bir marka. Bunu Grand Scenic 3'teki yol takipli farları görünce anlamıştım. Laguna'nın da gayet dolu bir araç olduğunu biliyorum.
Şimdi üst başlıklardan naçizane karşılaştırmalarımı yazayım belki faydam dokunur. En öznel kısım olan tasarım ve benim en kötü olduğum kısım tasarım; ben çok anlamam tasarımdan. "Çoğ yağışıklı" dan öteye gidemiyorum ben

Laguna çok sportif ve nazik görünen bir araba. Kaslıdan ziyade ince görünen agresiften ziyade asil ve nazik görünen bir araba benim için. Ayrıca tasarımı özellikle son kasada çok hoş. Araba yakışıklı işte. Mondeo ise daha geniş, daha uzun daha agresif daha kaslı bir araç. Bildiğiniz uzay gemisi gibi araba. Ben şahsen Mondeo'yu daha karizmatik buluyorum.
Konfor ve yol tutuşundan biraz daha fazla anlarım. Renaultlar bir Fransız karakteristiği olan rahatlık olayında iyidirler. Çok fazla sarsıntı hissettirmezler, fazla ses almazlar, yolcuyu şoförü yormazlar. Ford ise genelde sınıfının en iyilerinden olma çabasındadır. Focus mesela, çoğu otoriteye göre sınıfının en iyi yol tutan arabası olarak görülür hemen her nesilde. Mondeo'nun da yola dört kolla yapıştığını ve yüksek hızlarda bile dağılmadan virajları alabildiğini biliyorum. Okuduğum inceleme yazılarında Mondeo'nun içine neredeyse hiç ses almadığını ve konfor seviyesinin gayet yüksek olduğunu öğrendim.
Performans ve yakıt konusunda iki model de kafa kafaya diyebilirim. Renault Laguna'nın 2.0 bazında 2 motoru var. Birisi 2.0 dci 150 hp'lik motor. Bu motor 340 Nm tork veriyor. 0-100 fabrika verisi 9 saniye ve 210 km/h de aracın maksimum hızı olarak görünüyor. Büyük ihtimalle EDC şanzıman kullanıyor ve ortalama 7 lt yakıt tüketimi vaat ediyor. EDC şanzımanlar genelde 170 binlerde elden çıkıyor çok dikkatli kullanmak gerekiyor demişti memleketimdeki Renault yetkili servisteki ustamız. Tabi ki stabilite biraz da şoförün yeteneklerine bağlı bir husus. Laguna'nın diğer 2.0 motoru ise 2.0T 170 hp 240 Nm bir motor. Bu motorun güç aktarımını BVA şanzıman yapıyor. BVA, Renault'un otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı. Bu şanzımanın Laguna'da kullanılması beni şaşırttı şahsen. Bildiğim kadarıyla biraz hantal bir şanzıman BVA. Yani bir Powershift veya tam otomatik şanzıman değil. Ancak yine de fabrika verileri Laguna'nın 0'dan 100'e 9 saniyede çıkabildiğini ve 209 km/h maksimum hızı olduğunu yazıyor. Ortalama yakıt da 8.9 litre imiş. Mondeo motor ve performans kısmında yine 2 motor sunuyor. Birisi 2.0 TDCI 140 hp 320 Nm verileri olan motor. Bu motora genelde piyasada 6 ileri tam otomatik bir şanzıman eşlik ediyor bildiğim kadarıyla ve 10 saniyelik bir 0-100 yazıyor fabrika verileri. 205 km/h maksimum hız sunan araç ortalama 5.2 litrelik bir tüketim vaat ediyor. Mondeo'nun diğer motoru 2.0 EcoBoost 240 hp 320 Nm'lik motor. Bu motor ile kullanılan 6 ileri Powershift şanzıman aracı 7.5 saniyede 0'dan 100e ulaştırıp 245 km/h bir maksimum hızları görebiliyor. Ortalama 7.7 litre de tüketim gösteriyor verileri. Powershift'i bir forum sitesinde en dayanıklı çift kavrama şanzıman olarak göstermişlerdi. EcoBoost motorları da genelde yakıt sarfiyatı ve bakım maliyetleri yüksek olarak lanse ederler ancak ben şahsen EcoBoost motorun hayranıyım her türlü
Güvenlik ve donanım olarak iki aracın da birbirinden geri kalmayacağına eminim çünkü iki araç da baz donanımlarında bile tüm güvenlik seçeneklerini standart tutmuş. Üst paketlerde de led farlar, mercekliler, deri koltuklar, hafızalı koltuklar gibi opsiyonlar geliyor ancak iki araç da gayet dolu. Bana sorarsanız Mondeo bir tık daha üstün olabilir donanım konusunda ama tamamen şahsi fikrim bu.
Özetleyecek olursak; bence Mondeo da Laguna da birbirinden geri kalacak araçlar değil. Mondeo biraz daha sportif ve elit bir arabayken Laguna daha zarif daha bir orta sınıf bir araç imajına sahip. Mondeo'nun en büyük artısı ve en büyük eksisi daha büyük olması bence. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Hangi aracı alırsanız alın, umarım kazasız belasız binersiniz aracınıza ve araçtan keyif alırsınız. Aracınızın sizin için hayırlı olması dileğiyle
