Motor açma ve yüksek devir hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan YasinG34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

YasinG34

Yasin
Asfalt Kurutucu
37
Marka
Citroen
Herkese selamlar,
Otopark.com üyeleri,takipçileri olarak biliyorum ki çoğumuz teknik bilgi konusunda üst seviyelerdeyiz şimdi başlıktada yazdığım gibi aklıma takılan bi kaç soru ve bu soru hakkında internette binlerce bilgi kalabalığı var araştırdıkça bildiğimiz şeyleride unutmamak elde değil.🙂
Fazla uzatmadan konuya geçeyim,
Soru 1: Gerçekten motor açma muhabbeti diye bi şey varmıdır yoksa sadece insanların kendisini kandırmasımıdır ?
Soru 2: 1.0 tsi polo sahibiyim aracım 6k devir çevirip max torku 2000 devirde vermeye başlıyor, yağ ve suyum normal sıcaklık derecelerine geldikten sonra bende 3-3.5k arası hatta yolun durumuna göre 4-5k devirlere kadar sık sık çıkıyorum ama araba sanki üst devirlerde daha rahat ediyor gibi sizce bu zararlımıdır ?
 
aşınma daha hızlı olur, yağ basıncı, sıcaklığı ve tazeliği iyiyse çok da şey olmaz bence, sorunlar uzun vadede olacaktır.

Motor içi aşınma, turbo çok çalıştığı için turbo aşınması, dönen parçalarda motor içi ve dışı (krank, şarj dinamosu, devirdaim, zincirler) uzun vadede yıpranmalar olabilir.

Benim Corsa'm vardı araba 4000 devir altı çalışmıyodu desem yalan olmaz, 3 saat 5000 devirde gittiği oluyodu devirdaimden patladı motor hala iyiydi ve km 300000di
 
Son düzenleme:
  • Haha
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan ve YasinG34
benzinliler için yanlış yönlendirmek istemem sizi.
kendi aracımda (320D bmw E90) uzun yolda belli bir km (30-40) (azı ya da çoğu olur mu bilmiyorum genelde öyle denk geliyor) yüksek devirli ya da yüksek performanslı kullandığımda motorda rahatlama,seste azalma, egzoz kurumlarında temizlendiğini görebiliyorum.
 
benzinliler için yanlış yönlendirmek istemem sizi.
kendi aracımda (320D bmw E90) uzun yolda belli bir km (30-40) (azı ya da çoğu olur mu bilmiyorum genelde öyle denk geliyor) yüksek devirli ya da yüksek performanslı kullandığımda motorda rahatlama,seste azalma, egzoz kurumlarında temizlendiğini görebiliyorum.
Aynı şekil bende de durumlar aynı mesela 50km üst devirde kullandıktan sonra aracın alt devirlerde de gidişi değişiyor daha istekli oluyor gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın
benzinliler için yanlış yönlendirmek istemem sizi.
kendi aracımda (320D bmw E90) uzun yolda belli bir km (30-40) (azı ya da çoğu olur mu bilmiyorum genelde öyle denk geliyor) yüksek devirli ya da yüksek performanslı kullandığımda motorda rahatlama,seste azalma, egzoz kurumlarında temizlendiğini görebiliyorum.
evet güçlü yanma ve yüksek devirden dolayı kurumlanmayı temizliyor, v power benzinle özellikle.
bizim arabalar ben gelip kullanana kadar genelde aylarca 90 dereceye bile çıkmaz, ben gelince günlük kullanırken ortalama devrimi her gün kademeli arttırıp en son tam performansta kullanıyorum ve egzozlar ciddi manada siyah kurumla kaplanıyor.
 
Aynı şekil bende de durumlar aynı mesela 50km üst devirde kullandıktan sonra aracın alt devirlerde de gidişi değişiyor daha istekli oluyor gibi
mümkündür ya, ben yukarda bahsettiğimi yapmadan önce bizimkilerin dediğine göre sabahları çalıştığında çiğ yakıt atıyormuş benden sonra düzeliyormuş mümkündür yani.
Benim tavsiyem yüksek devirleri seviyorsanız yağ durumunu konrol edin sürekli, zamanından önce bi yapışkanlık vs hissederseniz anında değiştirin.
sanayide genelde yağ filtresi 2 bakıma bir değişir derler, yağ basıncını yüksek tutmak için her bakımda değiştirin.
mutlaka yağın ısınmasına ve soğumasına eşit derecede dikkat edin.
Motor açma muhabbetine ben inanıyorum ya, nasıl kullanılırsa motorun bir süre sonra ona uyum sağladığına inanıyorum.
 
Son düzenleme:
mümkündür ya, ben yukarda bahsettiğimi yapmadan önce bizimkilerin dediğine göre sabahları çalıştığında çiğ yakıt atıyormuş benden sonra düzeliyormuş mümkündür yani.
Benim tavsiyem yüksek devirleri seviyorsanız yağ durumunu konrol edin sürekli, zamanından önce bi yapışkanlık vs hissederseniz anında değiştirin.
sanayide genelde yağ filtresi 2 bakıma bir değişir derler, yağ basıncını yüksek tutmak için her bakımda değiştirin.
mutlaka yağın ısınmasına ve soğumasına eşit derecede dikkat edin.
Motor açma muhabbetine ben inanıyorum ya, nasıl kullanılırsa motorun bir süre sonra ona uyum sağladığına inanıyorum.
Yağ ve filitre konusunda biraz takıntılıyımdır bakımı asla 1 km bile geciktirmeden her şeyin en kalitelisini takmak için elimden geleni yaparım 🙂
 
Aynı şekil bende de durumlar aynı mesela 50km üst devirde kullandıktan sonra aracın alt devirlerde de gidişi değişiyor daha istekli oluyor gibi
motor yağını her zaman kaliteli koymuşumdur. dediğiniz gibi ben de bakımına çok önem veririm arabaya. böyle arada açmalar yapıldığı zaman bence yararı olacaktır aracın.
 
Ben inanmıyorum ya. Dizelde belki işe yarayabilirde benzinde o kadar fark olduğunu sanmıyorum. Bende de 1.2TSI var rodajından beri %90ı sakin kullanıyorum. Arada bir sıkıştırıp normale döndüğümde bir fark hissetmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ardzngn
Sağır motor tanımı halk arasında uydurulan bir tanım. Buna uysa uysa motor esnekliğinin azalması tanımı uyar. Dizel araçlarda daha fazla görülüyor. Çünkü dizeller ideal çalışma koşullarına eriştiğinde yüksek devirleri severler. Sürekli sakin kullanıldığında yüksek devirlere çıkma ihtiyacı sırasında devirlenmede ki isteksizlik göze batabiliyor. Tabi enjektör, kurumlanma v.s gibi sorunların olmadığını, araçların sağlıklı olduğunu varsayarsak. Çünkü bu isteksiz davranışlar çoğu zaman sürücünün fark etmediği araçla ilgili sorunlardan kaynaklı olabiliyor. Arada bir maksimum tork ve hp değerlerinin geldiği devir aralıklarında aracı kullanmanın faydalı olduğunu düşünüyorum. En azından dizel kullanıcısı olarak bunun işe yaradığını görüyorum. Bu konu öznel yorumlardan öteye fazla geçmez. Çünkü internette bununla ilgili elle tutulur bir kaynak yok. Çoğu yorum tecrübelerden ibaret.
 
Çoğu kişinin motor açıldığı sandığı şey aslında ECU'nun sürüş koşullarına göre profil değiştirmesinden kaynaklanıyor. Artık neredeyse her araç ve otomatik şanzıman adaptif öğrenme yeteneğine sahip, bir süre sakin kullanınca gaz tepkileri ve (otomatikse) vites geçişleri de ona göre değişiyor. Çıkıp gazlayınca da değişiyor doğal olarak, atik tepkiler vermeye başlıyor.

Benim araçta bu şanzımanda var sadece, (gaz pedalı telli olduğu için ecu onu kontrol edemiyor). Bir süre sakin kullanırsam vites geçişleri erkenden ve aheste aheste oluyor. Performanslı kullanımdan sonra belirgin şekilde değişiyor vites yükseltme karakteri. Daha yüksek devir çeviriyor, birazcık daha seri yükseltiyor vs.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
Çoğu kişinin motor açıldığı sandığı şey aslında ECU'nun sürüş koşullarına göre profil değiştirmesinden kaynaklanıyor. Artık neredeyse her araç ve otomatik şanzıman adaptif öğrenme yeteneğine sahip, bir süre sakin kullanınca gaz tepkileri ve (otomatikse) vites geçişleri de ona göre değişiyor. Çıkıp gazlayınca da değişiyor doğal olarak, atik tepkiler vermeye başlıyor.

Benim araçta bu şanzımanda var sadece, (gaz pedalı telli olduğu için ecu onu kontrol edemiyor). Bir süre sakin kullanırsam vites geçişleri erkenden ve aheste aheste oluyor. Performanslı kullanımdan sonra belirgin şekilde değişiyor vites yükseltme karakteri. Daha yüksek devir çeviriyor, birazcık daha seri yükseltiyor vs.
Bence bu azınlıktadır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve alkın
Benim arabayı abim emanet aldıktan sonra gidişi falan bi rahatlıyo bi süre kendisi hunharca kullandığı için, psikolojik olduğunu sanmıyorum çünkü belli rotalardaki eğimli yollarda ne kadar gazla ne kadar hıza çıkabildiğini bilip deniyorum. Ama bu motor açma falan değil bi süre sonra normale dönüyo çünkü sürekli de hunharca gazlayamayacağımıza göre çok üzerine düşünmeye gerek yok
 
Motor içini çok bilmiyorumda sürekli yüksek devirde genleşen parçalar olabilir mi? Ne bileyim çapı sıkıştırma blok falan artıp daha yüksek performans veriyor olabilir mi? Alt devire düşünce de motor soğuyana kadar genleşme devam ettiği için belki daha rahat geliyordur.
 
Benim 20 senelik aracımın şanzımanı dediğim gibi davranıyor. Modern bir elektronik sistemi olan çoğu araç böyledir.
Ha tabii gerçekten motorun kendine geldiği durumlar da vardır. Silindir cidarları, egzoz falan temizlenir vs,
Yok o doğrudur da çoğumuzun hissettiği şanzıman değil de motordaki rahatlama sanki o yüzden öyle dedim
 
  • Beğeni
Tepkiler: nacker
Yok o doğrudur da çoğumuzun hissettiği şanzıman değil de motordaki rahatlama sanki o yüzden öyle dedim
Motorda da rahatlama oluyordur illa ki özellikle uzun süre çok sakin kullanıldıysa. Bu hususta bir konu vardı burada silindir cidarlarının kurum dolmasıyla alakalı. Onun gibi bir durumda mutlaka faydası olur arada bir devirli kullanmanın.
 
Selamlar,

Öncelikle,
-2000 civarlarından sonra üretilen tüm otomatik şanzımanlar kendini adapte eder. Öyle 2020 model zf8 falan olmasına gerek yok. Sürüş tarzınıza göre vites değişim devirlerini ayarlar.
-Elektronik gaz kelebeği kendini kalibre etmez. Pedal commander ile %20 basmışken %60 verisi yollayabilirsiniz sadece.

Sonra gelecek olursak. Evet, motorlar "açılır". Tabi bunu teknik olarak izah etmek gerekir. Yük ile de açılır, devir ile de açılır.

*Tek-çok nokta enjeksiyon, karbüratör vs. Karter havalandırmadan gelen yağ buharı az da olsa yapışır kalır emme manifolduna ve portlara. Benzin ile onu çözer.
*Benzin enjektörlerinde ufak da olsa kirlenme varsa yüksek debili benzin ile çözer.
*Egzozda(özellikle katalitik konvertördeki) kalan kurumları yakar, rahat çalışma sağlar. Egzoz ısındığı için bünyesinde birikebilecek su buharlaşır, paslanma önlenir. Özellikle katalitik konvertörün açılması, motoru ciddi şekilde rahatlatır üst devirlerde, ses de azalır.
*Motor yağına az da olsa benzin karışır. Motor yağı ısınınca içindeki benzinin buharlaşma miktarı artar.
*Silindir cidarlarındaki honlama kanallarına kurum dolabilir. Motor iyice ısınmazsa temizlenmeyebilir. O mikrokanallardaki kurumları yakarak yağlama iyileştirilebilir.
*Segman kanallarında birikebilen kurumlar varsa onlar yakılır, segman içeride daha rahat çalışır. Kompresyon kaybını önler.
*Yağ tortusu sebebiyle turboşarj besleme veya geri dönüş borusunda kalıntı birikebilir. Yüksek debide yağ geçirerek bir nebze açarsınız. Zaten kullandığımız son teknoloji yağlarda çok az miktarda da olsa deterjan katkısı bulunur.
*Devirdaim suyu hızlı döndürür. Kireç oluşumu ve kirecin birikmesinin önüne geçer.
 
Motor açma muhabbetinin gerçek olduğunu düşünmüyorum. Dizellerde sürekli alt devirlerde kullanınca kurum birikmesi olabiliyor ve bu da performans düşmesine yol açabiliyor ama benzinlide öyle bir şey duymadım. 1.0 TSi motoru sürekli üst devirde kullanmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum. Turbo benzinli motorlarda atmosferik motor gibi üst devir çevirmeye gerek kalmıyor. Gazlarken kullanılabilir ama normal kullanımda da sürekli üst devirlerde kullanılıyorsa motora ilerleyen zamanlarda zararı illa ki olacaktır. Benim 1.4 atmosferik benzinli arabam bile 2000 - 3000 devir arası kullanımda yeterli kalıyor.
 
Motor açma muhabbetinin gerçek olduğunu düşünmüyorum. Dizellerde sürekli alt devirlerde kullanınca kurum birikmesi olabiliyor ve bu da performans düşmesine yol açabiliyor ama benzinlide öyle bir şey duymadım. 1.0 TSi motoru sürekli üst devirde kullanmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum. Turbo benzinli motorlarda atmosferik motor gibi üst devir çevirmeye gerek kalmıyor. Gazlarken kullanılabilir ama normal kullanımda da sürekli üst devirlerde kullanılıyorsa motora ilerleyen zamanlarda zararı illa ki olacaktır. Benim 1.4 atmosferik benzinli arabam bile 2000 - 3000 devir arası kullanımda yeterli kalıyor.
Yanlış düşünüyon kardeş 1.0tfsi arabam var uzun yolda açılıyor motor
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın