Motor çalıştırmak!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan TSIDSG
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@motorsinann ya konu dışı olacak belki ama her başlığını ilgiyle takip ediyorum gerçekten sayende bir çok bilmediğim şeyi öğrendim bilgi birikim ve donanımını paylaşarak aydınlattığın için teşekkürler
 
@motorsinann
Senden kimsenin cevabini bilmedigi biseyi ogrenmek istiyorum...
Bu motorlar kac beygir kac tork ve devirleri nedir...
Ali hocam direk kullanım kılavuzunu yollayacaktım da link patlamış. Bu sitede sorunun cevabıyla ilgili çoğu bilgi doğru.
http://bilgiara.com/ara/tofaş/
Bizdeki 1991 Şahin'den hatırladıklarımdan ekleme ve düzeltme yapabilirim. Çoğu kaynağın aksine bizdeki 80hp'lik 1.6 motorun hacmi 1581 değil 1585cc olarak geçiyordu. 1998 civarı çıkarılan 1.4 karbüratörlü Şahin'ler 71hp değil 72hp idi. O dönemki Tipo 1.4 karbüratörlüler 71hp olarak geçiyordu. Tipo-Tempra'lar ile kuş serisinde her zaman ortak motor kullanılmadı. Başlarda tamamen farklıydı, sonradan bazı modellerde ortak kullanım oldu. Bu tarz bilgi kirliliğinin muhtemel sebebi bu.

Bizim kullandığımız 1991 modellerde maksimum hız 165km/h olarak veriliyordu ve bu hız 4. viteste elde ediliyordu. 5. vitesteki fabrika verisi max.hız 160km/h. Kullanım kılavuzunda da "5. vites ekonomi vitesidir" gibi bir ibare yer alıyordu.
Deposu 50lt, bagajı 400lt olarak geçer.
91 modellerde ağırlık 945kg , 98'de çıkan 1.4 karbüratörlülerde 935kg olarak belirtilmiştir. 90'ların başında üretilen Doğan L modelleri ise 985kg'dır. Son üretilen Doğan 1.6 i.e. modellerinde ağırlık 1000kg'ın üstüne çıkar.

Sen bu tekerlekte elde edilen güç, tork, devir bandı gibi hesaplarla uğraşmayı seversin diye bir de bonusum var: 5 vites şanzımanlarının 4. vites dişli oranı 1 'dir :)

Hakim olduğum kısımla ilgili bilgileri paylaşayım dedim =)
 
Son düzenleme:
İyi bilgiler :D doğan l 90 model vardı bizde sanırım ben küçükken, ilk klimalı doğanlardı sanırım
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...