Motor Freni Nedir? Nasıl Yapılır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

semihgull

Profesör
94
Nedir arkadaşlar bu motor freni nasıl yapılır bir türlü anlamadım. Tamam vites küçültme yapacağız, fakat vitesi 3'ten 2'ye aldım, ayağım gazda değil, debriyajda basılı ayağımı çeksem bağırıyor çekmesem akıp gidiyor? Kafamda deli sorular anlatır mısınız rica etsem.
 
Tamam şimdi anladım debriyajı tamamen bıraaklıyoruz. Bazı forumlarda bırak diyen var yarıda tut diyen var. Teşekkürler.
 
Yarıda tut diyen kişi debriyaj seti satıyor heralde :D
kompresyona bindirme durumunda istersen 5000 devirde gaza basma rampa aşağıya gitsin ama motorun en çok yağ yaktığı zamandır o çünkü manifold vakumu çok artıyor ve subap gaydlarından yağ çekiyor pistonlar
Peki normal yavaşlayıp, vites düşerken debriyajı hızlı mı bırakmak lazım yavaş mı?
 
Ben aracı aldığımda segman oturtturmak için ilk 2000 km kompresyonla yavaşlarım ki araçlarım hep otomatik olmuştur ona rağmen yaparım,birde yavaşlarken kullanırım fren balatalarım çabuk bitmesin diye,çünkü otomatik şanzımanlı araçlarda en çabuk onlar bitiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve TSIDSG
Ben motor frenimi genelde 5 nci vitesde yaparım. Araba devri 1000 altına düştüğünde debriyaja ve frene basarım. Valla daha düşük vitesde yapmıyorum. Motorun ve debriyajım eskimesin.
 
konfor beklentin nasılsa, ben her zaman vites düşürmeden önce motoru dolduruyorum ki devir hazır olsun diye hem daha sağlıklı oluyor yürüyen aksam için hem tatlı oluyıor
Frene basmam gerekemiyorsa zaten ben de deviri ayarlayıp vites düşürüyorum ama ışığa falan yaklaşırken hill&toe yapamayacağım içib devir 1000e yaklaşırken bi alt vitese usulca geçiyorum debriyajı da ne hızlı ne yavaş olacak şekilde bırakıyorum, parçalar en az öyle zorlanıyor gibi geliyor :D bazen mesafe çoksa freni bırakıp gaz vererek vites düşüp sonra gene frene basıyorum :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...