Motor Freni Nedir? Nasıl Yapılır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
aracın bağırması ve araç kütlesinin motoru çevirmesine motor freni denir, kişisel olarak asla yapmam :)
Sen fren sistemine çok güveniyorsun cesur adam :D
Ben kişisel olarak çoğu zaman yaparım. Özellikle dik virajlı inişlerde mutlaka yaparım çünkü frenler bir süre sonra kaçınılmaz olarak şişer, balatalar da perişan olur. Fren yaparken çoğu zaman insanın ayağının ayarı araç sarsılırken filan kaçabilir, motor freninde ise fren etkisi daha stabil olduğu için nispeten daha kontrollü bir frenleme yapılmış olur.
Araba kullanmaya başladığımdan beri şehir içinde de alıştırdım kendimi, yukarıda bahsettiğim dengeli frenaj etkisinden ötürü olumsuz hava ve yol koşullarında da faydası oluyor. Ha, hunharca limitlerde araba kullanılırken motor freni denilen şey tamamen zaman kaybı olur o ayrı... :p
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
yapılacak yerde yaparım. durmadan frene basıp balata kokusu alacağıma sıfır zararı olan bu işlemi yaparım. ben şu ana kadar motor freninden patlayan bir araba görmedim. faydaları büyük.
 
Ehliyetin ilk zamanları cahilliğinde payıyla 190'la giderken ışıklara denk geleceğimi gördüğümde frenleri köklememe rağmen aracın durmadığını anladım. O an motor freni konusundaki jübilemi 100 kmh ile giderken 2.vitese takarak yaptım. Ucu ucuna ancak durabildim. Ertesi hafta niye duramadığımı daha net anladım, ön balatalar bitmiş.

Ondan sonraki zamanlarda motor freni yaptığım oldu ama çok dik yokuşlarda ve aşırı kısa mesafelerdedir. Onun haricinde motor frenini pek yapmıyorum.
 
Sen fren sistemine çok güveniyorsun cesur adam :D
Ben kişisel olarak çoğu zaman yaparım. Özellikle dik virajlı inişlerde mutlaka yaparım çünkü frenler bir süre sonra kaçınılmaz olarak şişer, balatalar da perişan olur. Fren yaparken çoğu zaman insanın ayağının ayarı araç sarsılırken filan kaçabilir, motor freninde ise fren etkisi daha stabil olduğu için nispeten daha kontrollü bir frenleme yapılmış olur.
Araba kullanmaya başladığımdan beri şehir içinde de alıştırdım kendimi, yukarıda bahsettiğim dengeli frenaj etkisinden ötürü olumsuz hava ve yol koşullarında da faydası oluyor. Ha, hunharca limitlerde araba kullanılırken motor freni denilen şey tamamen zaman kaybı olur o ayrı... :p
Seninle bir gün hesap yapalım,
3000 devirden 5000 devir kompresyona bindirdiğinde eksantrik mil göbeğine ne kadar kuvvet biniyor :D sonra artık yapar mısın bilmiyorum abim ahahahah
Triger kopartanların dediği şey ;
Tam kompresyona bindirdim araba stop etti
hahahahahahahahah
 
Seninle bir gün hesap yapalım,
3000 devirden 5000 devir kompresyona bindirdiğinde eksantrik mil göbeğine ne kadar kuvvet biniyor :D sonra artık yapar mısın bilmiyorum abim ahahahah
Triger kopartanların dediği şey ;
Tam kompresyona bindirdim araba stop etti
hahahahahahahahah
Benim arabanın motorunda da kaportasında da eksantrik miline o kadar binecek güç yok rahat ol :D Her türlü hesabı yaparım :D

Triger kopartanlar motor freninde sol ayağının ayarına baksın, ondan önce gitsin triger bakımına baksın motorunu dinlesin. Motor freni azıcık yükü tabii ki bindirecek, araba yavaşlıyor orada :) Usturuplu motor frenine dayanamayan araba da ben arabayım diye gezmesin :)
 
Seninle bir gün hesap yapalım,
3000 devirden 5000 devir kompresyona bindirdiğinde eksantrik mil göbeğine ne kadar kuvvet biniyor :D sonra artık yapar mısın bilmiyorum abim ahahahah
Triger kopartanların dediği şey ;
Tam kompresyona bindirdim araba stop etti
hahahahahahahahah
Kanka o kadar yük biniyor mu cidden ya :( Düşününce gaza basınca daha çok yıpranma olur gibi geliyor hatta benzinli motorlarda motor freni yapmak rahatlatıyor diye biliyorum. Corolla 1.6 yı kullanırken uzun yolda motor şişince kompresyona alır soğuturdum hararet ibresi bariz düşerdi. Tabi öyle 5-6 bin devirde değil de 3.500-4.000 civarı falan.
 
Motor frenini redlineda yapmaya gerek yok zaten. 4, 4.5k devirde yapmak en mantıklısı. Düzgün devir eşitlemeyle de debriyaj balatası çok sıkıntı yaşamaz. Balataların ömrünü uzatır, yakıt tasarrufu sağlar.
 
Kanka o kadar yük biniyor mu cidden ya :( Düşününce gaza basınca daha çok yıpranma olur gibi geliyor hatta benzinli motorlarda motor freni yapmak rahatlatıyor diye biliyorum. Corolla 1.6 yı kullanırken uzun yolda motor şişince kompresyona alır soğuturdum hararet ibresi bariz düşerdi. Tabi öyle 5-6 bin devirde değil de 3.500-4.000 civarı falan.
devamında sıkıntı yok kompresyona bindirdiğin an çok yükte oluyor
 
Benim arabanın motorunda da kaportasında da eksantrik miline o kadar binecek güç yok rahat ol :D Her türlü hesabı yaparım :D

Triger kopartanlar motor freninde sol ayağının ayarına baksın, ondan önce gitsin triger bakımına baksın motorunu dinlesin. Motor freni azıcık yükü tabii ki bindirecek, araba yavaşlıyor orada :) Usturuplu motor frenine dayanamayan araba da ben arabayım diye gezmesin :)
:)
 
Kendimi duzeltmek isterim..
Benim motor fren anlayişim gaz pedalindan ayagimi cekmekten ibaret.
Tekrar hizlanana kadar yada durduysam vites boyutu deviri kurtarmazsa fren debriyajla devam ederim. Hiza gore vitese takip yola devam ederim...
 
Frene basmam gerekemiyorsa zaten ben de deviri ayarlayıp vites düşürüyorum ama ışığa falan yaklaşırken hill&toe yapamayacağım içib devir 1000e yaklaşırken bi alt vitese usulca geçiyorum debriyajı da ne hızlı ne yavaş olacak şekilde bırakıyorum, parçalar en az öyle zorlanıyor gibi geliyor :D bazen mesafe çoksa freni bırakıp gaz vererek vites düşüp sonra gene frene basıyorum :D
 
Aracım otomatik şanzımanlı ancak direksiyonda F1 vites kolları olduğu için genellikle motor freni ile yavaşlıyorum. Kırmızı ışık gibi tamamen durmamı gerektiren bir durum varsa 5-4-3-2-1 şeklinde vites düşürerek motorun kompresyon etkisi ile yavaşlayıp 30 km altına kadar inerim ve son anda frene basıp dururum.

Özellikle 3-5 km gibi uzun mesafeli ve dik inişlerde vitesi 2-3 gibi uygun bir konuma getirip hiç fren kullanmadan inişi tamamlarım. Böylece yakıt tüketimi sıfıra inerken fren balatalarının aşırı ısınıp şişmesi gibi durumlarla karşılaşma riskimde kalmıyor.

Biraz motor gürültüsü oluyor. Ancak fren balatası ve yakıt tüketiminden yaptığım tasarruf nedeniyle bu gürültüyü göz ardı edebiliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Patri ve Mustafak
Bende benim kontrolüm dışında bir motor freni sistemi var.Cvt şanzıman frene basma miktarıma ve yokuş-hız eğilimine bakıp kendince devrini arttırıyor.5500 devir çevirdiğini de gördüm.1800 de.5500 devrin zarar verceğini düşünseler koymazdı Toyota diye düşünüyorum.Bir teknik bilgi birikimim yok bu konuda ; sadece tümevarım yaptım:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Uzun yollarda motor freni yapmak motoru ciddi anlamda rahatlatıyor benim tecrübelerim bu yönde. Çünkü yakıt akışı ve yanma eylemi kesilip yanma odası ve silindirlerdeki sıcaklık stresi azalıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Iskender™
Citroen Kullanım Kılavuzunda fren pedalı yerine motor frenini kullanınız yazıyor. Sanıyorum zararından ziyade yararı var motor freni kullanmanın.

Araçlar arası güvenlik mesafelerine uyunuz, fren pedalı yerine motor frenini kullanınız, gaz pedalına kademeli olarak basınız. Bu davranış biçimleri, yakıt tüketiminde tasarruf etmenize, CO2 salınımını azaltmanıza ve genel trafik gürültüsünü düşürmeye yardımcı olur.
 
motor freni yapmak araca zararı olmaz ,faydası vardır yakıt ekonomisi ve fren kullanımını düşürür , vites düşürürken yavaş bırakmak yürüyen aksamına fayda sağlar ve arabanın savrulmasına engel olur hell and toe mantığı
 
Çok sık yaparım. Ekonomik sürüşün vazgeçilmez hareketidir motor freni. Bugune kadar 100k + km üstü sürüş tecrübemde hiç bir araçta sorun yaşamadım.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...