motor kondisyonu hakkında...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

binglidak

Bahadır kaya
Profesör
8 Eyl 2016
366
578
1,645
herkese merhaba. 170000 kmde 90 bglik dizel astra h buldum. ekspertiz raporunda motorun %70 olduğu görülüyor. bunun dışında araç çok temiz ve alınası. (araç sahibi tanıdık çıktı ve ekstra indirim de yaptı) sizce bu kmde bir küçük hacimli turbo dizelin (bildiğimiz 1.3 cdti) bu kondisyonda olması normal midir, alınır mı, alınırsa ne gibi sıkıntılar baş gösterir?
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
herkese merhaba. 170000 kmde 90 bglik dizel astra h buldum. ekspertiz raporunda motorun %70 olduğu görülüyor. bunun dışında araç çok temiz ve alınası. (araç sahibi tanıdık çıktı ve ekstra indirim de yaptı) sizce bu kmde bir küçük hacimli turbo dizelin (bildiğimiz 1.3 cdti) bu kondisyonda olması normal midir, alınır mı, alınırsa ne gibi sıkıntılar baş gösterir?
Bakımı ne zaman yapılmış acaba ? Girdiğiniz dyno ne kadar güvenilirdi ?
 

binglidak

Bahadır kaya
Profesör
8 Eyl 2016
366
578
1,645
Bakımı ne zaman yapılmış acaba ? Girdiğiniz dyno ne kadar güvenilirdi ?
bakıma ne zaman soktu bilmiyorum yarın gündüz sorayım. satıcı elinde bulunan ekspertiz raporunu gösterdi bana. adını hatırlamıyorum ama pek güvenilir olduğunu sanmıyorum. hangi aracı alırsam alayım dynomoss gibi kurumsal yerlere götürürüm. bu motor kompresyon testlerinde örneğin aracın önüne ızgaraya doğru düzgün hava almasını sağlayacak pervane falan lazımken kimse dikkat etmiyor. sizde de dizel astra h vardı yanlış hatırlamıyorsam. geçen 8 yılda iç aksamda, elektroniklerinde ciddi arızalar yaşar mıyız sizce? araç manuel.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Bana sorarsanız bu Dyno üzerindeki verilerle motorun kondisyonunun anlaşılması çok zor, biz fabrika çıkışı 143 PS olan aracı alırken Dyno'ya soktuk 2.0 Benzin Atmosferik 124.000km sonuç 124 PS, satarken 132.000 km alan kişi farklı yerde Dyno'ya bir daha soktu araç 138 PS arada dağlar kadar fark varken Dyno verilerine güvenmiyorum.Biri birini tutmuyor eğer güzel bu işlerden gerçekten anlayan ustanız varsa ona sorun o Dyno'lardan çok çok sağlam geri bildirim verecektir size.
 

binglidak

Bahadır kaya
Profesör
8 Eyl 2016
366
578
1,645
Bana sorarsanız bu Dyno üzerindeki verilerle motorun kondisyonunun anlaşılması çok zor, biz fabrika çıkışı 143 PS olan aracı alırken Dyno'ya soktuk 2.0 Benzin Atmosferik 124.000km sonuç 124 PS, satarken 132.000 km alan kişi farklı yerde Dyno'ya bir daha soktu araç 138 PS arada dağlar kadar fark varken Dyno verilerine güvenmiyorum.Biri birini tutmuyor eğer güzel bu işlerden gerçekten anlayan ustanız varsa ona sorun o Dyno'lardan çok çok sağlam geri bildirim verecektir size.
Maalesef tanıdık ustam yok hocam. Daha önce dynomoss'a yolum düşmüştü. Sapma testi, fren testi olsun, hitap şekilleri olsun gayet profesyonel bir intiba bırakmışlardı. Forumda benden başka tecrübe eden var mıdır?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
bakıma ne zaman soktu bilmiyorum yarın gündüz sorayım. satıcı elinde bulunan ekspertiz raporunu gösterdi bana. adını hatırlamıyorum ama pek güvenilir olduğunu sanmıyorum. hangi aracı alırsam alayım dynomoss gibi kurumsal yerlere götürürüm. bu motor kompresyon testlerinde örneğin aracın önüne ızgaraya doğru düzgün hava almasını sağlayacak pervane falan lazımken kimse dikkat etmiyor. sizde de dizel astra h vardı yanlış hatırlamıyorsam. geçen 8 yılda iç aksamda, elektroniklerinde ciddi arızalar yaşar mıyız sizce? araç manuel.
Araç 2010 model sanırsam ? Benimki de 2010, manuel 1.3 ben şuana kadar elektronik aksamda sadece far ampülü değiştirdim. Motor konusunda zaten herkesin bildiği gibi en sorunsuz dizel ünite. Yaşadığım kronik sorunları çift kütleli volan, egzoz spirali, turbo selenoid valfi. İç aksam baya kaliteli olduğu için kolay kolay bişey olmuyor
 

binglidak

Bahadır kaya
Profesör
8 Eyl 2016
366
578
1,645
Araç 2010 model sanırsam ? Benimki de 2010, manuel 1.3 ben şuana kadar elektronik aksamda sadece far ampülü değiştirdim. Motor konusunda zaten herkesin bildiği gibi en sorunsuz dizel ünite. Yaşadığım kronik sorunları çift kütleli volan, egzoz spirali, turbo selenoid valfi. İç aksam baya kaliteli olduğu için kolay kolay bişey olmuyor
Bu turbo selenoid valfinin orijinal gm 300 tl civarı birşeymiş galiba. Egzoz spirali de basit iş. Şu motor durumunu netleştirirsem alacağım hocam çok teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Uzun süre gazlamayınca, araç yatınca da düşüş oluyor bence. Motor açma dediğimizşey yapıldığında daha yüksek çıkacağını düşünüyorum bu testlerde. Yani o aracı alın bi 15 dakka dip gaz gidin bir daha sokun daha yüksek çıkacaktor eminim.
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Bu turbo selenoid valfinin orijinal gm 300 tl civarı birşeymiş galiba. Egzoz spirali de basit iş. Şu motor durumunu netleştirirsem alacağım hocam çok teşekkür ederim.
115k km'de emme manifoldu boğazından çıkan kurumları @AYUU bilir :D 1 günü boğaz temizliğine ayırdım evde tinerle temizledim. Egr valfi ayrı zaten, benim aracımda egr ve katalizör iptal alt ve üst devirlerin normal bi 1.3 cdti ile alakası yok :D
 

binglidak

Bahadır kaya
Profesör
8 Eyl 2016
366
578
1,645
Adamla tekrar konuştum, malesef astra h işi yattı hocam. şimdi de bu ilandaki i30'a heveslenmiştim ama ''macunsuz lokal boyaya 5000 tl hasar kaydı yazmışlar'' dedi satıcı.:oops: pek inanasım gelmedi açıkçası.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...lp-otomotiv-2011-hyundai-i-30-480335458/detay
dizel alır almaz, motor sağlığı için egr'yi muayeneden geçecek şekilde iptal ettirmek isterdim ben de ama işin bir de çevreyi kirletme boyutu var.
 

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Dyno testlerinde sağlıklı veri almanız çok güç. Çoğu firmanın test cihazının kalibrasyonu bozuk. Kalibrasyon sağlam bile olsa aracın şanzıman oranları çok uzun veya çok kısa ise hatalı sonuç çıkıyor. En iyi sonucu aracın kendi servisinde o motor ve şanzımana göre kalibre edilmiş test cihazı verir.

Örnek vereyim 45 bin km'deki 125 ps aracımı Bosch yetkili servisinde teste soktuk motorun ürettiği güç 98 ps çıktı. İkinci defa test yenilendi ve 217 km hıza kadar çıkıldı ancak sonuç değişmedi. Benim kullandığım aractaki 5. vites oranı o kadar genişti ki düz yolda 3000 devirde 150 km yapabiliyordu. Bu nedenle dyno testinde motorun gücünü ölçemedik.

Kimi araçlarda ise motor gücü fabrika çıkışından bile fazla ölçülüyor. Sanırım onlarında son vites oranları ile alakalı bir durum var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: binglidak
1 Ocak 2017
2,657
9,779
5,270
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Adamla tekrar konuştum, malesef astra h işi yattı hocam. şimdi de bu ilandaki i30'a heveslenmiştim ama ''macunsuz lokal boyaya 5000 tl hasar kaydı yazmışlar'' dedi satıcı.:oops: pek inanasım gelmedi açıkçası.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...lp-otomotiv-2011-hyundai-i-30-480335458/detay
dizel alır almaz, motor sağlığı için egr'yi muayeneden geçecek şekilde iptal ettirmek isterdim ben de ama işin bir de çevreyi kirletme boyutu var.
knk çevreyi kirletme boyutu var da devirli kullanınca egr kapalı oluyor zaten...
 
  • Beğeni
Tepkiler: binglidak ve yaso

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
170 bin km 1.3 cdtı motorun daha rodajının bile bitmemesi demektir ( orijinal kullanılmışsa )
şaka bir yana sağlam motordur 170 binde filan bitecek motor değil o verilere de sıcak bakmıyorum turbo sağlamsa, enjektörler sağlamsa duman atma yoksa alınır
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım