Mühendislik hocalarının otomobil tercihi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan hoodie54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hoodie54

Profesör
97
Marka
Nissan
üniversitedeyken dikkatimi çekmişti, mühendislik fakültesinin hocalarının otoparkında toyota ve skoda marka araçlar adet olarak bir tık daha fazlaydı. başka bir üniversitede de benzer bir durum görmüştüm. bu bir rastlantı mı yoksa mantıklı tercih mi ?
siz ne düşünüyorsunuz
 
“Benim babam Toyota gibi adam.” Sanırsam mevzu bundan ibaret, üniversite hocalarının yaş ortalaması malum.Çoğu da sanayiyle ustayla şunla bunla uğraşamayacağını varsayarsak Toyota beklenmeyecek bir marka değil.

Haa ama Avrupa da bu olay farklıdır, Avrupa’da bir üniversitenin otoparkında ne kadar çok Volvo varsa o üniversitenin o kadar kaliteli olduğu söylenir, bu da Volvo endeksi olarak geçer...
 
alım gücüyle alakası olabilir neden premium otomobile binmiyor da normal halk arabasına biniyor derseniz haklısınız derim ama standart marka otomobil kullanımıyla alım gücünün alakası olduğunu pek düşünmüyorum.
bence f/p oranı ve kullanışlılıktan dolayı tercih ediyorlardır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Anlam veremediğim şekilde benim okuduğum okulda mühendislik kısmında (SDÜ) özellikle profesörlerin neredeyse hepsi yeni Tiguan' a biniyor.

@Mt.Akina Bölüm başkanımız v40'a biniyor farklı araç olarak bide fizik prof'u s80 4.4'e biniyordu gerçi şimdi panamera'sı var :D
 
Son düzenleme:
insandan insana değişir çünkü kimi gösteriş meraklısı kimi sağlamcı (parçası bakımı yakıtı uygun olsun arızası az olsun) prof.dr olarak üniversitede ders veren tanıdığımız var 2 araca sahip hyundai ix35 ve hyundai i30 araçlara sahip isterse 300.500binlik arabalara binebilir ama daha çok evine harcadı güzel bir sitede değerlendirdi (güvenlikli havuzlu sosyal alanı geniş) bir diğeri işe arkadaşlarımın ve akrabaların tanıdıkları insanlar genellikle vag grubu ve japon araçlarını tercih ediyorlar üniversitede çalışanları eğitim yüksekliklerine(mevkiye) göre aylık 10.15bin tl kazanıyorlar almaları kolay. biraz konu dışına çıkacam ama lisede okurken öğretmenlerimin araçlarını yazayım kimya öğretmenimin 2007-2009 320i bmw sahipken 2014-2016 mersedes c180 kasa almıştı. matematik öğretmenimde vw passat 2011-2014 verken audi a4 2010-2011 almıştı okul müdüründe ise 2015-2017 passat var idi devlete girenler iyi hayat yaşarken bazı memurların bizim hakkımız yeniyor çok çalışıyoruz paramız kesiliyor demelerini anlamıyorum.
 
Anlam veremediğim şekilde benim okuduğum okulda mühendislik kısmında (SDÜ) özellikle profesörlerin neredeyse hepsi yeni Tiguan' a biniyor.

@Mt.Akina Bölüm başkanımız v40'a biniyor farklı araç olarak bide fizik prof'u s80 4.4'e biniyordu gerçi şimdi panamera'sı var :D
s80'e bineni tebrik etmek lazım 😄 . O yamaha-volvo ortak v8'inin kıymetini bilen çok az bu ülkede. Bence yakın dönemdeki en başarılı v8'lerden birisi. Alman V8'lerinden de farklı, sesi falan çok manyak.
 
Bizim bölümün otoparkında Toyota Corona var bir tane sıfırdan beri kullanıyormuş hocamız. Bir tane Renault Zoe var. Skoda Rapid, VW Polo (x3), Yaris Hybrid, Passat, Fluence, Sandero, Corsa şeklinde gidiyor gözümün önüne gelenler bunlar.
Genel olarak VAG ağırlığı var.
Ancak müh. fakültesi geneline vurursak Japon grubu araçları daha fazla.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Bizdeki makine mühendisliği hocalarının %80'i japon arabasına biniyor desem abartmış olmam.
For example S.Karabay..

Geri kalan %20 aklıma direk gelen iki örnek;
Bir hocamız SuperB'e biniyordu. En beklemediğim hocam da oydu o araç için.
Ford Kuga(Hocamızın hayali Audi A8 idi.)

Aslında biraz da kişisel tercihler gibi geliyor bana mühendislikten öte. Sonuçta her ihtimalde risk var. Ama gönül beğendiyse tasarımı, çokta maceraya kaçmamak kaydı ile sonrasını bence çok önemsemiyorlar ya da olası bir sorunda ustayla tartışmak istemiyorlar.Sonuçta sorunun nereden kaynaklandığını biliyor ya da büyük ölçüde tahmin ediyor. Ama usta bambaşka bir sonuç çıkarınca ona dert anlatmak mı yoksa onun açıklamasını anlamak mı insan için zor bilemedim. Bundan dolayı da en az sorun, daha az usta-prof konuşması. :rolleyes:
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
O olay mühendislikten ziyade akademisyenlikle alakalı.

Akademisyen adam genellikle garantici karakterli olur. Kendisini uğraştıracak araba istemez, hem de nispeten statü belli etsin diye skoda ve toyota gibi akmaz kokmaz markalara yönelir.

10 yıl önce bizim okul otoparkı böyleydi en azından.

Hocalardan birisinde yalnız audi tts, porsche cayman, range rover gibi değişen aralar görürdük, o aynı zamanda fabrika sahibiydi. Onun işletmeci kimliği araba seçiminde daha ağır basıyordu yani.
 
For example S.Karabay..

Geri kalan %20 aklıma direk gelen iki örnek;
Bir hocamız SuperB'e biniyordu. En beklemediğim hocam da oydu o araç için.
Ford Kuga(Hocamızın hayali Audi A8 idi.)

Aslında biraz da kişisel tercihler gibi geliyor bana mühendislikten öte. Sonuçta her ihtimalde risk var. Ama gönül beğendiyse tasarımı, çokta maceraya kaçmamak kaydı ile sonrasını bence çok önemsemiyorlar ya da olası bir sorunda ustayla tartışmak istemiyorlar.Sonuçta sorunun nereden kaynaklandığını biliyor ya da büyük ölçüde tahmin ediyor. Ama usta bambaşka bir sonuç çıkarınca ona dert anlatmak mı yoksa onun açıklamasını anlamak mı insan için zor bilemedim. Bundan dolayı da en az sorun, daha az usta-prof konuşması. :rolleyes:

kocaeli makine. 😄
 
  • Beğeni
Tepkiler: zbetk
Alım gücü faktörü hocalara işlemiyo ki. Bizim makine bölümünde malzeme-metalurji hocası dersin birinde şöyle demişti “büte kalırsanız bilin ki geçirmem. Yeni araba aldım yaz okulu açacağm hehehe” 0 cosmo insignia almıştı..

İnsignia aldığına göre baya işlemiş
 
  • Haha
Tepkiler: yaso