MX-5 Güçleniyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kaynak : https://www.autoblog.com/2018/06/11/mazda-miata-more-horsepower-higher-redline/?guccounter=1
Aynı haber : https://www.carthrottle.com/post/confirmed-the-2019-mazda-mx-5-has-178bhp-and-a-7500rpm-redline/

>181HP up from 155HP
>Redline increased from 6800 to 7500
>Telescoping steering wheel
>New cams, pistons, valves, exhaust, flywheel
>No weight gain


Temel geliştirmeler şimdilik bunlar. 1.5 motor ile ilgili herhangi bir geliştirme planı yok gibi görünüyor.

https://www.roadandtrack.com/new-ca...o-the-2019-miata-than-a-more-powerful-engine/
https://www.autoevolution.com/news/...th-181-horsepower-minor-upgrades-124887.html#
2019-mazda-mx-5-miata-nd2-coming-with-181-horsepower-lots-of-upgrades_1.jpg

2019-mazda-mx-5-miata-nd2-coming-with-181-horsepower-lots-of-upgrades_2.jpg

2019-mazda-mx-5-miata-nd2-coming-with-181-horsepower-lots-of-upgrades_3.jpg
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Diskleri biraz büyütüp soğutması üzerine geliştirme yaparlarsa veya direk brembo gibi bir firmadan alıp kullanırlarsa başka bir ihtiyacı yok. 2.0 motorun redline'ının 6800'de olması eksiymiş. 7500'e çıkarılması çok iyi olmuş.
Derinlik ayarlı direksiyona gelene kadar arabanın tavanını azıcık yükseltmeleri lazım. İnsan binecek buna insan :) Diğer ayarlar bu kadar kısıtlıyken direksiyon derinlik ayarı ne kadar gerekli tartışılır. Ama hiç yoktan iyidir tabii..
1000 kg in altinda birde tam go kart olmus
Mazda, teknik özelliklerinde boş ağırlığı genelde sürücü dahil(+75kg) verir ama 2.0 motorda sürücü hariç ağırlığı bile 1000kg'ı geçiyor kaptan. Sürücü dahil 1100 küsür kg gibi bir ağırlığı var 2.0 motorun.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Diskleri biraz büyütüp soğutması üzerine geliştirme yaparlarsa veya direk brembo gibi bir firmadan alıp kullanırlarsa başka bir ihtiyacı yok. 2.0 motorun redline'ının 6800'de olması eksiymiş. 7500'e çıkarılması çok iyi olmuş.
Derinlik ayarlı direksiyona gelene kadar arabanın tavanını azıcık yükseltmeleri lazım. İnsan binecek buna insan :) Diğer ayarlar bu kadar kısıtlıyken direksiyon derinlik ayarı ne kadar gerekli tartışılır. Ama hiç yoktan iyidir tabii..

Mazda, teknik özelliklerinde boş ağırlığı genelde sürücü dahil(+75kg) verir ama 2.0 motorda sürücü hariç ağırlığı bile 1000kg'ı geçiyor kaptan. Sürücü dahil 1100 küsür kg gibi bir ağırlığı var 2.0 motorun.
1.5 degerini hatirlamisimdir muhtemelen abi dogrudur mazda fan boylari buradami :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Gücün artması iyi hoş da 250-300 bg i bozulmadan kaldırabilecek şasiye niye 180 bg diye sorarlar adama.:)Onun haricinde MX-5'in olayı düz yolda tapagaz basma değil zaten.:)o_O
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Gücün artması iyi hoş da 250-300 bg i bozulmadan kaldırabilecek şasiye niye 180 bg diye sorarlar adama.:)Onun haricinde MX-5'in olayı düz yolda tapagaz basma değil zaten.:)o_O
O güçlere çıkmak çok maliyetli arabanın amacı zaten ulaşılabilir olması:)ya motoru büyütecekler ağırlığı arttıracağı için yapmazlar, supersarjın tüketim emisyon dezavantajı var, turbo da arabanın karakterine ters alan kişilerin önemli bi bölümü zaten turbo olmadığı için alıyor. Fazla güç isteyenler için bolca aftermarket seçeneği de var:)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
O güçlere çıkmak çok maliyetli arabanın amacı zaten ulaşılabilir olması:)ya motoru büyütecekler ağırlığı arttıracağı için yapmazlar, supersarjın tüketim emisyon dezavantajı var, turbo da arabanın karakterine ters alan kişilerin önemli bi bölümü zaten turbo olmadığı için alıyor. Fazla güç isteyenler için bolca aftermarket seçeneği de var:)
@Cussler tabii ki de haklısın yalnız bence Mazda MX-5'in aftermarket değil de fabrikadan çıkış bir RS-ST-Turbo gibi seçeneklere ihtiyacı var bu demek değil ki ürün gamının ucuz üyesi olan 1.5 etkilensin daha çok gerçekten yüksek motor performansı isteyenlere aftermarketle uğraşılmadan ciddi bir ürün sunabilmek, bence MX-5 bu modelle Cayman-Alpine-4C gibi bir çok araçla aşık atabilir ve diğer ucuz modellerinin ününe ün kazandırabilir.

Ağırlık olayını hardcore karbon-alüminyum kullanımı ile ve gereksiz donanımların yokluğu ile halledebilirler.Kafamdaki daha çok alınması sadece pist sınırları içerisinde mantıklı olan 911 GT3 serisi gibi bir şey olmalı sınırlı sayıda bu modelde Mazda MX-5 in neler yapabileceğini resmi olarak göstermiş olur diye düşünüyorum.Yani mesele tamamen bakın bizim de Clubsport modelimiz var, 4C'nin dahi içinden geçiyor hem de onun yarı fiyatına gibi, Turbo mevzusuna gelince de MX-5'in doğasına ters, süperşarj olabilir.:)
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,797
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Mx-5'in daha güçlü versiyonu ancak skyactive x ile olacaktır. Turbo benzinli motorlar kadar güçlü olmasa da atmosferik ile turbo benzinliler arasında bir noktada konumlanacaktır. Şu sıralar prototip aşamasında deneniyor. Fakat bazı sıkıntılar mevcutmuş skyactive x ile ilgili. Öncelikle hybrid bir motora yakın üretim maliyeti varmış. Yüksek sıkıştırma ve patlamadan dolayı skyactive-g motorlarda kullanılan hiç bir parçayı kullanamamışlar çünkü dayanmamış. Yerine dizel motorlarda kullanılan malzemelerden kullanmışlar. Ağırlığı ise atmosferik motor ile dizel motor arasında bir noktadaymış. Yani bir miktar artmış ağırlığı. Mühendisler aracın ağırlığını düşürmek için uğraşıyormuş. Ayrıca yüksek sıkıştırma oranı yüzünden motor gürültüsü ve titreşimi fazla olduğu için bir dizi ek yalıtım malzemeleri kullanılması zorunlu olmuş.

Anlayacağınız skyactive x motor imdada yetişecektir ama fiyatı uygun olmayacak gibi duruyor orası kesin. Bakalım, bir kaç yıl içinde bu teknolojiyi yollarda görürüz gibi geliyor.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Gücün artması iyi hoş da 250-300 bg i bozulmadan kaldırabilecek şasiye niye 180 bg diye sorarlar adama.:)Onun haricinde MX-5'in olayı düz yolda tapagaz basma değil zaten.:)o_O
@Cussler tabii ki de haklısın yalnız bence Mazda MX-5'in aftermarket değil de fabrikadan çıkış bir RS-ST-Turbo gibi seçeneklere ihtiyacı var bu demek değil ki ürün gamının ucuz üyesi olan 1.5 etkilensin daha çok gerçekten yüksek motor performansı isteyenlere aftermarketle uğraşılmadan ciddi bir ürün sunabilmek, bence MX-5 bu modelle Cayman-Alpine-4C gibi bir çok araçla aşık atabilir ve diğer ucuz modellerinin ününe ün kazandırabilir.

Ağırlık olayını hardcore karbon-alüminyum kullanımı ile ve gereksiz donanımların yokluğu ile halledebilirler.Kafamdaki daha çok alınması sadece pist sınırları içerisinde mantıklı olan 911 GT3 serisi gibi bir şey olmalı sınırlı sayıda bu modelde Mazda MX-5 in neler yapabileceğini resmi olarak göstermiş olur diye düşünüyorum.Yani mesele tamamen bakın bizim de Clubsport modelimiz var, 4C'nin dahi içinden geçiyor hem de onun yarı fiyatına gibi, Turbo mevzusuna gelince de MX-5'in doğasına ters, süperşarj olabilir.:)
Şasinin 300hp 'yi kaldıracağından emin değilim. Muhtemelen denememişlerdir de. Şasinin ciddi güçlendirme ihtiyacı olacaktır. O da ağırlık artışı demek. Onu da ancak karbonfiber kaporta parçalarıyla filan tolere edebilirler. Arabanın gereksiz parçaları halihazırda çok az zaten :) Klimayı da sökmesinler be, yazıktır :D Mazda kendini daha önce rx-7 rx-8 gibi arabalarda zaten ispatladı, Mx-5 yıllardır üretilen bir araç, üstüne çok şey koyduklarını zaten yan yana kalkan iki farklı jenerasyonla gösterebiliyorlar, daha neyini ispatlasınlar :D O yüzden mx-5'i pist değil şehir arabası olarak bırakmaları bence daha mantıklı.
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
@Cussler tabii ki de haklısın yalnız bence Mazda MX-5'in aftermarket değil de fabrikadan çıkış bir RS-ST-Turbo gibi seçeneklere ihtiyacı var bu demek değil ki ürün gamının ucuz üyesi olan 1.5 etkilensin daha çok gerçekten yüksek motor performansı isteyenlere aftermarketle uğraşılmadan ciddi bir ürün sunabilmek, bence MX-5 bu modelle Cayman-Alpine-4C gibi bir çok araçla aşık atabilir ve diğer ucuz modellerinin ününe ün kazandırabilir.

Ağırlık olayını hardcore karbon-alüminyum kullanımı ile ve gereksiz donanımların yokluğu ile halledebilirler.Kafamdaki daha çok alınması sadece pist sınırları içerisinde mantıklı olan 911 GT3 serisi gibi bir şey olmalı sınırlı sayıda bu modelde Mazda MX-5 in neler yapabileceğini resmi olarak göstermiş olur diye düşünüyorum.Yani mesele tamamen bakın bizim de Clubsport modelimiz var, 4C'nin dahi içinden geçiyor hem de onun yarı fiyatına gibi, Turbo mevzusuna gelince de MX-5'in doğasına ters, süperşarj olabilir.:)
Senin dediğin gibi 250 300hp mazdaspeed versiyonu gelse acaip güzel olur ama 2.0 motor koymaz Mazda o arabaya minimum 2.3'den kapı açarlar bizde ağzımızın suyunu akita akita bakarız o_O:(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım