Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

batuhangencer

Senkromeççi
9
27
Marka
BMW
İyi günler dilerim, aracım 2016 model makyajlı 118i.
Aracı yıllardır arkadaşlık yaptığım bir dostumdan 37.000 km’de satın aldım, aldıktan 1 hafta sonra yolda bıraktığı için sanayiye çektirmek zorunda kaldım.
Bana RSA yazılımdan dolayı aracımın 3. Pistonunun kırıldığını söylediler ve akabinde üst kapak contası, bujiler ve krank değişti.

Araç sanayiden çıktıktan sonra aracı fabrika değerlerine çevirdim ve 2 ay sonra ( yani dün ) tekrar tahrik hatası aldım. Şehir dışında gezi esnasında olan bu durumdan dolayı arabamı çekici ile İzmir 3. Sanayiye çektirdim ve usta bana 2 aylık 3 adet Bosch marka bujinin yandığını söyledi.

Dün yeni takılan NGK marka bujilerle İzmir’den yaşadığım yer olan Bodruma dönüş yaptım lakin araç hala yokuşlarda silkeleme yapıyor ( titreme, boğulma ) ama düz yolda problemsiz ve performans kayıpsız.

Yarın farklı bir ustaya göstereceğim ama ben bobinlerden şüpheleniyorum, umarım sadece bobindir, başka fikri olan abilerim de fikirlerini paylaşırlarsa sevinirim.
 
Foruma göz attınız mı bilmiyorum. Şöyle konular var.

Bujiler tekrar yandıysa düşündüğünüz gibi ilk olarak bobine ve buji kablolarına bakmak gerekir. N13'lerin yakıt konusunda da çok hassas olduğunu söylüyorlar. Sorununuz çözülmezse yakıtın değdiği her noktanın ayrıca kontrol edilmesi gerekir. Ama benim tavsiyem, bobin ve buji kabloları ile sorun çözülmezse aracı direk satmanız yönünde olur. Çünkü forumda aracı 2-3 kez sorun çıkardı mı bir daha iflah olmayan bir 1 serisi kullanıcıları gördük, görüyoruz.
 
Yarın konuyu editlerim, umarım tek sorun bujilerdendir. Bujilerde yağ saptandığı için sübaplardan korkmuyor değilim.
Yaptırır yaptırmaz elden çıkarma peşindeyim.
 
Konuyu editlemek istiyorum, götürdüğüm usta sorunun NGK bujilerden kaynaklandığını söyleyip Champion isimli Borusanın dağıtımını yaptığı bir buji setini taktı.
Araç silkelemeye devam ettiğinde sorunun bobinlerden kaynaklı olduğunu söyledi, yarın da bobinler değişecek.
 
Hiç alakam olmasa, anlamasam da, “bu gün acaba ne sorun çıktı BMW” de diyerek okuyorum konuları.
Allah yardımcınız olsun demekten başka bişey gelmiyor benim elimden.. hakkaten BMW fazla dertli... 0km alıp, garantisi bitince ışınlamak lazım sanırım..
 
Teşekkür ederi
Hiç alakam olmasa, anlamasam da, “bu gün acaba ne sorun çıktı BMW” de diyerek okuyorum konuları.
Allah yardımcınız olsun demekten başka bişey gelmiyor benim elimden.. hakkaten BMW fazla dertli... 0km alıp, garantisi bitince ışınlamak lazım sanırım..
Teşekkür ederim, umuyorum yarın konu açıklığa kavuşup hallolacak.
0 km konusunda haklısınız, öğreniyorum ki arabanın ilk sahibi arabaya sadece 14. KM’ de yazılım attırmış. Bu demek oluyor ki; arabayı 0 km’de alıp sanayiye yazılıp attırmaya gitmiş.
 
Sadece 14 km deki arabayla gazlamak fazlasiyla bilincsizliktir. Ben 30 k da Honda nin otomatik vites yagini degistirdigimde gec bile kaldigimi düşündüm.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...