Nissan Primera 2.0 GT Aldım, umarım hata etmemişimdir

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,633
1
5,130
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Doğru bir karar. En azından arabaya 30 bin lira vermiş olmanız ve kalan parayı daha mantıklı bir işte kullanacak olmanız güzel. Gidip 80 bin lirayı bomboş donanıma sahip, basınca gitmeyen bir B segmenti araca da verebilirdiniz. Kendi arabanızın iki katı fiyata sahip araçlara ter döktürürken şimdiden kolay gelsin.

Parça tedariği kolay ise bulunduğunuz yerde, altınızdaki arabanın kıymetini bilin bence. Silvia'daki SR20DET motorun atmosferik versiyonu. Yani içerideki parçalar, yağsız kalmadığı ve hararete maruz bırakılmadığı sürece sizi uzun süre götürür.

Şehiriçi denince, kullanıcının kullanım rotasına göre değişir. Ayrıca aracın fabrika verisi tüketimi şehiriçi 11 litre. %25 fazlasını yaksa tüpte, 3.30'dan alsa, 45 kuruş yapıyor. Uzun yolda ise 25-30 kuruşlara kadar düşer. 60-70 sabit gidilen bir yerdeyse tüketim gayet normal. Böyle bir güçteki araçtan bahsediyoruz. Ülkemizde bolca kullanılan C segmenti 1.6 atmosferik benzinli otomatik araçlar bu kadar yakıyor zaten aşağı yukarı. Çoğu da 100-120 hp.

Herkesin mantığı memur gibi çalışmıyor arkadaşlar. Herkes de sırf modeli yüksek diye dizel, keyif unsuru olmayan, boş donanımlı araçlara binmek zorunda değil. Bu hayata bir kez geliyoruz. Sevip almışsa, şimdiden hayırlı olsun :) İnanın 0-5 yaş aralığı çoğu araç kullanandan çok daha fazla keyif alacak, çeyreği parasına.

 
Son düzenleme:

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,544
2,719
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Herkesin mantığı memur gibi çalışmıyor arkadaşlar. Herkes de sırf modeli yüksek diye dizel, keyif unsuru olmayan, boş donanımlı araçlara binmek zorunda değil. Bu hayata bir kez geliyoruz. Sevip almışsa, şimdiden hayırlı olsun :) İnanın 0-5 yaş aralığı çoğu araç kullanandan çok daha fazla keyif alacak, çeyreği parasına.


Doğru yanlışlığından ziyade bu aracı bir şekilde araştırıp bulup almış ve dediğiniz gibi zevksiz bomboş b-b buçuk araç almaktansa bu tarz araçları almayı seçecek birileri de var. Keyfini sür @Esco Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,633
1
5,130
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Doğru yanlışlığından ziyade bu aracı bir şekilde araştırıp bulup almış ve dediğiniz gibi zevksiz bomboş b-b buçuk araç almaktansa bu tarz araçları almayı seçecek birileri de var. Keyfini sür @Esco Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Valla kimse alınmasın gücenmesin. Peugeot 301, Citroen C-elysse vs sıfır oğlu sıfır olsa, şu aracın tadını vermez.

En bilinen ve uygulanan yanlış: Peugeot 301, sıfır km olunca Peugeot 208 Gti hissi vermiyor. Sıfır km de olsa, o bir Peugeot 301.

(Düşük modelli vs de olsa yüksek segmente veya kuvvetli -sürüş keyfi ve viraj kabiliyeti yüksek de olur- bir arabaya binmiş olanlar, ne demek istediğimi çok iyi anlayacaklar)

Zaten insanları anlamak güç. Sanki 2-3 yaşında arabada hiç masraf yok. Bu araba sanki muayeneye girmiyor, mtv'si yok, kaskosu yok, sigortası yok, lastik değişimi yok, yağ bakımı yok, triger vs zart zurtu yok. Gerçekten komik geliyor bana bazen.

Dümdüz bir araç sadece kapıda dursa, mtv hariç minimum 1000 lira sigorta vs. Beş senede bir en ucuz lastikle değişse 1000, senede 250. Muayene iki yılda bir. Senede 200. Yağ bakımı her sene var. Senede 250. Yani bomboş kapıda yatsa, 1700 lira masrafı var yılda, bu da en en ucuz şartlarda ve mtv hariç. He zaten o sayılan yüksek modelli, b veya b buçuk segmentli araçların çoğu , "nasılsa yeni araba, masraf mı yapacağız" diye eşek niyetine kullanılıyor. İkinci veya üçüncü sahibinde patlıyor tüm bakımlar.

Velhasıl kelam, bakımları bilinerek yapıldıysa, hele o motor sıfır yapılırken hakkı verilerek yapılmışsa, sokakta göreceğiniz çoğu aracı cebinden çıkarır, arkasına bağlayıp çeker. Hiç de bir şey olmaz.
 
Son düzenleme:

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,136
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
1.3 Egea alamaz mı aga? Ya da C Elysee, 301... Hatchback arasa daha başka şeylerde bulur aklıma gelen bunlar. 20 yaşındaki arabadan daha sorunsuz bineceği kesin.
Bana niye soruyorsunuz, sarı site orada. verdiğiniz kriterlerle alabileceğiniz egeya 20 yaşında bir Japondan (nispeten iyi bakılmış olduğunu varsayıyorum) daha az masraflı olacaksa diyecek sözüm yok.

Türkiye şartlarında 3 senede 100k km'lerin üzerine çıkmış dizel otomobillere, üstelik dizel motoru dışında sunabileceği hiçbir şey yoksa bu paraları vermek mantıklı değil. ya hiç böyle bir senaryoda otomobil sahibi olmamışsınız (olsanız bir enjektör setinin, egr ya da dpf'nin, yağ bakımının kaç lira olduğunu ezbere bilirdiniz) ya da gerçekten uzun süredir ikinci el piyasasından bihabersiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve yaso

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bana niye soruyorsunuz, sarı site orada. verdiğiniz kriterlerle alabileceğiniz egeya 20 yaşında bir Japondan (nispeten iyi bakılmış olduğunu varsayıyorum) daha az masraflı olacaksa diyecek sözüm yok.

Türkiye şartlarında 3 senede 100k km'lerin üzerine çıkmış dizel otomobillere, üstelik dizel motoru dışında sunabileceği hiçbir şey yoksa bu paraları vermek mantıklı değil. ya hiç böyle bir senaryoda otomobil sahibi olmamışsınız (olsanız bir enjektör setinin, egr ya da dpf'nin, yağ bakımının kaç lira olduğunu ezbere bilirdiniz) ya da gerçekten uzun süredir ikinci el piyasasından bihabersiniz.
20 yaşında japon dediğiniz araba efsane corolla tarzı basit bir şry olsa neyse. Çoğu elektronik donanımı ve güçlü bir motoru var. Öncesinin temiz olma ihtimali zor, kaç el değiştirdiğini kestirmek zor, 20 yılda nasıl kullanıldığını bilmekte zor. Size sormadım zaten 80 bin liraya egea ya da c elysee alınacağını biliyorum. Dizel kullanmadım o kadar masrafından haberim yok ama 20 yıllık bir araçta sorunsuz diye değerlendirilmez. Her an arıza çıkartma potansiyeli yüksek. 100 binde 2. 3. Sahibinden servis bakımlı bir egea her türlü 20 yıllık geçmişi belirsiz bir arabadan iyidir. 2016 model 70binde sıfır aldığım jetta ve 2000 model 180 binde r19um var. Jettaya bakım harici hiçbir şry yapmazken basit donanımsız r19a motor yaptırdım. Eski araba kumardır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Sirius

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,633
1
5,130
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
20 yaşında japon dediğiniz araba efsane corolla tarzı basit bir şry olsa neyse. Çoğu elektronik donanımı ve güçlü bir motoru var. Öncesinin temiz olma ihtimali zor, kaç el değiştirdiğini kestirmek zor, 20 yılda nasıl kullanıldığını bilmekte zor. Size sormadım zaten 80 bin liraya egea ya da c elysee alınacağını biliyorum. Dizel kullanmadım o kadar masrafından haberim yok ama 20 yıllık bir araçta sorunsuz diye değerlendirilmez. Her an arıza çıkartma potansiyeli yüksek. 100 binde 2. 3. Sahibinden servis bakımlı bir egea her türlü 20 yıllık geçmişi belirsiz bir arabadan iyidir.
"Çoğu elektronik donanım" denen parçaların tamamı, o dönemdeki araçların hepsinde zaten var. Ayrıca çoğu insan zaten "bakımı vs yapıldıysa" şartıyla konuşmuş. Kimse tamamen çöp gözüyle bakılabilecek derecede belirsiz bir aracı övmeye çalışmamış. (he dip not, kiralama firmasından çıkmış, ikinci değil yirmi ikinci sahibi olunan yüzlerce araç sayılabilir yukarıdaki örneklerden. Bireysel kiralama haricinde şirket aracı tecrübesi olan, o araçlar kullanılırken ne kadar hor kullanıldığını da bilir zaten.)

Ayrıca merak ettim. Primera veya SR20 motor özelinde bir tecrübeniz var mı ? Yoksa bu söylemlerin tamamı varsayım üzerine mi gidiyor ? Malum, forumlarda çokça görüyoruz artık, Subaru, mitsubishi, mazda, nissan tarzı markaların araçlarını kendisi veya çevresi tecrübe etmemişken, tamamen varsayımlar ve internetten okunanlar üzerinden yapılan yorumları.
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
20 yaşında japon dediğiniz araba efsane corolla tarzı basit bir şry olsa neyse. Çoğu elektronik donanımı ve güçlü bir motoru var. Öncesinin temiz olma ihtimali zor, kaç el değiştirdiğini kestirmek zor, 20 yılda nasıl kullanıldığını bilmekte zor. Size sormadım zaten 80 bin liraya egea ya da c elysee alınacağını biliyorum. Dizel kullanmadım o kadar masrafından haberim yok ama 20 yıllık bir araçta sorunsuz diye değerlendirilmez. Her an arıza çıkartma potansiyeli yüksek. 100 binde 2. 3. Sahibinden servis bakımlı bir egea her türlü 20 yıllık geçmişi belirsiz bir arabadan iyidir. 2016 model 70binde sıfır aldığım jetta ve 2000 model 180 binde r19um var. Jettaya bakım harici hiçbir şry yapmazken basit donanımsız r19a motor yaptırdım. Eski araba kumardır.
Hocam bence bu devirde eski araba çok daha mantıklı. Sanayiye ve mekaniğe hakim biri olarak kişisel görüşüm bu. Neden diye sorulacak olursa, bugün bir turbo selenoid valfi veya motor üzerindeki herhangi bir sensör maliyetine eski arabaya komple elektrik tesisati döşeniyor. Güncel bir arabanın katalitik konvertör veya dpf maliyetine eski arabada komple egzoz tesisatı yenileniyor. Turbo, enjektör vs maliyetiyle 90-00 yılların arabalarına komple motor yapılıyor. Kaldı ki temiz bir araba bulunduktan sonra atmosferik bir üniteyi yağsız susuz bırakmazsanız asla böyle durumlarla karşılaşmazsınız.
Bunların yanında mtv yaşa bağlı olarak çok fazla artış gösteriyor.
Ama konu 0 km otomobile gelirse bu söylediklerimi unutun. 0 km imkan dahilinde ilk tercih olmalı
 

player11

Taklacı Güvercin
27 Tem 2019
15
68
335
33
İST\Kartal
Marka
BMW
Bu tarz arabalar mantıkla alınacak arabalar değil, duygusal karar vermek gerekiyor.
Doğruyu yanlışı kendin göreceksin zaman içinde.
Ben senin adına sevindim, çoğu kişini alıp yürütmeye cesaret edemediği bir aracı almışsın.
Dilerim hiç sorunsuz kullanırsın.
Hayırlı uğurlu olsun.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,233
45,835
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Sanayiden, ustadan, arabadan anlayan birisi oldugu muddetce bu tarz araclar mantiksiz degildir. Lakin bunlarla isi olmayan, olasi arizada kime, nereye goturecegini bilmeden bu araclara bulasmak riski arttirir. Eger bu islerle icli disliysaniz sizin acinizdan risk dusuktur. Mantikli olarak gorulebilir.
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
"Çoğu elektronik donanım" denen parçaların tamamı, o dönemdeki araçların hepsinde zaten var. Ayrıca çoğu insan zaten "bakımı vs yapıldıysa" şartıyla konuşmuş. Kimse tamamen çöp gözüyle bakılabilecek derecede belirsiz bir aracı övmeye çalışmamış. (he dip not, kiralama firmasından çıkmış, ikinci değil yirmi ikinci sahibi olunan yüzlerce araç sayılabilir yukarıdaki örneklerden. Bireysel kiralama haricinde şirket aracı tecrübesi olan, o araçlar kullanılırken ne kadar hor kullanıldığını da bilir zaten.)

Ayrıca merak ettim. Primera veya SR20 motor özelinde bir tecrübeniz var mı ? Yoksa bu söylemlerin tamamı varsayım üzerine mi gidiyor ? Malum, forumlarda çokça görüyoruz artık, Subaru, mitsubishi, mazda, nissan tarzı markaların araçlarını kendisi veya çevresi tecrübe etmemişken, tamamen varsayımlar ve internetten okunanlar üzerinden yapılan yorumları.
Konu burada primera ya da subaru falan değil. 20 yaşında araba alıyorsun ve buna sorunsuz binmeyi düşünüyorsun hemde türkiye gibi bie ülkede. En basitinden şanzıman yağı değiştiren kaç kişi var? Bu arabalar her zaman 30 bin lira değildi zamanında 10 lira verip alan adam bunun bakımıyla uğraşacağını hiç sanmıyorum. Zaten arkadaşın aldığı arabayada sıfır motor yapılmış bu da benim dediklrrimi doğruluyor. Herkes bu forumdakiler gibi arabasına değer verip önemsiyoe değil. Geçmişi bilinmeyen elden elr dolaşan arabalar hep kumardır. Eğer önceden motor yapılmamış olsa %90 bu arkadaşa patlayacaktı masrafı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Mt.Akina

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,136
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Konu burada primera ya da subaru falan değil. 20 yaşında araba alıyorsun ve buna sorunsuz binmeyi düşünüyorsun hemde türkiye gibi bie ülkede. En basitinden şanzıman yağı değiştiren kaç kişi var? Bu arabalar her zaman 30 bin lira değildi zamanında 10 lira verip alan adam bunun bakımıyla uğraşacağını hiç sanmıyorum. Zaten arkadaşın aldığı arabayada sıfır motor yapılmış bu da benim dediklrrimi doğruluyor. Herkes bu forumdakiler gibi arabasına değer verip önemsiyoe değil. Geçmişi bilinmeyen elden elr dolaşan arabalar hep kumardır. Eğer önceden motor yapılmamış olsa %90 bu arkadaşa patlayacaktı masrafı.

Hocam tane tane anlatayım.

- 30bin vs 80bin. arada 50bin TL var. Bir arkadaş izah etmiş, "servis bakımlı" diye güvenip aldığınız arabanın bir enjektör seti, dpf maliyeti ile bakılmamış bile olsa eski okul bir atmosferiği baştan aşağı adam edebiliyorsunuz neredeyse. O kadar para verdiğiniz arabaya kasko yapmadan binmeye içiniz elvermiyor, ilk arabanız ise yıllık minimum 2500-3000TL trafik+kasko maliyetiniz doğuyor. MTV de bonusu. DPF'li bir dizelin 4 litre motor yağı bile diğerlerine oranla yaklaşık %40-50 daha pahalı. Yakıt filtresi değiştirdiğiniz bir yağ bakımı yerine göre 400-450 TL civarını bulabiliyor. Daha 20-30bin km'de yakıt kalitesinden ötürü DPF sorunu yaşayan tonla dizel geziyor sokakta. Sanayiye gidin bakın enjektörcülerin kapısındaki kuyruğu görürsünüz. Çoğu da o kapıya tırışkadan yakıt katkılarıyla öteleye öteleye artık motora zarar gelme aşamasındayken gidiyor.

- 80bin TL değerindeki bir arabanın olası bir kaza halinde yaşanacak senaryolar hakkında bütçesi kısıtlı biri için uzun uzadıya konuşmaya gerek yok diye düşünüyorum.

- 80bin TL gibi bir paraya bu gün ancak 120bin km üstüne gelmiş (eğer ilk muayeneden önce km düşürülmediyse) bir B+ otomobil alabiliyorsunuz. ülkenin tüm coğrafyasını çukur çukur, kasis kasis ezberlemiştir bu otomobil. peki bu tabir tanıdık geldi mi? 20 yaşında bir otomobil de aynı bilgiye sahiptir değil mi ülke yolları hakkında. Ama biri 30bin, diğeri 80bin TL. Biri planlı eskitme mantalitesi üzerine bina edilmiş, diğeri ekseriyetle sorunsuzluk üzerine. birinin sadece yıllık kasko fiyatına diğerinde herhangi bir kalemde komple iyileştirmeye gidebiliyorsunuz.

- 20 yaşında bir otomobil ile 2015 yılında üretilmiş bir otomobili "elektronik aksam fazlalığı" konusunda karşılaştırmak da sizin üzerinde düşüneceğiniz konu olsun.

Kapıda 80bin TL ve 30bin TL'nin durması hususunda da dar gelirli veya orta direk biri için psikolojik rahatlık etkenini de şuraya dip not olarak iliştireyim.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Planlı eskitme ve eski araçların görece daha iyi kaliteleri bir yanda ve ülkemizde 2.el 90 model araçların yıllarca çektiği kümülatif işkence sonucu aşırı yıpranmışlıkları bu ikilemde her iki tarafa da hak veriyor ama tercihimi eskiden yana kullanıyorum.

#oldschool
 

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel

immo sorunu
su alma
on takım dağılması(1 hafta içinde iki kez orjinal parçalar ile değişime rağmen)
motor takozları

Geçenlerde bu başlıkta yaşanılan problemleri üzülerek okumuştum. Bu hayatta 1 saniye sonrasının bile garantisi yok. O yüzden şu sorun çıkarır bu sorun çıkarmaz diye kesin sonuçlar söylemeyi anlamsız buluyorum.
Sizin yaptığınızın benzerini arkadaşım yaptı. Kıbrıs moda arabaları olan 1.3 Suzuki Swift veya Mazda 2 yerine gitti 15000 tl daha uyguna 2.2 Direct otomatik deri koltuklu sunrooflu Vectra aldı. Şanzıman da ufak bir yağ kaçağı dışında bir sorun da yaşamadı.
Sonuca gelirsek bende yerinizde olsam aynısını yapardım hatta benzerini yaptım da diyebilirim olay sadece sorun değil bunun bir de sürüş kalitesi var. 80k ya yeni diye alacağınız arabaların büyük bir çoğunluğu 2.0 150 bg lik Primera nın sürüş kalitesini ve konforunu veremez.
Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım