Öncelikle herkese merhaba.Bende kendi aracımı tanıtmak istedim.belki farklı detay öğrenmek isteyen olur ya da ucuz yollu bir araç isteyenlere klavuz olur diyerek yazmak istedim.
bu araç yani brodbeyim 95'den beri ailemizde.ilk babamda sonrasında ise benimle beraber devam etmekte.hem ilk arabam olması hem aileden bir birey gibi kabul görmesi hemde manevi değerinin yüksek olmasından dolayı satmak niyetinde hiç değilim.kısmetse ömür boyu kalması taraftarıyım.
Aracım 295bine sorunsuz geldiğim 95 model bir broadway ama kendisi başlıktada belirttiğim gibi tam bir BrodBey.çünkü bir arabadan öte kendisine has bir kişiliği var buzamana kadar önceden kullanmış olanlar hak verecektir ne yolda bırakır nede yapamıyacağı atraksiyon yoktur.çeviklik desen var ekonomi desen var arazi kabiliyeti desen oda var tam bir orta direk arabasıdır.
brodbey çevik olmasının en önemli sebebi aracın içindeki beygirler aracın ağırlığına hayli yetiyor ve kısa şanzıman oranıylada birleşince kalkışta ne arabalar tokatlanıyor bilseniz.buda benim en sevdiğim özelliklerden biri çünkü ışıklarda kalkış yapınca çoğu araba gururuna yediremeyip bumu geçiyo la beni diyip abandıkça abanıyor tabi ben daimi 85-90km hızla gittiğim için 90a ulaşınca sabitliyorum ve yanımdan geçişleri komik oluyor..milletin bukadar kolay tahrik olması işime geliyor yani.ha sorsan devamında iddaam yok.en fazla 100e kadar 90ı geçmeme sebebimin ilk önceliği güvenlik sonrasında ise ekonomiklik.çünkü çift boğaz karbiratör olduğu için 3000devirden sonra ikinci boğaza geçiyor.tabi yine yakıt tüketimi oldukça iyi.şehiriçinde sakin kullandığımda 6.9lt şehirdışı 5.6lt'ye indirebildim.karma 7.5-8lt.şuanki benzin zammına göre 32krş ile idare etmeye çalışıyorum(internetten bulduğum kitapçıkta şehiriçi 8.5lt yazıyor)birde yeni teknoloji benzinli arabalarla hala aynı seviyede yakması en büyük tesellim brodbeyime kıyamadığım için lpg taktırmadım ve rampalarda da birçok yeni araçları geçmesi(atmosferik olanlar tabiki)ve bu saydığım özelliklerden dolayı,aracın tamamen mekanik olup hissiyatın yüksek olması gibi sebeplerden ötürü gayet iyi.brodway için fabrkia verisi olarak son hız 175 diyor ve fazlada söylemişler.çünkü 120den sonra havalanmaya başlıyorsun ve direksiyonunu nekadar sıkı tutsanda güven vermiyor.buyüzden en ideali 90km.aracın yüksek olması buna en büyük etken ama buda diğer alanda yani arazide işe yarıyor.dişli bir lastikle kar çamur demeden baya bir arazide offroad imkanı sağlıyor.brodbeye ailecek bindiğimde veya arkadaşlarla bindiğimde aman altı sürtcek aman burdan geçemem derdi olmadan gidiyorum.hatta trafik yüzünden kaldırımlardan atlamışlığım bile var buda diğer sevdiğim özelliği konfora gelecek olursam pek yok.direksiyonu sert olduğundan keşke hidroliğe çevrilebilse dediğim çok olmuştur.koltukları ise rahat olmasına karşın lastiği kaliteli birşey takınca konfor seviyesi enazından kabul edilecek seviyede oluyor.şuaralar üzerinde hankook lastikler var onlarında ömrü tükendi.birdahakine paraya kıyıp continental almayı planlıyorum yada michelin (buarada tabiki ucuz olsun diye güvensiz lastik almam.otopark takipçisi olarak lastiğin önemini biliyorum).bagaj ise kaç litre bilmiyorum ancak 4-5 valizi rahatlıkla alabilecek genişlikte.ben en son arkadaşımın küçük fırını,hoparlörlerini ve süpürgesini sığdırdım(tabi kutulu halde)
iç kısmına gelelim birde.kumaş kaplama döşemeleri var.kapı döşemeleri bile kumaş olması ve günümüz araçlarında daha çok plastiğe yer vermeleri eski araçların hala gözümde daha kıymetli olduğunu düşündürüyor.göğüste ve her alandaki plastigi sert ama üretim zamanını gözönüne alınca normal geliyor bana.eşya gözü namına kapı cepleri dışında birşey yok.gögüs paneli fazlasıyla sade.ne ihtiyacınız varsa sadece o ana kontroller çok sade ama birde r9ların klimalı olanları var onlarda fazladan bir ayar düğmesi mevcut başka yok
yedek parça ve servis olarak hiç mi hiç sıkıntı yaşatmıyor parçaları allahtan ucuz.zamanında kırılan sağ stop lambasını değişmek istedim ve taktığımda renk farkı oldu.bende ikisini birden toplam 60liraya hallettim.buarada unutmadan aracın kaportasınada değinmeden geçemiycem.kronik sorun olarak arka çamurluk ağızlarında çürümeler başladı hangi r9'a baksam hep aynı noktadan paslanıyor ama kasa olarak allahtan sağlamlar.hatta bana arkadan çarpan bir şahinin radyötörünü patlatmışlığım var kaportasının halini söylemiyorum bile
kullandığım onca araca rağmen Brodbeyimin yeri ayrı.mümkün olduğunca orjinal halde tutmaya çalışıyorum.birgün piyangodan para çıkarsa fabrikadan çıktığı ilk günki haline getiririm ama oda olmadığı için bu aşamalar zaman alacak.
konuyu fazla uzatmadan birkaç fotoğrafla süsleyip iyi forumlar dilerim
Not:resim boyut olayından dolayı fazla yükleyemedim
bu araç yani brodbeyim 95'den beri ailemizde.ilk babamda sonrasında ise benimle beraber devam etmekte.hem ilk arabam olması hem aileden bir birey gibi kabul görmesi hemde manevi değerinin yüksek olmasından dolayı satmak niyetinde hiç değilim.kısmetse ömür boyu kalması taraftarıyım.
Aracım 295bine sorunsuz geldiğim 95 model bir broadway ama kendisi başlıktada belirttiğim gibi tam bir BrodBey.çünkü bir arabadan öte kendisine has bir kişiliği var buzamana kadar önceden kullanmış olanlar hak verecektir ne yolda bırakır nede yapamıyacağı atraksiyon yoktur.çeviklik desen var ekonomi desen var arazi kabiliyeti desen oda var tam bir orta direk arabasıdır.
brodbey çevik olmasının en önemli sebebi aracın içindeki beygirler aracın ağırlığına hayli yetiyor ve kısa şanzıman oranıylada birleşince kalkışta ne arabalar tokatlanıyor bilseniz.buda benim en sevdiğim özelliklerden biri çünkü ışıklarda kalkış yapınca çoğu araba gururuna yediremeyip bumu geçiyo la beni diyip abandıkça abanıyor tabi ben daimi 85-90km hızla gittiğim için 90a ulaşınca sabitliyorum ve yanımdan geçişleri komik oluyor..milletin bukadar kolay tahrik olması işime geliyor yani.ha sorsan devamında iddaam yok.en fazla 100e kadar 90ı geçmeme sebebimin ilk önceliği güvenlik sonrasında ise ekonomiklik.çünkü çift boğaz karbiratör olduğu için 3000devirden sonra ikinci boğaza geçiyor.tabi yine yakıt tüketimi oldukça iyi.şehiriçinde sakin kullandığımda 6.9lt şehirdışı 5.6lt'ye indirebildim.karma 7.5-8lt.şuanki benzin zammına göre 32krş ile idare etmeye çalışıyorum(internetten bulduğum kitapçıkta şehiriçi 8.5lt yazıyor)birde yeni teknoloji benzinli arabalarla hala aynı seviyede yakması en büyük tesellim brodbeyime kıyamadığım için lpg taktırmadım ve rampalarda da birçok yeni araçları geçmesi(atmosferik olanlar tabiki)ve bu saydığım özelliklerden dolayı,aracın tamamen mekanik olup hissiyatın yüksek olması gibi sebeplerden ötürü gayet iyi.brodway için fabrkia verisi olarak son hız 175 diyor ve fazlada söylemişler.çünkü 120den sonra havalanmaya başlıyorsun ve direksiyonunu nekadar sıkı tutsanda güven vermiyor.buyüzden en ideali 90km.aracın yüksek olması buna en büyük etken ama buda diğer alanda yani arazide işe yarıyor.dişli bir lastikle kar çamur demeden baya bir arazide offroad imkanı sağlıyor.brodbeye ailecek bindiğimde veya arkadaşlarla bindiğimde aman altı sürtcek aman burdan geçemem derdi olmadan gidiyorum.hatta trafik yüzünden kaldırımlardan atlamışlığım bile var buda diğer sevdiğim özelliği konfora gelecek olursam pek yok.direksiyonu sert olduğundan keşke hidroliğe çevrilebilse dediğim çok olmuştur.koltukları ise rahat olmasına karşın lastiği kaliteli birşey takınca konfor seviyesi enazından kabul edilecek seviyede oluyor.şuaralar üzerinde hankook lastikler var onlarında ömrü tükendi.birdahakine paraya kıyıp continental almayı planlıyorum yada michelin (buarada tabiki ucuz olsun diye güvensiz lastik almam.otopark takipçisi olarak lastiğin önemini biliyorum).bagaj ise kaç litre bilmiyorum ancak 4-5 valizi rahatlıkla alabilecek genişlikte.ben en son arkadaşımın küçük fırını,hoparlörlerini ve süpürgesini sığdırdım(tabi kutulu halde)
iç kısmına gelelim birde.kumaş kaplama döşemeleri var.kapı döşemeleri bile kumaş olması ve günümüz araçlarında daha çok plastiğe yer vermeleri eski araçların hala gözümde daha kıymetli olduğunu düşündürüyor.göğüste ve her alandaki plastigi sert ama üretim zamanını gözönüne alınca normal geliyor bana.eşya gözü namına kapı cepleri dışında birşey yok.gögüs paneli fazlasıyla sade.ne ihtiyacınız varsa sadece o ana kontroller çok sade ama birde r9ların klimalı olanları var onlarda fazladan bir ayar düğmesi mevcut başka yok
yedek parça ve servis olarak hiç mi hiç sıkıntı yaşatmıyor parçaları allahtan ucuz.zamanında kırılan sağ stop lambasını değişmek istedim ve taktığımda renk farkı oldu.bende ikisini birden toplam 60liraya hallettim.buarada unutmadan aracın kaportasınada değinmeden geçemiycem.kronik sorun olarak arka çamurluk ağızlarında çürümeler başladı hangi r9'a baksam hep aynı noktadan paslanıyor ama kasa olarak allahtan sağlamlar.hatta bana arkadan çarpan bir şahinin radyötörünü patlatmışlığım var kaportasının halini söylemiyorum bile
kullandığım onca araca rağmen Brodbeyimin yeri ayrı.mümkün olduğunca orjinal halde tutmaya çalışıyorum.birgün piyangodan para çıkarsa fabrikadan çıktığı ilk günki haline getiririm ama oda olmadığı için bu aşamalar zaman alacak.
konuyu fazla uzatmadan birkaç fotoğrafla süsleyip iyi forumlar dilerim
Not:resim boyut olayından dolayı fazla yükleyemedim
Ekli dosyalar
Son düzenleme: