merhaba dostlar
uzun aradan sonra bende restore tadında bir güncellemeler silsilesini size aktarmak istedim.
tabi benim gibi eski arabası olanların,güncellemeleri,arabayı yürür halde ve orjinal tutma çabaları oluyor bildiğiniz gibi
öncelikle sırasıyla karbüratör temizliği ve karbüratörün eskiyen lastik aksamlarının yenilenmesiyle bu yolculuğa başladım.bu sayede 44krş yakan arabam 35krş'a düştü
sonrasında yaş itibariyle şanzımandaki kaçaklarla mücadele amaçlı ve 4e atarken oluşan cartlamayı kesmek için şanzımanı indirtip senkromeç yenilemesi yapıldı.hazır açılmışken baskı balatayıda yenileyelim dedik ve oda aradan çıktı.
tabi bu tamiratları yaptırmanın keyfiyle binerken birgün olanlar oldu.müziğimi açmış ritim tutarak giderken hayatımda en korktuğum başıma geldi.yokuş aşağı inerken önümdeki trafik lambalarında durmak için ayağımı frene attım ve... pısss.. pıss... fren pedalından tepki alamadım.acaba dedim belki dedim anlık olarak pedaldamı sıkıntı oldu dedim.birkaç defa daha pompaladım ama her seferinde pısss pısss diye cevap geliyor.kısa süreli yaşanan "yusuf yusuf"tan sonra vites küçültme el freni derken(eski arabayı büyüzden seviyorum.bir sistem komple iptal olmuyor allahtan.),önümdeki araçlarında hareket etmesiyle ilerde sağa çektim durdum.şoka girmemeye çalışarak dedim kaputu açayım bakayım hidrolikmi kaçırmış.kaputu açmamla dumanların yüzüme vurması bir oldu.neye uğradığımı anlayamadan dedim şu aküyü sökeyim yangından kurtarmaya çalışayım.kutup başını sökünce herşey durdu şükür.sağına soluna baktım yanan kablo ön tekere giden hortumu rezidans gibi kıpkırmızı yapmış soğumaya başladığında gördüm.sonrasında tabi çekici geldi ve sanayiye çektirdim.meğer araba şase yapıyor ve şase yapan kablolar fren hortumuna temas edip fren merkezini ısıtıp merkezi kitliyor ve tekerlerdeki tamir kiti denen yerleri patlatıyor.bu sayede dinamodaki kömürler,fren merkezi,tekerdeki hava alma tamir zımbırtıları değişti.sanayide kim duysa "onca yıllık hayatımda ilk defa sende gördüm"dedi.

iyi dedim büyük badire atlattık derken busefer yağ kaçakları artmaya başladı..alt karter arayışına giriştim ama ya yan sanayi yada hurdacıdan al denilince kendi orjinal karterimi flaşlama yaptırıp düzgün delik yaptırdık.tabi kaçak sadece karter değil keçelerde eski olunca bir işi tam yapalım diyip komple motoru indirdik ve sag sol arka ön yan çapraz nekadar keçe varsa değişti.(yani krank mili keçesi ön keçe vs).
biryerini yaptırınca öbür kısım dururmu hani bana masraf hani bana masraf demezmi

su pompasının civik ciiyk diye ötmesini duyunca hararete mahal vermiyelim dedim ve değişime karar verdim.pervane kısmını değişelim derken çıkan pastan dolayı pompayı tam olarak değiştim.

brodbey'imi sanayiden çıkardıktan sonra bukadar paraya keşke komple rektefeye soksaydım diye geçirirken ortalama 1.5 hafta sonra elektriksel sıkıntılar başladı.frene basınca lambalardan biri kendini kapatıp sen çalış benden pas der gibi sönmesi,dörtlüyü yakınca benzin göstergesinin inip kalkması,kapıları kitlerken iç aydınlatmanın o esnada zayıflaması,devir saatinin arada çalışıp sonra mola vermesi vs derken benimde şartellerim attı.girdik elektirik ustasına bi röle,birkaç şasi ayarlaması,akünün negatif kablolarının temizliği,soketlerdeki oksitlerden dolayıda kablolarıda direk bağladık.şimdi elektrikte dalgalanma nede halay çeken benzin göstergem var
ve son olarakta birkaç paslı gösdüğüm yeri kendim zımpalayarak rötüş atmamla büyük bir hengameden çıktım.son olarak komple fırın boya kaldı

ama elektrik sıkıntısından sonra işten çıkarılmamdan dolayı boya işi askıya alındı.
şimdi binmeye kıyamıyorum

ama masraf çıkmasından korkmam daha büyük etken tabi
şimdi fotoğraflarda gözüm takıldı şu kapı şeritlerinide elden geçirmek gerek
