OBD2 Yardım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

TuncYcl

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
729
Beğeni puanı
1,058
Puanları
2,320
Yaş
25
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Arkadaşlar merhaba, obd nedir ne işe yarar az buçuk biliyorum ve sonunda bir tane alayım bari dedim. Sahibinden ve envai çeşit alışveriş sitesinde bulunan ELM 27 (mavi olan)'nın dışında tonla model var. Şimdi benim istediğim android telefonumdan teknik veri okumak aaa bu bu kadarmış vs diyerek ilginç şeyler görmek ve asıl nerd kısmı olarak devir saati, vites ve hız datasını bir şekilde çekip bunu gelecekte çekeceğim pist vs videoları gömmek. Bunları yapmak için ne ürün tavsiye edersiniz kullanmış bilen varsa bilgilerini paylaşırsa sevinirim. (Video kısmı lüks tabi, hani telefondan okuyan alet 30 lira diğeri 200se kalsın:))
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,740
Beğeni puanı
44,392
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Eğer linki paylaşmam sakıncalıysa @Berkinka mesajı düzenleyebilir. İnternetten geçtiğimiz hafta aşağıdaki ürünü aldım.
http://urun.gittigidiyor.com/otomob...a-tespit-cihazi-hh-obd2-bluetoothlu-258093811

Telefona da Torque Lite uygulamasını yükledim.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree

upload_2017-1-2_0-46-52.png

Araçta ne kadar sensör varsa program da o kadar bilgiyi verebiliyor. :) 7 ayrı kaydırılabilir ekran var, arttırılabiliyor mu bilmiyorum. Ben ihtiyacım olanlardan yukarıdaki gibi bir ekran yaptım. Widget'lar analog, sayısal veya grafik halinde olabiliyor ve 3 farklı boyut seçeneği var. Paralı tam sürümünde ne özellikler geldiğini tam olarak araştırmadım, duruma göre para verip aldığım ilk uygulama olabilir :)

Hata kodlarını silmem için de arkadaşım Piston diye bir uygulama önermişti. Henüz cihazımla denemedim, daha önce bir kez kullanmıştım. Hata kodu silmek için kenarda tutulabilir bir uygulama.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clockworkbits.piston
 

emreozukan

Panpa
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
1,833
Beğeni puanı
4,405
Puanları
3,720
Eğer linki paylaşmam sakıncalıysa @Berkinka mesajı düzenleyebilir. İnternetten geçtiğimiz hafta aşağıdaki ürünü aldım.
http://urun.gittigidiyor.com/otomob...a-tespit-cihazi-hh-obd2-bluetoothlu-258093811

Telefona da Torque Lite uygulamasını yükledim.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree

Ekli dosyayı görüntüle 3062

Araçta ne kadar sensör varsa program da o kadar bilgiyi verebiliyor. :) 7 ayrı kaydırılabilir ekran var, arttırılabiliyor mu bilmiyorum. Ben ihtiyacım olanlardan yukarıdaki gibi bir ekran yaptım. Widget'lar analog, sayısal veya grafik halinde olabiliyor ve 3 farklı boyut seçeneği var. Paralı tam sürümünde ne özellikler geldiğini tam olarak araştırmadım, duruma göre para verip aldığım ilk uygulama olabilir :)

Hata kodlarını silmem için de arkadaşım Piston diye bir uygulama önermişti. Henüz cihazımla denemedim, daha önce bir kez kullanmıştım. Hata kodu silmek için kenarda tutulabilir bir uygulama.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clockworkbits.piston
abi bu avg tüketim senin mi ?:eek:
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,740
Beğeni puanı
44,392
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
abi bu avg tüketim senin mi ?:eek:
Yeap. Ama bugün bir hastaneye yetiştirme gibi bir konu vardı, acelem olduğu için uygulamayı filan açmadım. Aynı rotada muhtemelen 3 katını yaktım.
Geçmişte uzun yolda 4,5 civarı yaktığım da oldu. (yarım depoyla 450km)
 

emreozukan

Panpa
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
1,833
Beğeni puanı
4,405
Puanları
3,720
abi bu program kendimi hesaplıyor avg yi yokse araç beynindeki değerimi okuyor
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,740
Beğeni puanı
44,392
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
abi bu program kendimi hesaplıyor avg yi yokse araç beynindeki değerimi okuyor
Araç beyninde ortalama tüketim diye bir şey direk olmuyor ki zaten. Süre, kat edilen mesafe, anlık tüketim ve toplam tüketim aracın beynine veri olarak girilir. Ortalama tüketim oradan çıkarılan basit bir ek hesaplamadır. Yol bilgisayarlarında da direk olarak sensörlerden o veri gelmez, en son çıkan veriler üzerinden hesap yapılır. O yüzden muhtemelen uygulamanın kendisi hesaplıyordur. Ama uygulamaya gelen diğer veriler direk motor beyninden.
 

emreozukan

Panpa
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
1,833
Beğeni puanı
4,405
Puanları
3,720
Araç beyninde ortalama tüketim diye bir şey direk olmuyor ki zaten. Süre, kat edilen mesafe, anlık tüketim ve toplam tüketim aracın beynine veri olarak girilir. Ortalama tüketim oradan çıkarılan basit bir ek hesaplamadır. Yol bilgisayarlarında da direk olarak sensörlerden o veri gelmez, en son çıkan veriler üzerinden hesap yapılır. O yüzden muhtemelen uygulamanın kendisi hesaplıyordur. Ama uygulamaya gelen diğer veriler direk motor beyninden.
abi sormak istediğimde oydu bu gerekli veriler aracın beyninden mi alıyor yoksa obd yi bağladıktan sonra kendimi topluyor, bazı araçlarda odb hesaplayamıyor cünki avg veta anlık tüketim değerlerini, sormamın amacı eğer değerleri beyinden alıyorsa cd40 teyb ve tid ekran ile yol bilgisayarı uygulaması yapılabilir
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,740
Beğeni puanı
44,392
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
abi sormak istediğimde oydu bu gerekli veriler aracın beyninden mi alıyor yoksa obd yi bağladıktan sonra kendimi topluyor, bazı araçlarda odb hesaplayamıyor cünki avg veta anlık tüketim değerlerini, sormamın amacı eğer değerleri beyinden alıyorsa cd40 teyb ve tid ekran ile yol bilgisayarı uygulaması yapılabilir
Uygulamanın arayüzüne baktım da, yapılmaya da bilir :) Orjinalliğini bozmamış olurum.
 

emreozukan

Panpa
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
1,833
Beğeni puanı
4,405
Puanları
3,720
anladım abim ben cd40 opera + tid ekran bulursam yurtdısından veya cıkma sıfırlanmış olması şartı ile denicem bu uygulamayı. bu arada cd40 opera ile araca çok güzel bir ses sistemi yapmış olablirsiniz, kendi içinde amfi devresi cd changeri ve aux girişi bulunuyor birgün teyp felan değiştirmek istersen aklında bulunsun abi
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,740
Beğeni puanı
44,392
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
anladım abim ben cd40 opera + tid ekran bulursam yurtdısından veya cıkma sıfırlanmış olması şartı ile denicem bu uygulamayı. bu arada cd40 opera ile araca çok güzel bir ses sistemi yapmış olablirsiniz, kendi içinde amfi devresi cd changeri ve aux girişi bulunuyor birgün teyp felan değiştirmek istersen aklında bulunsun abi
Blaupunkt boru değil :) Ama kullanımı bana çok karışık geliyor onun ya. Bilemiyorum...
 

emreozukan

Panpa
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
1,833
Beğeni puanı
4,405
Puanları
3,720
grundig olanı da var abi ona aux felanda var
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst