ÖTV Değişikliği

Tolga kirelli

Elit Apaçi
10 Ağu 2019
78
138
810
47
Marka
Ford
Bu gece yayımlanan Cumhurbaşkanı kararı ile bugünden itibaren geçerli olmak üzere ÖTV oranları yeniden belirlendi. Buna göre yüzde 45 ve 50 olan alt dilimlerde matrah sadece 15 bin TL gibi küçük bir oranda arttırılırken, yüzde 60 dilimi ise yüzde 80'e yükseldi. Orta ve üst grup ÖTV dilimlerine ise fahiş zam yapıldı.

• 1600 cm3 silindir hacmine kadar, matrahı 85.000 TL’ye kadar olan araçlarda yüzde 45 ÖTV,

• 1600 cm3 arası silindir hacmine kadar, matrahı 85.000 TL-130.000 TL arası araçlarda yüzde 50 ÖTV,

• 1600 cm3 arası silindir hacmine kadar, matrahı 130.000 TL üzeri olan araçlarda yüzde 80 ÖTV uygulanacak.

• 1600-2000 cm3 arası silindir hacmi olan ve matrahı 170.000 TL’ye kadar olan araçlarda %130 ÖTV,

• 1600-2000 cm3 arası silindir hacmi olan ve matrahı 170.000 TL üzeri olan araçlarda %150 ÖTV,

• 2000 cm3 üstü silindir hacmi olan ve matrah sınırı olmayan araçlarda %220 ÖTV alınacaktır.
 
  • Üzgün
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Farkettiniz mi bilmem artan kurlarla zaten matrahın yükseltilmesi olması gereken bir hamle yani ufak dengeleme payı denilebilir.1600 cc altı için yapılan bu indirimin piyasayı etkileyeceğini sanmıyorum bayiiler zaten bol bol araç satıyor kapıda kuyruklar var :S Sadece stok yapan uyanık galericilerin ufak bir şoku olur :).

Yalnız 1.6 üstü için Türkiye’de devir kapanıyor arkadaşlar.Zaten 2.0 araç gerçekten de ülkemize gelmiyordu artık daha da zor girer.

Hayırlısı olsun ne diyelim.

Edit: 1.6 altı için de eğer ülkeye giriş bedeli yüksekse onun da ötvsi yükseltilmiş yani lüks veya pahalı markaları daha da az göreceğiz sanırım.
 
Son düzenleme:

Tolga kirelli

Elit Apaçi
10 Ağu 2019
78
138
810
47
Marka
Ford
Gozum zaten ford ranger’da idi. Bu zam ile butuk motorda pick up’lar artik iyice en mantikli secenek haline geldi bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Ben yapılan zama değil de hâla motor hacmine göre vergi alınmasına şaşırıyorum
Emisyona göre yapılsa daha sıkıntı onlarca eski otomobile binen binmek zorunda kalan insanlar var, dolayısıyla emisyonla da almak zor.Belki sigorta bedellerine veya piyasa fiyatlarına göre alınabilir.
 

Akın

Panpa
Beta Programı
9 Eyl 2016
3,367
7,206
4,970
İstanbul-Tunceli
Marka
Yok
Emisyona göre yapılsa daha sıkıntı onlarca eski otomobile binen binmek zorunda kalan insanlar var, dolayısıyla emisyonla da almak zor.Belki sigorta bedellerine veya piyasa fiyatlarına göre alınabilir.
Almanya gibi yerlerde hâla 20 yaşında arabalar trafikte dolaşıyor. Eski araçlarda dizeller sorun olur sanırım ama Devlet isterse bir şekilde kılıfına uydurur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ardzngn ve kaanc5

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Almanya gibi yerlerde hâla 20 yaşında arabalar trafikte dolaşıyor. Eski araçlarda dizeller sorun olur sanırım ama Devlet isterse bir şekilde kılıfına uydurur.
Tabii ki eğer uğraşılırsa bir şekilde rayına oturtulur. Ama o Almanya’da 20 yaşında araçları yürütmesi 3-5 yaş araçları yürütmesinden çok daha zor çünkü vergi yaşlandıkça artıyor ve tamir bakım vesaire durumları konusunda da işçilikleri de pahalı dolayısıyla oralarda 30’lu yaştaki aracı yürüten insanlar gerçekten istediği için yürütüyor :) mecburiyetten veya gücü daha yenisine yetmediği için falan değil. Dediğin gibi bir şekilde sisteme oturtulur ama çözüm emisyon falan değil yani.

Ha şu olabilir belki belli bir yaştan genç olanları emisyona göre belli bir yaştan yaşlı olanlara hacimli yapabilirsiniz.Ama bu ihtimalde dahi sıkıntılar var.Örneğin ülkemizde bol bol satılan 1.6 düz benzinli atmosferikleri emisyon vergisinde dezavantajlı bırakır ve her yeri downsized turbolularla doldurursunuz :D .Sonra sanayideki kavgaları sen seyret :)

Kısacası hassas düşünülmesi gereken bir mevzu, bana en iyi çözüm araç bedeline göre geliyor, onun da fiyatlandırılması hassas olunması gereken bir nokta.
 
Son düzenleme:

Tolga kirelli

Elit Apaçi
10 Ağu 2019
78
138
810
47
Marka
Ford
Belirli modellerdeki fiyat farkini hesaplamislar bu linkte


tablo olarak da asagidaki sekilde
 

Ekli dosyalar

  • 1598783410301.jpeg
    1598783410301.jpeg
    155.4 KB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: bt, ihsan ve mcb

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Belirli modellerdeki fiyat farkini hesaplamislar bu linkte


tablo olarak da asagidaki sekilde
Tam en ucuz araç olan Egea’nın artmamasına göre denk gelmiş.Herkes satsın Egea alsın, Egea almaya devam :)
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,014
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
130bin vergisiz fiyat şu anki kurla 15bin Euro yapıyor. Bu fiyat aslında premium falan olmayan herhangi bir compact sınıf orta doluluktaki bir araç için uygun bir fiyat. Çoğu zaten 20bin eurolardan başlıyor. Yani çok ucuz bomboş araçlar ya da a sınıfı b sınıfı gibi küçücük arabalar dışında %20 zam gelmiş oluyor. Bu durum ikinci eli de yeniden patlatacaktır. İyice yatırıma döndü araba almak çünkü. İnsanlar yatırımlık araba almaya başladı. Yazık gerçekten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: SerdarS

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
10-15 yaşındaki araçlara dünya para vereceklerine alsınlar, milletin eskisiyle uğraşacaklarına daha güvenli, muadil performansta bir arabaya binerler.
Doğru cevabı yok, tabii ki tercih meselesi.Sanırım artık bu konu daha da derinleşecek ve tartışılacak yerli ucuz yüksek model araçların piyasaya girmesiyle birlikte.
 

Zusth

Barış
Senkromeççi
16 Nis 2020
9
34
70
Schweinfurt
Marka
Nissan
Emisyona göre yapılsa daha sıkıntı onlarca eski otomobile binen binmek zorunda kalan insanlar var, dolayısıyla emisyonla da almak zor.Belki sigorta bedellerine veya piyasa fiyatlarına göre alınabilir.
Doğru olanı emisyona göre yapılması, çoğu şehirde kirli havaya maruz kalıyoruz. Bu durum insan sağlığını doğrudan etkiliyor, ilerideki yaşlarda hastalıkları beraberinde getiriyor. Adamlar 80'inde bisiklete binerken bizde insanlar 60'ında yürüyemez konuma geliyor. Bunun tek etkeni otomobil değil tabii ki; yaşam alanlarına kurulmuş fabrikalar, bu fabrikaların denetiminin yapılmaması gibi gözardı edilen birçok alan var. Ama bir yerden de başlanılması lazım diye düşünüyorum, olaya duygusal yaklaşmamak lazım bu tür konularda.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Doğru olanı emisyona göre yapılması, çoğu şehirde kirli havaya maruz kalıyoruz. Bu durum insan sağlığını doğrudan etkiliyor, ilerideki yaşlarda hastalıkları beraberinde getiriyor. Adamlar 80'inde bisiklete binerken bizde insanlar 60'ında yürüyemez konuma geliyor. Bunun tek etkeni otomobil değil tabii ki; yaşam alanlarına kurulmuş fabrikalar, bu fabrikaların denetiminin yapılmaması gibi gözardı edilen birçok alan var. Ama bir yerden de başlanılması lazım diye düşünüyorum, olaya duygusal yaklaşmamak lazım bu tür konularda.
Haklısınız, muhakkak temiz havayı solumak sonraki nesillere de solutmak önemli fakat daha önümüzde olan bir başka problemimiz varken onu düşünemeyebiliriz.Ekmek yoksa pasta yeyin demeye benzer.Önce otomobil yokluğu ve açlığı olan topluma yeterince kaliteli mobilizasyon sağlanıp sonra bu aşamaya geçilse daha iyi olur sanki.

Aynısını güvenlik ile de ilişkilendirebiliriz, güvenliği yani sağlığı doğrudan etkileyen eski araçlara biniliyor ama bunları haydi kaldıralım dersek bu sefer eski otomobil sahipleri araçsız kalacak ve belki taksi dolmuşlara mecbur kalacaklar.Üstümüze örttüğümüz yorgan dar olursa ya ayaklarımız açıkta kalır ya kolumuz.Hangisinin üşümesi gerektiğini de kim karar versin bilemiyorum?

Ha sermaye sahibi insanlara vergi konulmasında bir sakınca görmüyorum mesela şu Magirus dolmuşlar var halen daha tedavülden kalkmadılar bu dolmuşlardan 3 er 5 er sahibi olan insanlar var ya da kolaylıkla bu dolmuşları değiştirebilecek esnaflar var eğer çevre konusunda bir vergi konulacaksa o araçlardan başlanması daha doğru olur.Dar gelirlinin bindiği Şahin/Doğan’ın emisyonuna gelene kadar çok şey var :)

images
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve Zusth

Zusth

Barış
Senkromeççi
16 Nis 2020
9
34
70
Schweinfurt
Marka
Nissan
Haklısınız, muhakkak temiz havayı solumak sonraki nesillere de solutmak önemli fakat daha önümüzde olan bir başka problemimiz varken onu düşünemeyebiliriz.Ekmek yoksa pasta yeyin demeye benzer.Önce otomobil yokluğu ve açlığı olan topluma yeterince kaliteli mobilizasyon sağlanıp sonra bu aşamaya geçilse daha iyi olur sanki.

Aynısını güvenlik ile de ilişkilendirebiliriz, güvenliği yani sağlığı doğrudan etkileyen eski araçlara biniliyor ama bunları haydi kaldıralım dersek bu sefer eski otomobil sahipleri araçsız kalacak ve belki taksi dolmuşlara mecbur kalacaklar.Üstümüze örttüğümüz yorgan dar olursa ya ayaklarımız açıkta kalır ya kolumuz.Hangisinin üşümesi gerektiğini de kim karar versin bilemiyorum?

Ha sermaye sahibi insanlara vergi konulmasında bir sakınca görmüyorum mesela şu Magirus dolmuşlar var halen daha tedavülden kalkmadılar bu dolmuşlardan 3 er 5 er sahibi olan insanlar var ya da kolaylıkla bu dolmuşları değiştirebilecek esnaflar var eğer çevre konusunda bir vergi konulacaksa o araçlardan başlanması daha doğru olur.Dar gelirlinin bindiği Şahin/Doğan’ın emisyonuna gelene kadar çok şey var :)

images
Dediklerinize katılıyorum. Ancak konuda o kadar geriyiz ki neresinden tutsak elimizde kalıyor çünkü yapılan her önerinin önü genelde ''ona gelene kadar yapılacak birçok şey var'' klişesiyle kesiliyor. Çok basit önlenebilecek konuların bile açığı var ve buna herhangi bir önlem alınmamasına dargınım sadece. Dümdüz egzoz bulunan aracın egzoz emisyonunu başka bir yerde yaptırıp TÜV'den rahatlıkla geçirdiğimi biliyorum, en kolay denetimle önüne geçilebilir halbuki.

Bu arada dar gelirli insanları hedef alıyormuşum gibi anlaşılmasın, ben zaten tek gecede tüm yönetmeliği altüst etmelerini savunmuyorum. Uzak gelecekte bu kirliliği azaltmak için en azından yıl yıl belirlenmiş hedefler hepimiz açısından daha güzel olur, trafikte leş gibi siyah duman atan dizel taşıtlardan nefret eden sadece ben değilimdir diye düşünüyorum. Örneğin Almanya'da olduğu gibi belirli emisyon klasmanının altında bulunan araçların şehir merkezine girememeleri bile bir çözüm ama bu soruna dair atılan tek bir adım dahi yok ne yazık ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

berkayis

Berkay
Taklacı Güvercin
28 Ağu 2020
22
131
385
İzmir
Marka
Audi
Devletin ÖTV, MTV gibi vergileri koymasının asıl amacı ülkemiz araba üretmediği için araba alımıyla ülkeden dışarı çıkan para miktarını azaltmak. Bu amaçla vergiler arttırılarak 0 araç alımının önüne geçmeye çalışıyorlar. Ekonik durumumuza ve dövize baktığımızda bu politika artarak devam edicek gözüküyor. Emisyona göre vergi almak çok güzel olsa da ülke için uzun bir süre hayal olarak kalıcak. Hele ki ikinci el araçların maliyetini arttırarak insanları daha temiz sıfır araçlar almaya yöneltmek sağlığımız için çok güzel olsa da yüksek vergilerin amacına ters. Bu düşünceyi elektrikli araç vergilerinde de görmek mümkün. Maalesef ülkemizde basit bir ulaşım aracı bile bu vergilerden dolayı insanlar için lüks oluyor.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım