Öf ne bastim ama..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Az yaksın diye kasmıyorum, çünkü dizel zaten az yakıyor. Full 180 gitsem maksimum 2 litre oynuyor. Dizel varsa az yakmaya kasmak diye bir şey yoktur. Yoksa dizel almanın mantığı nerede kaldı.
Servis el kitabi yuksek devirde kullanicaksaniz arabayi 5000 km erken servise sokmaniz gerekir diyor..
Olaya sadece yakit tuketimi olarak bakma.
Benim otoban devrim 3500 . hiz 120 km
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ayten son hiz 150 gps hizinda saate 15 litre gaz yakiyor. Yani 100 km de 10 litre gaz. Buda 25 litre gaz ile en cok 250 km menzil demek. Ama 3500 devirde 332 km menzil yakaliyorum..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Servis el kitabi yuksek devirde kullanicaksaniz arabayi 5000 km erken servise sokmaniz gerekir diyor..
Olaya sadece yakit tuketimi olarak bakma.
Benim otoban devrim 3500 . hiz 120 km
Dusuk hacimli benzinli motorlarda ozellikle tatmin edici sekilde yurumesi icin devir cevirmek gereken motorlarda dogrudur. Bazi motorlar gucu geregi sakin kullanimda uzmez ama gitsin istediginde de devir cevirmek gerek. O yuzden soyledigin dogrudur hocam. Ama dizel motorda buna pek ihtiyac yok. En azindan torku yuksek olanlarda. Gitsin istediginde motoru zorlamaya, 4 bin devirlere cikmaya pek ihtiyac yok. Ben cogu yol kosulunda ve hizda 2500-3000 devir arasina kadar coktan isimi halletmis, ust vitese gecmis oluyorum tabii gitmesini istedigim anlarda. Sakin kullanimda 1500-2000 devir arasi yol ve yuk durumuna gore yeterli oluyor.
 
Turbolu her araç, basınca yakar arkadaşlar, dizeli de yakar ama benzinlisi acayip yakar (şu günlerde çok net tecrübe ediyorum).

Malumunuz bir süredir Mito'm ile takılıyorum. Araç LPG'li ama basınca belli oranda benzine geçiyor.
Eğer basmazsanız, araba acayip ekonomik, neredeyse 1.0 motor i10 ile kapışır, o kadar iddialıyım @istanbul
Ama basınca, arkadaş lpg'li arabada benzin ibresinin boyun eğişini canlı yayında izliyorsunuz. Zaten direk benzinde devamlı basarak kullanırsanız, ocağınıza incir ağacı dikiliyor, net.

Kısacası, daha hızlı bir araba aldık ama insani yakması için atmosferik lpg'ye göre daha yavaş kullanıyorum. İşte bu bir dilemma'dır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Turbolu her araç, basınca yakar arkadaşlar, dizeli de yakar ama benzinlisi acayip yakar (şu günlerde çok net tecrübe ediyorum).

Malumunuz bir süredir Mito'm ile takılıyorum. Araç LPG'li ama basınca belli oranda benzine geçiyor.
Eğer basmazsanız, araba acayip ekonomik, neredeyse 1.0 motor i10 ile kapışır, o kadar iddialıyım @istanbul
Ama basınca, arkadaş lpg'li arabada benzin ibresinin boyun eğişini canlı yayında izliyorsunuz. Zaten direk benzinde devamlı basarak kullanırsanız, ocağınıza incir ağacı dikiliyor, net.

Kısacası, daha hızlı bir araba aldık ama insani yakması için atmosferik lpg'ye göre daha yavaş kullanıyorum. İşte bu bir dilemma'dır.

Otopark bir ecomaraton tertiplesede katılsak. Büyük ödül, yol boyunca yaktığın yakıt bedava :)
 
Renault'nun RS Monitor uygulaması var
Hocam o rs tuner olmadan iş yapmıyor. O cihazda diğer obd tabanlı cihazlarda f7r de çalışmıyor beyine bağlanma şansları yok. GSpot diye bir uygulama buldum apple store da. Gayet başarılı. 0-60-100-200 hızlanma sürelerini kaydedebiliyor gps tabanlı :D
 
Servis el kitabi yuksek devirde kullanicaksaniz arabayi 5000 km erken servise sokmaniz gerekir diyor..
Olaya sadece yakit tuketimi olarak bakma.
Benim otoban devrim 3500 . hiz 120 km

Cenk'in arabası 180 km/sa hızla giderken senin arabanın 120 km/sa hızla giderken çevirdiğinden az devir çeviriyor :) 120 km/sa hızla gittiği durumda ise, 2250 devrin az üstü. Üstelik, sen yokuşlarda 120 km/sa hızı korumak için bazen 4'e bazen 3'e atmak zorundasın. 1.6 dizel ise 270 NM'lik (neredeyse 3 katın) olan torku ile bu yokuşların hepsini bana mısın demeden 6. viteste çıkabiliyor. Hanginiz devirden dolayı daha erken bakıma girersiniz, takdirini sen yap :)

Anladık, arabanı seviyorsun, memnunsun vb. Ama, tek başına Bizans kalesi fetheden Kara Murat hikayelerinin fazlaca etkisinde kalmış bir görüntü ortaya çıkmaya başladı. Kaliteli bir adamsın, sinir olduğumuz VW fanboylarından bir farkın olsun lütfen.
 
Cenk'in arabası 180 km/sa hızla giderken senin arabanın 120 km/sa hızla giderken çevirdiğinden az devir çeviriyor :) 120 km/sa hızla gittiği durumda ise, 2250 devrin az üstü. Üstelik, sen yokuşlarda 120 km/sa hızı korumak için bazen 4'e bazen 3'e atmak zorundasın. 1.6 dizel ise 270 NM'lik (neredeyse 3 katın) olan torku ile bu yokuşların hepsini bana mısın demeden 6. viteste çıkabiliyor. Hanginiz devirden dolayı daha erken bakıma girersiniz, takdirini sen yap :)

Anladık, arabanı seviyorsun, memnunsun vb. Ama, tek başına Bizans kalesi fetheden Kara Murat hikayelerinin fazlaca etkisinde kalmış bir görüntü ortaya çıkmaya başladı. Kaliteli bir adamsın, sinir olduğumuz VW fanboylarından bir farkın olsun lütfen.

Ben bildigimi paylasiyom. Atmosferiklerin kaderidir devir cevirmek. Ama 1.4 grande punto ile ayni hizda ayni deviri ceviriyorum.
Birde benim araba 35 binliralik araba, daily drive icin daha cazip baska arabada yok. 1.5 fiesta olmus 60 bin tl.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Cenk'in arabası 180 km/sa hızla giderken senin arabanın 120 km/sa hızla giderken çevirdiğinden az devir çeviriyor :) 120 km/sa hızla gittiği durumda ise, 2250 devrin az üstü. Üstelik, sen yokuşlarda 120 km/sa hızı korumak için bazen 4'e bazen 3'e atmak zorundasın. 1.6 dizel ise 270 NM'lik (neredeyse 3 katın) olan torku ile bu yokuşların hepsini bana mısın demeden 6. viteste çıkabiliyor. Hanginiz devirden dolayı daha erken bakıma girersiniz, takdirini sen yap :)

Anladık, arabanı seviyorsun, memnunsun vb. Ama, tek başına Bizans kalesi fetheden Kara Murat hikayelerinin fazlaca etkisinde kalmış bir görüntü ortaya çıkmaya başladı. Kaliteli bir adamsın, sinir olduğumuz VW fanboylarından bir farkın olsun lütfen.

Ayrica ben kendi aracimi tum objectifligi ile anlatirim. Eksi arti ne varsa soylerim. Cenk ile yaris yapiyorum gibimi algiliyorsun. Ayrica bende eski bir tdci kullanicisiyim. 3 yil sifir dizel araba sahibiydim. Gayet iyi bilirim eksisini artisini devrini vitesini.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...