Okula gelirken tümsekte yaşadığım kaza

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
  • trafik ceza maddeleri 52 1d
Ek Bilgiler
Karayolları Trafik Yönetmeliğine göre

Araçlar Arasındaki Mesafe
Madde 107- Sürücüler, önlerinde giden araçları güvenli ve gerekli bir mesafeden takip etmek zorundadırlar.
Bu mesafe, kendi araçlarının kilometre cinsinden saatteki hızının en az yarısı kadar metredir.
Takip mesafesi, takip eden aracın 2 saniyede katedeceği yol uzunluğu kadar da olabilir.
Kol veya grup halinde (konvoy şeklinde) araç kullananlarda araçları arasında, kendilerini sollayıp geçmek isteyen araçların gerektiğinde güvenle girebilecekleri kadar açıklıklar bulundurmak zorundadırlar. Bu açıklıklar, kol veya gruba dahil araçların azami hızlarına göre takip mesafesinden az olmayacaktır.
Tehlikeli madde taşıyan araç sürücüleri, yerleşim birimleri dışındaki karayollarında diğer araçları, en az 50 metre mesafeden takip etmek zorundadırlar.

Yasalara göre takip mesefesi sadece öndeki araca göre hesaplanıyormuş.
 
  • trafik ceza maddeleri 52 1d
Ek Bilgiler
Karayolları Trafik Yönetmeliğine göre

Araçlar Arasındaki Mesafe
Madde 107- Sürücüler, önlerinde giden araçları güvenli ve gerekli bir mesafeden takip etmek zorundadırlar.
Bu mesafe, kendi araçlarının kilometre cinsinden saatteki hızının en az yarısı kadar metredir.
Takip mesafesi, takip eden aracın 2 saniyede katedeceği yol uzunluğu kadar da olabilir.
Kol veya grup halinde (konvoy şeklinde) araç kullananlarda araçları arasında, kendilerini sollayıp geçmek isteyen araçların gerektiğinde güvenle girebilecekleri kadar açıklıklar bulundurmak zorundadırlar. Bu açıklıklar, kol veya gruba dahil araçların azami hızlarına göre takip mesafesinden az olmayacaktır.
Tehlikeli madde taşıyan araç sürücüleri, yerleşim birimleri dışındaki karayollarında diğer araçları, en az 50 metre mesafeden takip etmek zorundadırlar.

Yasalara göre takip mesefesi sadece öndeki araca göre hesaplanıyormuş.
Sen orta şeritte seyir ederken, sağ şeritte seyir eden araç önündeki araç olmuyor mu ? O araç arkanda mı kalmış oluyor ? Takip mesafesi önünde olan her araca karşı bırakılıyor ki zaten metinde de önündeki araç diye belirtmiş. Siz önündeki kelimesini fiilen senin şeridinde olan araçtan ibaret anlıyorsunuz. Halbuki sen orta şeritteyken sağ şeritte seyir eden araç da senin önünde demektir. Benim ehliyet aldığım yıllarda bu soru trafik sınavında çıkmış ve ben yanlış yapmıştım. Sonradan mevzuatta değişikliğe gidildi mi bilemem.
 
Sollamaya karar verene kadar onunla da belli ölçüde bir mesafe bırakmamız gerekiyor. Düşünsenize duble yolda ya da 3 şeritli otoban yolunda orta şeritte ilerliyorsunuz, sağ şeritte araç sabit gidiyor ama hemen 4-5 metre önünüzde. Bu şekilde uzun süre boyunca seyir etmek çok tehlikelidir her an o araçtan kaynaklı veya sizden kaynaklı bir sıkıntı olabilir. Sağ şeritteki aracın sürücüsü kalp krizi geçirip önünüze atlayabilir, aynaya bakmayı unutup şeridinize dalabilir, lastiği patlayıp bir anda önünüze geçebilir vs.

O sebeple sollamaya karar verene kadar yanımızdaki şeritte bulunan araçla da takip mesafesi bırakmamız gerekiyor. Sollamaya karar verdiğimizde ise yan şeritteki sürücüyü selektör ve korna ile uyararak mümkün olan en kısa sürede geçmememiz gerekiyor. Daha önce de dediğim gibi potansiyel tehlike oluşturabilecek her türlü cisme karşı takip mesafesi bırakılmalı.
Sollamaya karar vermek derken?
Çift şeritli bir yolda sol şerite geçtiysen zaten sollayacaksın demektir
Oraya geçipte şeriti rehin alacaksan zaten haksız olursun
Hem verilen örnek otoban için geçerli olur anayolda dahi geçerli olmaz
Niye diye sorarsanız anayolda 3 şeritli olduğu zaman sağ şeritte sürekli indir bindir yapan minibüs otobüs vs. yada oldukça düşük hızlarda giden araçlar yada sağda biyerde duracak olan araçlar olur
Ortada normal seyrinde olan araçlar
Solda ise sollayacak olan araçlar olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
Sen orta şeritte seyir ederken, sağ şeritte seyir eden araç önündeki araç olmuyor mu ? O araç arkanda mı kalmış oluyor ? Takip mesafesi önünde olan her araca karşı bırakılıyor ki zaten metinde de önündeki araç diye belirtmiş. Siz önündeki kelimesini fiilen senin şeridinde olan araçtan ibaret anlıyorsunuz. Halbuki sen orta şeritteyken sağ şeritte seyir eden araç da senin önünde demektir. Benim ehliyet aldığım yıllarda bu soru trafik sınavında çıkmış ve ben yanlış yapmıştım. Sonradan mevzuatta değişikliğe gidildi mi bilemem.

Ben de kanada da sözlü sınavda buna benzer bir soru ile karşılaşmıştım adam çaprazdaki araba seni ilgilendirmez önüne bakmalısın tarzı bir şey demişti tabii Türkiye de durum farklıysa bilemem
 
Sollamaya karar vermek derken?
Çift şeritli bir yolda sol şerite geçtiysen zaten sollayacaksın demektir
Oraya geçipte şeriti rehin alacaksan zaten haksız olursun
Hem verilen örnek otoban için geçerli olur anayolda dahi geçerli olmaz
Niye diye sorarsanız anayolda 3 şeritli olduğu zaman sağ şeritte sürekli indir bindir yapan minibüs otobüs vs. yada oldukça düşük hızlarda giden araçlar yada sağda biyerde duracak olan araçlar olur
Ortada normal seyrinde olan araçlar
Solda ise sollayacak olan araçlar olur
Çift şeritli yolda sol şerit zaten sollama şerididir. O şerit sollama için kullanılır bunda problem yok.
3 şeritli otoban yolunda sağ şeritte seyir eden araç ve orta şeritte giden araç varken, senin sağ şeritteki araçla da aranda belli bir takip mesafesi bırakman gerekiyor. Eğer sen mesafeni kısaltıp sağ şeridindeki araca iyice yaklaşacaksan bu sadece o aracı geçmek amaçlı olmalı ki o durumda da korna ve selektör ile uyarıp sana yaklaşıyorum ve seni geçicem mesajı vermek içindir. Sen orta şeritte giderken, sağ şeritte seyir eden araçla aranda 4-5 metre mesafe bırakarak, bu şekilde sürekli ve uzun seyir etmenin güvenli olduğunu mu düşünüyorsun ?
 
Ben de kanada da sözlü sınavda buna benzer bir soru ile karşılaşmıştım adam çaprazdaki araba seni ilgilendirmez önüne bakmalısın tarzı bir şey demişti tabii Türkiye de durum farklıysa bilemem
Mevzuatlarda ' sağ şeritteki araç seni ilgilendirmez ona karşı takip mesafesi bırakman saçma ' gibi bir değişiklik yapıldıysa bu büyük hata. Sağ şeritteki araçla aranda çok az mesafe ile seyir edersen tehlikeli bir anda senin önüne atladığında nereye kaçacaksın ? Ne ara fren yapacaksın ? Sağındaki araca çok yakın gidenlerin bu tarz durumlarda yaptığı kazalara defalarca şahit olduk. Son anda frene asılıp duramayacağını anladığında en sol şeride kırıyorlar soldan hızlı gelen araçta bindiriyor. Oysa sağındaki araca karşı güvenli bir mesafe bıraksaydı zamanında fren yapardı ve sol şeride bir anda atlamak zorunda kalmazdı.
 
Son düzenleme:
Şimdi sırayla cevap vereyim,
@CenkGs abi geçmiş olsun dileğin için teşekkür ederim. Şimdi olayın aslına bakarsak ben adamın arkasına vurmadım ben geldiğim esnada onun önüme doğru yaptığı manevradan dolayı, ben onun arabasının sağ taraftan arka gövdesine vurdum. Benim dokunduğum esnada o gaza bastığı için hasar daha fazla büyümedi. Yol çift şerit gidiş ama eskiden gidiş ve geliş olduğu için ortada yolu ayıran turuncu dubalardan vardı ama tümseğe 2-3 metre kala bitiyor önümdeki araçta orada açılan boşluğa daldı ve bence benim arkadan geldiğimin farkında değildi. Mesafe bu sebeple azdı ama o esnada o hareketi yaptığı için kaza kaçınılmaz oldu. Ben normalde yine her zaman planladığım hızla girecektim. Fakat aniden o boşluktan girmesi ve yerde ıslaklık ve çakıl olmasından dolayı benim aracım sert frende kaydı.
@alfhonso eyv hocam. Arkadan vurmuş gibi oldum adama ama önüme atlamasaydı keşke.
@berkay4408 ben takip mesafesine dur kalkta bile dikkat ederim aslında. Ben aradaki yolu ayıran dubalara güvenerek takip mesafesi olayını orada kafaya takmamıştım zaten.
@byilmaz bu durumda suçlu gibi görünmek çok koyuyor zaten
Geçmiş olsun dileklerini ileten herkese de ayrı ayrı teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV ve Cenk
Çift şeritli yolda sol şerit zaten sollama şerididir. O şerit sollama için kullanılır bunda problem yok.
3 şeritli otoban yolunda sağ şeritte seyir eden araç ve orta şeritte giden araç varken, senin sağ şeritteki araçla da aranda belli bir takip mesafesi bırakman gerekiyor. Eğer sen mesafeni kısaltıp sağ şeridindeki araca iyice yaklaşacaksan bu sadece o aracı geçmek amaçlı olmalı ki o durumda da korna ve selektör ile uyarıp sana yaklaşıyorum ve seni geçicem mesajı vermek içindir. Sen orta şeritte giderken, sağ şeritte seyir eden araçla aranda 4-5 metre mesafe bırakarak, bu şekilde sürekli ve uzun seyir etmenin güvenli olduğunu mu düşünüyorsun ?
Özetle sağdaki araç geçilmek içindir
Zaten kimse sağ taraftaki araçla
Uzun süre yanyana yada yakın mesafe gidilebileceğini savunmuyorda
Roll mü yapıyoruz biz:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
Özetle sağdaki araç geçilmek içindir
Zaten kimse sağ taraftaki araçla
Uzun süre yanyana yada yakın mesafe gidilebileceğini savunmuyorda
Roll mü yapıyoruz biz
Tamam işte ben de bundan bahsediyorum; 2 şeritli yolda takip mesafesi mevzusu kolay. Ya sollamak için sola geçiyorsun ya da sağda gidip önündeki araçla mesafe bırakıyorsun. Bunda karışık bir durum yok.
3 veya daha fazla şeritli yollarda ise sağındaki şeritte giden araçla da belli mesafe bırakılmalı ki ani bir durumda önüne kırarsa fren yapmak için vaktin olsun. Yoksa frenlemeye zaman bulamayıp bir anda sen de sol şeride kırıyorsun vurmamak için. Benim anlatamaya çalıştığım şey bu. Bazıları maalesef otobanda seyir halindeyken sağındaki araca çok yakın mesafede uzun süreli seyir ediyor. Bunu maalesef çok sık görüyoruz. Söylemek istediğim buydu.
 
Mevzuatlarda ' sağ şeritteki araç seni ilgilendirmez ona karşı takip mesafesi bırakman saçma ' gibi bir değişiklik yapıldıysa bu büyük hata. Sağ şeritteki araçla aranda çok az mesafe ile seyir edersen tehlikeli bir anda senin önüne atladığında nereye kaçacaksın ? Ne ara fren yapacaksın ? Sağındaki araca çok yakın gidenlerin bu tarz durumlarda yaptığı kazalara defalarca şahit olduk. Son anda frene asılıp duramayacağını anladığında en sol şeride kırıyorlar soldan hızlı gelen araçta bindiriyor. Oysa sağındaki araca karşı güvenli bir mesafe bıraksaydı zamanında fren yapardı ve sol şeride bir anda atlamak zorunda kalmazdı.
Kullanıcı olarak tabiki tedbirini alacaksın bu bir gerçek ama karşıdaki tedbirini alıp 1 saniyeliğine boynunu çevirip kör nokta da araba var mı diye baksa bunların hiç biri olmazdı. Sen takip mesefeni bıraksan bile o an arabaya bir şey olsa frenler tutmasa zaten kurtaramazsın bu yüzden kör noktayı kontrol etmemek kazaya her zaman sebebiyettir yurt dışında da arkadan çarpandan çok bu daha çok dikkate alınıyor.
 
Tamam işte ben de bundan bahsediyorum; 2 şeritli yolda takip mesafesi mevzusu kolay. Ya sollamak için sola geçiyorsun ya da sağda gidip önündeki araçla mesafe bırakıyorsun. Bunda karışık bir durum yok.
3 veya daha fazla şeritli yollarda ise sağındaki şeritte giden araçla da belli mesafe bırakılmalı ki ani bir durumda önüne kırarsa fren yapmak için vaktin olsun. Yoksa frenlemeye zaman bulamayıp bir anda sen de sol şeride kırıyorsun vurmamak için. Benim anlatamaya çalıştığım şey bu. Bazıları maalesef otobanda seyir halindeyken sağındaki araca çok yakın mesafede uzun süreli seyir ediyor. Bunu maalesef çok sık görüyoruz. Söylemek istediğim buydu.
indir (3).jpg

Anlaşıldı tamam
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
Kullanıcı olarak tabiki tedbirini alacaksın bu bir gerçek ama karşıdaki tedbirini alıp 1 saniyeliğine boynunu çevirip kör nokta da araba var mı diye baksa bunların hiç biri olmazdı. Sen takip mesefeni bıraksan bile o an arabaya bir şey olsa frenler tutmasa zaten kurtaramazsın bu yüzden kör noktayı kontrol etmemek kazaya her zaman sebebiyettir yurt dışında da arkadan çarpandan çok bu daha çok dikkate alınıyor.
Zaten araçlar arasındaki takip mesafesinin matematiksel hesabı kör noktaya düşmemek ve zamanında fren yapmak içindir. Bir otomobil senin kör noktanda kalıyorsa ya seni gereken takip mesafesinde takip etmiyordur ya da seni sollamaya çıkmıştır sen de aynana bakmamışsındır onun sollamaya çıktığını görmemişsindir ve takip mesafesi iyice kısaldığında kör noktana düşmüştür. Yani, takip mesafesi hem güvenli fren mesafesi demektir hem de önündeki aracın kör noktasına düşmemek demektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
Zaten araçlar arasındaki takip mesafesinin matematiksel hesabı kör noktaya düşmemek ve zamanında fren yapmak içindir. Bir otomobil senin kör noktanda kalıyorsa ya seni gereken takip mesafesinde takip etmiyordur ya da seni sollamaya çıkmıştır sen de aynana bakmamışsındır onun sollamaya çıktığını görmemişsindir ve takip mesafesi iyice kısaldığında kör noktana düşmüştür. Yani, takip mesafesi hem güvenli fren mesafesi demektir hem de önündeki aracın kör noktasına düşmemek demektir.
Sonuçta sol şeritesin sağ taraftan hızlı gideceksin yani ister istemez takip mesefesi bozulur ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve MertEren
Sonuçta sol şeritesin sağ taraftan hızlı gideceksin yani ister istemez takip mesefesi bozulur ki.
Tabii ben de bundan bahsediyorum. Sen önündeki araçla takip mesafesini bozmaya karar verdiğinde bu onu sollamak içindir. Onu sollamaya karar verdiğinde ise şerit değiştireceksen sinyal vereceksin, kendi şeridinde ilerleyip sollayacaksan da selektör ve korna ile haber verip mümkün olan en kısa sürede onu geçip yoluna devam edeceksin. Aslen trafikteki en önemli kural şudur, seyir halindeyken hiç bir cisimle uzun süreli yakın mesafe seyir edilmemesi gerekir. Cisim nerede olursa olsun, senin için potansiyel kaza sebebiyse mutlaka o cisimle aranda belli bir mesafe bırakılmalıdır.
 
Anlaşabiliyorsanız iyi. Passat'ın çok bir masrafı yok. Belki estetik için boyanabilir. Rav4'ün tamponun düzeltilmesi ve boyanması gerekebilir. Anlaşmanız tabi ki daha iyi olur. Hem hasar kaydı çıkmaz hem de sigortalar zarar görmez.
 
Anlaşabiliyorsanız iyi. Passat'ın çok bir masrafı yok. Belki estetik için boyanabilir. Rav4'ün tamponun düzeltilmesi ve boyanması gerekebilir. Anlaşmanız tabi ki daha iyi olur. Hem hasar kaydı çıkmaz hem de sigortalar zarar görmez.
Passatta kayda değer bir şey yok zaten olan bende 50 lira masrafı ha var ha yok passatın, bende tamponun onarılması lazım birde farım üstten çatlamış.
Geçmiş olsun. Hiç kasko sigorta bozdurmayın passatta görünür birşey yok sizde tamponu çektirip boyası dökülen yere de rötüş boyası attırıp kapatın
Bende kaskoyu kullanmamayı düşünüyorum. Tamponu bu hafta içinde gidip çektireceğim bakalım olan oldu artık.

Tamponu çektirmek ve boyasını yaptırmak ne kadar tutar tahmini?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...