Merhaba arkadaşlar, bugün enteresan bir konu ile karşınızdayım.
Daha önce tamamen tek bir otomobil / motor hakkında yazdım ama hiç karşılaştırma yapmamıştım. Bugün ise ilk kez bir karşılaştıma yapacağız; Opel 20XE vs Nissan SR20!
Aslında bu yazı sadece 20XE üzerine olacaktı fakat araştırmalarım sonucunda iki motorunda birbirine benzemesi üzerine böyle bir karar aldım.
(C20XE Redtop)
(SR20DET)
Şimdi daha önce yazılarımı okuduysanız (Özellikle 4A konusunu) ''X Hakkında'' diyip X'ten önce gelen her şeyi açıkladığımı görmüşsünüzdür. Burada da bunu yapacağım, ancak sadece 20XE için. Çünkü SR20 bugün sadece bir konuk, detayına fazla girmeden sadece karşılaşıtrma bölümünde kullanacağız.
İsterseniz fazla uzatmadan yazıya geçelim.
Birinci Bölüm: GM Family II
20XE motorumuz, aslında GM Family II ailesinden yükseliyor. Bu aile Opel tarafından 1970'li yıllarda geliştirilmeye başlanıp, 1979-80 yıllarında tanıtılmış.
Motorun yapı malzemesine baktığımızda ise blok için dökme demir, kafa içinse alüminyum kullanılmış.
İlk tanıtıldığı yıllarda Ascona, Kadett, Corsa gibi modellerde kullanılırken yeni modellerin tanıtılmasıyla daha fazla otomobilde yer almaya başlamış.
Ayrıca gördüğüm kadarıyla 1.6 ve 1.7 litre hacimli iki farklı dizel versiyonu da var.
Moturumuz iki farklı bölüme ayrılıyor: SOHC ve DOHC
İkinci Bölüm: SOHC
1) 1.6
1980 ylında üretmine başlanmış, oldukça basit bir motor. Ayrıca dizel sunan iki farklı motordan ilki.
İki farklı benzinli, bir dizel, ve bir etanol seçeneği var.
16LF: (Benzin) 73 hp @5400 rpm, 121 nm @ 3000 rpm. 8:1 sıkıştırma ve tek boğazlı bir karbüratör kullanıyor.
16LF: (Etanol) 72 hp @5200 rpm, 124 nm @2600 rpm. 12:1 sıkıştırma.
16SH: (Benzin) 89 hp @5800 rpmi 126 nm @3800-4200 rpm. GM Varajett II karbüratörlü.
C16NZ2: (Benzin) 74 hp @5200 rpm, 127 nm @2600 rpm. 9.2:1 sıkıştırma ve tek noktadan enjeksiyon.
16D: (Dizel) 54 hp @4600 rpm, 96 nm @2400 rpm. 23:1 sıkıştırma
Bu versiyon 80 mm çap ve 79.5 mm strok ölçülerini kullanıyor.
2) 1.7
Sadece dizel kullanan, ve iki dizelden ikincisi olan motor.
82 mm çap ve 79.5 mm stroku var.
17D: 56 hp, 105 nm @2400 rpm. 23:1 sıkıştırma
17DR: 59 hp, 105 nm @2650 rpm. Sıkıştırma aynı.
X17DTL: 68 hp, 132 nm @2400 rpm. 22:1 sıkıştırma
Bugünlük burada bırakalım, yarın devam.
Daha önce tamamen tek bir otomobil / motor hakkında yazdım ama hiç karşılaştırma yapmamıştım. Bugün ise ilk kez bir karşılaştıma yapacağız; Opel 20XE vs Nissan SR20!
Aslında bu yazı sadece 20XE üzerine olacaktı fakat araştırmalarım sonucunda iki motorunda birbirine benzemesi üzerine böyle bir karar aldım.
(C20XE Redtop)
(SR20DET)
Şimdi daha önce yazılarımı okuduysanız (Özellikle 4A konusunu) ''X Hakkında'' diyip X'ten önce gelen her şeyi açıkladığımı görmüşsünüzdür. Burada da bunu yapacağım, ancak sadece 20XE için. Çünkü SR20 bugün sadece bir konuk, detayına fazla girmeden sadece karşılaşıtrma bölümünde kullanacağız.
İsterseniz fazla uzatmadan yazıya geçelim.
Birinci Bölüm: GM Family II
20XE motorumuz, aslında GM Family II ailesinden yükseliyor. Bu aile Opel tarafından 1970'li yıllarda geliştirilmeye başlanıp, 1979-80 yıllarında tanıtılmış.
Motorun yapı malzemesine baktığımızda ise blok için dökme demir, kafa içinse alüminyum kullanılmış.
İlk tanıtıldığı yıllarda Ascona, Kadett, Corsa gibi modellerde kullanılırken yeni modellerin tanıtılmasıyla daha fazla otomobilde yer almaya başlamış.
Ayrıca gördüğüm kadarıyla 1.6 ve 1.7 litre hacimli iki farklı dizel versiyonu da var.
Moturumuz iki farklı bölüme ayrılıyor: SOHC ve DOHC
İkinci Bölüm: SOHC
1) 1.6
1980 ylında üretmine başlanmış, oldukça basit bir motor. Ayrıca dizel sunan iki farklı motordan ilki.
İki farklı benzinli, bir dizel, ve bir etanol seçeneği var.
16LF: (Benzin) 73 hp @5400 rpm, 121 nm @ 3000 rpm. 8:1 sıkıştırma ve tek boğazlı bir karbüratör kullanıyor.
16LF: (Etanol) 72 hp @5200 rpm, 124 nm @2600 rpm. 12:1 sıkıştırma.
16SH: (Benzin) 89 hp @5800 rpmi 126 nm @3800-4200 rpm. GM Varajett II karbüratörlü.
C16NZ2: (Benzin) 74 hp @5200 rpm, 127 nm @2600 rpm. 9.2:1 sıkıştırma ve tek noktadan enjeksiyon.
16D: (Dizel) 54 hp @4600 rpm, 96 nm @2400 rpm. 23:1 sıkıştırma
Bu versiyon 80 mm çap ve 79.5 mm strok ölçülerini kullanıyor.
2) 1.7
Sadece dizel kullanan, ve iki dizelden ikincisi olan motor.
82 mm çap ve 79.5 mm stroku var.
17D: 56 hp, 105 nm @2400 rpm. 23:1 sıkıştırma
17DR: 59 hp, 105 nm @2650 rpm. Sıkıştırma aynı.
X17DTL: 68 hp, 132 nm @2400 rpm. 22:1 sıkıştırma
Bugünlük burada bırakalım, yarın devam.