Opel Astra H Tecrübesi

Evet forumda benden böyle hareketleri pek görmezsiniz, bugün bir Opel güzellemesi yapacağım.:D Akşam arkadaşın Astra H 1.3cdti aracını kullandım. Eğer o araba Opel ise şimdiki opeller Chery. Eğer şimdikiler Opel ise o araba Bentley. Aşırı kaliteli ve tok hissettiriyor. Direksiyonu şimdiki arabalar gibi ölü değil. Park manevralarında sert ama sürüşte güzellik olarak geri dönüyor. Yol tutuş ve frenler de bayağı bayağı iyi. Tek sıkıntısı var, kısa mesafede sert dönüş yapılırsa understeer... Arabanın karakteri bilinirse ona mahal bırakmadan el freniyle filan dönüşü mümkün kılıyor. Motor da benim gözümde en mantıklı dizel motor olan 1.3multijet. Kocaeli şehir içi ortalama tüketimi 5,3. Gece ben arada gazladım da 5.4'e çıktı. :) 2000rpm'e kadar ölü, sonra 4500'e kadar çılgın atıyor. Alışınca güzel eğlendiriyor. Arabayı yerinden kaldıramayacak gibi duran motor birden yürütmeye başlıyor. Bir de motor yalıtımı hakikaten güzel ya. 7 sene sonra ilk kez kullandım, arkadaşa direk olarak "bu arabayı sakın satma" dedim
Aynı @yaso :D
 
Evet forumda benden böyle hareketleri pek görmezsiniz, bugün bir Opel güzellemesi yapacağım.:D Akşam arkadaşın Astra H 1.3cdti aracını kullandım. Eğer o araba Opel ise şimdiki opeller Chery. Eğer şimdikiler Opel ise o araba Bentley. Aşırı kaliteli ve tok hissettiriyor. Direksiyonu şimdiki arabalar gibi ölü değil. Park manevralarında sert ama sürüşte güzellik olarak geri dönüyor. Yol tutuş ve frenler de bayağı bayağı iyi. Tek sıkıntısı var, kısa mesafede sert dönüş yapılırsa understeer... Arabanın karakteri bilinirse ona mahal bırakmadan el freniyle filan dönüşü mümkün kılıyor. Motor da benim gözümde en mantıklı dizel motor olan 1.3multijet. Kocaeli şehir içi ortalama tüketimi 5,3. Gece ben arada gazladım da 5.4'e çıktı. :) 2000rpm'e kadar ölü, sonra 4500'e kadar çılgın atıyor. Alışınca güzel eğlendiriyor. Arabayı yerinden kaldıramayacak gibi duran motor birden yürütmeye başlıyor. Bir de motor yalıtımı hakikaten güzel ya. 7 sene sonra ilk kez kullandım, arkadaşa direk olarak "bu arabayı sakın satma" dedim
Çok değişik bi direksiyonu var, hiçbir arabada rastlamadığım. Bence bu direksiyon ciddi anlamda ağır, yani malzemesi cidden bayağı ağır sanırım. Bazen söküp tartasım geliyor. Hiç yedek parça ya da çıkma olarak karşılaşmadım, sanayiye her gittiğimde gözüm bir yerlerde astra h direksiyonu arıyo böyle bi gizli takıntı yaptım.

Arabanın malzemeleri ciddi anlamda ağır. Her parçası ağır, paspasları, bagaj halısı, torpido kapağı, arabanın kendi kapılarını zaten yolcular açıp kapatmada zorlanıyo. Hatta bi arkadaşım yol kenarında hızlı bi şekilde indirmek için durduğumda kapıyı açıp ittirememiş bu ne *** eşek ölüsü gibi demişti. Her parçanın içi dolu dolu. Tabi kasa ağır dolayısıyla. Dizel 1.3 üniteyi ben hala çözebilmiş değilim..

Çok özel bir araba, çok özenilmiş bi araba. Ama sonuç olarak önde kare bi travers eşek ölüsü gibi bi dizel motor.. Dediğin gibi kısa mesafede tork patlamasına denk gelirse önden kayıyor. Ama geçen nokian wrd4 lerle 2. vites dip gazla kaydırmaya çalıştığımda kaymadı. EGP ler varken kayıyodu. Bu arada nazar değmesin 200 k kmlere kadar alt takımdan tek bir parça değiştirmiyorsun. Dediğim gibi malzemeleri civatasına kadar dolu dolu. Tek parça üretselermiş yeriymiş
 
Çok değişik bi direksiyonu var, hiçbir arabada rastlamadığım. Bence bu direksiyon ciddi anlamda ağır, yani malzemesi cidden bayağı ağır sanırım. Bazen söküp tartasım geliyor. Hiç yedek parça ya da çıkma olarak karşılaşmadım, sanayiye her gittiğimde gözüm bir yerlerde astra h direksiyonu arıyo böyle bi gizli takıntı yaptım.

Arabanın malzemeleri ciddi anlamda ağır. Her parçası ağır, paspasları, bagaj halısı, torpido kapağı, arabanın kendi kapılarını zaten yolcular açıp kapatmada zorlanıyo. Hatta bi arkadaşım yol kenarında hızlı bi şekilde indirmek için durduğumda kapıyı açıp ittirememiş bu ne *** eşek ölüsü gibi demişti. Her parçanın içi dolu dolu. Tabi kasa ağır dolayısıyla. Dizel 1.3 üniteyi ben hala çözebilmiş değilim..

Çok özel bir araba, çok özenilmiş bi araba. Ama sonuç olarak önde kare bi travers eşek ölüsü gibi bi dizel motor.. Dediğin gibi kısa mesafede tork patlamasına denk gelirse önden kayıyor. Ama geçen nokian wrd4 lerle 2. vites dip gazla kaydırmaya çalıştığımda kaymadı. EGP ler varken kayıyodu. Bu arada nazar değmesin 200 k kmlere kadar alt takımdan tek bir parça değiştirmiyorsun. Dediğim gibi malzemeleri civatasına kadar dolu dolu. Tek parça üretselermiş yeriymiş
Arkadaşım da 1.6 16v Benzinli olan modeli var, açıkcası çok güzel hissettiriyor, Astra G, F , Kadett gibi o segmentte gerçek opellerle yolculuk yaptım ama H de biraz daha fazla rafinelik hissi var.Daha bir Golf 5 seviyesine çıkmış bir durumu var rafinelik konusunda.Yol tutuşunu kullanmadığım için bilmiyorum ama Benzinli büyük ihtimalle, dizelden daha iyi tutacaktır, bahsettiğin sebepten dolayı. Maşallah Güle güle bininiz.
Bundan 1-2 sene önce aynı, arkadaşa satacaksanız haberim olsun demiştim, ilk sahipleri yeri geliyor 2-3 ay yerinden kalkmıyor araba.(şirket aracı olduğu için)
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila ve yaso
Çok değişik bi direksiyonu var, hiçbir arabada rastlamadığım. Bence bu direksiyon ciddi anlamda ağır, yani malzemesi cidden bayağı ağır sanırım. Bazen söküp tartasım geliyor. Hiç yedek parça ya da çıkma olarak karşılaşmadım, sanayiye her gittiğimde gözüm bir yerlerde astra h direksiyonu arıyo böyle bi gizli takıntı yaptım.

Arabanın malzemeleri ciddi anlamda ağır. Her parçası ağır, paspasları, bagaj halısı, torpido kapağı, arabanın kendi kapılarını zaten yolcular açıp kapatmada zorlanıyo. Hatta bi arkadaşım yol kenarında hızlı bi şekilde indirmek için durduğumda kapıyı açıp ittirememiş bu ne *** eşek ölüsü gibi demişti. Her parçanın içi dolu dolu. Tabi kasa ağır dolayısıyla. Dizel 1.3 üniteyi ben hala çözebilmiş değilim..

Çok özel bir araba, çok özenilmiş bi araba. Ama sonuç olarak önde kare bi travers eşek ölüsü gibi bi dizel motor.. Dediğin gibi kısa mesafede tork patlamasına denk gelirse önden kayıyor. Ama geçen nokian wrd4 lerle 2. vites dip gazla kaydırmaya çalıştığımda kaymadı. EGP ler varken kayıyodu. Bu arada nazar değmesin 200 k kmlere kadar alt takımdan tek bir parça değiştirmiyorsun. Dediğim gibi malzemeleri civatasına kadar dolu dolu. Tek parça üretselermiş yeriymiş
Kardeş kapıların o eşşek ölüsü gibi olması kapı ağırlığından değil, Opel'in AS250 makası gibi kapı gergilerinden. :D Benim 2001 model arabada bile kapı gergileri hala iş yapıyor. 2003 Ford Fiesta'mızda 6 yılda sürücü kapısı kendini salmıştı =)
Arabanın genel malzeme ağırlığı konusunda sana katılmıyorum. Ağır değiller ama tasarlanırken doğru malzemeler doğru yerlere seçilmiş, üstüne bir de üretim ve montaj kalitesi çok iyi. Orası burası oynamıyor. En bitik dökük Astra H'nin bile iç mekanı ayakta kalmış oluyor. Önden kayma eğilimi de şundan: Süspansiyon sistemi kesinlikle basit tasarlanmış, yol tutuşu büyük ölçüde şasi tasarımından kazanıyor. Araba öne yığılmayı beceremiyor. Öyle ağırlık dağılımı falan filan düşünmeyeceksin, arabanın limitlerini yavaş yavaş sınayıp öğrendikten sonra bileğini güçlü ama yumuşak tutup öyle kullanacaksın. Yok efenim pandülmüş bilmemneymiş arkayı getireyim şakır şakır döneyim filan hayal. El freniyle ne kadar takviye alıyorsan o. Ha, zaman içerisinde bu anlattığım sürüş karakterini kayaa kayaaa ormanlarda yamaçlara çalılara girerek ispatlamış arkadaşlarım da var benim, isterseniz onları da getiririm buraya :D:D
 
Kardeş kapıların o eşşek ölüsü gibi olması kapı ağırlığından değil, Opel'in AS250 makası gibi kapı gergilerinden. :D Benim 2001 model arabada bile kapı gergileri hala iş yapıyor. 2003 Ford Fiesta'mızda 6 yılda sürücü kapısı kendini salmıştı =)
Arabanın genel malzeme ağırlığı konusunda sana katılmıyorum. Ağır değiller ama tasarlanırken doğru malzemeler doğru yerlere seçilmiş, üstüne bir de üretim ve montaj kalitesi çok iyi. Orası burası oynamıyor. En bitik dökük Astra H'nin bile iç mekanı ayakta kalmış oluyor. Önden kayma eğilimi de şundan: Süspansiyon sistemi kesinlikle basit tasarlanmış, yol tutuşu büyük ölçüde şasi tasarımından kazanıyor. Araba öne yığılmayı beceremiyor. Öyle ağırlık dağılımı falan filan düşünmeyeceksin, arabanın limitlerini yavaş yavaş sınayıp öğrendikten sonra bileğini güçlü ama yumuşak tutup öyle kullanacaksın. Yok efenim pandülmüş bilmemneymiş arkayı getireyim şakır şakır döneyim filan hayal. El freniyle ne kadar takviye alıyorsan o. Ha, zaman içerisinde bu anlattığım sürüş karakterini kayaa kayaaa ormanlarda yamaçlara çalılara girerek ispatlamış arkadaşlarım da var benim, isterseniz onları da getiririm buraya :D:D
Rahatsız etmeyelim şimdi o arkadaşları abi :D
Abi kapı ağır ya gözünü sevim. Bak geçen petrolde kapı ağır ağır giderken emniyet kemerini içeri ittiriyim derken parmağım sıkıştı kapıya, 1 ay mosmor gezdim parmağım koptu sandım. Bi de benim kapı gergileri zaten kapıyı zar zor tutuyo, eğer çok sıkı olsa kapı kademelerinde durması lazım ama kademeler varla yok arası. Bence direksiyon olsun, pedallar olsun, vites kolu olsun, el freni hepsi ağır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve tequila
Arkadaşım da 1.6 16v Benzinli olan modeli var, açıkcası çok güzel hissettiriyor, Astra G, F , Kadett gibi o segmentte gerçek opellerle yolculuk yaptım ama H de biraz daha fazla rafinelik hissi var.Daha bir Golf 5 seviyesine çıkmış bir durumu var rafinelik konusunda.Yol tutuşunu kullanmadığım için bilmiyorum ama Benzinli büyük ihtimalle, dizelden daha iyi tutacaktır, bahsettiğin sebepten dolayı. Maşallah Güle güle bininiz.
Bundan 1-2 sene önce aynı, arkadaşa satacaksanız haberim olsun demiştim, ilk sahipleri yeri geliyor 2-3 ay yerinden kalkmıyor araba.(şirket aracı olduğu için)
Arabanın donanımları lego gibi. Parçayı bul ekle sürekli. Kullanması baya keyifli ama eşya gözü koymayı unutmuşlar arabaya. Benzinli motorları gayet sessiz ve sorunsuz ama lpg için çelik supap şart. Benzinlisini kullanmadım ama dizeli yüksek süratlerde tren gibi. Sınırları zorlayınca şaşırtıyor, daha da zorlayınca hayret ettiriyor, haddini aştığın zaman dört teker birden araba tek parça olarak açılmaya başlıyor. El freni veya ayak freni kullanmadan arkasını getiremedim, önü de direksiyonla fantezi yapıp gaz pedalıyla çiftleşmediğin sürece kaydıramadım. Top geardaki gibi 2.0 T motorla düşük viteste gaz pedalına yapışıp direksiyonu dayarsan kayıyor doğal olarak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve bt
Benim ilk şahsi arabamdır, 2012 modeldi. 18 ay köy yollarında ve kilitli parke taşında kullandım bir yerinden de trim sesi gelmez mi, gelmiyordu... Ses yalıtımı ve yol tutuşu fiyatının kat kat üstünde bir araç. Tabi sert biraz doğrudur, 1. ve 2. vitesi çok kısa doğrudur, eşya gözü de az evet... Ama olsun hiç unutmayacağım bir araç olarak aklımda kalacak. Daha bir ton şey söylenir hakkında ama benden bu kadar, sorusu olan varsa yanıtlayabilirim.
 
169bin km'de bir tanesini aldık kayınbiraderime. Alırken gözüm kaldı o kadar temiz ve yıpranmamıştı ki :) Ben de çok beğenirim bu kasayı, böyle bir piyasada temizi bulunursa kaçırılmayacak bir seçenektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Abi seninde kullanmana sevindim sonunda :D Benimkisi de 122k oldu şuan tek bir sıkıntı çıkarmadı 90 binde aldık. Fakat 3 yıldır bizimle ben sıkılmaya başladım. Cidden araba tok ve güven veriyor. Kapı kapatırken bile o ağırlığı hissediyorsun.2000 devirden sonra cidden güzel bi yürürlüğü var ağırlığa göre. Bende @yaso gibi direksiyonu sert buluyorum ama yürürken öyle değil. Bir heyecan arayıp yazılım yaptırmayı düşünüyorum yeterli gelmiyor artık bana. 5.3 dediğin ortalama büyük ihtimalle genel olarak bilmem kaç kmnin ortalamasıdır onunla 5 gün gazla 6.0 litre yapamazsın :) Her kontakta vag gibi başlangıçtan itibaren olsa çok iyi olucak. Valla çevremde herkes bana satma sakın çok iyi araban var diyor ama bizde kıpırtı bitmiyor ki. Sen kullandın deneyimledin abi şimdi ben bu arabaya 60bin tl yazmaya kalktığımda ooooooo astra h a o paralar verilir mi dendi bu forumda. 60 bine b sınıfı 2 hava yastıklı polo mu? Yoksa bu araç mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Rahatsız etmeyelim şimdi o arkadaşları abi :D
Abi kapı ağır ya gözünü sevim. Bak geçen petrolde kapı ağır ağır giderken emniyet kemerini içeri ittiriyim derken parmağım sıkıştı kapıya, 1 ay mosmor gezdim parmağım koptu sandım. Bi de benim kapı gergileri zaten kapıyı zar zor tutuyo, eğer çok sıkı olsa kapı kademelerinde durması lazım ama kademeler varla yok arası. Bence direksiyon olsun, pedallar olsun, vites kolu olsun, el freni hepsi ağır.
Elin kapısını kapatmayan kendininkini balyoz sanırmış :D Bir gün seni de yolcu etmek isterim, parmak felan sıkıştırırız.
Abi seninde kullanmana sevindim sonunda :D Benimkisi de 122k oldu şuan tek bir sıkıntı çıkarmadı 90 binde aldık. Fakat 3 yıldır bizimle ben sıkılmaya başladım. Cidden araba tok ve güven veriyor. Kapı kapatırken bile o ağırlığı hissediyorsun.2000 devirden sonra cidden güzel bi yürürlüğü var ağırlığa göre. Bende @yaso gibi direksiyonu sert buluyorum ama yürürken öyle değil. Bir heyecan arayıp yazılım yaptırmayı düşünüyorum yeterli gelmiyor artık bana. 5.3 dediğin ortalama büyük ihtimalle genel olarak bilmem kaç kmnin ortalamasıdır onunla 5 gün gazla 6.0 litre yapamazsın :) Her kontakta vag gibi başlangıçtan itibaren olsa çok iyi olucak. Valla çevremde herkes bana satma sakın çok iyi araban var diyor ama bizde kıpırtı bitmiyor ki. Sen kullandın deneyimledin abi şimdi ben bu arabaya 60bin tl yazmaya kalktığımda ooooooo astra h a o paralar verilir mi dendi bu forumda. 60 bine b sınıfı 2 hava yastıklı polo mu? Yoksa bu araç mı?
Yok sonunda kullanmak değil benimkisi, aynı araba ilk alındığında kullanmıştım. Bir de 110k km'de kullandım işte. Arabanın hisleri hiç değişmemiş. Sadece fren balatası yeni değişmiş onu fark ettim, frene dokunduğum anda sıkmaya başlıyordu :D Daha öncesinde iki tane farklı Astra H kullanmıştım. Biri 1.6 benzinli, diğeri 1.3cdti idi. Bu 3. araç :)
Bir arkadaşım İstanbul trafiğinde aile aracı olarak kullanırlarken 6.0 ortalama ile geziyordu :)
Şimdi sen karşılaştırmanın diğer tarafına Polo filan koyma. Koyacaksan Mk2.5 Focus 1.6tdci koy. Beni öyle arada bırak. :) Polo nedir yaaa, Astra H nin yanında ne işi var şimdi :D Yalnız yine de 2. elde 60 bine çıkılıyorsa D sınıfı düşünülmeye başlanır. O da bir gerçek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Araba hakkında değil ama motor hakkında bir yorumum olacak. Bu 1.3 multijet makineyi onlarca farklı arabada kullanmışımdır. Panelvan dobloda yanılmıyorsam 90lığıyla şehir içi nakliye olarak bir tona yakın yük taşıdık öyle durduğu yerden ben kalkmam demedi :D 2010 model normal koltuklu bir doblonun arka 2 koltuğunu yatırıp 500kg üzeri yükleme yaparak kalan 3 koltuğa da insanların oturması şeklinde uzun yolumuz oldu. 400km kadar bi yol gittik vay efendim ben bu yokuşu 110la çıkmam 4. vitese düşelim falan demedi. 2000devire kadar baya boştur ama vitesleri şöyle 3bini az geçip yükseltirseniz her türlü yürüyen bi motor :D Öyle çok yakmaz da uzun yolda 110 sabit 4.8-5 yakar insan gibi tam yükle şehir içi bizde 7nin altına düşmüyoru sırf trafik kullanımında. Yakıtı da arabaya göre çok değişmiyo zaten doblosu da aynı yakıyo puntosu da ne hikmetse :D
 
Son düzenleme:
Araba hakkında değil ama motor hakkında bir yorumum olacak. Bu 1.3 multijet makineyi onlarca farklı arabada kullanmışımdır. Panelvan dobloda yanılmıyorsam 90lığıyla şehir içi nakliye olarak bir tona yakın yük taşıdık öyle durduğu yerden ben kalkmam demedi :D 2010 model normal koltuklu bir doblonun arka 2 koltuğunu yatırıp 500kg üzeri yükleme yaparak kalan 3 koltuğa da insanların oturması şeklinde uzun yolumuz oldu. 400km kadar bi yol gittik vay efendim ben bu yokuşu 110la çıkmam 4. vitese düşelim falan demedi. 2000devire kadar baya boştur ama vitesleri şöyle 3bini az geçip yükseltirseniz her türlü yürüyen bi motor :D Öyle çok yakmaz da uzun yolda 110 sabit 4.8-5 yakar insan gibi tam yükle şehir içi bizde 7nin altına düşmüyoru sırf trafik kullanımında. Yakıtı da arabaya göre çok değişmiyo zaten doblosu da aynı yakıyo puntosu da ne hikmetse :D
Valla ya her arabada aynı yakıyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Araba hakkında değil ama motor hakkında bir yorumum olacak. Bu 1.3 multijet makineyi onlarca farklı arabada kullanmışımdır. Panelvan dobloda yanılmıyorsam 90lığıyla şehir içi nakliye olarak bir tona yakın yük taşıdık öyle durduğu yerden ben kalkmam demedi :D 2010 model normal koltuklu bir doblonun arka 2 koltuğunu yatırıp 500kg üzeri yükleme yaparak kalan 3 koltuğa da insanların oturması şeklinde uzun yolumuz oldu. 400km kadar bi yol gittik vay efendim ben bu yokuşu 110la çıkmam 4. vitese düşelim falan demedi. 2000devire kadar baya boştur ama vitesleri şöyle 3bini az geçip yükseltirseniz her türlü yürüyen bi motor :D Öyle çok yakmaz da uzun yolda 110 sabit 4.8-5 yakar insan gibi tam yükle şehir içi bizde 7nin altına düşmüyoru sırf trafik kullanımında. Yakıtı da arabaya göre çok değişmiyo zaten doblosu da aynı yakıyo puntosu da ne hikmetse :D
Bu kadar övdün de 1.3 multijet yükleyen görmedim hiç ilginç?
he bide 7 lt çok,yeni nesil motor için.Benim 2005 3 silindir dinazor accent dizeli o kadar yakıyodu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Bu kadar övdün de 1.3 multijet yükleyen görmedim hiç ilginç?
he bide 7 lt çok,yeni nesil motor için.Benim 2005 3 silindir dinazor accent dizeli o kadar yakıyodu.
Ben bunun 7 yaktığı yolda birçok arabanın yakıtını gördüm. Dizellerin en az yakanı 6.5 yakıyodu zaten. İddialıyım tsi falan hangisi olursa olsun 10-11den aşağı yakamaz şuan 1.8 lpg li Passat kullanıyoruz lpg de 15 litreyi geçiyo tüketim.
Yükleme konusuna gelirsek soft yazılım çok gördüm ama ciddi ciddi yükleyen ben de pek görmedim. Ama taksiciler falan da baya seviyo multijeti o kadar yol yapmaya mjetten başka dizel olmaz diyen birkaç taksici amcaya rastlamıştım

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: boris-M5
Olmaz mı... İtalyanlar gayet güzel yüklüyor ve yükleyince benzinli motor gibi oluyor :D Şu devir çevirmelere bakar mısın



Diğer dizeller ne kadar çeviriyor bilmiyom da stock 1.3 multijet 5500 çeviriyo nerdeyse. Diğer dizellere göre nispeten daha benzinli karakteri var bence devir açısından tork falan daha üstlerde geliyo tdi lara crdi lere göre. Kolay kolay düşük devir sürmekten kurum bağlamaz multijetler zaten imkanı yok rampa falan çıkmaz 2bin devir altında :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve yaso