Merhaba arkadaşlar
Hikaye kısmını geçmek isteyenler arkadaşlarım koyu renkli paragrafa doğrudan geçebilirsiniz
Hepinizin bildiği üzere ilk göz ağrım alfa romeo 156'mı açıkcası satmayı da çok istemediğim bir anda sattım.
Babamın da ısrarları ile 2009-2010 Audi almak üzere yola çıktık. Bir çok audi baktık, beğendiğim oldu. Fiyatı çok yüksek geldi, fiyatı uygun gelen ben elimi kolumu oynatana kadar satıldı. Ya da çöp çıktı. 5664'e güzel para kazandırdım. ( @Ozgur Gunes beni en iyi anlayanlardan sanıyorum.)
Benim aklımda da Audi almak vardı. Opel pek düşünmemiştim ancak kolay satabileceğim temiz bir opel astra h'a veya insigniaya hayır da demem diyordum ama babam opel almam diyordu.
İlanlar arasında dolaşırken bütçeme uygun 2010 model kırmızı bi astra J'ye denkgeldim. boyasız değişensiz yazıyordu. Kırmızı olmasından ötürü ilgimi çekti ancak boyasız dediği arabada 4 parça boya olduğunu öğrendim sövdüm vazgeçtim. Yalnız arabanın koltukları ve direksiyonu ilgimi çekmişti.
Yine ilanlar arasında dolaşırken yine bi galeride ve Denizlide şu an aldığım opel astraya denkgeldim.
Gittim baktım, hasar kaydı kazası yok. Tamponlar arabanın eski 2 sahibi ablalar olduğu için ufak ufak dürtmelerle biraz esnemiş. Sağ arka çamurlukta hafif sürtme var boyatmamak için yaptırılmamış. Sol arka kapıda bi otoparkta hödüğün birinin kapıyı sert vurması ile bi ufak yamukluk oluşmuş onu da yapmamışlar. Boyasının siyah ve kullanan ablalardan biri benzinlikte fırçayla yıkattığından cızık cuzuk içerisindeydi. Cızıklar hoşuma gitmedi yine almak istemedim. Ertesi gün babam sanayiiye inecekti. Baktığın arabaları bi göster ,canım sıkılıyor gidip bakayım yarın vakit geçireyim dedi. Favorileri gösterdim bu opele bakmak istedi. Bahsettim noksanlarından onlar hallolur sıkıntı yok bi bakalım, istediğimz fiyat olursa olur tanıyorum ben o galeriyi dedi. Ertesi gün baktı babamın da hoşuna gitmiş. Ben de gittim öğleden sonra kullandım baktım ilgimi çekti, galericinin hanımı tarafından yaklaşık 1 yıldır bankacı olduğu için bankadan eve evden bankaya şeklinde kullanılmış. Geçen yıl ağustos ayında triger kayışların değişimi diskler balatalar dahil tüm ağır bakımları yapılmış, mart ayında yağ bakımı yapılmış, muayenesi de aralık 2018de yapılmış olduğu için pasta cila harici masrafım görünmüyordu. Tanıdık opel ustasına da gösterdim. Motorun şanzımanın gayet iyi durumda olduğunu söyledi.
Arabada hiç bir sıkıntı yoktu. İstediğim fiyatı da verince aldık gitti Zaten alfayı sattıktan sonra dolara yatırım yaptığım için bi miktar kazanca da geçmiştim, fazla düşünmedim bile.
Hikaye kısmı burada sona ermiş bulunmaktadır, gelelim teknik detaylara
Evet yeni arabam 2010 model 1.6 atmosferik otomatik sport donanım Opel Astra J kasa
Teknik veriler;
Sport donanım olarak 17x50x215 lastik ölçülerine sahip. Üzerinde petlas marka cortingen 17x45x205 kış lastikleri vardı. Lastikler bir kış daha götürebilecek durumda ancak yaz aylarına geldiğimiz için virajlarda ötmekten ve ışıklarda pati çekip ses çıkarmaktan başka pek işe yarıyor gibi görünmüyordu. Fren mesafesi çok çok kötüydü
Donanımlarda ise;
Şeklinde Benim için çok çok yeterli donanımda. Kaldı ki usb aux kontrolleri bile bir nimet. Direksiyon simidi çok hoşuma gidiyor. Direksiyon yumuşaklığı da çok güzel. 1.6 turbo İnsigniası olan arkadaşım da kullandı, direksiyona o da şaşırdı. Ve evet bizim 2008 audi a4'ün direksiyonundan da çok yumuşak. 1.6 atmosferik motor otomatik şanzıman kombinasyonu benzinde çok fazla yakıyor. Şehir içi 10 litrenin altına kolay kolay düşmüyor. 115 HP'lik motoru 6 ileri otomatik şanzımanı ile birlikte ilk kalkışta bir parça ağır kanlı hissettirse de tipik atmosferik motorlar gibi devirlendikçe açılıyor. Çok hantal hissettirmiyor ancak rampada bi araç sollayacağın zaman vites düşürme konusunda bi iki saniye düşündüğü için ağır kanlı kalıyor.
Benim ilk otomatik vites deneyimim olduğu için ilk günler alışmakta zorluk çektim ancak şu an daha rahatım. Virajlarda yol tutuşu şaşırtıcı düzeyde iyi. Opel sert arabadır, konforu audiden düşüktür diye düşünüyordum. Üstelik 17 inc jantlar ve petlas kış lastiği ile birlikte konfor beklentim çok azdı. Ancak arabada şaşırtıcı düzeyde bir konfor var.
Lastikleri bugün yeniledim. Sport donanımda Orjinal ebat 17x50x215 ve fiyatları da oldukça pahalı. Opel forumlarında yaptığım araştırmalarda nispeten daha uygun olan 17x45x225 ebata geçtiklerini gördüm. Katalogları incelerken 18x45x225 ebatla da aracın satıldığını görünce ben de 17x45x225 ebat 2018 üretimi Good Year Eagle F! Asymmetric 3 lastik aldım. Bugün taktırdım, çok bi km yapmadığım için detaylı bilgi veremeyeceğim ancak zamanla onlarla ilgili de fikirlerimi başlık altına yazacağım. İlk izlenimim önceki kışlıklara göre haliyle daha sessiz ve konforlu olduğu ayrıca fren mesafesinin çok çok iyi olduğu yönünde tabi ki. Zamanla daha net yorum yapacağım
Astramda dahili usb aux olması çok hoşuma gitti. Ancak alırken nası çalışıyor diye kontrol etmemiştim. Aldıktan sonra çalışmadığını farkettim Oto teypciye gittim. Multimedyayı söktüler baktılar ettiler olmadı. Sadece multimedya ünitesini söküp taktıktan sonra aux tuşuna basınca aux aygıtı bulunamadı şeklinde tepki vermişti, ancak devamında tepki vermemişti. Oto teypci ünitede sorun olduğunu söyledi. Sigortalara bakalım abi dedim, bakmadı gerek yok sigortalardan değil dedi.
Opel yetkili servisi ile görüştüm ünite komple değişecek dedi. (BEN DE TABİ TABİ 5BİN YETER Mİ DEDİM bi de içimden küfrettim)
Oto elektrikçiye gittim. Dedim abi şunun sigortalara falan bi bakıver. Ben zaten sigorta kutusunda hangisinin hangi sigorta olduğunu google amca sayesinde söylemiştim. İlgili sigortayı söktüm taktım ama arızalı olup olmadığını test edemedim. Elektrikçi baktı tam da bahsettiğim sigortanın arızalı olduğunu söyledi, değiştirdik multimedyadan yine tepki gelmedi Benim aklıma multimedyayı söküp takınca bi aygıt bulunamadı diyip sonra tepki vermediği aklıma geldi. Kutup başını söküp taksak ne olur abi beyni bi coşturur mu dedim deneyelim bişi olmaz dedi, söktük taktık usb aux ve çakmak girişleri çalışmaya başladı
Koltukları sport pakete özel spor kumaş koltuklar. Yanal destekleri çok güzel. İyi sarıyor. Otomatik yanan farların aydınlatması güzel, akşam fotoğrafları çekip atacağım. Vites topuzu çevresi kırmızı aydınlatmalar falan hoş. Follow me vs özellikleri de güzel ve iyi çalışıyor.
Şimdi gelelim arabanın sıradaki eksiklerine.
- Lastik problemim vardı, halloldu
- Boyada çok çizik var. Pasta cila ve boya koruma seramik vs için farklı farklı yerlerden fiyat aldım. İşçiliğini sevdiğim oto kaporta boyacı bi abim ile detaylı pasta cila far temizliği vs için görüştük anlaştık. Oldukça uygun fiyata yapacak. Bi abimin 1.6 cdti sedan astrasında yaptığı işlemi gördüm hoşuma gitti. Deneyeceğim bakalım.
-Jantlarda da çok çizik var. Boyamayı düşündüm bir kaç yer ile görüştüm ilerde boyattırmayı düşünüyorum.
-Ön tampon ve arka tampon bir kaç defa ufak ufak esnetildiğinden braketlerin arası açılmış. Tamponların sökülüp braketlerde kırık vs varsa değiştirilip tekrar takılması gerekecek. Arka tampon idare eder durumda da ön tampon pek iç açıcı sayılmaz. (Sattığım alfamda çok daha kötü durumdaydı ama olsun ) Onu da görüştüm, o da yapılacak.
Önümüzdeki hafta pasta cila temizlik tampon vs işlemleri sonrası yeni fotoğrafları yine bu başlık altında paylaşırım.
Sormak istedikleriniz varsa bildiğim kadarıyla cevaplayabilirim, teşekkürler herkese şimdiden
Fotoğraflarda boyadaki ve farlardaki çiziklerin net görüldüğünün farkındayım.
Bagaj içi ve arka koltuklarda görülen poşet içerisinde kış lastikleri var
Pasta cila sonrası tekrar paylaşacağım.
İç mekan ve gece görselleri de gelecek
Edit: Fotoğraflar Huawei mate 20 lite ile çekilmiştir
Hikaye kısmını geçmek isteyenler arkadaşlarım koyu renkli paragrafa doğrudan geçebilirsiniz
Hepinizin bildiği üzere ilk göz ağrım alfa romeo 156'mı açıkcası satmayı da çok istemediğim bir anda sattım.
Babamın da ısrarları ile 2009-2010 Audi almak üzere yola çıktık. Bir çok audi baktık, beğendiğim oldu. Fiyatı çok yüksek geldi, fiyatı uygun gelen ben elimi kolumu oynatana kadar satıldı. Ya da çöp çıktı. 5664'e güzel para kazandırdım. ( @Ozgur Gunes beni en iyi anlayanlardan sanıyorum.)
Benim aklımda da Audi almak vardı. Opel pek düşünmemiştim ancak kolay satabileceğim temiz bir opel astra h'a veya insigniaya hayır da demem diyordum ama babam opel almam diyordu.
İlanlar arasında dolaşırken bütçeme uygun 2010 model kırmızı bi astra J'ye denkgeldim. boyasız değişensiz yazıyordu. Kırmızı olmasından ötürü ilgimi çekti ancak boyasız dediği arabada 4 parça boya olduğunu öğrendim sövdüm vazgeçtim. Yalnız arabanın koltukları ve direksiyonu ilgimi çekmişti.
Yine ilanlar arasında dolaşırken yine bi galeride ve Denizlide şu an aldığım opel astraya denkgeldim.
Gittim baktım, hasar kaydı kazası yok. Tamponlar arabanın eski 2 sahibi ablalar olduğu için ufak ufak dürtmelerle biraz esnemiş. Sağ arka çamurlukta hafif sürtme var boyatmamak için yaptırılmamış. Sol arka kapıda bi otoparkta hödüğün birinin kapıyı sert vurması ile bi ufak yamukluk oluşmuş onu da yapmamışlar. Boyasının siyah ve kullanan ablalardan biri benzinlikte fırçayla yıkattığından cızık cuzuk içerisindeydi. Cızıklar hoşuma gitmedi yine almak istemedim. Ertesi gün babam sanayiiye inecekti. Baktığın arabaları bi göster ,canım sıkılıyor gidip bakayım yarın vakit geçireyim dedi. Favorileri gösterdim bu opele bakmak istedi. Bahsettim noksanlarından onlar hallolur sıkıntı yok bi bakalım, istediğimz fiyat olursa olur tanıyorum ben o galeriyi dedi. Ertesi gün baktı babamın da hoşuna gitmiş. Ben de gittim öğleden sonra kullandım baktım ilgimi çekti, galericinin hanımı tarafından yaklaşık 1 yıldır bankacı olduğu için bankadan eve evden bankaya şeklinde kullanılmış. Geçen yıl ağustos ayında triger kayışların değişimi diskler balatalar dahil tüm ağır bakımları yapılmış, mart ayında yağ bakımı yapılmış, muayenesi de aralık 2018de yapılmış olduğu için pasta cila harici masrafım görünmüyordu. Tanıdık opel ustasına da gösterdim. Motorun şanzımanın gayet iyi durumda olduğunu söyledi.
Arabada hiç bir sıkıntı yoktu. İstediğim fiyatı da verince aldık gitti Zaten alfayı sattıktan sonra dolara yatırım yaptığım için bi miktar kazanca da geçmiştim, fazla düşünmedim bile.
Hikaye kısmı burada sona ermiş bulunmaktadır, gelelim teknik detaylara
Evet yeni arabam 2010 model 1.6 atmosferik otomatik sport donanım Opel Astra J kasa
Teknik veriler;
Sport donanım olarak 17x50x215 lastik ölçülerine sahip. Üzerinde petlas marka cortingen 17x45x205 kış lastikleri vardı. Lastikler bir kış daha götürebilecek durumda ancak yaz aylarına geldiğimiz için virajlarda ötmekten ve ışıklarda pati çekip ses çıkarmaktan başka pek işe yarıyor gibi görünmüyordu. Fren mesafesi çok çok kötüydü
Donanımlarda ise;
Şeklinde Benim için çok çok yeterli donanımda. Kaldı ki usb aux kontrolleri bile bir nimet. Direksiyon simidi çok hoşuma gidiyor. Direksiyon yumuşaklığı da çok güzel. 1.6 turbo İnsigniası olan arkadaşım da kullandı, direksiyona o da şaşırdı. Ve evet bizim 2008 audi a4'ün direksiyonundan da çok yumuşak. 1.6 atmosferik motor otomatik şanzıman kombinasyonu benzinde çok fazla yakıyor. Şehir içi 10 litrenin altına kolay kolay düşmüyor. 115 HP'lik motoru 6 ileri otomatik şanzımanı ile birlikte ilk kalkışta bir parça ağır kanlı hissettirse de tipik atmosferik motorlar gibi devirlendikçe açılıyor. Çok hantal hissettirmiyor ancak rampada bi araç sollayacağın zaman vites düşürme konusunda bi iki saniye düşündüğü için ağır kanlı kalıyor.
Benim ilk otomatik vites deneyimim olduğu için ilk günler alışmakta zorluk çektim ancak şu an daha rahatım. Virajlarda yol tutuşu şaşırtıcı düzeyde iyi. Opel sert arabadır, konforu audiden düşüktür diye düşünüyordum. Üstelik 17 inc jantlar ve petlas kış lastiği ile birlikte konfor beklentim çok azdı. Ancak arabada şaşırtıcı düzeyde bir konfor var.
Lastikleri bugün yeniledim. Sport donanımda Orjinal ebat 17x50x215 ve fiyatları da oldukça pahalı. Opel forumlarında yaptığım araştırmalarda nispeten daha uygun olan 17x45x225 ebata geçtiklerini gördüm. Katalogları incelerken 18x45x225 ebatla da aracın satıldığını görünce ben de 17x45x225 ebat 2018 üretimi Good Year Eagle F! Asymmetric 3 lastik aldım. Bugün taktırdım, çok bi km yapmadığım için detaylı bilgi veremeyeceğim ancak zamanla onlarla ilgili de fikirlerimi başlık altına yazacağım. İlk izlenimim önceki kışlıklara göre haliyle daha sessiz ve konforlu olduğu ayrıca fren mesafesinin çok çok iyi olduğu yönünde tabi ki. Zamanla daha net yorum yapacağım
Astramda dahili usb aux olması çok hoşuma gitti. Ancak alırken nası çalışıyor diye kontrol etmemiştim. Aldıktan sonra çalışmadığını farkettim Oto teypciye gittim. Multimedyayı söktüler baktılar ettiler olmadı. Sadece multimedya ünitesini söküp taktıktan sonra aux tuşuna basınca aux aygıtı bulunamadı şeklinde tepki vermişti, ancak devamında tepki vermemişti. Oto teypci ünitede sorun olduğunu söyledi. Sigortalara bakalım abi dedim, bakmadı gerek yok sigortalardan değil dedi.
Opel yetkili servisi ile görüştüm ünite komple değişecek dedi. (BEN DE TABİ TABİ 5BİN YETER Mİ DEDİM bi de içimden küfrettim)
Oto elektrikçiye gittim. Dedim abi şunun sigortalara falan bi bakıver. Ben zaten sigorta kutusunda hangisinin hangi sigorta olduğunu google amca sayesinde söylemiştim. İlgili sigortayı söktüm taktım ama arızalı olup olmadığını test edemedim. Elektrikçi baktı tam da bahsettiğim sigortanın arızalı olduğunu söyledi, değiştirdik multimedyadan yine tepki gelmedi Benim aklıma multimedyayı söküp takınca bi aygıt bulunamadı diyip sonra tepki vermediği aklıma geldi. Kutup başını söküp taksak ne olur abi beyni bi coşturur mu dedim deneyelim bişi olmaz dedi, söktük taktık usb aux ve çakmak girişleri çalışmaya başladı
Koltukları sport pakete özel spor kumaş koltuklar. Yanal destekleri çok güzel. İyi sarıyor. Otomatik yanan farların aydınlatması güzel, akşam fotoğrafları çekip atacağım. Vites topuzu çevresi kırmızı aydınlatmalar falan hoş. Follow me vs özellikleri de güzel ve iyi çalışıyor.
Şimdi gelelim arabanın sıradaki eksiklerine.
- Lastik problemim vardı, halloldu
- Boyada çok çizik var. Pasta cila ve boya koruma seramik vs için farklı farklı yerlerden fiyat aldım. İşçiliğini sevdiğim oto kaporta boyacı bi abim ile detaylı pasta cila far temizliği vs için görüştük anlaştık. Oldukça uygun fiyata yapacak. Bi abimin 1.6 cdti sedan astrasında yaptığı işlemi gördüm hoşuma gitti. Deneyeceğim bakalım.
-Jantlarda da çok çizik var. Boyamayı düşündüm bir kaç yer ile görüştüm ilerde boyattırmayı düşünüyorum.
-Ön tampon ve arka tampon bir kaç defa ufak ufak esnetildiğinden braketlerin arası açılmış. Tamponların sökülüp braketlerde kırık vs varsa değiştirilip tekrar takılması gerekecek. Arka tampon idare eder durumda da ön tampon pek iç açıcı sayılmaz. (Sattığım alfamda çok daha kötü durumdaydı ama olsun ) Onu da görüştüm, o da yapılacak.
Önümüzdeki hafta pasta cila temizlik tampon vs işlemleri sonrası yeni fotoğrafları yine bu başlık altında paylaşırım.
Sormak istedikleriniz varsa bildiğim kadarıyla cevaplayabilirim, teşekkürler herkese şimdiden
Fotoğraflarda boyadaki ve farlardaki çiziklerin net görüldüğünün farkındayım.
Bagaj içi ve arka koltuklarda görülen poşet içerisinde kış lastikleri var
Pasta cila sonrası tekrar paylaşacağım.
İç mekan ve gece görselleri de gelecek
Edit: Fotoğraflar Huawei mate 20 lite ile çekilmiştir
Son düzenleme: