Opel hakkında

ArdaC

Asfalt Kurutucu
Katılım
11 Mar 2018
Mesajlar
108
Beğeni puanı
89
Puanları
735
Yaş
21
Konum
İstanbul
Marka
Hyundai
Forum tarihinin en yüzeysel konusunu açmak istiyorum.

Opel hakkında ne düşünüyorsunuz, hakkında en az bilgi sahibi olduğum markalardan, psa grubunda olduğunu ve far teknolojisi ile öne çıkan bi marka olduğunu biliyorum.İnsignia'yı çok merak ediyorum, kullanmış/binmiş olan ve premiumlarla/segmentindekilerle karşılaştırmanın yanında, markayla ilgili de genel bilgilere açığım.Umarım absürt bir konu değildir 😁
 

Tb96

Profesör
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
716
Beğeni puanı
920
Puanları
1,370
Yaş
24
Konum
Kıbrıs-Malatya
Marka
Opel
Ailede sırasıyla
Corsa B (1997-Hala kullanılmakta)
Astra H (Şirket aracı)
Vectra C 1.6 Confort (Şirket aracı)
Vectra C 1.6 Elegance 2004-2014
İnsignia 1.6 Sidi Hala kullanılmakta
Zafira 2.0 Cdti Hala kullanılmakta
İnsignia 1.6 Cdti (Hala kullanılmakta)
Grandland X 1.2 Turbo (Hala kullanılmakta)
Astra J 1.4 Turbo (Hala kullanılmakta)

Opel konusunda ailecek baya tecrübeliyiz ve memnunuz :D Astra H pek hatırlamam ama diğerleri hakkında az çok bilgi verebilirim zaten hepsinin forumda başlıkları mevcuttur :)

Madem insignia dediniz kısaca oradan başlayayım.
artıları: Konfor-Yalıtım-Yol tutuş
eksileri: baş mesafesi passat-superb-talisman üçlüsüne göre kötü ama premiumlardan iyi ve fazla ağırlığa bağlı yakıt ve performans.

Daha detaylı merak ettiğiniz varsa seve seve cevaplarım.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
282
Beğeni puanı
780
Puanları
1,395
Konum
istanbul
Marka
Opel
Eniştemde İnsignia opc line vardı 2 sene öncesine kadar.. sıfır alınmıştı ancak şanzımanda sıkıntı yaşadı ve servisde gideremeyince sattı.. aldığı adam sıfır hatasız biniyormuş.. sanırım yakıtla alakalı bir durum.. hala söyler çok tok ve konforlu bir arabaydı der.. sonrasında arteon aldı oda sarmadı, ardından mercedes w204 kasa c 180 aldı.. hala insignia bir başkaydı der..

Opel genel olarak sürüş dinamikleri yüksek olan araçlar tasarlar, çok sağlam bir motorsporları geçmişi vardır. En eski aracı dahi günümüz alt segmentlerinden daha iyi yol tutuşa sahip. Genelde limitleri zorlamayı seven insanlar tarafından hor kullanılabiliyorlar. Ancak opel araçlarında şöyle birşey fark ettim ben.. "gerekli ise bas gaza ben hallederim ama bunun birde eve dönüşü olacak, o X markalı aracı geçerken yüzün gülüyordu bozmadım seni, bil istedim" gibi ayrıca bir kin tutuşuda vardır :)

bakımsızlıkğı sevmez, orjinal parçayı severler.. her elektroniği bol araç gibi kara gün dostu değildir.
 

msansertekin

Panpa
Destekçi
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
903
Beğeni puanı
2,901
Puanları
3,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Eniştemde İnsignia opc line vardı 2 sene öncesine kadar.. sıfır alınmıştı ancak şanzımanda sıkıntı yaşadı ve servisde gideremeyince sattı.. aldığı adam sıfır hatasız biniyormuş.. sanırım yakıtla alakalı bir durum.. hala söyler çok tok ve konforlu bir arabaydı der.. sonrasında arteon aldı oda sarmadı, ardından mercedes w204 kasa c 180 aldı.. hala insignia bir başkaydı der..

Opel genel olarak sürüş dinamikleri yüksek olan araçlar tasarlar, çok sağlam bir motorsporları geçmişi vardır. En eski aracı dahi günümüz alt segmentlerinden daha iyi yol tutuşa sahip. Genelde limitleri zorlamayı seven insanlar tarafından hor kullanılabiliyorlar. Ancak opel araçlarında şöyle birşey fark ettim ben.. "gerekli ise bas gaza ben hallederim ama bunun birde eve dönüşü olacak, o X markalı aracı geçerken yüzün gülüyordu bozmadım seni, bil istedim" gibi ayrıca bir kin tutuşuda vardır :)

bakımsızlıkğı sevmez, orjinal parçayı severler.. her elektroniği bol araç gibi kara gün dostu değildir.
Daha güzel özetlenemezdi :)

Konuya gelecek olursak, makyajsız kasa 1.6T insignia sahibiyim. Fiyat/performans olarak değerlendirildiğinde ve temizi bulunduğunda kesinlikle kaçırılmaması gereken araçlardan. Fakat masraf çıkardığında sırtınızı dönmeyeceksiniz.

Millet astra dizele insignia'nın cosmo paketinden çok para istiyor. Niye ? Dizelmiş :D Bıraksınlar bu işleri. Dizel leonlara , fb7 civic'lere 100 bin yazanları görüyorum. Gerçekten garip.

Araç oldukça tok. Altyapısı saab 9-5 vs ile benzer platform. Araç Almanya üretimi. Fakat "Alman" arabası olduğunu kabul etmiyorum. Platform zaten Buick- Cadillac gibi Amerikan araçlarıyla ortak. Yürüyen vs komple GM.

Ağır bir araç, fakat baştan aşağı her komponenti bu ağırlığı rahat taşımak için tasarlanmış. Yayları, fren diskleri, jantları, salıncakları vs her şey çok büyük ve ağır. Direksiyon başında, hele ki aracı zorlarken bu ağırlığı hissetmek mümkün değil. Bastığında yakıyor fakat hayvan gibi gidiyor. Hele 130-200 arası bir acayip. Piyasada "gidiyor" diye bilinen çoğu aracı fena bozabiliyor. Kalkışta gazı iyi dozajlamazsan çekiş kontrol selam veriyor. O yüzden 100 civarına kadar insignia beni yakalayamadı diye sevinmeye çalışanlar olabiliyor :) Lpg de takılırsa sakin kullanımda veya genel şehiriçinde aracın ağırlığı ve gücü hesaba katılırsa az yakıyor. Bugün 1.6 atmosferik ve otomatik bir C segmenti ne yakıyorsa aynısını yakıyor.

Manuel şanzımanın kronik sıkıntısı volan ve debriyaj. Debriyaj balataları bilinçsiz kullanıma gelmiyor. Isıtırsanız ömrü kısalır. Volan da şanslıysanız ikinci debriyajda, şanssızsanız debriyajla beraber değişiyor. Maliyet (her çift kütleli volanda olduğu gibi) yüksek. Termostat gövdesine dikkat etmek gerekiyor arada. Ucuz bir şey ama. 18 inç jantla alırsanız lastikleri pahalı. Trigeri kayışlı. 100 bin civarında bobin gidiyor. Lpg ayarının kötüsünü hiç affetmeden ceza keser. Lpg'de zorlanmayı da sevmez, iyi ayarmış çelik supapmış vs hikaye. Afl farlı olan modellerinin xenon far beyni arıza yapabiliyor. Fakat gece görünüşleri vs çok güzel.

Muadili Bmw 3 ve Mercedes C serisinden daha geniş ön ve arka aks açıklığı var. Yola daha geniş bir yüzey alanından oturuyor.

En sevdiğim olayı, bir çok parçasında yan sanayi ile orijinal GM arasında uçurum yok. 50-100 daha vereyim orijinal olsun kafasını bolca yaşayabiliyorsunuz. Bu parçası da bulunmaz ki artık diyebileceğiniz uç şeyler dahi var. Ayna ayarlama düğmesinin, çeki demiri kapağının orijinal gm versiyonu falan var mesela.

Kısacası, "ben araca harcadığıma çok bakmam, arabayla ilgilenmeyi severim ama keyifli olsun" kafasındaysanız tavsiye ederim. "Bakımdan bakıma kaputu usta açar, umrumda olmaz marşa basar giderim" derseniz tavsiye etmem.
 
Son düzenleme:

babayimben

Enes
Profesör
Katılım
4 Eki 2018
Mesajlar
573
Beğeni puanı
1,143
Puanları
2,070
Yaş
43
Konum
İstanbul
Marka
Mercedes
Eski Astra G, Yeni Insignia Grand Sport CDTI kullanıcısıyım.
Günlük kullanılacak araçlar bende Mercedes - BMW ve diğerleri şeklindedir. (Son zamanlarda BMW'yi çıkarıp AUDI eklemeyi düşünüyorum ama bakalım...). Opel de gözümde diğer markalardan biri ama eskiden beri dış tasarımları gözüme en hoş gelen araçları yapıyor.
Ben genel olarak şu an kullandığım araçtan memnunum, performans olarak üzmüyor, dizel bir araç için sessiz bence, iç mekanı da kaliteli.
 

quattroportem90

Asfalt Kurutucu
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
124
Beğeni puanı
94
Puanları
560
Yaş
30
Konum
İzmir
Marka
Aixam
Sinan koça göre ruhu olan bir abide!

Gerçekte olan Alman olduğunu sürekli gözünün içine sokmaya çalışan; fakat Alman işçilik ve kalitesine pek de sahip olmayan; sürekli o firmadan bu firmaya satılıp duran bir marka.

Ürettiği otomobiller ise ne çok iyi ne çok kötü. Ortalama bir yerde
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,066
Beğeni puanı
16,963
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Genel olarak Opel’den yorum istemişsiniz.Şöyle söyleyebilirim, Opel aslında tıpkı Ford(Europe) ayağı gibi GM’in Almanya’daki üretiminin ismidir.

Üretim kaliteleri, işçilikleri, teknolojileri 2005 lere kadar VW-Ford(Europe) bünyesiyle hep rakip haldeydi.

Ford’un ya da GM’in çoğu A.B.D deki üretim bandının Avrupa tüketicilerinin ihtiyaçlarını görmemesi nedeniyle finansmanları tamamen Avrupa da yapılmış bu markalar oluşmuştur.Kader kardeşliği dahi denilebilir.1960 lardan 2010 ların ortasına kadar gelmiş bir Avrupa geçmişi mevcut Opelin.:)

Çoğu zaman bu iki markada Britanya’lı Cosworth-Lotus vb gibi bireysel motorsporlarında ünlü firmalardan ara sıra yardımlar almıştır.

Opel-Vauxhall Alman mıdır?Bir Ford(Europe) ne kadar Almansa o kadar almandır, ne daha fazlası ne daha azı.Bu bahsettiğim durum da PSA’ye geçene kadarki Opel için geçerli.

Tarihinde çok başarıları mevcut Kadet Mark I-II, Manta, Calibra gibi başarılı modelleri çokça mevcut.Bence VW neyse aşağı yukarı Ford(Europe) da Opel’de öyleydi PSA ye kadar.

Haa ama şunu da belirtmeden geçemeyeceğim, Opel’in bir Lancia, Alfa, BMW, Lotus, Porsche kadar ruhlu bir marka olduğunu da düşünmüyorum.🧐

Bir VW-Ford-Toyota gibi otomobil devlerinin finansmanlarından da mahrum bir markaydı, biraz kadersizdi bence. :(

PSA mevzusuna gelince de zaman gösterecek ama GM’in kan kaybından ötürü Fransızlara satılan Opel-Vauxhall bence bu saatten sonra Almanım propagandası yapmaması gerekiyor, eğer içinde dürüstlük varsa.Bir diğer konu da zaman gösterecek ama git gide Fransız otomobil karakteristiğine bürüneceklerini düşünüyorum.

Biraysel olaraksa Opel severim, 😀özellikle Astra H mesela döneminin Golf’üyle hemen hemen aynı kalitede bir araç keza Corsa C ile de döneminin Polo kalitesi neyse onu yansıtan bir markaydı.Bundan sonrası için şüpheliyim ama bu zamana kadar iyi bir markaydı ama aşırı aman aman ben Almanım, über kaliteyim, şöyle yol tutarım, böyle kaliteyim, böyle aslanım böyle kaplanım gibi de abartılmasını da doğru bulmuyorum.

Başlıkta sorulmuş geçmişte Corsa C, Corsa A, Astra F kullanıcısı olduk, yakın çevremizde içinde sık sık bulunduğum, bazılarını ara sıra kullanma fırsatı da yakaladığım Astra H, Astra G, Kadett E, Astra J ile Opel geçmişim mevcut.Ama İnsignia yı izlenilen testler kadar biliyorum.
 
Son düzenleme:

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,137
Beğeni puanı
5,967
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Opel her zaman sportif sürüşüyle öne çıkmış bir marka. Bir dönem astra h gtc Opc ve vectra c opc gibi kafadan kaymaya meyilli birkaç modeli oldu ancak harici olarak sürüş zevki, sportif sürüşü ve sunduklarına nazaran nispeten uygun fiyatıyla her zaman dikkatleri çeken bir markadır.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,066
Beğeni puanı
16,963
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Eğer taşlanmayacaksam, Opel’in sportif sürüş odaklı bir otomobil olduğunu düşünmüyorum.Calibra, Manta haricinde, herhangi bir Astra serisinde OPC dahi olsa, dönemin Focus RS-ST lerine göre geride kaldılar.Keza Corsa için düşünürsek yine OPC ve GSi modelleri Renaultsport ve Peugeot ların gerisinde kaldılar.

Malzeme kalitesi ve işçilik kalitesi yüksek modellerinin olduğunu söylerim, döneminde VW gibi markalara göre aynı kalitede araç ürettiklerini söylerim, aile kullanımı için çok başarılı ve pratik araçlar olduğunu söylerim ama sportif diyemem :)
 
Son düzenleme:

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
282
Beğeni puanı
780
Puanları
1,395
Konum
istanbul
Marka
Opel
Eğer taşlanmayacaksam, Opel’in sportif sürüş odaklı bir otomobil olduğunu düşünmüyorum.Calibra, Manta haricinde, herhangi bir Astra serisinde OPC dahi olsa, dönemin Focus RS-ST lerine göre geride kaldılar.Keza Corsa için düşünürsek yine OPC ve GSi modelleri Renaultsport ve Peugeot ların gerisinde kaldılar.

Malzeme kalitesi ve işçilik kalitesi yüksek modellerinin olduğunu söylerim, döneminde VW gibi markalara göre aynı kalitede araç ürettiklerini söylerim, aile kullanımı için çok başarılı ve pratik araçlar olduğunu söylerim ama sportif diyemem :)
Son 10 yıla kadar 80 ve 90 ların ekmeğini yedi desek abartı olmaz.. en son kemikleşmiş fanlarıda kopunca marka dibi gördü.
 

ArdaC

Asfalt Kurutucu
Katılım
11 Mar 2018
Mesajlar
108
Beğeni puanı
89
Puanları
735
Yaş
21
Konum
İstanbul
Marka
Hyundai
Herkesin yorumları birbirinden güzel teşekkür ederim.

Daha güzel özetlenemezdi :)

Konuya gelecek olursak, makyajsız kasa 1.6T insignia sahibiyim. Fiyat/performans olarak değerlendirildiğinde ve temizi bulunduğunda kesinlikle kaçırılmaması gereken araçlardan. Fakat masraf çıkardığında sırtınızı dönmeyeceksiniz.

Millet astra dizele insignia'nın cosmo paketinden çok para istiyor. Niye ? Dizelmiş :D Bıraksınlar bu işleri. Dizel leonlara , fb7 civic'lere 100 bin yazanları görüyorum. Gerçekten garip.

Araç oldukça tok. Altyapısı saab 9-5 vs ile benzer platform. Araç Almanya üretimi. Fakat "Alman" arabası olduğunu kabul etmiyorum. Platform zaten Buick- Cadillac gibi Amerikan araçlarıyla ortak. Yürüyen vs komple GM.

Ağır bir araç, fakat baştan aşağı her komponenti bu ağırlığı rahat taşımak için tasarlanmış. Yayları, fren diskleri, jantları, salıncakları vs her şey çok büyük ve ağır. Direksiyon başında, hele ki aracı zorlarken bu ağırlığı hissetmek mümkün değil. Bastığında yakıyor fakat hayvan gibi gidiyor. Hele 130-200 arası bir acayip. Piyasada "gidiyor" diye bilinen çoğu aracı fena bozabiliyor. Kalkışta gazı iyi dozajlamazsan çekiş kontrol selam veriyor. O yüzden 100 civarına kadar insignia beni yakalayamadı diye sevinmeye çalışanlar olabiliyor :) Lpg de takılırsa sakin kullanımda veya genel şehiriçinde aracın ağırlığı ve gücü hesaba katılırsa az yakıyor. Bugün 1.6 atmosferik ve otomatik bir C segmenti ne yakıyorsa aynısını yakıyor.

Manuel şanzımanın kronik sıkıntısı volan ve debriyaj. Debriyaj balataları bilinçsiz kullanıma gelmiyor. Isıtırsanız ömrü kısalır. Volan da şanslıysanız ikinci debriyajda, şanssızsanız debriyajla beraber değişiyor. Maliyet (her çift kütleli volanda olduğu gibi) yüksek. Termostat gövdesine dikkat etmek gerekiyor arada. Ucuz bir şey ama. 18 inç jantla alırsanız lastikleri pahalı. Trigeri kayışlı. 100 bin civarında bobin gidiyor. Lpg ayarının kötüsünü hiç affetmeden ceza keser. Lpg'de zorlanmayı da sevmez, iyi ayarmış çelik supapmış vs hikaye. Afl farlı olan modellerinin xenon far beyni arıza yapabiliyor. Fakat gece görünüşleri vs çok güzel.

Muadili Bmw 3 ve Mercedes C serisinden daha geniş ön ve arka aks açıklığı var. Yola daha geniş bir yüzey alanından oturuyor.

En sevdiğim olayı, bir çok parçasında yan sanayi ile orijinal GM arasında uçurum yok. 50-100 daha vereyim orijinal olsun kafasını bolca yaşayabiliyorsunuz. Bu parçası da bulunmaz ki artık diyebileceğiniz uç şeyler dahi var. Ayna ayarlama düğmesinin, çeki demiri kapağının orijinal gm versiyonu falan var mesela.

Kısacası, "ben araca harcadığıma çok bakmam, arabayla ilgilenmeyi severim ama keyifli olsun" kafasındaysanız tavsiye ederim. "Bakımdan bakıma kaputu usta açar, umrumda olmaz marşa basar giderim" derseniz tavsiye etmem.
Hemen konuyu gereksiz yere dallandırıp budaklandırayım madem."Bakımdan bakıma kaputu usta açar,umrumda olmaz marşa basar giderim" marka ve modelleri sizce nelerdir? Gerek aile konfor genişlik amacıyla olsun, gerek performans olsun?
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
282
Beğeni puanı
780
Puanları
1,395
Konum
istanbul
Marka
Opel
Herkesin yorumları birbirinden güzel teşekkür ederim.

Hemen konuyu gereksiz yere dallandırıp budaklandırayım madem."Bakımdan bakıma kaputu usta açar,umrumda olmaz marşa basar giderim" marka ve modelleri sizce nelerdir? Gerek aile konfor genişlik amacıyla olsun, gerek performans olsun?
index.jpg
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,374
Beğeni puanı
16,730
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Bireysel olarak hiç almadım, almayı düşünmedim. Ailede Vectra A 2.0, Astra G 1.6 ve Astra J 1.6 oldu. Vectra sıfırdı çok kısa sürede akü kendi kendine boşaldığı için yolda kaldık, bir iki elektronik sorunu daha olmuştu diye hatırlıyorum. G'yi severek, en ufak sorun yaşamadan kullandık. J'yi çok kısa sürede sattık. Bulunduğu zamanın 1.6 manuel aracı için fazla yakıyordu ve gereksiz seviyedeki ağırlığından dolayı hantaldı.

Benim gözümde zaman zaman göze hitap eden araçlar üreten ama genel olarak güven vermeyen bir marka. PSA'nın alması bence Opel için olumsuz değil olumlu oldu. Zaten sağda solda yazıldığı gibi "Alman" veya "tank" vs. değildi, bari GM'deyken olan abuk subuk sorunlardan kurtulurlar. Citroen kullanmadım, sahip olmadım ancak Peugeot kullandığım süreçte memnundum ve sorunum olmadı. Keza çevremde Peugeot kullanıcılarından sorun duyduğumu pek hatırlamıyorum. Daha güven veren bir marka.
 

Tb96

Profesör
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
716
Beğeni puanı
920
Puanları
1,370
Yaş
24
Konum
Kıbrıs-Malatya
Marka
Opel
Ailede sırasıyla
Corsa B (1997-Hala kullanılmakta)
Astra H (Şirket aracı)
Vectra C 1.6 Confort (Şirket aracı)
Vectra C 1.6 Elegance 2004-2014
İnsignia 1.6 Sidi Hala kullanılmakta
Zafira 2.0 Cdti Hala kullanılmakta
İnsignia 1.6 Cdti (Hala kullanılmakta)
Grandland X 1.2 Turbo (Hala kullanılmakta)
Astra J 1.4 Turbo (Hala kullanılmakta)

Opel konusunda ailecek baya tecrübeliyiz ve memnunuz :D Astra H pek hatırlamam ama diğerleri hakkında az çok bilgi verebilirim zaten hepsinin forumda başlıkları mevcuttur :)

Madem insignia dediniz kısaca oradan başlayayım.
artıları: Konfor-Yalıtım-Yol tutuş
eksileri: baş mesafesi passat-superb-talisman üçlüsüne göre kötü ama premiumlardan iyi ve fazla ağırlığa bağlı yakıt ve performans.

Daha detaylı merak ettiğiniz varsa seve seve cevaplarım.

Herkes genel olarak düşüncesini yazmış. Yıllardır kullanıcısı olarak bende yazayım. Markanın son 4 jenerasyonunu çok rahat ayırt edebiliyorum.

Corsa B-Vectra B 2003 den önceki dönem: Bu dönemki arabaları net şekilde konfor-kullanışlılık odaklı mesela Corsa B den ufak örnekler vereyim eminim o dönemki bir çok araba da mevcuttur ama hoşuma giden detaylar.

WhatsApp Image 2020-01-31 at 13.02.18.jpeg Anahtar aynı zamanda küçük bir fener. :)
WhatsApp Image 2020-01-31 at 13.02.18 (1).jpegBenzin göstergesine o dönem yol bilgisayarı olmadığı için kaç lt kaldığını gösteren ufak yazılar eklemişler.
WhatsApp Image 2020-01-31 at 13.02.19.jpeg Ve dikliği ayarlanabilen arka koltuklar. B segmentinde ilk kez Corsa da gördüm. Sanırım 2010 Jazz da da olacaktı.

Bu tür ufak detaylarla beraber 13 inç jant ve 65 yanak lastiklerle günümüzdeki bir çok rakibine denk konfor sunuyor. Başka bir örnek daha vereyim. Eğer bu arabayı kullanırsanız direksiyon da başta bir boşluk sonrasında ise çok sert bir direksiyon karşılar. O boşluk dedemin dediğine göre başta çevirirken momentum ile sert direksiyonu rahatça çevirmesine yarıyormuş :)

Corsa da bile böyle ufak detaylar ile gülümsetiyor

Yol tutuş hakkında en ufak bir yorum yapamam çünkü araba sürekli şehir içinde kullanılıyor.

WhatsApp Image 2020-01-31 at 13.18.52.jpeg

2. Dönem yani Vectra C-Astra H dönemine ben bu döneme bıçak sırtı dönemi diyorum.

Opel genel intibasından yara almışsa bu dönemde almıştır. Bu dönem Opel için teknoloji çağına ilk adımıydı ve yanlış bilmiyorsam bunu ciddi geçişi yapan ilk markalardan biriydi. Bu dönem de kurulan teknolojik altyapı hala günümüzde kullanılıyor. Hatta şuan Opel lerde donanım fiyatları ucuz ise bu dönemin etkisi büyük. Ama ilk deneme olduğundan bu dönemki özellikle Vectra C ciddi elektronik sorunlar yaşadı bide altyapıdaki sürüş karakteri ile zaten bıçak sırtı dönemi dememin sebebi bu. O dönem ki Opel ler aslında iyi yol tutuyor yani limite ulaşmak biraz çaba istiyor hatta eminim bir çok eski sahibi babam da buna dahil bu araba çok iyi yol tutuyor aynı tank gibi der ama maalesef her şey oraya kadar. O limit noktasını geçtiğiniz an çok saçma sapan tepkiler vermeye başlıyor yani 100 ile girilen virajda efsane diye çıkarken aynı viraja 102 ile girince bir anda Aykut elmas ölüyoz vine dönebiliyor her şey.




Ve 3. dönem İnsignia-Astra J ben bu dönemi Old People Enjoying Life diyorum.

Bu dönem aslında Opel'in ciddi kastığı ama ekonomik krizin vurması ile bekleneni sağlayamadığı dönem. Yukarı da İnsignia ile ilgili zaten güzelce her şey anlatılmış ama o yukarıdaki sürüş kalitesi (hisleri demiyorum sadece kalite) her aracına dağılmış durumda mesela ne alaka diyebileceğimiz Opel Mokka. Tipini baksan ne alaka diyeceğimiz ama sürüş dinamikleri açısında çok ilginç bir araba. Daha önce And Mokka X lansmanında gazlamıştı. Oradaki verdiği tepkiler suratındaki gülümseme,ben buraya bunun için geldim diye bağırması bile arabanın neler yapabileceğini gösterdiğini düşünüyorum.


Gazladığı noktadan başlıyor video. İzlerseniz ne demek istediğimi anlarsınız :)

Edit: Ufak bir eklenti yapayım. Bu dönemki Opelleri bir insana benzetirsek 55 yaş üstü-bira göbekli-pek sağlıklı olmayan ama vakit geçirince çok seveceğin,rakı masasında çok acayip hikayeler anlatan amcalar gibi. Bu dönemki arabaları öyle kullandım bitti den çok tanıyıp zorlayınca ne olduğu anlaşılıyor ve kendini sevdiriyor. :)

4. dönem PSA dönemi.

Aslında birliktelik 2013 yılında başladı. Psa Gm in kapısını çaldı ve 308,3008 ve devamı için kullanılacak altyapı için Opel den yardım aldı. Aslında şuanki bütün c segmenti ve üstü Psa grubu arabalarında Opel'in dokunuşu var. :D

Şuanda çıkacak arabalar her şeyi belirleyecek.
Mesela Crossland X çıktığında küfür etmiştim. Gerçekten Opel ile alakasız bir araba.
Ama Grandland X de 3008 ile kıyasla yapılan ufak altyapısal değişiklikleri görünce biraz mutlu oldum desem yalan olmaz.
Şimdi de Corsa geliyor bakalım 208 göre aynı Grandland-3008 gibi ufak farklılıklar mevcut. Bu konuda onun sürüşü nasıl olacak merak ediyorum.

Tabii bide şu var Gm'in Opel i satmasının bir sebebi de emisyonlardı. Şuanda Psa bu emisyonları düşürmek için çabalıyor 3008 daha önce tanıtılmasına rağmen Hybrid Grandland X daha önce tanıtıldı. Yeni Corsa da sürekli elektrik üstünde duruyorlar ve makyajlanan Astra da baya aerodinamik iyileştirme (duruma göre kapanan ızgaralar gibi) ve emisyon için CVT şanzıman ve Peugeot kıyasla daha güçsüz motorlar konuldu.Bu yüzden gerçek performanslı Opel görmek biraz vakit alacak gibi gözüküyor.
 
Son düzenleme:

Tb96

Profesör
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
716
Beğeni puanı
920
Puanları
1,370
Yaş
24
Konum
Kıbrıs-Malatya
Marka
Opel
Eğer taşlanmayacaksam, Opel’in sportif sürüş odaklı bir otomobil olduğunu düşünmüyorum.Calibra, Manta haricinde, herhangi bir Astra serisinde OPC dahi olsa, dönemin Focus RS-ST lerine göre geride kaldılar.Keza Corsa için düşünürsek yine OPC ve GSi modelleri Renaultsport ve Peugeot ların gerisinde kaldılar.

Malzeme kalitesi ve işçilik kalitesi yüksek modellerinin olduğunu söylerim, döneminde VW gibi markalara göre aynı kalitede araç ürettiklerini söylerim, aile kullanımı için çok başarılı ve pratik araçlar olduğunu söylerim ama sportif diyemem :)
Taşlamayacağım ama benimde şöyle bir düşüncem var. Sportif sürüş anlamında uç noktalara yani gti,rs gibi yerlere gidersek kesinlikle rakiplerinin gerisinde.
Ford zaten genel olarak sürüş odaklı arabalar üretiyor hemen hemen her markadan o konuda üstün buna Mazda da eklenebilir. Renault Sport ve Peugeot Sport bir şey diyen zaten taş olur. Ama standart arabalarına bakarsak mesela Megan,308 ve Astra arasından sportif demeyelim de en sürüş odaklı olan Astra çıkacaktır. Ya da Talisman mı İnsignia mı daha sportif sürüş sunuyor gibi gibi. Böyle bayiye girip alacağımız arabalarda Opel bu konuda bir tık daha iyiydi sanki şuan Psa da nasıl olacak göreceğiz
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,066
Beğeni puanı
16,963
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Taşlamayacağım ama benimde şöyle bir düşüncem var. Sportif sürüş anlamında uç noktalara yani gti,rs gibi yerlere gidersek kesinlikle rakiplerinin gerisinde.
Ford zaten genel olarak sürüş odaklı arabalar üretiyor hemen hemen her markadan o konuda üstün buna Mazda da eklenebilir. Renault Sport ve Peugeot Sport bir şey diyen zaten taş olur. Ama standart arabalarına bakarsak mesela Megan,308 ve Astra arasından sportif demeyelim de en sürüş odaklı olan Astra çıkacaktır. Ya da Talisman mı İnsignia mı daha sportif sürüş sunuyor gibi gibi. Böyle bayiye girip alacağımız arabalarda Opel bu konuda bir tık daha iyiydi sanki şuan Psa da nasıl olacak göreceğiz
Katılıyorum, spor iddiası olmayan binek otomobillerinde başarısızdır diye iddia edilemeyecek kadar iyi yol tutuş sunuyorlar.

Ama bu bir Astra nın Focus veya Golf’ten daha mı iyidir sorusunun cevabı olmuyor.

Daha çok saydığınız 308-Megane’a göre de fersah fersah üstün oluyorlar.Yani kısacası Focus-Golf-Astra benzer standartları farklı dinamiklerle sunan markalardı şu ana kadar.

Bakalım zaman gösterecek bana sorarsanız, PSA için sportif ARGE nin ömrü bitti.208 in 3 kapılı sportif versiyonu çıkmayacak, Citröen WRC den çekildi, küçük segmentte artık o saydığımız hothatchler üzerine çalışmıyorlar.Bundan sonra da çalışacak gibi durmuyorlar, bu sebeptendir ki bu saatten sonra PSA de sportiflik iddiası body kit ve spor süspansiyondan öte gitmez.
 
Son düzenleme:

Tb96

Profesör
Katılım
8 Ağu 2019
Mesajlar
716
Beğeni puanı
920
Puanları
1,370
Yaş
24
Konum
Kıbrıs-Malatya
Marka
Opel
Katılıyorum, spor iddiası olmayan binek otomobillerinde başarısızdır diye iddia edilemeyecek kadar iyi yol tutuş sunuyorlar.

Ama bu bir Astra nın Focus veya Golf’ten daha mı iyidir sorusunun cevabı olmuyor.

Daha çok saydığınız 308-Megane’a göre de fersah fersah üstün oluyorlar.Yani kısacası Focus-Golf-Astra benzer standartları farklı dinamiklerle sunan markalardı şu ana kadar.

Bakalım zaman gösterecek bana sorarsanız, PSA için sportif ARGE nin ömrü bitti.208 in 3 kapılı sportif versiyonu çıkmayacak, Citröen WRC den çekildi, küçük segmentte artık o saydığımız hothatchler üzerine çalışmıyorlar.Bundan sonra da çalışacak gibi durmuyorlar, bu sebeptendir ki bu saatten sonra PSA de sportiflik iddiası body kit ve spor süspansiyondan öte gitmez.
Her marka için söylüyorum isteseler neler neler çıkarırlar. Şu emisyonlar şu para işleri her şeyi bitirdi.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
4,066
Beğeni puanı
16,963
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Her marka için söylüyorum isteseler neler neler çıkarırlar. Şu emisyonlar şu para işleri her şeyi bitirdi.
Maalesef, işte buna bir dal yakılır.hatatat
Emisyonlar olsun yeni farklı akımlar olsun, dünya genelindeki ekonomik iklim olsun hepsi ideal şartlara ters.Saab ı gömdük, Lancia yı gömdük, daha da gömeceğiz gibi gözüküyor, Mazda’dan çok korkuyorum ben haydi hayırlısı umarım şu Sky-Activden alınlarının akıyla çıkarlar.
 
Son düzenleme:
Üst