Opel Insignia 1.6 Sidi Edition Elegance İnceleme

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GARAJ TV
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Detaylı Test Videosu:
Hızlanma Videosu:

Teknik veriler:

  • Marka-Model: Opel İnsignia Edition Elegance 1.6 Sidi (2014)
  • Test aracının km: 27000
  • Motor: Euro 5 1598 cc, 4 silindirli turbo benzin
  • Güç: 170 hp @ 6000 d/d
  • Tork: 260 Nm (overboost: 280 Nm) @ 1650-3200 d/d
    İç Mekan:


    Kalite: D segmenti bir araba da her zaman beklenen ve arabaya bakmak için bayiye gidildiğinde belki de ilk baktığımız şeydir. İnsignia burada bazı yerlerde düşse de iyi işler başarmış konsolun ve kapıların üstü deri kaplı ve yumuşacık. Ön ve arka kapılardaki kol dayamalar kumaş kaplanmış.Direksiyon deri kaplı çok yumuşak değil, ele iyi oturuyor ve üzerindeki dikişler çok beğendim(keşke siyah yerine farklı bir renk kullanılsaydı), ayrıca direksiyondaki, konsoldaki,vitesin etrafındaki krom detaylar bence arabayı içeride sportif gösteriyor.













    Düştüğü yerler ise torpido seviyesi,far altındaki göz,kapı içleri denilebilir.Torpido içi (sünger kaplı) hariç hepsinin içi saf plastik ve far altı göz sert açılıyor.

    Kullanışlılık: İnsignia bu klasmanda sınıfı için sınırlarda oynuyor torpido daha önce bahsettiğim gibi içi sünger kaplı ama çok geniş değil ve soğutması yok. Gözlüklük yok. Ön kapının içinde 3 şişelik arka kapıda ise 2 şişelik yer var.





    Vitesin önünde içi çok büyük olmayan bir küllük ve sağında 12v girişi olan kapaklı bir göz var.





    Vitesin hemen arkasında ise sadece garaj kumandasının gireceği altı kaygan bir yer var aslında onun yerinde üst donanımlarda ortadaki ekrana müdahale etmek için fare var.





    Onun hemen arkasında 2 tane bardaklık var ve altı sert plastik (bir kaç gün önce yeni Astra K incelemiştim ve bardaklığın içi kaydırmaz plastikti İnsignia da neden boş bırakmışlar anlamadım).
    Bardaklığında arkasında kol dayama var kol dayamanın içinde 12 volt girişi,anahtar koymak için yer,2 usb,1 sd ve 1 aux girişi var ve kol dayama kapattığınızda kabloları rahatça dışarı çıkarabileceğiniz boşluk var.





    Arka tarafta ise klima çıkışlarının hemen altında ne amaçla kullanıldığını bilmediğim kapaksız bir göz ve onunda altında 12 volt girişi var.







    Bagaj: 500 litre hacminde. Yükleme eşiği biraz yüksek ve bagaj ağzı düz değil(tasarımdan dolayı), altında stepnesi var,koltukları yatırınca düz olmuyor.4 kişilik bir aileye yetiyor ama sınıfında daha iyileri var.




    Klima: Kullanımı çok kolay düğmeler büyük,klima kumandalarına hakim olmak çok kolay ama bir yer hariç. Orası da sıcaklığı ayarlamak için kullanılan dokunmatik ekran tepkileri iyi değil biraz geç algılıyor.




    Donanım: Bu araba Edition Elegance yani şuan İnsignia için alabileceğiniz en boş paket ve bu arabada


    • Hız Sabitleyici (Cruise Control)
    • Işığa duyarlı otomatik kararan iç dikiz aynası
    • LED arka farlar
    • LED Gündüz Farları
    • Otomatik Yanan Farlar (Tünel algılama özelliği)
    • Park Sensörü (ön ve arka)
    • Yağmur Sensörü
    • Elektrikli katlanır yan aynalar
    • Elektrikli, ısıtmalı ve gövde rengi yan aynalar
    • Koyulaştırılmış arka camlar
    • Köpek balığı yüzgeci anten
    • 4 yönlü ayarlanabilir sürücü koltuğu
    • 4 yönlü elektrikli ayarlanabilir bel desteği (sürücü)
    • Anahtarsız Giriş ve Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
    • Elektronik park fren
    • Uzaktan kumandalı merkezi kilit
    • IntelliLink Touch R700 Bilgi ve Eğlence Sistemi (8″ Dokunmatik Renkli Ekran)
    • USB, AUX ve Bluetooth Bağlantısı
    • Bluetooth ile kablosuz müzik dinleme özelliği
    • 7 hoparlör
    • 4.2″ (10.7 cm) Renkli Sürücü Bilgi Ekranı (sürücü tarafı)
    • 18″ hafif alaşımlı jantlar



    donanımlar var.
    Bu araba şuan en boş paket bu yüzden maalesef bir kaç eksiği var. Eksik gördüğüm donanımlar ise:


    1. Ön yolcu koltuğunda yükseklik ayarı yok
    2. Geri görüş kamerası: Bu araba da şart olduğunu düşünüyorum, çünkü arabanın tasarımından da dolayı arka görüş çok kötü park ederken filan park sensörleri çok iyi çalışıyor ama yine de gerekli olduğunu düşünüyorum bizde zaten sonradan bu eksikliği anlayıp orijinal ekranı değiştirip yeni ekran ile taktırdık.
    3. Farlar: En boş donanım diye AFL+ farlar yok ve bu arabanın farlarını hiç beğenmedim.Kısalar neyse de uzunların tepkisi yavaş ve aydınlatması bu segment standartlarının altında olduğunu düşünüyorum.




    Elektronik park freni: Motoru kapattığınızda otomatik olarak devreye girmiyor bence bunu yapmaması çok anlamsız keşke bunu düzeltseler ama çok beğendiğim ve etkili çalıştığını düşündüğüm bir özelliği var o da acil durum fren sistemi eğer tuşu çekili tutarsanız araba 4 frene de ABS uygulayarak durduruyor bunu bir kez 100 km ile giderken denedim ve denerken direksiyonu da bıraktım araba rayında çok güzel bir şekilde durdu. Kullanımına örnek olarak uzun yolda giderken diyelim ki şoföre bir şey oldu o zaman yan koltuktan bu fonksiyon sayesinde arabayı güvenli bir şekilde durdurabilirsiniz.

    Ses sistemi: Arabanın ses sistemi en boş paket olmasına rağmen fena değil standartları karşılıyor denilebilir. Yüksek sesle müzikleri dinleyebiliyorsunuz.
    Bu arabada dikiz aynalarının orada 2 tane hoparlör var ve sesi çok açarsanız aynalar titremeye başlıyor.




    KONFOR: D segmentinin kesinlikle olmazsa olmazıdır. Aracın üzerinde Brigdestone Potenza 245 45 18 lastikler var ve bu lastikler sert hamurlu. Bu kombinasyona rağmen süspansiyon konforunu beğeniyorum. Çukurlardan,kasislerden geçerken rahatsız etmiyor sönümlemesini bu jant ve lastik kombinasyonu ile güzel, tabii biraz daha konfor arıyorsanız flexride opsiyonunu öneririm. Süspansiyon yalıtımını da çok beğendim, camlar kapalıyken çalıştığını duymuyorsunuz.

    Ön koltuklar rahat,yanal destekleri iyi virajda tutuyor. Önde deri kaplı bir kol dayama var ama sabit hiç bir şekilde ayarlanmıyor. Bu bir eksi olabilir ama bir şekilde kolunuzu destekliyor.Ayrıca arabalarda koltuğu aşağıya indirmek sıkıntıdır ama bu araba da bu konuda hiç sıkıntı yaşamadım ideal sürüş pozisyonunuzu rahatlıkla bulabiliyorsunuz.




    Arka koltuklarda iki sıkıntı dışında onlarda rahat ve konforlu. Diz mesafesi baya iyi ön koltuğu kendime göre ayarlayınca (1.80cm boyum) 5 parmaklık boş yer kalıyor ve güzel bir kol dayaması var kol dayamanın üzerinde 2 bardaklık ve 1 tane kapaklı göz var.

    Arka koltuklardaki sıkıntılardan biri baş mesafesi 185 limittir herhalde ondan uzunu rahat edemez. Diğer sıkıntı ise orta koltuk, bu arabanın 4 çekerli modeli de var bu yüzden orta da yüksek bir şaft tüneli ve orta koltuk sol ve sağdaki gibi içe bombeli değil. Yani biraz daha yüksekte oturuyorsunuz bu da baş mesafesini kötü etkiliyor. Ayrıca sırtlığı da kol dayamadan dolayı sert.





    Yalıtım: Yalıtım konusunda bu araba beklediğimden daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Rüzgar sesi 135-140 civarında rahatsız etmeye başlıyor ve 170-180 seviyelerinde ise içeride fırtınalar kopmuyor. Yanınızdaki ile sesinizi yükseltmeden rahatça konuşabiliyorsunuz kısacası bu konuda çok beğendiğimi söyleyebilirim.

    Motor yalıtımında kararsız kaldım biraz. Bunun sebebi de 1.6 turbo benzinli bir motor ve benzinli olduğu için çok gürültülü bir motor değil ve çıkan seste benzinli sesi olduğu için güzel bir sesi var.


    Yol gürültüsü de yüksek hızlara çıkmadığınız sürece rahatsız etmiyor
    Kısacası araba yalıtım konusunda iyi uzun yol için çok ideal olduğunu düşünüyorum.


    Motor: 1.6 Sidi ünite 170 bg 260 (overboost ile 280) tork üretiyor genel olarak motor canlı 200 km rahatça çıkabiliyorsunuz. Özellikle ara hızlanmalarda bu gücü fark ediyorsunuz ve yukarıda bahsettiğim yalıtım ve süspansiyon konforu ile uzun yolda fark etmeden 170-180 gibi hızlara çıkabiliyorsunuz kullanırken kontrollü olmak lazım.

    Yakıt: Bu araba da 1.6 turbo benzinli 170 bg motor,6 ileri tork konvertörlü şanzıman ve 1600 kilo civarı durum böyle olunca mucizeler beklemek hayal olur ama benim karma tüketimim 8.9 şuan ortalamam hızım da 37 km bunu düşürmekte mümkün yükseltmekte her şey aslında şoförün ayağına bağlı ben ortalama 17 litre de gördüm 5.6 lara kadar da düşürebildim. Açıkçası benim fikrim bu kombinasyon ile bu arabanın yakıtının normal olduğu.

    Farklı zamanlarda çekilmiş yakıt verileri:















    Şanzıman: Active select isminde 6 ileri tork konvertörlü bir şanzıman kullanılmış.

    Eksileri:
    • Spor modu yok
    • Çift kavramalara göre yavaş
    • Manuel modda komutlara verdiği tepkiler iyi değil
    Artıları:
    • Konforlu,vites yükseltirken yığılma yapmıyor
    • Launch Control
    • Yoğun trafikte yarı kavrayıp arabayı titretmiyor
    • Vites düşürmekte nazlanmıyor
    • Manuel modda üst vitese atmıyor 6700 devirde kesiciye giriyor (Hondalardaki gibi güzel bir ses çıkarmıyor)
    • 6. viteste 2500 devirde 135 km yapıyor uzun yol için çok iyi bir değer olduğunu düşünüyorum
    Sürüş: Yukarıda bol bol konfordan bahsettim. Herhalde sürüş dinamikleri çokta iyi değildir diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Arabanın yol tutuş limitleri yüksek. Hızlı şekilde virajlara girdiğinizde güven veriyor, kafadan kaydığını daha rastlamadım. Arkasını da ağırlık transferi gibi tekniklerle getirebiliyorsunuz genel olarak dengeli bir şasisinin olduğunu söyleyebilirim. Gazlarken şanzıman hariç keyif veriyor.

    Şanzımanın sorunu ise spor modu veya kulakcıklarının olmaması. Diyelim ki gazlamaya çıktınız ve hızlı gidiyorsunuz ve önünüzde viraj var doğal olarak yavaşlamanız gerekir ve yavaşlayınca bazen vites yükselttiği oluyor tabii bunu manuel moda alıp engellemek mümkün ama maalesef + ile – nin yönleri yanlış ve yanlış olduğu içinde kullanmak iç güdüsel değil. (kaç tane doğru yapan firma var ki?)

    Sonuç: Şuan bu aracın liste fiyatı 101.650 TL. 2. elleri ise yazdığım tarih(05.08.2016) için 70000-75000 arası değişiyor. Yalıtımı,konforu,en boş paket olmasına rağmen donanımları,sürüşü ile beğenimi fazlasıyla kazandı. Özellikle konfor ve yol tutuşun dengeli olarak ayarlandığını ve iki klasmanda iyi olduğunu düşünüyorum. Zaten bu ikisini yapabilen piyasada premiumlar dışında çok az araba var.

    Bu aracın rakiplerine göre en büyük eksiği kullanışlılığı ve arka yaşam alanı diz ve omuz genişliği olarak iyi denebilir ama baş mesafesi olarak segmentinin en kötüsü olabilir.

    Eğer hacim gibi bir ihtiyacınız yoksa bu araba sizi yukarıda saydığım özellikleri ile tatmin edebileceğini düşünüyorum. Gözümdeki 2. eksisi ise aracın kasasının artık eskimiş olduğu ve sene sonunda yeni kasasının çıkacak olmasıdır.













    Artık bu jantlarla gelmiyor.


Kaynak: http://garajtv.com/test-simsek-etkisi-opel-insignia/
 

Ekli dosyalar

  • upload_2016-9-21_20-37-33.png
    upload_2016-9-21_20-37-33.png
    14.2 KB · Görüntüleme: 351
  • upload_2016-9-21_20-54-29.png
    upload_2016-9-21_20-54-29.png
    14.2 KB · Görüntüleme: 631
Son düzenleme:
Lastikler değişti artık güncelleme yapma vakti de geldi diye düşünüyorum. Bridgestone potenza dan premium contact 6 geçmek arabaya baya yaradı. Lastik gürültüsü biraz olsun düştü ayrıca biraz daha konforu arttı ama ben biraz daha yumuşak bekliyordum lastiği. Ortalama 9.5 yakan araba 8.7 düşmüş :) Daha yol tutuş test edemedim onu da zorladığımda güncellerim artık.
premium contact 6.jpeg




Pc5'ler eskidikten sonra pc6 dusunuyorum. Her ne kadar 16 ile 18 inc arasinda fark olusacak olsa da on bilgi anlaminda konuyu takipteyim..
 
Lastikler değişti artık güncelleme yapma vakti de geldi diye düşünüyorum. Bridgestone potenza dan premium contact 6 geçmek arabaya baya yaradı. Lastik gürültüsü biraz olsun düştü ayrıca biraz daha konforu arttı ama ben biraz daha yumuşak bekliyordum lastiği. Ortalama 9.5 yakan araba 8.7 düşmüş :) Daha yol tutuş test edemedim onu da zorladığımda güncellerim artık.
Ekli dosyayı görüntüle 13478
Kazasız belasız kullanmak nasip olsun kardeşim.. Pc5'e geçince ilk zamanlar bana yumuşak gelmişti ama sonra niyeyse sertmiş gibi izlenim alıyorum. Muhtemelen pc6'ya geçsem aynı şeyi yaşardım yine. Tüketim olayı ise çok iyi olmuş. Neredeyse 1 litreye yakın tasarruf demek ki yakıtın litre fiyatı düşünüldüğünde çok iyi. Conti'nin dediği gibi pc5'e göre pc6'nın yuvarlanma direnci gerçekten düşürülmüş belli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Kazasız belasız kullanmak nasip olsun kardeşim.. Pc5'e geçince ilk zamanlar bana yumuşak gelmişti ama sonra niyeyse sertmiş gibi izlenim alıyorum. Muhtemelen pc6'ya geçsem aynı şeyi yaşardım yine. Tüketim olayı ise çok iyi olmuş. Neredeyse 1 litreye yakın tasarruf demek ki yakıtın litre fiyatı düşünüldüğünde çok iyi. Conti'nin dediği gibi pc5'e göre pc6'nın yuvarlanma direnci gerçekten düşürülmüş belli.

Daha 50000 bakımı yapılacak o da yapılsın daha düşer de neler oluyor anlamadım. Baya güzel düşmüş.
 
Daha 50000 bakımı yapılacak o da yapılsın daha düşer de neler oluyor anlamadım. Baya güzel düşmüş.
Doğru, bakımla beraber lastik etkenine ek olarak 0.3 - 0.5 litre arası bir düşüş daha yaşanabilir. Tüketim konusunda lastik hayati rol oynuyor. Pahası yüksek kaliteli lastikler bu hususta iyi iş çıkarıyor. Zaten performansa da yansıyor. Lastiğin ileriye gitme ve dönme isteği daha yüksek oluyor direnci düşük olduğunda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
41 kmhye 8.7 litre çok. İnsi A , sevdiğim araç almayı düşünürüm ama verimsizliği benim çok canımı sıkıyor. CDTI desek, bu zamanda da dizel almaya çekiniyorum çünkü geleceği sıkıntılı. İstemesem de gözler vag grubuna kayıyor.
 
41 kmhye 8.7 litre çok. İnsi A , sevdiğim araç almayı düşünürüm ama verimsizliği benim çok canımı sıkıyor. CDTI desek, bu zamanda da dizel almaya çekiniyorum çünkü geleceği sıkıntılı. İstemesem de gözler vag grubuna kayıyor.

Hiç dikkat edilmiyor mu belki biraz daha düşer ama gerek yok zaten. 6 ileri yerine güzel bi 8 ileri koysalar yakıt düşer de 80000 tl lik bir araba da anca bu kadar oluyor. Mecbur bir yerden kısacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Patri
Çok bilgilendirici paylaşımlar yapılmış. Benim bir sorum olacak. 1.6T 2010-2011 yani makyajsız kasanın station wagon modellerini önerir misiniz? Fiyatları 60-65 bandında ve çok temiz olanları da var. Gözüme çok takılıyorlar :)
 
Çok bilgilendirici paylaşımlar yapılmış. Benim bir sorum olacak. 1.6T 2010-2011 yani makyajsız kasanın station wagon modellerini önerir misiniz? Fiyatları 60-65 bandında ve çok temiz olanları da var. Gözüme çok takılıyorlar :)

Hocam sırf 40 lt için station değeceğini düşünmem eğer düşünürseniz sedan alın. Maalesef makyajsız kasa ile ilgili çok bilgim yok. Makyaj ile motor dan tutun ön takımlara kadar 2700 parça değişti.
 
Hocam sırf 40 lt için station değeceğini düşünmem eğer düşünürseniz sedan alın. Maalesef makyajsız kasa ile ilgili çok bilgim yok. Makyaj ile motor dan tutun ön takımlara kadar 2700 parça değişti.
40lt den ziyada ben görüntüsünü çok seviyorum. Makyajsız kasada elektronik problemlerden bahsediliyor. Olumlu yorum olduğu kadar olumsuzlarda mevcut. İster istemez insan ürküyor.
 
Konfor yalıtım konusunda memnun musunuz özellikle makyajlı 2014 sonası beğeniliyor lakin 2012 vs nasıl bir fikriniz var mı

Diğer başlığı kirletmemek için buraya taşıyayım. Araba 2013 sonunda makyajlandı ve 2700 parçanın değişimden bahsediliyor çoğu kasası değişen araba da bu kadar fark oluyor yani makyajlı kasa bir çok açıdan yeni bir araba. Makyajlı kasayı detaylıca anlatırsak bu arabanın en çok öne çıkan özelliği yalıtım-süspansiyon ikilisi. Yalıtım D sınıfında bir mondeo değil ama tecrübe ettiğim superb ve arteon dan daha iyi olduğunu düşünüyorum. Hatta başka bir arkadaşım 3.20ied den 2012 model insignia geçti. Kendisi insignia yalıtımı daha çok beğendiğini söylemişti. (3 serisinin yazısı da takipçi testlerinde mevcut). Süspansiyonlar ise hem tutuş hem de konfor için ayarlanmış. Yani kısaca şöyle anlatayım bir çukurun veya çıkıntının üzerinden geçerken %100 derecede sönümlemiyor ama öyle bir seviyeye indiriyor ki neyin üzerinden geçtiğinizi anlıyorsunuz ama rahatsız etmiyor ve bunu yaparken 200 gibi hızlarla çok rahat virajlara da dalabiliyorsunuz gerçekten çok güven veriyor.
2012 modellere gelirsek maalesef tecrübe etmedim. Ama bildiğim kadarıyla motor ve süspansiyonlar farklı. Makyaj öncesi modelde araba çok daha sert ve motor daha iyi hızlanıyor ama bu da yakıt olarak dönüyor.