Opel Vectra SFI (C20XE)

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
395
Marka
Opel
Selamlar..

Aracım tam olarak hazır olmadığı için daha önceden ekleyememiştim. Umarım inceleme için uygundur.

Araç bilgileri; 2013 den beri bende olan araç 1993 model 1994 yılı fabrika çıkışlı, bu yüzden 93 yılı T tipi direksiyon (özellikle aradım), 94 yılına ait klima tesisatı, 94 yılı kadranı ve 93 yılı stikır tip spoyler yazılarına sahip. 93 modellerde bulunan motor yağı soğutucusuna sahip değil.

Sol arka kapıdaki boya ve sol ön çamurluk ucundaki lokal boya dışında kendi fabrika boyası üzerindedir. Tamponları ben boyatıtm. Tüm yazıları ve etiketleri fabrikasyondur. Üretim bandında bagaj kapağı takozları altına konan süngerleri durmaktadır.

Motoruna henüz anahtar değmedi. 265.000 km de lpg yok

(2 hafta sonra sağ sol motor kulakları değişecek, sürüşe engel değil)
(Detaylı bilgileri "Garaj" bölümünde mevcut)

21730955_10214385251212072_9157071107195135263_n.jpg


20525924_10213988419491527_1438697140010011313_n.jpg


13329842_10209756820064186_285789985_n.jpg


20767926_10214111348684680_3296351505301666436_n (2).jpg



38303393_10217100423289677_1696968224626704384_n (2).jpg



59751179_10219324602732773_583496295281328128_n.jpg


36381352_10216833964468373_2692873850969915392_n (2).jpg
 

Ekli dosyalar

  • 20767926_10214111348684680_3296351505301666436_n (2).jpg
    20767926_10214111348684680_3296351505301666436_n (2).jpg
    67 KB · Görüntüleme: 0
GLS'lerin bile temiz ve LPG'sizi zor bulunurken , böyle temizlikte bir GT'yi bulduğunuz için tebrik ederim kolay bir şey olmasa gerek. Ayrıca arabaya saçma sapan modifiyeler(yay kesme,egzoz vs) yapmadığınız için,LPG takmadığınız için ve orijinalliğine değer verdiğiniz için teşekkür ederim. Yazık ediyorlar bu arabalara, binilecek olanı kalmadı neredeyse.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
tesekkurler arkadaslar.. orjinal tutmak gercekten zor, ozellikle usta problemi yasiyor bu arac sahipleri... yedek parcalari orjinal toplamak eziyet olsada bi sekilde bulunuyor.

bir cok sfi kotu usta yuzunden artik eski sasali gunlerinden uzak maalesef :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Sağ ön kapının kol dayama yerinde sizde de yırtık oldu mu?Kronik sorun diye biliyorum.Biz o kadar temiz bakmamıza rağmen yırtıldı bizimki.
 
Son düzenleme:
Sağ ön kapının kol dayama yerinde sizde de yırtık oldu mu?Kronik sorun diye biliyorum.Biz o kadar temiz bakmamıza rağmen yırtıldı bizimki.


Maalesef kronik bir problem.. tavan sarkmasi, kapi pandizot dosemelerinin gevsemesi, on cam alti cita catlamasi, koltuklardan gelen citirtilar ve dediginiz yer kronik..

bende sag kapida mevcut...
 
Fan istediği zaman açılsın ya ona takılmamak lazım işini yapıp soğutabiliyosa :D
İşini yapıyor, soğutuyor soğutmasına da, 2-3 kere üstüste fan açtı mı şişiyor performanstan bariz düşüyor, fan açıkken stop etme gibi bir lüksünüz yok motor yine şişiyor bir kere tam fan açmadan önce stop ettim yolda kaldım, araba marş basıyordu ama çalışmıyordu, soğutma suyu kabının kapağını açtım, tıss diye hava çıktı, hararet 90'a düştü de öyle çalıştı. Fan açtırmamak için alt devirlerde fazla kullanmamak lazım,dur kalkı pek sevmiyor , özellikle sıcak havalarda :), ama 2500-3000 devir civarı şehiriçi/şehirdışı akıcı kullanımlarda hararet 90 sabit.
 
Son düzenleme:
Fan istediği zaman açılsın ya ona takılmamak lazım işini yapıp soğutabiliyosa :D


genelde orjinal ısı değerlerindeki müşürleri takmaz ustalar, tofaş müşürü tabir edilen 82° lik olanlardan takarlarki motor çok ısınmasın.. hatta termostatın içini boşaltıp serin su ile sürekli devir daim halinde tutuyorlar motoru... sonuç, performans düşüklüğü, fazla yakıt, yeryer sarsıntı, çatlayan blok.

bazı ustalarda "opel sıcağı sever" diyip hiç müdahale etmezler.. radyatör tıkanıktır, termostat açmıyordur, 1.kademe hız çalışmıyordur ilgilenmezler.. sonuç, patlayan hortumlar, kısa conta ömürleri, en ufak sıkıştırmada fırlayan hararet..

normal ısı değerlerinde çalışan a kasa çok çok az.