Opel Vectra SFI (C20XE)

genelde orjinal ısı değerlerindeki müşürleri takmaz ustalar, tofaş müşürü tabir edilen 82° lik olanlardan takarlarki motor çok ısınmasın.. hatta termostatın içini boşaltıp serin su ile sürekli devir daim halinde tutuyorlar motoru... sonuç, performans düşüklüğü, fazla yakıt, yeryer sarsıntı, çatlayan blok.

bazı ustalarda "opel sıcağı sever" diyip hiç müdahale etmezler.. radyatör tıkanıktır, termostat açmıyordur, 1.kademe hız çalışmıyordur ilgilenmezler.. sonuç, patlayan hortumlar, kısa conta ömürleri, en ufak sıkıştırmada fırlayan hararet..

normal ısı değerlerinde çalışan a kasa çok çok az.
Normal ısı değeri ne olmalı peki hocam? Bizim(aile aracı) araçta normal koşullarda 92 civarı sabit duruyor,102 civarı fanı açıyor , 95'e düştüğü zaman fan kapanıyor. Yıllardır böyle kullanıyoruz.
 
93 yılına kadar olan ısı kadranları 110 ° luk, 93 ortalarından itibaren 100 ° ve kırmızı şeklinde.. sizin aracınızdada herhangi bir kadran değişikliği olmadıysa 100 ° lük kadran olmalı, uzunda sabit 90 civarlarında seyrederken 95 i geçtiğinde fan 1.kademeyi açması lazım... açmazsa ve ısı yükselmeye devam ederse 2.hızlı fanı devreye sokar.. bu sırada hararet ibresi 100 ü geçebilir... normal şartlarda 95 - 100 ° arası 1.yavaş kademeyi açarak işini halleder ve durur şehir içi yazın dahil. "Çalışan fanın sesini duymazsınız."
 
93 yılına kadar olan ısı kadranları 110 ° luk, 93 ortalarından itibaren 100 ° ve kırmızı şeklinde.. sizin aracınızdada herhangi bir kadran değişikliği olmadıysa 100 ° lük kadran olmalı, uzunda sabit 90 civarlarında seyrederken 95 i geçtiğinde fan 1.kademeyi açması lazım... açmazsa ve ısı yükselmeye devam ederse 2.hızlı fanı devreye sokar.. bu sırada hararet ibresi 100 ü geçebilir... normal şartlarda 95 - 100 ° arası 1.yavaş kademeyi açarak işini halleder ve durur şehir içi yazın dahil. "Çalışan fanın sesini duymazsınız."
Bizdeki 100lük kadran, 102'ye geldiği zaman fan açıyor ve sesi çok net duyuluyor. 1. Yavaş kademe çalışıyor mu emin değilim. 95'i geçtikten sonra 100'e doğru kolay çıkıyor çünkü.
 
Motor bölmesindeki röle kutusunu açın, fotoğrafda gözüken radyatör fanı rölesi ile klima rölesinin yerlerini değiştirin... 1.kademe aktif olursa yeni röle alın takın.. aktif olmazsa müşür değişimi gerekir. Gm almanıza gerek yok Bilstein veya Topran da işinizi görür.. müşür değişiminden sonra düzelmezse tekrar röleleri deneyin.. yine çalışmazsa tesist problemi vardır.. ki 95 yılına kadar olan A kasalarda zor bir ihtimal, önceden ellenip kesilip biçilmediyse. 95 yılına kadar A kasalar Hewlett Packard kablo/soket tesisatına sahip.
 

Ekli dosyalar

  • 26230258_10215367405845324_7980833555225226492_n (2).jpg
    26230258_10215367405845324_7980833555225226492_n (2).jpg
    40.4 KB · Görüntüleme: 0
Motor bölmesindeki röle kutusunu açın, fotoğrafda gözüken radyatör fanı rölesi ile klima rölesinin yerlerini değiştirin... 1.kademe aktif olursa yeni röle alın takın.. aktif olmazsa müşür değişimi gerekir. Gm almanıza gerek yok Bilstein veya Topran da işinizi görür.. müşür değişiminden sonra düzelmezse tekrar röleleri deneyin.. yine çalışmazsa tesist problemi vardır.. ki 95 yılına kadar olan A kasalarda zor bir ihtimal, önceden ellenip kesilip biçilmediyse. 95 yılına kadar A kasalar Hewlett Packard kablo/soket tesisatına sahip.
Klima yok araçta hocam.Dediğiniz aklımda bulunsun.Arabanın elektrik tesisatında hiçbir oynama yok(park sensörü hariç)
 
Son düzenleme:
Maaşallah Yusuf abim. Gerçekten Türkiye'de ilk 10'a girecek bir araca sahipsin. Bunun yanında böyle bir değerli araca senin gibi hakkını veren, kıymetini bilen, hemen hemen herşeyiyle kendi ilgilenip GM marka'dan başka ürünü aracına takmayan birinde olması gerçekten bizim gibi bu arabanın aşıklarına mutluluk veriyor.
Sinan bey kesinlikle bu aracı Türkiye'ye tanıtmalı ki; gerçekten bu arabanın fabrikasyon hali nasıl oluyor herkes görmeli, ilanlarda veya farklı sosyal mecralarda gördükleri onlarca yıkık-dökük-harabe olmuş arabalara bakıp safkan bir GT gerçekten öyle oluyor zannetmesinler.. Arabaya şu an ilgi duyan genç nesil 2000'li yıllarda doğdular, kendilerinin abisi sayılan bu arabayı tanımaya ve gerçekten bunu da doğru arabanın videosunu izleyerek tanımaya hakları olduğunu düşünüyorum.
Rabbim kaza bela vermeden uzun yıllar, güzel günlerde kullanmayı nasip etsin inşallah.
 
Abi arabanın ismi/lakabı var mı? Yoksa SeyFİ diyesim geldi müsaadenizle Safinaz da olabilir... :D Bu arada maşallahı var aracın, kazasız belasız sürmeniz dileğiyle..


Teşekkürler.. aslında tek bir ismi yok.. ben arkadaşlar arasında "gt" diyorum, kızlarım"gukguk" (alarm kilitleme sesi), eşim "kuma", arkadaşlarım "hurda" :)
 
Su hortumları görsel olarak hoşuma gitmediği için internetten bulduğum bu esnek elektrik kablo çoraplarını sipariş etim.

Isıya oldukça dayanıklı olan malzeme mekanik darbelere karşıda hortumları koruyor.

Uc kısımları çakmakla eriterek örgülerin dağılmasını sağladıktan sonra kelepçenin hortuma oturup iz yapmaması veya koparmaması için bez bantla sardım.

Ayrıca bez bant kesilmiş kılların dağınık uclarınıda kapattığı için işime geldi.

Daha önce başka kısımlardada kullandığım ürün bir miktar solduktan sonra sabit o tonda kalacak. bu kadar parlak kalmayacak.
 

Ekli dosyalar

  • RTHWRTH.jpg
    RTHWRTH.jpg
    95.7 KB · Görüntüleme: 0
  • HWRTJHWT.jpg
    HWRTJHWT.jpg
    79.6 KB · Görüntüleme: 0
  • THWRTH.jpg
    THWRTH.jpg
    83.7 KB · Görüntüleme: 0
  • THJTRJ.jpg
    THJTRJ.jpg
    75.8 KB · Görüntüleme: 0
  • THRTJWT.jpg
    THRTJWT.jpg
    107.7 KB · Görüntüleme: 0
Ah ah ... aklıma eski günler geldi.. :) ... yıl 95-96 ... bu araç ile aynı kasa ama CD donanım paketiyle gelen modelini almıştı en yakın arkadaşımın babası...
Yazlıkta çok takılırdık... arkadaşım, "tabir-i caizse", kulakları da çınlasın, biraz hayvan gibi kullanırdı arabayı 😄... hor kullanmak değil ama gazlamayı severdi... o araçta 2lt, 115hp lik motora sahipti... .. o zaman için gayet iyi gidiyor, uzuuunnn vites oranlarıyla daha bir güzel geliyordu ... 2nci vites de 115 yapardı o model, 3 de de sanırım 160 idi kesicisi..

Çok gazladık, İstanbul/Silivri - Gümüşyaka arasında çok gezdik ..
Güzel zamanlardı ... hatırlamama vesile oldu bu başlık..

Aracınızı iyi günlerde, uzun yıllar kullanın ...
 
Uzun süredir aracımda kullandığım Plhılıps SC 303 kodlu orjinal kaset çaları CD değiştirici bağlayabilmek için CD değiştirici tuşu ve bağlantısı bulunan bir üst model SC 804 modeli ile değiştirmek istedim. Piyasada zaten kıt bulunan modelin elime geçenleri yedek parçalıktan öteye gidemeyecek durumdalardı.

Teyp üzerinde bulunan bağlantılar ile araç telefonu çaldığında mute komutuna otomatik geçebildiği gibi motor gürültüsüne göre sesi otomatik kısıp açabiliyor. Kaset alış verişi ise dijital tuşlarla yapılıyor. Lotus omega, Omega A ve Vectra A da opsiyonel bulunan modelin bütünleşik ekranı sayesinde araç bilgisayarına da ihtiyaç duymuyor. 6 lı Blaupunkt cd değiştirici ile gelen model yılına göre oldukça şatafatlı..

Günümüz beklentileri adına radyo hariç hiçbirşey barındırmayan model ise benim uzun süredir aradığım birşeydi.. 4 x 20w gibi oldukça düşük bir sese sahip olsada benim gibi 90 lardan çıkmak istemeyen insanlar için oldukça yeterli.

Ancak teybi bulmakla işimiz bitmiyor ne yazıkki.. elektronik olarak oldukça sağlam olan teyp yaşa bağlı deforme, mekanik sorunlar, saklama koşulları gibi sorunlarlada karşımıza çıkıyor.


İyi tarafından bakmak gerek elektrik geliyor :)

250789025_1007324523173820_4013801118809316014_n.png



En sevdiğim kısım.. Parçalama...

252106086_1058885397986598_5676000806453013066_n.jpg



Diş fırçası ve dalinle detay temizlik...

251905523_1272125756548377_3152429875842255038_n.jpg



Biraz sentetik tinerden yardım... biraz gres.. biraz silikon sprey.. biraz eğip bükme...


251866196_1045470776292483_1113782485393639356_n.jpg


251468549_570966730860325_2027366718098059225_n.jpg



Başka bir hurdadan 1 ampul, 1 ses düğmesi ve kaset lastiği ...

251028534_1015320925695065_2251417727415936841_n.jpg

251357105_609080730237210_5736361155019507492_n.jpg



small_20150208_3569146991.jpg


...VE SONUÇ SAFE.. :)

ama neyseki yurtdışı bir site teybin seri numarasını yollayınca kodunu sevabına bulup yolluyor. şuan çalışan teyp kaseti alıp vermede problem çıkartıyor...

birde cd değiştirici ara kablosu piyasada yok :) biraz toparlayınca video atıcam.
 
Aracım genelde yatmakla beraber yıllık izinler ve bayramlarda deli gibi geziyorum.. 1 haftalık izinde yaptığım km rekorum 2750 km ydi mesela.. bana göre baya fazla... hali ile birçok bilmediğim yerden yakıt almak zorunda kalıyorum.

Uzun süredir araçta çekiş problemi, alt devirlerde cansızlık ve titremeli çalışma vardı.. birkaç noktaya el attıktan sonra tesadüfen enjektörleri motor dışında çalıştırayım diye düşündüm.. ve 4 enjektöründe nizami olarak tam püskürtemediğini gördüm. işeme değil ama herbiri ayrı telden çalıyordu.

yakınımda olan bir firmayı netten biraz araştırdıktan sonra temizlemeye verdim..

*** enjektörler temizlendi
*** iç filtreleri yenilendi
*** uc plastikleri yenilendi
*** kütük ve emme contaları yenilendi

*** araçta geç çalışma gitti
*** ivmelenme ve çekiş sorunu düzeldi
*** yakıt hatırı sayılır derecede azaldı
*** hararet ibresi herdaim daha aşşığalarda seyrediyor

egsoz emisyon değerlerini eski ve yeni hali ile kıyaslayabilmek adına buraya yazmak isterdim ancak ateşleme sistemi ve oksijen sensörüde değiştiği için yanıltıcı bir sonuç çıkabilir.

251009121_658411895532764_2375550695838612040_n.jpg


251064001_476102580284355_4645802321719373741_n.jpg


251086737_336728348216269_6975790562974508869_n.jpg