alpergde

Profesör
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
618
Beğeni puanı
772
genelde orjinal ısı değerlerindeki müşürleri takmaz ustalar, tofaş müşürü tabir edilen 82° lik olanlardan takarlarki motor çok ısınmasın.. hatta termostatın içini boşaltıp serin su ile sürekli devir daim halinde tutuyorlar motoru... sonuç, performans düşüklüğü, fazla yakıt, yeryer sarsıntı, çatlayan blok.

bazı ustalarda "opel sıcağı sever" diyip hiç müdahale etmezler.. radyatör tıkanıktır, termostat açmıyordur, 1.kademe hız çalışmıyordur ilgilenmezler.. sonuç, patlayan hortumlar, kısa conta ömürleri, en ufak sıkıştırmada fırlayan hararet..

normal ısı değerlerinde çalışan a kasa çok çok az.
Normal ısı değeri ne olmalı peki hocam? Bizim(aile aracı) araçta normal koşullarda 92 civarı sabit duruyor,102 civarı fanı açıyor , 95'e düştüğü zaman fan kapanıyor. Yıllardır böyle kullanıyoruz.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
221
Beğeni puanı
591
Konum
istanbul
Marka
Opel
93 yılına kadar olan ısı kadranları 110 ° luk, 93 ortalarından itibaren 100 ° ve kırmızı şeklinde.. sizin aracınızdada herhangi bir kadran değişikliği olmadıysa 100 ° lük kadran olmalı, uzunda sabit 90 civarlarında seyrederken 95 i geçtiğinde fan 1.kademeyi açması lazım... açmazsa ve ısı yükselmeye devam ederse 2.hızlı fanı devreye sokar.. bu sırada hararet ibresi 100 ü geçebilir... normal şartlarda 95 - 100 ° arası 1.yavaş kademeyi açarak işini halleder ve durur şehir içi yazın dahil. "Çalışan fanın sesini duymazsınız."
 

alpergde

Profesör
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
618
Beğeni puanı
772
93 yılına kadar olan ısı kadranları 110 ° luk, 93 ortalarından itibaren 100 ° ve kırmızı şeklinde.. sizin aracınızdada herhangi bir kadran değişikliği olmadıysa 100 ° lük kadran olmalı, uzunda sabit 90 civarlarında seyrederken 95 i geçtiğinde fan 1.kademeyi açması lazım... açmazsa ve ısı yükselmeye devam ederse 2.hızlı fanı devreye sokar.. bu sırada hararet ibresi 100 ü geçebilir... normal şartlarda 95 - 100 ° arası 1.yavaş kademeyi açarak işini halleder ve durur şehir içi yazın dahil. "Çalışan fanın sesini duymazsınız."
Bizdeki 100lük kadran, 102'ye geldiği zaman fan açıyor ve sesi çok net duyuluyor. 1. Yavaş kademe çalışıyor mu emin değilim. 95'i geçtikten sonra 100'e doğru kolay çıkıyor çünkü.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
221
Beğeni puanı
591
Konum
istanbul
Marka
Opel
Motor bölmesindeki röle kutusunu açın, fotoğrafda gözüken radyatör fanı rölesi ile klima rölesinin yerlerini değiştirin... 1.kademe aktif olursa yeni röle alın takın.. aktif olmazsa müşür değişimi gerekir. Gm almanıza gerek yok Bilstein veya Topran da işinizi görür.. müşür değişiminden sonra düzelmezse tekrar röleleri deneyin.. yine çalışmazsa tesist problemi vardır.. ki 95 yılına kadar olan A kasalarda zor bir ihtimal, önceden ellenip kesilip biçilmediyse. 95 yılına kadar A kasalar Hewlett Packard kablo/soket tesisatına sahip.
 

Ekli dosyalar

alpergde

Profesör
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
618
Beğeni puanı
772
Motor bölmesindeki röle kutusunu açın, fotoğrafda gözüken radyatör fanı rölesi ile klima rölesinin yerlerini değiştirin... 1.kademe aktif olursa yeni röle alın takın.. aktif olmazsa müşür değişimi gerekir. Gm almanıza gerek yok Bilstein veya Topran da işinizi görür.. müşür değişiminden sonra düzelmezse tekrar röleleri deneyin.. yine çalışmazsa tesist problemi vardır.. ki 95 yılına kadar olan A kasalarda zor bir ihtimal, önceden ellenip kesilip biçilmediyse. 95 yılına kadar A kasalar Hewlett Packard kablo/soket tesisatına sahip.
Klima yok araçta hocam.Dediğiniz aklımda bulunsun.Arabanın elektrik tesisatında hiçbir oynama yok(park sensörü hariç)
 
Son düzenleme:

cemarmutcu

Düz Yol Gazcısı
Katılım
15 May 2019
Mesajlar
27
Beğeni puanı
90
Yaş
30
Konum
ANKARA
Marka
Opel
Maaşallah Yusuf abim. Gerçekten Türkiye'de ilk 10'a girecek bir araca sahipsin. Bunun yanında böyle bir değerli araca senin gibi hakkını veren, kıymetini bilen, hemen hemen herşeyiyle kendi ilgilenip GM marka'dan başka ürünü aracına takmayan birinde olması gerçekten bizim gibi bu arabanın aşıklarına mutluluk veriyor.
Sinan bey kesinlikle bu aracı Türkiye'ye tanıtmalı ki; gerçekten bu arabanın fabrikasyon hali nasıl oluyor herkes görmeli, ilanlarda veya farklı sosyal mecralarda gördükleri onlarca yıkık-dökük-harabe olmuş arabalara bakıp safkan bir GT gerçekten öyle oluyor zannetmesinler.. Arabaya şu an ilgi duyan genç nesil 2000'li yıllarda doğdular, kendilerinin abisi sayılan bu arabayı tanımaya ve gerçekten bunu da doğru arabanın videosunu izleyerek tanımaya hakları olduğunu düşünüyorum.
Rabbim kaza bela vermeden uzun yıllar, güzel günlerde kullanmayı nasip etsin inşallah.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
221
Beğeni puanı
591
Konum
istanbul
Marka
Opel
Teşekkürler Cem, hepimize kazasız belasız sürüşler..
 
Üst