Oto Tamirciliği

hoodie54

Profesör
100
Marka
Nissan
ben bu mesleğe yüksek bedel/yüksek fayda işi olarak bakıyorum. ortalama bir oto tamircisi bir günde 1000tl kazanıyor diyebilir miyiz sizce?
bir usta büyük bir kamyon motorunu tek başına 6günde topladığını söylemişti. bu meslek hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve EOK
araba arızalandığında bırakır çıkar giderim gerisine bakmam işi halletmediyse de parasını alamaz
 
  • Haha
Tepkiler: alfhonso
Kolay kolay günde 1000TL kazanan tamirci yoktur ,İzmit sanayide herhangi bir dükkana gittiğimizde siftah attığımız çok olmuştur . Ki erken gitmeye de alışkın olduğumuz söylenemez .

Birçok değişken var , dükkanın yeri - yaptığın iş - kullandığın malzeme hatta " tabela " gibi birçok değişken var . Ama günde 1000 TL kazanırım diye tamirci olunmaz . Hatta belli bir yaştan sonra tamirci olunmaz . Usta olana kadar çıraklık - kalfalık süreçlerinden geçmeniz lazım .
Servis işletmecisi olabilirsiniz ama usta olmak kolay değil :)
 
Bence ''günde 1000 tl kazanacak'' bir ısta olmak için bu işe yıllarını vermek, diğer ustalardan farklı olarak belli motorlar belli modeller üzerine fazla deneyime sahip olmak gerekir.Mesela 2014 yılında babamın 1996 model 2500 motor Opel Vectra'sı yağ yaktı.O zaman Ankara İvedik sanayide birçok yere gittik birçok ustamız dokunmak bile istemedi.En sonunda bir usta önerisi ile servisin 9000 tl istediği problemi 2500 tlye çözdük.Helali hoş olsun dedik.Bahsettiğiniz gibi bir gelir kazanmak için ''usta'' unvanının hakkını vermek ve ''aranan kişi'' olmak gerek diye düşünüyorum.Mesela şimdiden elektrikli motor üzerine ustalarımızın yetişmesi gerekir.Yakın gelecekte fazlaca elektrikli araç olacak trafikte ve bu motorları bilen ustalar kıymetli olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
İşi bilen, müşterinin ihtiyacına uygun kalitede ve maliyette yedek parça temin edebilen, insan ilişkileri yerinde, kısacası hakkıyla hizmet veren oto tamircisi - işletmecisi Türkiye genelinde pek yok ve ülkece bu tarz işletmelere hasretiz. İşini bu şekilde yapabilenlerin sadık müşterileri olacağına, artacağına kesinlikle inanıyorum.

Bunun haricinde yarım yamalak iş yapan tamircilerin de fena kazanmadığını düşünüyorum. Bir oto tamircisine gidiyorsun, arabamda şu sıkıntı var diyorsun, abi şu parçada sorun var deyip değiştiriyorlar. İşçilik + parça parasını verip çıkıyorsun. Bir bakıyorsun ki sorun devam ediyor. Gel abi bakarız diyorlar başka bir parçayı değiştiriyor. Ona da parça parasını, hatta bazen işçilik parası ayrıca veriyorsun. Araç tamir olana kadar yahut müşteri lanet olsun sana deyip başka yere gidene kadar bu söğüşleme devam ediyor. Karşılığında sana hiç bir şey sunmadığı halde, işini beceremediği halde parasını cebine koyup giden bir ton oto işletmecisi mevcut. Verdiğin işçiliğe çoğunlukla fatura bile kesmiyorlar. Başka hiç bir sektörde görmediğim bir mantıkla ilerliyor bu oto tamirciliği. Beceremediği işin de parasını cayır cuyur alıyorlar.

Bu ülkede oto tamircisi olup aç kalan, az kazanan biri olduğunu pek düşünmüyorum. Varsa da toplumun geneline sirayet eden ekonomik krizin ölçüsü kadardır. Bu sektörde işini layığıyla yapan çok nadir de işini layığıyla yapan da beceremediği halde parasını cukkalayan da iyi kazanıyor bence.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve yaso
Şimdi başlarsanız, hızlı öğreniyosanız 7-8 sene sonra belki hayal kazancınıza ulaşırsınız
 
Lüks arabalara bakmayacaksan, çok tanınmıyorsan ve işçiliğin çok iyi değilse söylediğin kazançlar tamircilikte bence imkansız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
2 kalfa 1 ustalı dükkan; günde 1000 tl ye gelecek şekilde kazanıyor mudur evet ama cebine giren net gelir tahmini 300 tl civarı oluyor sanayi ortalaması.
 
Çevre çok önemli faktör

şu an mesela göçük düzeltme furyası var.

Adam istanbula ankaraya gidiyor 2-3 haftalık kurslara katılıp gelip boyasız göçük düzeltme diye dükkan açıyor. Çevresi de varsa bi şekilde müşteri çekiyor ama işin kalitesi meçhul...
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
peki bu işin sağlık yönünden sosyal yönden dezavantajları nedir sizce beyler?
sanayide çalışan adamlar yavaş hareket etmelerine rağmen akşama kadar pestilleri çıkıyor gibi.
 
Yüzsüz olucaksın.ağzın laf yapıcak elin levye tutucak her işi yaparsın.2 hafta dükkanda yatıp tamponu sökülemeyen bmw gördüm adam ustayım diye geziyor.yada ülkemizde aşırı satmış clio 4 ün filtreleri fazla sıkıp kesmeden çıkarttırmayan ustada gördüm.direk isimde vereyim malatyada şahin usta(burda ünlü).3.9 litre yağ alması gereken arabama 4 litre koyarak motorun heryerinden yağ terletmesini sen ne dediysen onu yaptım diyerek kendini savunmasınıda gördüm.iki kursa git iki sertifika alıp dükkan açılır.az kazanmıyorlar.gelen arabayı bi tartıyor artık herkes piyasaya hakim.boyansa değeri 5 bin düşücek işçilik 1000 diyip geçiyor.
Ülkemizde ustaların geldiği son durum ise bu
Adam kendine bile 90 bin tl işçilik yazmış. 🤣🤣🤣
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk