Otomatik şanzıman nasıl çalışır

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan TSIDSG
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

TSIDSG

Panpa
2,399
Selam arkadaşlar eski bir Ford pick-up otomatik şanzımanı dağıtmıştım video ile anlatabildiğim kadar basitçe anlatmaya çalıştım





sormak istediğiniz veya merak ettiğiniz kısım varsa konuşabiliriz arkadaşlar
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5871.JPG
    IMG_5871.JPG
    143.2 KB · Görüntüleme: 241
Tork konv. neden fazla yaktırır?
t.k da hiç bir zaman tam kavrama olmaz çünkü yağ basıncı ile çalışır en iyi tam otomatik şanzımanda bile kuru kavramaya nazaran bir güç kaybı var, bu yüzden yaktığı kadar gitmez özellikle eski t.k da bakımı yoksa tam bir felaket yahu arkadaşımda 98 sonata var durdurmak istemiyor arabayı o derece güç kaybı yaşıyor
 
t.k da hiç bir zaman tam kavrama olmaz çünkü yağ basıncı ile çalışır en iyi tam otomatik şanzımanda bile kuru kavramaya nazaran bir güç kaybı var, bu yüzden yaktığı kadar gitmez özellikle eski t.k da bakımı yoksa tam bir felaket yahu arkadaşımda 98 sonata var durdurmak istemiyor arabayı o derece güç kaybı yaşıyor
ya gaza oturuyosun devir yükseliyor araba sonra gitmeye başlıyor çok az bi gecikme oluyor sanki turbo var
 
ya gaza oturuyosun devir yükseliyor araba sonra gitmeye başlıyor çok az bi gecikme oluyor sanki turbo var
o yeni nesil otomatik şanzımanlarda eskilerde çok daha bariz ve bu kalkışta değil, sürekli bir güç kaybı var ee netice de arada sürtünen parça yok zaten boş vakitte t.k nın nasıl çalıştığını anlatıcam yazıyla
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
o yeni nesil otomatik şanzımanlarda eskilerde çok daha bariz ve bu kalkışta değil, sürekli bir güç kaybı var ee netice de arada sürtünen parça yok zaten boş vakitte t.k nın nasıl çalıştığını anlatıcam yazıyla
kalkışta zıpkın gibi gidiyo ama gecikme oluyor normalde basınca.
 
Güzel anlatım olmuş teşekkürler.Otomatik W210 E220 Cdı kullanmıştım.Eski bir araç olmasına rağmen gidişi felan güzeldi.Kalkışlarda felan yapıştırıyordu gecikmesiz.Kick down'ları felanda güzeldi performans'tan ne kadar törpülüyordur bir fikrim yok ama bana başarılı gelmişti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Güzel anlatım olmuş teşekkürler.Otomatik W210 E220 Cdı kullanmıştım.Eski bir araç olmasına rağmen gidişi felan güzeldi.Kalkışlarda felan yapıştırıyordu gecikmesiz.Kick down'ları felanda güzeldi performans'tan ne kadar törpülüyordur bir fikrim yok ama bana başarılı gelmişti.
ilk gaz tepkileri çok iyidir İlhan abi, yağ değişimi gerektiği gibi yapılırsa 300-350 bin km sorunsuz giderler ve konforlu şanzımanlardır, ay debriyaj bitti ay titriyor filan yaşatmaz bu yüzden modern araçlarda pek yoktur :) koyan markalara da çok saygı duyar severim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ilhan55
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...