Otomatik vitesli araçları nasıl park etmeliyiz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,915
2
24,209
5,320
İzmir
Marka
Toyota
E durum basit işte normal otm. viteslerden fark yok. N'ye alıp park frenini çekerek freni bırakırsan önden çekiş araba olduğu yerde bir oturur, ondan sonra P'ye alırsan şanzımana yük binmemiş olur. Otomatik olarak park frenini çekmesi tamamen güvenlik amaçlı. Onunla kafanı karıştırma.
yani o şekilde el freni çekersem zarar??
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
yani o şekilde el freni çekersem zarar??
Düz zeminde hafif frenle durulduğu zaman arabada o malum oturma hareketi olmaz. O zaman atarsın P'ye, kendisi çeker park frenini dert olmaz. İşin özünde mecbur kalmadıkça şanzımana arabanın yükünü bindirmemek var. Eğimli park manevralarında arabaya bırakmadan N de kendin çekersen o zaman şanzıman sana minnettar olur :)
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,915
2
24,209
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Düz zeminde hafif frenle durulduğu zaman arabada o malum oturma hareketi olmaz. O zaman atarsın P'ye, kendisi çeker park frenini dert olmaz. İşin özünde mecbur kalmadıkça şanzımana arabanın yükünü bindirmemek var. Eğimli park manevralarında arabaya bırakmadan N de kendin çekersen o zaman şanzıman sana minnettar olur :)
Hayırlısı ya 30-40 defa yokuşluyere p ile parkettim
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,020
7
51,354
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hayırlısı ya 30-40 defa yokuşluyere p ile parkettim
Hemen bir şey olmaz. Yeni araba sonuçta, park freni sıkı tutuyor. Esas bomba o park freni yetmeyip de araba şanzıman üzerinde durmak zorunda kalırsa olur. P konumu o yüzden var. Kısa vadede birşey olmaz zaten de, kullanım alışkanlıkları uzun vadede fark yaratır. Doğruyu bilip ona göre kendini alıştırmak genel olarak arabayı "sorunlu" veya "sorunsuz" yapar.
 

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Düz zeminde hafif frenle durulduğu zaman arabada o malum oturma hareketi olmaz. O zaman atarsın P'ye, kendisi çeker park frenini dert olmaz. İşin özünde mecbur kalmadıkça şanzımana arabanın yükünü bindirmemek var. Eğimli park manevralarında arabaya bırakmadan N de kendin çekersen o zaman şanzıman sana minnettar olur :)
Abi bence her zaman el frenine yük bindirmek lazım biz direk p ye atınca d ye çekerken tak diye ses yapıyor baya içi gidiyor insanın
 

summi

Profesör
9 Eyl 2016
193
258
1,335
Marka
BMW
Abi bence her zaman el frenine yük bindirmek lazım biz direk p ye atınca d ye çekerken tak diye ses yapıyor baya içi gidiyor insanın
Zaten bir süre aynı yöntemi uygulayınca alışkanlık yapıyor. Şahsen ben eğim veya düz fark etmeksizin aynı yöntemi uyguluyorum. Uyguladıkça hızlanıyorsunuz zaten direk P ye almak kadar hızlı yapıyorum anlık :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur

RedLine

Profesör
11 Eyl 2016
257
349
1,395
İstanbul
Marka
MINI
Bu durum yokuş bir ortamdayken anlamlı hale geliyor, işin espirisi durur vaziyetteyken N'ye alıp el frenini çektikten sonra freni bırakıp aracın kıçının oturduğunu hissedip sonra P'ye almak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım