Otomatik vitesli araçları nasıl park etmeliyiz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

serkanbb06

Profesör
109
Arkadaşlar merhaba başlıktan başka anlam çıkabilir ama sorum da tam anlamıyla bu :)

Diyelim ki park yerine yanaştık güzel bir şekilde parkımızı yaptık.
Peki, şimdi aracımızda ne yapacağız?

Forumlardan okuduğum kadarıyla
-Vites "D" konumundayken ayağımızı frene basıp el frenini çekiyoruz ama ayağımız hala frende
- Ayağımız hala frendeyken ve el freni çekikken vitesi "N" konumuna alıyoruz. ( böylece şanzıman boşta kalıyor)
- Ayağımızı frenden kaldırıyoruz ve "P" konumuna alıyoruz.



Bana mantıklı gelen: "D" konumundayken ayak freni kullanırken "N" ye almak sonra el frenini çekmek sonra "P" konumuna almam vitesi.


Sizce nasıl olmalı ? :)



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Size mantıklı gelen tam olarak aynı şekilde bana da mantıklı geliyor. Bu sayede P konumunda da şanzımana yük bindirmemiş olur. Düzlükten ziyade düşündüren senaryolar dik yokuşlar olmalı zaten.
 
Arkadaşlar merhaba başlıktan başka anlam çıkabilir ama sorum da tam anlamıyla bu :)

Diyelim ki park yerine yanaştık güzel bir şekilde parkımızı yaptık.
Peki, şimdi aracımızda ne yapacağız?

Forumlardan okuduğum kadarıyla
-Vites "D" konumundayken ayağımızı frene basıp el frenini çekiyoruz ama ayağımız hala frende
- Ayağımız hala frendeyken ve el freni çekikken vitesi "N" konumuna alıyoruz. ( böylece şanzıman boşta kalıyor)
- Ayağımızı frenden kaldırıyoruz ve "P" konumuna alıyoruz.



Bana mantıklı gelen: "D" konumundayken ayak freni kullanırken "N" ye almak sonra el frenini çekmek sonra "P" konumuna almam vitesi.


Sizce nasıl olmalı ? :)



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Biz de 2007-2008 den beri aralıklarla tork konvertörlü otomatik araç kullanıyoruz sizin bahsettiğiniz ikinci durumu uyguluyoruz araç ilk önce el frenine biniyor(çekiliyor) sonra şanzımanı N'den P'ye alıyoruz.Bana da bu mantıklı geliyor ama işin uzmanından dinlemek isterim doğru mudur, değil midir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
İlk durumun aynı anda P ye alıp, el frenini çekip, freni bırakmakla hiçbir farkı yok. Çoğu bilinçsiz kullanıcı bu işlemlerin hepsini ayağını frenden çekmeden yapıp en son P ye aldıktan sonra frenden çeker ve yük direk şanzımanın omuzlarına biner.
Size mantıklı gelen herkesin yapması gereken :)
 
Bizde de multitronic a4 var. Tecrübeye dayalı olarak söylüyorum ki önce N konumuna alıp sonra el freni çekip P'ye alıyorum. Bu konuyu çok merak ettiğim için hafif bir eğimde denedim ve şanzımana bu şekilde yük binmiyordu. Size mantıklı gelen benim deneyimimle de doğru olandır. :D
 
Bizde de multitronic a4 var. Tecrübeye dayalı olarak söylüyorum ki önce N konumuna alıp sonra el freni çekip P'ye alıyorum. Bu konuyu çok merak ettiğim için hafif bir eğimde denedim ve şanzımana bu şekilde yük binmiyordu. Size mantıklı gelen benim deneyimimle de doğru olandır. :D
Bizde de A4 var hocam. Aynısını yapıyorum [emoji106]
 
İlk durumun aynı anda P ye alıp, el frenini çekip, freni bırakmakla hiçbir farkı yok. Çoğu bilinçsiz kullanıcı bu işlemlerin hepsini ayağını frenden çekmeden yapıp en son P ye aldıktan sonra frenden çeker ve yük direk şanzımanın omuzlarına biner.
Size mantıklı gelen herkesin yapması gereken :)

Ee freni bırakmadan yapan varsa hiç uğraşmasın direkt P'ye alsın zaten. :)
Boştayken el frenini çekip freni bırakınca araba oturuyor. O oturmayı yapmadan P'ye alırsa, direkt P'ye almaktan farkı kalmaz. Kimisi D'deyken el frenini çekiyor, bana o da doğru gelmiyor.
 
İnternette dolandım biraz nasıl yol izleyenler var diye. Direkt P'ye alıp el frenini çekmeyenler varmış, azımsanmayacak kadar fazla mesaj gördüm. Adamlar direkt şanzımana bindiriyor yükü, sonra bile çekmiyormuş el frenini. Böyleleri varken otomatik vites ikinci el araba almak sorun, gider öyle birinden alırsın şanzıman sorun çıkarır paralar uçar, canın sıkılır.
 
Sonuç olarak bana mantıklı gelen aslında doğru olanmış :)
Aklın yolu bir diyorum o vakit :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Robotize otomatiklerden bahsediyor :D
Bizim arabanın el freni elektronik çekmeden insen bile çekiyor el frenini otomatikman.Ama N de el frenini çekip P ye almak bana da mantıklı geliyor.

Yarın bir şanzıman ustasına soracağım bunu artık bilir kişiden bi cevabımız olsun :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Öyle bir şey var mı ki :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

DSC_0812.JPG


Citroen yapmış :) bu arada ben zafira ve insignia da el frenini kullanmadığım bile oluyor p de öyle duruyor zaten :D
 
Cvt şanzımanda P ye nasıl alınır bilen var mı ya büyük muallak bu konu
Multitronic de CVT tabanlı sonuç olarak hepsi otomatik şanzıman ve hepsinde bence doğru olan ve bu başlıktan ortaya çıkan sonuç olarak N konumunda el freni çekilip P konumuna alınır. Bunu tabiki usta olarak değil tecrübeye dayalı olarak söylüyorum. Varsa bu işin ustasını tanıyan bizi de aydınlatırsa usta ağzından memnun kalırız. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: serkanbb06
tam otomatik tork konvertörlülerde pek problem olmuyor ama çift kavramalılar çok narin olduğu için önerilen park türü N'de el freni çekip tutturmak,sonra P ye almak bu şekilde şanzımanı yükten kurtarmak.
Manuel araçta yaz aylarında hava çok sıcak olduğunda bir iki tık el freni çekiyorum eğer eğim varsa,düz yolsa viteste bırakıyorum aracı. Balatalar yapışıyor çünkü.
 
Multitronic de CVT tabanlı sonuç olarak hepsi otomatik şanzıman ve hepsinde bence doğru olan ve bu başlıktan ortaya çıkan sonuç olarak N konumunda el freni çekilip P konumuna alınır. Bunu tabiki usta olarak değil tecrübeye dayalı olarak söylüyorum. Varsa bu işin ustasını tanıyan bizi de aydınlatırsa usta ağzından memnun kalırız. :)
Olay bende farklı biraz bende.P ye alınc otomatik olarak El frenini çekiyor.Bunu manuel olarak bende çekebiliyorum ama P ye alırsam kendisi de hemen el frenini çekiyor.Kafam karışık o yüzden
 
Olay bende farklı biraz bende.P ye alınc otomatik olarak El frenini çekiyor.Bunu manuel olarak bende çekebiliyorum ama P ye alırsam kendisi de hemen el frenini çekiyor.Kafam karışık o yüzden
E durum basit işte normal otm. viteslerden fark yok. N'ye alıp park frenini çekerek freni bırakırsan önden çekiş araba olduğu yerde bir oturur, ondan sonra P'ye alırsan şanzımana yük binmemiş olur. Otomatik olarak park frenini çekmesi tamamen güvenlik amaçlı. Onunla kafanı karıştırma.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...