Otomobil bilmeceleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
İkinci dünya savaşında sonra çöken bir ülkenin ilk yarış başarılarından birisine sahibim. Otomobil dünyasında bir çok şeye öncülük ettim. İngiltere hava savaşlarında çarpışan kahraman pilotlarımızan güç veren motorun mirasını kalbimden taşıyorum, gövdem ok gibi, şasem tüpten, birde o harika açılan kapılarım yokmu. İtalyada yapılan dünyanın en meşhur dayanıklılık yarışını ortalama saate 160 km hız ile 10 saate bitirdim. Ozamanlar yollar toprak, şehir sokakları dardı.
Bilin bakalın bu safkan gümüş okun adı neydi.
 
Sabah erkenden kalkar
Ana yolda durmaz makas atar
Trafiği dinlemez her yere kafasını sokar
Buzdolabı rengindedir,şirketler onsuz olmaz
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
İkinci dünya savaşında sonra çöken bir ülkenin ilk yarış başarılarından birisine sahibim. Otomobil dünyasında bir çok şeye öncülük ettim. İngiltere hava savaşlarında çarpışan kahraman pilotlarımızan güç veren motorun mirasını kalbimden taşıyorum, gövdem ok gibi, şasem tüpten, birde o harika açılan kapılarım yokmu. İtalyada yapılan dünyanın en meşhur dayanıklılık yarışını ortalama saate 160 km hız ile 10 saate bitirdim. Ozamanlar yollar toprak, şehir sokakları dardı.
Bilin bakalın bu safkan gümüş okun adı neydi.
sağlam bilmece
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Olmadı. :D Öyle bir şey değil ipucu vereyim
1. motorsuz
2.en fazla bir kişi taşıyabilir belki bir kaç çocuk
3.eskiden metaldi şimdi plastikleri de üretiliyor
4. Cevabın içinde de araba kelimesi geçiyor
5. 4 tekerli
6. freni de yok
i
 
İkinci dünya savaşında sonra çöken bir ülkenin ilk yarış başarılarından birisine sahibim. Otomobil dünyasında bir çok şeye öncülük ettim. İngiltere hava savaşlarında çarpışan kahraman pilotlarımızan güç veren motorun mirasını kalbimden taşıyorum, gövdem ok gibi, şasem tüpten, birde o harika açılan kapılarım yokmu. İtalyada yapılan dünyanın en meşhur dayanıklılık yarışını ortalama saate 160 km hız ile 10 saate bitirdim. Ozamanlar yollar toprak, şehir sokakları dardı.
Bilin bakalın bu safkan gümüş okun adı neydi.
VW Beetle?
 
aklıma 300sl geliyo ama bilemedim ?

Evet, Doğru cevap..
Almanların otomobil camiasındaki son başarıları 1940 yılında Mercedes Benz T80 arabasının saate 750 km hıza ulaşmasıyla sağlamıştı. Fakat araya savaş girip endüstri yerle bir olunca tekrar büyük bir sükse yapamları 1955 yılını buldu. Almanlar, savaş zamanın geliştirdikleri teknolojiyi yola aktardı. Savaş sırasında Luftwaffe avcı ucakları için geliştirilen Db601 motorunun teknolojisini kullanarak yol arabasına uyarladılar, yine uçak imalarından elde ettikleri tasarım anlayışı ile tüp şaseli 300 sl Guldwing doğmuş oldu.
Normalde yağyakan ve her 1500 kmde yağ doldurulması gerek 3000 cclik motoru , İtalya 1000 mil yarışı için 10 litrelik yağ tankıyla modifiye edilmiş, ismin sonunada 300 slr eki konmuştur. O toz toprak yollarda Stirling Moss komutasında yarışı 10 saate tamamlamıştır

 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...