yillardir turkceden uzak bir hayat yasadigim icin cok fazla edebi konusamayacam, sadece tata smurfle tanismamizdan bugune kisa bir yolculuk diyelim
Bir yazarin da dedigi gibi "Gelecek 3. kuşak BMW 1 Serisi’nin önden çekişli olarak üretileceği dikkate alındığında, “BMW olmak”tan vazgeçmemiş bu son kompaktların birer “ödül” ve “son şans” olduğunu kabul etmek gerekiyor. F20’nin üretiminin sonlanmasıyla, 1968 yılında BMW 2002 ile başlayan bir “devir” kapanmış olacak.".
C segmentindeki son sportif arac (arkadan itis, direksion ve bmw dinamikleri) olan bir serilerini ileride cok arayacaz, cok ozleyecez, bu neslin son neferlerinden olabildigince haz almaya calisan biri olarak eski kasa 135i ile olan yolculugumu bir elim kaza ile sonuclandirmis kendime daha 'mantikli' araclar bakiyordum. Ama kalbim gene beni bmw showrooma goturdu, orada bmw'nin en guzel mavisi renginde sahibini bekleyen sus kopegi gibi bana bakan bir Xdrive duruyordu, deneme surusunde ise bunun bir sus kopeginden ziyade kulaklarini sallayan bir av kopegi oldugunu farkettim, sen yeterki gaza bas ben atlarim kosarim ziplarim diyordu. bir onceki kasadan tanidik oldugum hersey yerli yerindeyken ustune birde fazladan adaptif suspansiyon gibi beni benden alan bir ozellige sahipti, dayanamadim, kac lira gardas bu dedim ecnebi dilinde.. adam servis paketlerinden hediye aksesuarlardan benim eski musteri oldugumdan bahsederken ben hala o uzun kaputun altindaki motoru seyrediyordum. ama bir dakika, biz ev bakiyorduk, hatuna ne diyecektim, ama artik odemeyi de yapmistim, sadece evraklar kalmisti, vazoyu deviren haylaz cocuk misali bir yuz ifadesiyle eve gittim, hatun hemen birseyler oldugunu anladi ve park yerine bakti, mavi renkli bmwyi goren mavi gozlu hatunum tata smurften mi aldin bunu dedi, o gun bugundur arabanin adi da tata smurf (sirin baba) olarak kaldi.
Sirin baba bizi hic uzmedi, beraber 45 bin km devirdik, guney ve kuzey avrupayi gezdik, buzlu karli yagmurlu yollarda, ara sokaklarda cevre yolunda dolandik, onu oldugunca sehir ici trafiklerinden uzak tuttum, hatunun gozunde hala haylaz bir cocuk olan ben belki de 140i xdrive ile tata smurfe veda edecem. ama bizim kara kopek eski kasa 135i'yi unutmadigimiz gibi tata smurf de unutulmayacak, gezilerimizde arkadan led farlarini gostererek bircok hatira fotografimizda yer almakta.
Aslinda tata smurf biraz benim doygunluk donemimdir, kara kopekle roll nightlarda cilginlar gibi gazlardik, norvecin dag yollarinda drift yaptik, ama tata smurf daha sansliydi, cunku artik bircok seyden hevesimi almistim, sadece sesini duymak icin bile gazladigim zamanlar oldu ama hicbir zaman eskisi gibi aksiyonlara girmedim, yeri geldi piste gittik sadece. Almanyaya sirf gazlamak icin gidip geldigimizde dogrudur
ailece gittigimiz toplantilarda arkadaslarda gorustugumuzde tata smurfun sag koltuguna oturmak isteyenler, dugun arabasi yapmak isteyenler, gelirken tata smurfu getir diyenler, evet arkadaslar arasinda baya meshur ve seviliyor, o kadar seviliyor ki bazen hatun bile kiskaniyor.
agirlik dagiliminla, motor sesinle, ani hizlanmanla, surus dinamiklerinle, adaptif suspansiyonunla o kadar baskasin ki tata smurf seni sevenler cok fazla..