Otomobillerin Altın Çağı

Otomobillerin Altın Çağı

  • 1949 ve Öncesi

  • 1950-1959

  • 1960-1969

  • 1970-1979

  • 1980-1989

  • 1990-1999

  • 2000-2009

  • 2010-Günümüz


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,830
Beğeni Puanı
10,654
Marka
Ford
Arkadaşlar, biraz aramızda sohbet edelim biraz da forumdaki hava canlansın diye bir anket yapayım dedim.Evet sorumuz, ''otomobillerin altın çağı hangi yıllar arasındadır'' olacak bu sorumuza tabii ki bilimsel bir açıklama aramıyoruz ama kendi açınızdan hangi çağın neden altın öneme sahip olduğunu yazarsanız sevinirim.Kendimden başlayarak örnek vereyim.İki seçenek hakkınız bulunuyor.
Ben otomobillerin altın çağının 1980-1999 yılları arasında olduğunu düşünüyorum, bunun için sebeplerimi açıklayacağım.Siz bu kadar uzun yazmasanız da olur.
1-Peugeot 205 1.9 GTİ/Mazda MX-5/Toyota AE86/Nissan Silvia S13/Toyota MR2/Honda CR-X/Honda Civic EK-EG uzar gider...(Genelde Japon)
O yıllarda çıkmış olan bu otomobillerde sürüş zevkini baltalayacak herhangi bir elektronik sınırlama bulunmuyor, ayrıca o zaman çıktıkları fiyatlar o yıllarda çıkmış herhangi bir aile otomobilinden çok da pahalı değil bu özelliğiyle de hemen herkese spor otomobil yaşatma zevkine sahip olan otomobiller bu devirde patlak verdi.Ayrıca saçma sapan elektronik oyuncakları(Multimedya ekranı vs vs gib) ve gerçekten de gerekli olan güvenlik ekipmanları henüz yaygınlaşmadığı için kasaları çok hafif, tabii bu da sürüş zevkine bir artı daha.Ayrıca yine o yıllarda ortaya çıkan teknolojik ve dahice ortaya çıkan VTEC vb gibi motor savaşları da var bunlarda atmosferik motorlu araçlar için bir altın çağı manasına geliyor.Ayrıca bu verimli atmosferik motor savaşlarından dolayı da yakıt tüketimlerinin aşırı olmadığını da pas geçmemek gerek.Bir diğer mühim özellikleri ise hemen hepsinin manuel şanzıman olması ve aracın içindeyken hemen her şeyden geri bildirim almanız gerek şanzımandan gerek yalıtımın olmamasından dolayı dış etmenlerden kolaylıkla geri bildirim alıyorsunuz bu ise sürüşe gerçekten büyük katkı.Bunlar benim görüşlerim liste uzar gider kısacası bu seçimimin nedeni tamamen atmosferik motorlar ve saf sürüş hissiyatı.





 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,412
Beğeni Puanı
32,272
Konum
İstanbul
Marka
Ford
1990 ve 2000'lerin başında üretilen otomobiller bizlerin sevdiği son otomobil nesilleriydi diyebiliriz. Daha sonra artan elektronik donanımlar, bunların getirdiği maliyetlerden oluşan kemer sıkma politikaları ve özellikle artan rekabetin getirdiği tek düze otomobil üretimi, kaliteli sürüşün ipini çekmiştir.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Stage 1
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
7,915
Beğeni Puanı
20,831
Konum
İzmir
Marka
Toyota
80-99 arası şuan olduğu gibi dashboard yumuşak plastiği-kablosuz şarj dokunmatik ekranların değil; Motorların yarıştığı bir dönemdi. Japonların vvti-vtec-rotary kapışmaları; evo-impreza kapışmaları,Almanları audi-bmw tasarım ve performans kapışmaları, fransızların küçük badigardları;Amerikan araba endüstrisinin altın yılları tabiki... Ar-ge masrafından kaçınılmadan motorlar üzerinde turbosuz elde edinilmeye çalışılan beygir savaşları
 

Samed M.

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,071
Beğeni Puanı
2,581
Yaş
20
Konum
Antalya
Marka
Hyundai
90-00 arası markaların kendini kanıtlama mücadelesi vardı. Herkes kendi marka algısının gerektirdiği özelliklerde, yapabileceğinin en iyisini yapmaya çalışıyordu. Şimdi ise öyle değil, tek dert para. Markalar şimdi sadece bir kaç niş model üretiyor, gerisinin amacı kazanç sağlamak. İsimlerin bir önemi kalmadı, çünkü markaların birbirinden farkı kalmadı. Herkes aşağı yukarı rakipleriyle aynı seviyede araçlar üretiyor. Direk aynı aracı bile üretenler var hatta.
 

emert20

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,310
Beğeni Puanı
5,506
Yaş
22
Konum
Denizli
Marka
Fiat
1990-2000 li yıllar avrupa ve japon arabaları için altın yıllarıydı. Her şeyin doğal olduğu yıllardı. E30 m3, subarı gc8 impreza gibi bir çok modelin doğduğu ve efsane olduğu yıllar. Amerikanlar ise altın çağını 60-70 li yıllarda yaşıyor bence.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,830
Beğeni Puanı
10,654
Marka
Ford
1990-2000 li yıllar avrupa ve japon arabaları için altın yıllarıydı. Her şeyin doğal olduğu yıllardı. E30 m3, subarı gc8 impreza gibi bir çok modelin doğduğu ve efsane olduğu yıllar. Amerikanlar ise altın çağını 60-70 li yıllarda yaşıyor bence.
Evet, Amerikan(Cadillac, Pontiac Chevrolet,Oldsmobile,Buick), İngiliz(Lotus, Jaguar, Aston Martin, Austin) ve İtalyan(Alfa Romeo, Maserati, Ferrari) gibi markaları kendi altın çağlarını ankette hakim cevap olan 1990'lardan çok daha önce 1950-1970 yılları arasında yaşadığını düşünüyorum ama online platformdaki bu ankette yaş faktörü de devreye girdiğinden 90'lar süperdir, tarzında sonuçlar ortaya çıkıyor.Ankete devam, 33 oy kullanılmış, %74'e yakın 90'lar lider, sırasıyla %30 ile 2000-2009 ikinci 1980-1989 %21 ile üçüncü konumda .Yok mu forumda Amerikancılar?:D:D:p
 
Son düzenleme:

MAYFA AYUU

Panpa
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
5,882
Beğeni Puanı
13,220
Konum
Antalya
Marka
Audi
İçine oturmadım ama dizayn olarak Mk4 Supra’nın içi de çok güel o yıllara göre. Hele o havalandırma menfezlerinden şimdi a3 e koydular millet çok güzel diyor.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,830
Beğeni Puanı
10,654
Marka
Ford

Yukarıda ki fotonun manuel model olduğunu varsayarsak gerçekten sanki uçak pilotu imajı veriyor.Supra kabini.
Ben de Mclaren F1'inkine bitiyorum.3 kişilik bir spor araba insan vay be diyor.:D
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,299
Beğeni Puanı
35,440
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Ben de 80'ler ve 90'lar olarak işaretledim. 2000'lerin ilk yarısını da katabiliriz.
80'ler Group B rallilerinin yapıldığı dönemdi. Daha sonra güvenlik kaygıları nedeniyle bu yarış tamamen kaldırıldı. Bugün efsane dediğimiz Fransız hothatch'lerin, Audi'nin Quattro'sunun tanındığı dönemdir. 90'larda ise bu ölüm makinası mı sürüş makinası mı tartışılacak araçlarda güvenlik ve konfor da düşünülmeye başlandı. Hidrolik direksiyonlar yaygınlaştı, iç mekan kalitesine ve yalıtıma özen gösterilmeye başlandı. 1000kg üstü arabaları çokça görmeye başladık. En son 2000'lerin başında bu kalite meselesini zirveye çıkardılar. Güvenlik konusunda da aynı şekilde çağ atlandı. 2000'lerin ikinci yarısından beri bana göre otomobil dünyasında özellikle altyapı ve sürüş kalitesi konusunda ciddi düşüş var. Sırf bu nedenle bir sürü kusuru ve eksiği olan Ford markasına, hala eski sürüş hislerini anımsatabiliyor diye dört elle sarılıyor insanlar.
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,305
Beğeni Puanı
8,174
Aslında acemiler için günümüz diye biliriz. Arabalar köpek gibi tutuyor ve kaymaya başlayınca güvenlik sistemleri durumu kurtarıyor. Aslında günümüzdeki problem bu güvenlik sistemlerinin çalışma sıklığının fazla olması o azalınca iyi bir şasi ile güzel şeyler oluyor. 2. Önemli sorunsa direksiyon o maalesef sizlere ömür.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,299
Beğeni Puanı
35,440
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Aslında acemiler için günümüz diye biliriz. Arabalar köpek gibi tutuyor ve kaymaya başlayınca güvenlik sistemleri durumu kurtarıyor. Aslında günümüzdeki problem bu güvenlik sistemlerinin çalışma sıklığının fazla olması o azalınca iyi bir şasi ile güzel şeyler oluyor. 2. Önemli sorunsa direksiyon o maalesef sizlere ömür.
Valla çoğu artık pek köpek gibi tutmuyor be kardeş Süpersporları saymazsak o konuda gerileme var. :) Kaymaya çabuk başlıyor, esp takladan spinden kurtarabildiği kadar kurtarıyor işte.
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,305
Beğeni Puanı
8,174
Valla çoğu artık pek köpek gibi tutmuyor be kardeş Süpersporları saymazsak o konuda gerileme var. :) Kaymaya çabuk başlıyor, esp takladan spinden kurtarabildiği kadar kurtarıyor işte.
Biraz markanın isteğine de bağlı. Mesela hothatchleri kıyaslayınca şimdikiler daha iyi değil mi limit konusunda?
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,299
Beğeni Puanı
35,440
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Biraz markanın isteğine de bağlı. Mesela hothatchleri kıyaslayınca şimdikiler daha iyi değil mi limit konusunda?
Doğru diyorsun aslında. Hothatch'lerde de dediğin gibi ilerleme var. "Süperspor" kelimesini spor araçlar olarak değiştirmem daha doğru olur :) Ama standart bineklerde kesinlikle gerileme var. En tazesinden şöyle bir örnek vereyim: Daha test yazısını yeni yayınladığın, şu sürüşüne bayıldığın yeni Fiesta var ya, iki nesil önceki Mk6 kasanın sürüş hissine ancak yaklaşabiliyor. Onun önceki kasasını ben de kullanmadım, ama yolcu koltuğunda gözlemlediğim kadarıyla çok eğlenceli olduğunu biliyorum. Yine bir karşılaştırma: "Golf V vs. Golf VII"
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,305
Beğeni Puanı
8,174
Doğru diyorsun aslında. Hothatch'lerde de dediğin gibi ilerleme var. "Süperspor" kelimesini spor araçlar olarak değiştirmem daha doğru olur :) Ama standart bineklerde kesinlikle gerileme var. En tazesinden şöyle bir örnek vereyim: Daha test yazısını yeni yayınladığın, şu sürüşüne bayıldığın yeni Fiesta var ya, iki nesil önceki Mk6 kasanın sürüş hissine ancak yaklaşabiliyor. Onun önceki kasasını ben de kullanmadım, ama yolcu koltuğunda gözlemlediğim kadarıyla çok eğlenceli olduğunu biliyorum. Yine bir karşılaştırma: "Golf V vs. Golf VII"
Genel olarak diyorsan ona zaten katılıyorum bariz gerileme var. Yeni fiesta bile eski kasasına göre biraz gerilemiş diyebilirim daha iyi lastikle kurtarmışlar. Düşününce kendini tutuş anlamında geliştiren bir kaç araba vardır. Peugeot en büyük örnek olabilir yeni platform eskisine göre bu konuda çağ atlattı. Passat b8 öve öve bitiremiyorlar,astra,vectra-insignia ilişkisi baya gelişme var. Başka aklıma gelmiyor açıkcası.
 

ozkokelii

Elit Apaçi
Katılım
15 Kas 2017
Mesajlar
190
Beğeni Puanı
255
Yaş
22
Konum
Isparta
Arkadaşlar, biraz aramızda sohbet edelim biraz da forumdaki hava canlansın diye bir anket yapayım dedim.Evet sorumuz, ''otomobillerin altın çağı hangi yıllar arasındadır'' olacak bu sorumuza tabii ki bilimsel bir açıklama aramıyoruz ama kendi açınızdan hangi çağın neden altın öneme sahip olduğunu yazarsanız sevinirim.Kendimden başlayarak örnek vereyim.İki seçenek hakkınız bulunuyor.
Ben otomobillerin altın çağının 1980-1999 yılları arasında olduğunu düşünüyorum, bunun için sebeplerimi açıklayacağım.Siz bu kadar uzun yazmasanız da olur.
1-Peugeot 205 1.9 GTİ/Mazda MX-5/Toyota AE86/Nissan Silvia S13/Toyota MR2/Honda CR-X/Honda Civic EK-EG uzar gider...(Genelde Japon)
O yıllarda çıkmış olan bu otomobillerde sürüş zevkini baltalayacak herhangi bir elektronik sınırlama bulunmuyor, ayrıca o zaman çıktıkları fiyatlar o yıllarda çıkmış herhangi bir aile otomobilinden çok da pahalı değil bu özelliğiyle de hemen herkese spor otomobil yaşatma zevkine sahip olan otomobiller bu devirde patlak verdi.Ayrıca saçma sapan elektronik oyuncakları(Multimedya ekranı vs vs gib) ve gerçekten de gerekli olan güvenlik ekipmanları henüz yaygınlaşmadığı için kasaları çok hafif, tabii bu da sürüş zevkine bir artı daha.Ayrıca yine o yıllarda ortaya çıkan teknolojik ve dahice ortaya çıkan VTEC vb gibi motor savaşları da var bunlarda atmosferik motorlu araçlar için bir altın çağı manasına geliyor.Ayrıca bu verimli atmosferik motor savaşlarından dolayı da yakıt tüketimlerinin aşırı olmadığını da pas geçmemek gerek.Bir diğer mühim özellikleri ise hemen hepsinin manuel şanzıman olması ve aracın içindeyken hemen her şeyden geri bildirim almanız gerek şanzımandan gerek yalıtımın olmamasından dolayı dış etmenlerden kolaylıkla geri bildirim alıyorsunuz bu ise sürüşe gerçekten büyük katkı.Bunlar benim görüşlerim liste uzar gider kısacası bu seçimimin nedeni tamamen atmosferik motorlar ve saf sürüş hissiyatı.





90/99 arabalarin bi ruhu varmis cok marjinal kendine has sekildelermis simdi ise bir cok araba bana cok soguk geliyor tasarimi olsun ic dizayni olsun...
 

ercanalhan

Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
120
Beğeni Puanı
277
Konum
istanbul
Marka
Opel
ben sistemin bana dayattığı zevksizlik, kalitesizlik, beyaz renk zorunluluğuna, el alem ne der ? lere inat 93 model bir araba biniyorum... arabamda kaset dinliyorum... keyifle köpürte köpürte yıkıyorum, onunla konuştuğum bile oluyor.. park ettikten sonra yerini beğenmeyip başka biyere çekiyorum, zevkle brandaya sarıyorum.. bazen günde 2 kez...

koltukları sert ve eski.. içeride baya ses alıyor... dijital kliması da yok... trim sesleride var.. görüntüsüde şahane sayılmaz..

***ama konfor göreceli birşey, yolda motorun homurtusundan keyif alabilmek bir konfordur..
***park ettikten sonra tekrar tekrar bakıp "ya seviyorum seni be" dedirtmesi bir konfordur.
***torpidoyu açtığında 90 ların kasetlerinin çıkması ve arabanın seninle aynı dönemleri paylaşabilmesi bir konfordur.
***çocukken arka koltukta oturduğunda camdan baktığın zaman "uff arabaya bak bee" dediğin arabaları, tekrar yıllar sonra soför koltuğunda gördüğünde içinin aynı kıpır kıpır olması, bunu yapabilmesi bir konfordur.
***çocukluğunu o arabanın içinde hayal edebiliyorsan o araba konforludur...
***arabalara ithaf ettiğimiz "ruh" tanımı aslında bizim onunla ilgili anılarımız ve hayallerimizden ötesi değildir.

çoğu kez bana arkadaşlarım yeni araçları övüyorlar, şerit takibi varmış, ambiyans aydınlatması varmış :) .... sadece kırlmasınlar diye güzel diyorum, çünkü benim veri tabanımda bir karşılığı yok... "ruh" u yok...
 

mgdedeoglu

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,796
Beğeni Puanı
8,606
Yaş
32
Konum
İstanbul
Önceliğin ne olduğuna göre değişir. Sürüş zevkine, elektroniğe, güvenliğe, hıza, sorunsuzluğa vs olan bakış açısı tercihi etkiler. Ben 2010 ve sonrası dedim, 2. tercihim 60'lar olurdu.

Not: Bir de kendi fakirliğimiz sonucu ulaşamadığımız araçlar var, yoksa şuan satışta bomba gibi araçlar olduğu bir gerçek.
 
Son düzenleme:

godofwar

Asfalt Kurutucu
Katılım
13 Mar 2019
Mesajlar
75
Beğeni Puanı
110
Büyük çoğunluğun 1990 lar olarak işaretlemesi asla tesadüf olamaz. Bir kere o dönemde hayat daha güzeldi. O zamanlar evlenen kişilerin büyük çoğunluğu bu gün 20 25. evlilik yıldönümlerini kutlarlarken şimdilerde insanların birçoğu 2 yılda boşanıyor. O dönemlerde çalan bir pop müzik radyoda çaldığında yüzde tebessüm uyandırırken şimdi Tarkan bile sadece hit almaya yönelik boş beleş şarkılar yapıyor. O dönemlerde çocuklar sokakta oynarlardı ve geçen broadway’e bile hayranlıkla bakardık. Şimdiki çocuklar bilgisayarda her dakika veyron simülasyonu oynuyor.

O dönemde insanlar gösterişten uzak kendi zevkleriyle ilgilenirlerdi. Bu yüzden otomobiller de gösterişten uzak, sade, şık ve sürmesi zevkliydi. Tıpkı o dönem gibi. O dönemdeki insanlar gibi.

Şimdiye baktığımızda ise tüketim toplumu bir dünya, “değer” kavramının içi boşaltılmış bir yaşam tarzı var. Leoncular düz yol gazcısı da f30cular daha mı farklı. Herkes ve her şey aynı şeyin laciverti...
 
Üst