Arkadaşlar, biraz aramızda sohbet edelim biraz da forumdaki hava canlansın diye bir anket yapayım dedim.Evet sorumuz, ''otomobillerin altın çağı hangi yıllar arasındadır'' olacak bu sorumuza tabii ki bilimsel bir açıklama aramıyoruz ama kendi açınızdan hangi çağın neden altın öneme sahip olduğunu yazarsanız sevinirim.Kendimden başlayarak örnek vereyim.İki seçenek hakkınız bulunuyor.
Ben otomobillerin altın çağının 1980-1999 yılları arasında olduğunu düşünüyorum, bunun için sebeplerimi açıklayacağım.Siz bu kadar uzun yazmasanız da olur.
1-Peugeot 205 1.9 GTİ/Mazda MX-5/Toyota AE86/Nissan Silvia S13/Toyota MR2/Honda CR-X/Honda Civic EK-EG uzar gider...(Genelde Japon)
O yıllarda çıkmış olan bu otomobillerde sürüş zevkini baltalayacak herhangi bir elektronik sınırlama bulunmuyor, ayrıca o zaman çıktıkları fiyatlar o yıllarda çıkmış herhangi bir aile otomobilinden çok da pahalı değil bu özelliğiyle de hemen herkese spor otomobil yaşatma zevkine sahip olan otomobiller bu devirde patlak verdi.Ayrıca saçma sapan elektronik oyuncakları(Multimedya ekranı vs vs gib) ve gerçekten de gerekli olan güvenlik ekipmanları henüz yaygınlaşmadığı için kasaları çok hafif, tabii bu da sürüş zevkine bir artı daha.Ayrıca yine o yıllarda ortaya çıkan teknolojik ve dahice ortaya çıkan VTEC vb gibi motor savaşları da var bunlarda atmosferik motorlu araçlar için bir altın çağı manasına geliyor.Ayrıca bu verimli atmosferik motor savaşlarından dolayı da yakıt tüketimlerinin aşırı olmadığını da pas geçmemek gerek.Bir diğer mühim özellikleri ise hemen hepsinin manuel şanzıman olması ve aracın içindeyken hemen her şeyden geri bildirim almanız gerek şanzımandan gerek yalıtımın olmamasından dolayı dış etmenlerden kolaylıkla geri bildirim alıyorsunuz bu ise sürüşe gerçekten büyük katkı.Bunlar benim görüşlerim liste uzar gider kısacası bu seçimimin nedeni tamamen atmosferik motorlar ve saf sürüş hissiyatı.
Ben otomobillerin altın çağının 1980-1999 yılları arasında olduğunu düşünüyorum, bunun için sebeplerimi açıklayacağım.Siz bu kadar uzun yazmasanız da olur.
1-Peugeot 205 1.9 GTİ/Mazda MX-5/Toyota AE86/Nissan Silvia S13/Toyota MR2/Honda CR-X/Honda Civic EK-EG uzar gider...(Genelde Japon)
O yıllarda çıkmış olan bu otomobillerde sürüş zevkini baltalayacak herhangi bir elektronik sınırlama bulunmuyor, ayrıca o zaman çıktıkları fiyatlar o yıllarda çıkmış herhangi bir aile otomobilinden çok da pahalı değil bu özelliğiyle de hemen herkese spor otomobil yaşatma zevkine sahip olan otomobiller bu devirde patlak verdi.Ayrıca saçma sapan elektronik oyuncakları(Multimedya ekranı vs vs gib) ve gerçekten de gerekli olan güvenlik ekipmanları henüz yaygınlaşmadığı için kasaları çok hafif, tabii bu da sürüş zevkine bir artı daha.Ayrıca yine o yıllarda ortaya çıkan teknolojik ve dahice ortaya çıkan VTEC vb gibi motor savaşları da var bunlarda atmosferik motorlu araçlar için bir altın çağı manasına geliyor.Ayrıca bu verimli atmosferik motor savaşlarından dolayı da yakıt tüketimlerinin aşırı olmadığını da pas geçmemek gerek.Bir diğer mühim özellikleri ise hemen hepsinin manuel şanzıman olması ve aracın içindeyken hemen her şeyden geri bildirim almanız gerek şanzımandan gerek yalıtımın olmamasından dolayı dış etmenlerden kolaylıkla geri bildirim alıyorsunuz bu ise sürüşe gerçekten büyük katkı.Bunlar benim görüşlerim liste uzar gider kısacası bu seçimimin nedeni tamamen atmosferik motorlar ve saf sürüş hissiyatı.
Son düzenleme: