KAPALI PASSAT 1.4 ACT DSG VS MONDEO 1.5 ECOBOOST

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Porsche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Porsche

GALERİCİ
11,127
Marka
Zirai Traktör
Sizce hangi araç beyler bayanlar bence passat. Çünkü marka algısı daha yüksek, bagajı daha büyük, iç mekanı daha kaliteli ve göze daha çok hitap ediyor, yol tutuşu ve DSG'ye sahip olması. Sizin görüşleriniz nelerdir? saygı çerçevesi içinde tartışalım ve fanboyluk yapmadan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Atacan kANTEMIR
Ford'da test mühendisi bir abim var Mondeo'ya BMW 5(F10) ayarında yol tutuşu var dedi ve sınıfında ondan konforlusu olmadığını söyledi . Bizde 16 yıldır Ford Mondeo kullanıyoruz 2.5 V6 F1 Transmission Mondeo'muzu satıp şimdi 2012 1.6Ecoboost Mondeo aldık Motor suyu kapağını açık unuttuğumuz için araç Ankara-İstanbul'a seyir halindeyken Dudullu gişelerinde hararet yaptı ve conta yaktı 0 motor aldık bütün parçaları dahil 7500tl normal hasar giderilse zaten 3000-4000tl masraf olacaktı. Parçası ucuz(kendi sınıfındaki çoğu araca göre),konforlu,yol tutuşu çok iyi. Bence mondeo.
 
Yol tutuş olarak mondeo bu sefer eskisi kadar iddialı degil dedi banada ford bayisi. Ama konfor olarak sezarın hakkı sezara mondeo bu sefer olmuş. Passat ı adaptif şasi ile kullanma fırstımız oldu. Araç comfort modda yinede vw den daha iyi. Ama Passat da comfort modda baya gevşiyor. Sport modda ise baya baya sertleşiyor. Ben sport modu çok beğenmiştim çünkü sert olan arabarı aynı A4 sline gibi seviyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: madmike.onr
Mondeo'yu 0 olarak aldığınızda üstünde çıkan lastikler berbat Passat ile aynı lastiği kullanıp yorum yapmak lazım benim kaynağımda Ford'da test mühendisi ondan iyi kim bilebilirki . Şuan mondeonun yeni modeli çıktı Vignale diye sadece Ford Vignale olarak geçiyor muazzam bir görünüşü var bakmanızı öneririm.
 
Ford Vignale modelini biliyorum fuarda vardı sanırsam. Bakmıştım çok şık duruyor. Fakat bence şu da var kimse benim ayranım ekşi demez. Lastik konusuna katılıyorum fakat mondeo ya 18 inç jant taksak konforu nasıl olacak onuda çok merak ediyorum
 
Son düzenleme:
Haklısınız bu konuda ama bahsettiğim abim öyle sokakta görüpte sorduğum birisi değil gerçekten çok yakınız Ford'un reklamını yapıcağını sanmıyorum ki BMW 5(F10) ayarında yol tutuşu var diye üstüne basarak söyledi
 
Bu motor ve şanzıman seçeneğinde passat şanzımandan dolayı öne geçer. Dsg sevmem daha doğrusu çift kavramaları hiç sevmem. İyi bir tork konvertör her zaman tercihimdir fakat mondeo'daki tork konvertör maalesef çağın biraz gerisinde. 4-5 yıldır üst üste ödül almış ecoboost motorla performans istendiğinde pek uyumlu hareket etmiyor, sakin kullanımlarda iyi fakat yakıt tüketimini sakin kullanımda 10 litre civarı altına düşürmek için biraz uğraşmak gerekli. Makyajla beraber şanzımana el atacaklar diye biliyorum. Bunun haricinde genel olarak bakarsak; işçilik iki araçta da iyi seviyede, malzeme kalitesi iki aracında iyi. Dokunma hissiyatı olarak ikisi de aynı seviyede ama görsel kalite anlamında passatın biraz daha albenili malzemeleri. Konfor- yol tutuş dengesi mondeo'da çok daha iyi. Passat'ın yol tutuşu daha iyi fakat konforu için aynısı söylenemez. Arka süspansiyonlar çalışma limitini bitirince ses çıkarabiliyor. Yalıtım mevzusu mondeo'da çok daha iyi. Passat'ın sol ön A sütunu direklerinden rüzgar sesi aldığını söyleyen çok test ve kullanıcı var. Süspansiyon kalitesi olarak tartışmasız mondeo; integral link yapısı gereği multilink 5 kollu bağlantılı bağımsız süspansiyona sahip. Güncel jaguar xf ve xc'de birebir aynı süspansiyonlar kullanılır. Güncel bmw 5 serisinde de multilink süspansiyon kullanılır sadece yapısı biraz daha farklı. Fakat temelde mondeo'dakine benzer. Passat'ın boş ağırlığı, mondeo'nun sürücü+sıvılarla dolu ağırlığına neredeyse denk. Benzinli tercihinde şuan seçecek olsam şanzımandan dolayı mondeo'yu almaz makyajlısını beklerdim. İlla şuan almam gerekirse de passat değil superb alırdım.
 
Bu motor ve şanzıman seçeneğinde passat şanzımandan dolayı öne geçer. Dsg sevmem daha doğrusu çift kavramaları hiç sevmem. İyi bir tork konvertör her zaman tercihimdir fakat mondeo'daki tork konvertör maalesef çağın biraz gerisinde. 4-5 yıldır üst üste ödül almış ecoboost motorla performans istendiğinde pek uyumlu hareket etmiyor, sakin kullanımlarda iyi fakat yakıt tüketimini sakin kullanımda 10 litre civarı altına düşürmek için biraz uğraşmak gerekli. Makyajla beraber şanzımana el atacaklar diye biliyorum. Bunun haricinde genel olarak bakarsak; işçilik iki araçta da iyi seviyede, malzeme kalitesi iki aracında iyi. Dokunma hissiyatı olarak ikisi de aynı seviyede ama görsel kalite anlamında passatın biraz daha albenili malzemeleri. Konfor- yol tutuş dengesi mondeo'da çok daha iyi. Passat'ın yol tutuşu daha iyi fakat konforu için aynısı söylenemez. Arka süspansiyonlar çalışma limitini bitirince ses çıkarabiliyor. Yalıtım mevzusu mondeo'da çok daha iyi. Passat'ın sol ön A sütunu direklerinden rüzgar sesi aldığını söyleyen çok test ve kullanıcı var. Süspansiyon kalitesi olarak tartışmasız mondeo; integral link yapısı gereği multilink 5 kollu bağlantılı bağımsız süspansiyona sahip. Güncel jaguar xf ve xc'de birebir aynı süspansiyonlar kullanılır. Güncel bmw 5 serisinde de multilink süspansiyon kullanılır sadece yapısı biraz daha farklı. Fakat temelde mondeo'dakine benzer. Passat'ın boş ağırlığı, mondeo'nun sürücü+sıvılarla dolu ağırlığına neredeyse denk. Benzinli tercihinde şuan seçecek olsam şanzımandan dolayı mondeo'yu almaz makyajlısını beklerdim. İlla şuan almam gerekirse de passat değil superb alırdım.
Makyajlı Mondeo'nun görüntüsü 2017 Fusion ile aynı olacak deniyor fotoğraflarda olduğu gibi.
 

Ekli dosyalar

  • 2017-ford-fusion-mondeo-FCI-23.jpg
    2017-ford-fusion-mondeo-FCI-23.jpg
    31.9 KB · Görüntüleme: 492
  • 2017-ford-fusion-sport003-1.jpg
    2017-ford-fusion-sport003-1.jpg
    70.7 KB · Görüntüleme: 335
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Makyajlı Mondeo'nun görüntüsü 2017 Fusion ile aynı olacak deniyor fotoğraflarda olduğu gibi.
İç mekanı da görmüştüm görsellerde. Vites topuzu tamamen kaldırılıyor. Onun yerine yuvarlak bir düğmeden kontrol edilecek yani orta tarafta daha şık ve boş bir alan olacak. Sync 3 gelecek, sync 2 'deki tüm kusurlar giderilmiş durumda. 1.5 tdci 120 hp'lik powershitf şanzımanlı motorun da konması bekleniyor. Benzinlide de tork konvertör şanzımanı elden geçirecekler diye biliyorum. 2017 gibi gelecek makyajlısı. Alacak olsam şanzıman eksiğinden dolayı makyajlıyı beklerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: madmike.onr
2017 fusion amerikada oldukça beğenildi türkiye ye ne zaman gelecek bakalım. Malum aracın satışına amerika da başlandı. Şu anda mevcut da passat kullanıyoruz karşışartıdığımız passatın aynısını. Araçç 1463 kg mondeo kaç kg. rüzgar konusunda haklısınız 120 gıbı aynalardan kaynaklı ses geliyor.
 
Son düzenleme:
Passat yol tutuşu iyi ve performans tatmin edici. DSG'de hızlı olması iyi ama konfor da mondeo öne geçiyor. Burda ihtiyaçlar ve önem verilen kriterler devreye giriyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
mondeo amerika da satışa 2013 de çıktı yanlış hatırlamıyorsam yeni kasa olarak.
Kesin tarihi şuan aklımda yok fakat bizim ülkemize 2-3 sene geç geldi maalesef. Makyajlı kasada aynısını yapacaklarını pek sanmıyorum. Gecikme olsa bile bu kadar fazla olmaz diye düşünüyorum. Önceki kasa mondeo'ları da çok severdim fakat yol tutuşunu beğendiğim kadar konforundan da şikayet ederdim. D segment yalıtım ve konfor segmentidir. O yüzden mondeo'yu pek mantıklı bulmazdım sevsem de. Şuanki kasanın konforu kendini aşmış durumda. Çukurlarda süspansiyonların çalışma limitini bitirmeniz çok zor. Çok derin çukurları bile çok az hissettiriyor. Tabii insanların otomobilden ne beklediğine bağlı tercihleri. Ama ben d segmentinde konfor aradığım için tercihim en konforlu olandan yana olur tercih meselesi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Kesin tarihi şuan aklımda yok fakat bizim ülkemize 2-3 sene geç geldi maalesef. Makyajlı kasada aynısını yapacaklarını pek sanmıyorum. Gecikme olsa bile bu kadar fazla olmaz diye düşünüyorum. Önceki kasa mondeo'ları da çok severdim fakat yol tutuşunu beğendiğim kadar konforundan da şikayet ederdim. D segment yalıtım ve konfor segmentidir. O yüzden mondeo'yu pek mantıklı bulmazdım sevsem de. Şuanki kasanın konforu kendini aşmış durumda. Çukurlarda süspansiyonların çalışma limitini bitirmeniz çok zor. Çok derin çukurları bile çok az hissettiriyor. Tabii insanların otomobilden ne beklediğine bağlı tercihleri. Ama ben d segmentinde konfor aradığım için tercihim en konforlu olandan yana olur tercih meselesi.
Geç gelirse gene fazla satmaz bence.
 
Mondeo yol tutuşu ve tork konusunda passattan daha iyi fakat mondeo'nun powershift'i çok kötü. Passat'ında elektronik aksandan ötürü dsg problemi oluyor. Alıcak olsam tabiki passat'ı tercih ederdim boyutların kullanımı kolaylaştırdığından dolayı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...