Bu motor ve şanzıman seçeneğinde passat şanzımandan dolayı öne geçer. Dsg sevmem daha doğrusu çift kavramaları hiç sevmem. İyi bir tork konvertör her zaman tercihimdir fakat mondeo'daki tork konvertör maalesef çağın biraz gerisinde. 4-5 yıldır üst üste ödül almış ecoboost motorla performans istendiğinde pek uyumlu hareket etmiyor, sakin kullanımlarda iyi fakat yakıt tüketimini sakin kullanımda 10 litre civarı altına düşürmek için biraz uğraşmak gerekli. Makyajla beraber şanzımana el atacaklar diye biliyorum. Bunun haricinde genel olarak bakarsak; işçilik iki araçta da iyi seviyede, malzeme kalitesi iki aracında iyi. Dokunma hissiyatı olarak ikisi de aynı seviyede ama görsel kalite anlamında passatın biraz daha albenili malzemeleri. Konfor- yol tutuş dengesi mondeo'da çok daha iyi. Passat'ın yol tutuşu daha iyi fakat konforu için aynısı söylenemez. Arka süspansiyonlar çalışma limitini bitirince ses çıkarabiliyor. Yalıtım mevzusu mondeo'da çok daha iyi. Passat'ın sol ön A sütunu direklerinden rüzgar sesi aldığını söyleyen çok test ve kullanıcı var. Süspansiyon kalitesi olarak tartışmasız mondeo; integral link yapısı gereği multilink 5 kollu bağlantılı bağımsız süspansiyona sahip. Güncel jaguar xf ve xc'de birebir aynı süspansiyonlar kullanılır. Güncel bmw 5 serisinde de multilink süspansiyon kullanılır sadece yapısı biraz daha farklı. Fakat temelde mondeo'dakine benzer. Passat'ın boş ağırlığı, mondeo'nun sürücü+sıvılarla dolu ağırlığına neredeyse denk. Benzinli tercihinde şuan seçecek olsam şanzımandan dolayı mondeo'yu almaz makyajlısını beklerdim. İlla şuan almam gerekirse de passat değil superb alırdım.