Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme

Dustero59

Dustero
Senkromeççi
6
37
Marka
Peugeot
Arkadaşlar Merhaba,

Mart teslim 2025 Model Peugeot 408 GT aracım var. Öncelikle 1.2 Puretech ile ilgili tüm spekülasyonlara rağmen bu aracı bilerek ve isteyerek aldım. 50-130 bin TL arası farklarla T-roc R line, Austral Alpine full ops. , Qhasqai skypack ve Tucson prime dizel, alternatiflerini eleyerek aldım. Hiçbir pişmanlığım yok çokta memnunum ayrıca yolda caddede herkesin dikkatini çeken bir araç.

Gelelim ilk karşılaştığım sorunlara..

Normalde çalışan ambiyans ışıklarının 2. Gün çalışmadığını farkettim. 3 5 defa kutup başı sökmeme rağmen düzelmedi. Servisten zar zor randevu aldım. Henüz 10. Gün bir kez araca bindiğim gibi kendiliğinden yandı 2 dakika sonrada söndü. Bir 10 Gün sonra bidaha bunu tekrarladı. Servis günü geldiğinde götürdüm resetlemelere yeniden yazılım yüklemelere rağmen düzelmedi daha ileriki bir tarihe randevu verdiler kapı panellerini sökeceklerini söylediler ve bunun için çok üzüldüm. Geçen süre zarfında ambiyans ışığı yandığı gibi elle manuel olarak zırt pırt saniye kaybetmeden sürekli renk değiştirip ambiyansı yanar halde tutmaya çalıştım. Daha uzun süre aktif kalsada sönmesi kaçınılmaz oldu :) 2 3 defa bunu tekrarladım artık 20 dakikaya kadar sönmeden durabilir hale geldi. Mod değiştirdiğimde nedense gene sönüyordu. Tüm modlarda iç ortam aydınlatma derecesini eşitledim örneğin 1 ile 7 arasından 5 e ayarladım spor eco ve normali. Hem renk değiştirip aynı andada modülün ışık şiddeti değiştiremediğini farkettim. Sorun çözülmüş oldu panel sökme için servis gününü iptal ettim. Bu önemli bir nokta çünkü ambiyans ışığı problemi azda olsa yaşayan var bu şekilde çözebilir.

İkinci sorun olarakta levha tanıma ışığı tüm radar ve kamera sistemleri temiz olmasına rağmen ara ara yanıyor. 2 saat hiç yanmadığıda oluyor bazen dur duraksız yandığıda oluyor. Bununla barıştım artık rahatsız etmiyor. Küçük bir bilgi vereyim ADAS'tan Aşırı hız uyarısını kapatırsanız levha tanıma ışığı 5 saniyeliğinede olsa yanıyor sonra sönüyor. Bunu arıza gibi düşünmeyin kitapçıktada yanıp sonra söneceğine dair bilgi var. Aracı yolda bırakçak hiçbir sorun yaşamadım hiçbir arıza ışığı almadım bunuda belirtmek isterim.

Genel bir değerlendirme yapmak gerekirse son derece memnunum hızını hiç anlamıyorsunuz 130 la giderken 80 le gidiyormuş hissi var sessiz konforlu bir gidişi var hiç mola vermeden 1000 km yol yapılabilecek bir araç diyebilirim. Araçla ilgili şehir içi yakıt tüketiminden başka bir olumsuzluk bulamıyorum. Keşke hybrid desteği olsa en azından dur kalk için çok faydalı olurdu. 1520 kg lık 19 jantlı kütleyi durup tekrar hareket ettirmek 3 silindirli motor için yakıt sarfiyatına neden oluyor ama bu motorun verdiği keyfe değermi kesinlikle değer. 8700km lik genel ortalamam 8.2 litre. Yakıt tüketimi aralığı 5.4 litre ile 10+ litre arasından değişiyor. Yüksek hızlarda daha az yakıyor diyebilirim. 2015 model 147.000km deki passat B8 den 408 e geçtiğimide belirteyim.

Gelelim bakım bölümüne ben bu motorun sanayide çekilmiş videolarını bir kenara bırakarak üreticinin önerdiği yağı düzenli aralıklarla kullanarak triger değişimin 90 binden önce olacağını düşünmüyorum. Yağ önemli olurmu canım demeyin evet olur ülkemize giren wankel motorlu Mazda rx8 leri sanayicilerimiz sağolsun nasıl hiç ettiklerini biliyoruz. Siz üreticinin önerdiği Dexelia yağ kullanmak yerine herhangi bir yağı kullanırsanız Japonların bile motorunu bozmak zarar vermek mümkün. Numarası uysada sentetikleri tutmuyor maalesef yağ markasına kadar bu yüzden çok önemli. Ama şunada dikkat etmek gerekirki 1.2 Puretech alüminyum blok bir motor ve kayışta yağın içinde çalıştığı için aracı sıkıştırdıktan sonra kesinlikle sakin kullanıp soğutmaya çalışmak gerekir. Bu kullanım sitili zaten turbolu tüm araçlar için önemli 1.2 Puretech te ekstra özen göstermek gerekiyor özellikle sıcak iklimlerde bu şekilde kullanırsanız aracın uzun süre sorunsuz hizmet edeceğine eminim. Bujiler için yakıtada çok dikkat etmek gerek benim tercihim ince benzinden yana ince yakıt denince akla ilk gelen firmayı biliyoruz özellikle ondan almaya çalışıyorum. 97 oktan benzin kullansak bu motorlar için daha sağlıklı fakat artık 97 oktan yok 95 oktanıda bizim benzinliklerin verebildiği sanmıyorum o yüzden 1 depoda 50 km az gitsin ama hep gitsin diyerek ince yakıtla meşhur firmadan almaya özen gösteriyorum.

Bakım periyotlarına gelirsek ben servislerde 13-14 bin liralık periyodik bakım ücretini çok buluyorum bujilerde değişirse 22 bin TL bandına çıkıyor ve 1.2 Puretech ten korkulanın aksine bu motora çok güveniyorum o yüzden bakımlarını kendim yapma kararını aldım maliyeti düşük ve 7500km de ilk yağını değiştirdim her 7500 de yağını değiştirmeye devam edeceğim 105.000 hatta 120.000km ye kadar kayışın sorunsuz gideceğine inanıyorum.

Her 7500 km de yağ,
Her 15.000 km de yağ, yağ filtresi
Her 22.500 km de yağ, polen ve hava filtresi
Her 30.000 km de yağ, yağ filtresi ve bujiler
Her 45.000 km de yağ, yağ filtresi ve balatalar
Her 90.000 km de yağ, filtreler, buji ve Triger kayış

Şeklinde bir planım var. Unuttuğum birşey varsa yada eklemek istediğiniz birşey varsa ama motor ama şanzıman hatırlatırsanız sevinirim.

Km yaptıkça bu konuda pozitif veya negatif yaşanmışlıklar güncel olarak paylaşılacak.
 

Ekli dosyalar

  • 20250322_183235.jpg
    20250322_183235.jpg
    1.9 MB · Görüntüleme: 0
Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim. Bu aracı ben de çok beğeniyorum ve evin 2. aracını bu araç yapmak istiyordum. Ancak 1.2 Puretech spekülasyonlarından dolayı herkes gibi uzak durmaya başladım. Siz doğru olanı yapmışsınız doğru bakım ile ve dikkatli takip ile çoğu şeyin önüne geçebilirsiniz. Yine de bazı düşüncelerinize katılmıyorum. Bu araçlardaki kayış ne yaparsanız yapın 90 bin km gitmeyecektir. Kayış dayansa bile kayıştan kopan parçalar süzgeçi tıkayacaktır. Tamam doğru yağ ve sık yağ değişimi ile kayışı daha az yıpratabilirsiniz yine de 90 bin km yi 2 yıl içinde yapmayacaksanız 60 bin km de kayışı değiştirmelisiniz. Yine önleyici bakım olarak o değişim sırasında karteri söktürüp süzgeç kontrolü yaptırmalısınız. Ya da 30 bin km de bir kayış değiştirip süzgeç tıkama ihtimalini göz ardı edeceksiniz. Aksi halde 46 bin km’de tıkanan süzgeç, 60 bin km’de kopan kayış örnekleri var.
Bir de 7.500km de sadece yağ değişimi yaparken yağ ve hava filtresini değiştirmemek yağın hızlı kirlenmesine sebep olacaktır. Her yağ değişiminde yağ filtresi ve hava filtresi değişmeli.
90.000 km de şanzıman yağı ve filtre değişimi de gerekli olacaktır önleyici bakım amaçlı.
 
Aracınız hayırlı olsun hocam.

Bakım konusunda yetkili dışında müdahale ettiğiniz için, yaptıklarınız doğru bile olsa, trigerde sorun çıkması halinde biliyorsunuz ki garantiye sokma ihtimalleri olsa bile sokmayacaklardır. Garanti dışı bırakacaklarını bilerek hareket etmenizde fayda var. Trigerde kesinlikle motor sıcaklığı, dolayısıyla yağ sıcaklığı önemli. Bu motoru çok fazla sıkıştırarak kullanmamak gerekiyor yağın sıcaklığının çok üst seviyelere çıkmaması adına. Çünkü ısınan yağ, kayışı daha erken deforme ediyor. Arada bir yağ dolum kapağını açıp trigeri kontrol edin kendi gözünüzle. Bunun dışında 60 bin civarı trigeri ve yağ süzgecini değiştirmenizi tavsiye ederim. Trigerin ömrü sadece km olarak değil, zaman olarak da belirleniyor. Örneğin 5 yıllık dilimde 60 bin km civarına geldiyseniz belki km olarak sorun olmayabilir ama zaman olarak trigerin ömrü doluyor.

Ayrıca 90 bin km civarında Eat 8 şanzımanın yağ değişimini yaptırmayı da unutmayın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Dustero59
Yağ süzgeci ulaşılması zor bir parça değil gibi görünüyor. Bence trigerden çok korkulması gereken kısım orası 🙂 Trigere adam kapak yapmış, görebiliyorsun ne olup bittiğini.

15.000'de 1 yağ, yağ filtresi.. 30.000'de 1 süzgeç temizliği, 60.000'den sonra her 5.000'de triger kontrolü.. İyi durumda, 75-80.000 gibi değişim ideal tablo sanırım.

Her süzgeci tıkanan araba da yatak sarmıyor bu arada, ne bakımsız arabalar var. 85.000'de uyarı verdiği için sökülüyor.. Adam hiçbirşeyi değiştirmemiş, yağı da ekleye ekleye devam etmiş 😁

Atmosferikler çok ısınmadığı için midir bilmiyorum onlar daha toleranslı herhalde. Bir de eski model hani 2022 sonrası kayış değişti ya.

Bu arada 70.000 sonrası kayış değiştirmek çok da anormal bir durum değil aslında. Zamanında 2005 gibi olması lazım 1.6 atmosferik B5 Passat'ımız vardı, serviste 50.000'lerde değiştirmek istemişler. Sonra sanayide usta açıp göstermiş babama, değiştirmeye gerek yok diye.

Onu alma, bunu alma.. Ne alacak insanlar, bunların en azından şanzımanı güzel. Motorda tasarım hatası var ama çok yaygın olması iyi birşey.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Dustero59
Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim. Bu aracı ben de çok beğeniyorum ve evin 2. aracını bu araç yapmak istiyordum. Ancak 1.2 Puretech spekülasyonlarından dolayı herkes gibi uzak durmaya başladım. Siz doğru olanı yapmışsınız doğru bakım ile ve dikkatli takip ile çoğu şeyin önüne geçebilirsiniz. Yine de bazı düşüncelerinize katılmıyorum. Bu araçlardaki kayış ne yaparsanız yapın 90 bin km gitmeyecektir. Kayış dayansa bile kayıştan kopan parçalar süzgeçi tıkayacaktır. Tamam doğru yağ ve sık yağ değişimi ile kayışı daha az yıpratabilirsiniz yine de 90 bin km yi 2 yıl içinde yapmayacaksanız 60 bin km de kayışı değiştirmelisiniz. Yine önleyici bakım olarak o değişim sırasında karteri söktürüp süzgeç kontrolü yaptırmalısınız. Ya da 30 bin km de bir kayış değiştirip süzgeç tıkama ihtimalini göz ardı edeceksiniz. Aksi halde 46 bin km’de tıkanan süzgeç, 60 bin km’de kopan kayış örnekleri var.
Bir de 7.500km de sadece yağ değişimi yaparken yağ ve hava filtresini değiştirmemek yağın hızlı kirlenmesine sebep olacaktır. Her yağ değişiminde yağ filtresi ve hava filtresi değişmeli.
90.000 km de şanzıman yağı ve filtre değişimi de gerekli olacaktır önleyici bakım amaçlı.
Teşekkür ederim ve matematiksel olarak harfiyen katılıyorum. 46 bin km de süzgecin tıkanması için bence yağ önerilen marka kullanılmışsa bile buna rağmen tıkandıysa yağa benzin karışımının yüksek olup kayışı pul pul dökmesi gerekir yani böyle düşünüyorum. Evet sadece yağ değiştirip yağ filtresi değiştirmeyince ister istemez filtre içinde ve her durumda yağ pompasında eski yağ kalıyor fakat normal periyodu 15.000 olduğu için 200 ml kadar yağın çok önem arz etmeyeceğini düşünüyorum tozlu koşullara aracı sokmamaya özen gösterdiğim için hava filtreside normal kirlenmeden daha iyi durumundadır diye hesap ediyorum. En iyi temizlik yağı boşalttıktan sonra yağ kapağından basınçlı hava üfleyip yüzeylerdeki ve karterdeki son yağıda çıkmaya zorlamak sonrasında yağ filtresinide söküp basınçlı havayı tekrarlamak. Ardından yarım litre yağ koyup karter dibindeki son kalıntıları doğal akışla çıkışa doğru yönlendirmesini beklemek yeni filtre yeni yağ koyup 20 dakika çalıştırıp tekrar boşaltıp üfleyip ardından yeni yağ ve tekrar yeni filtre ile işlemi tamamlamak en baba engine flush tan bile daha etkili motor içi temizliği diyebiliriz😄
 
Aracınız hayırlı olsun hocam.

Bakım konusunda yetkili dışında müdahale ettiğiniz için, yaptıklarınız doğru bile olsa, trigerde sorun çıkması halinde biliyorsunuz ki garantiye sokma ihtimalleri olsa bile sokmayacaklardır. Garanti dışı bırakacaklarını bilerek hareket etmenizde fayda var. Trigerde kesinlikle motor sıcaklığı, dolayısıyla yağ sıcaklığı önemli. Bu motoru çok fazla sıkıştırarak kullanmamak gerekiyor yağın sıcaklığının çok üst seviyelere çıkmaması adına. Çünkü ısınan yağ, kayışı daha erken deforme ediyor. Arada bir yağ dolum kapağını açıp trigeri kontrol edin kendi gözünüzle. Bunun dışında 60 bin civarı trigeri ve yağ süzgecini değiştirmenizi tavsiye ederim. Trigerin ömrü sadece km olarak değil, zaman olarak da belirleniyor. Örneğin 5 yıllık dilimde 60 bin km civarına geldiyseniz belki km olarak sorun olmayabilir ama zaman olarak trigerin ömrü doluyor.

Ayrıca 90 bin km civarında Eat 8 şanzımanın yağ değişimini yaptırmayı da unutmayın.
Çok teşekkür ederim. 2 haftada bir motor üst temizliği yapıp sıvı kontrolü ile beraber yağ kapağından kayışı kontrol ediyorum kayıştan ziyade buji kırmasından daha çok endişeleniyorum. O yüzden belirlediğim 30.000 km buji değişim aralığını 25.000 e hatta 22.500 e kadar çekebilirim. Kendim değiştireceğim için masraf düşük olacak hatta tanesini 560 Tl den edindim 3 adet ngk iridyum buji hazır bekliyor. Şanzıman hakkında henüz bilgim yok sadece kendim değiştirebilirmiyim kalibrasyon istermi bilmiyorum 75.000 km civarında değişim yaparım muhtemelen aracın 4. yılında o km ye ulaşırım.
 
Yağ süzgeci ulaşılması zor bir parça değil gibi görünüyor. Bence trigerden çok korkulması gereken kısım orası 🙂 Trigere adam kapak yapmış, görebiliyorsun ne olup bittiğini.

15.000'de 1 yağ, yağ filtresi.. 30.000'de 1 süzgeç temizliği, 60.000'den sonra her 5.000'de triger kontrolü.. İyi durumda, 75-80.000 gibi değişim ideal tablo sanırım.

Her süzgeci tıkanan araba da yatak sarmıyor bu arada, ne bakımsız arabalar var. 85.000'de uyarı verdiği için sökülüyor.. Adam hiçbirşeyi değiştirmemiş, yağı da ekleye ekleye devam etmiş 😁

Atmosferikler çok ısınmadığı için midir bilmiyorum onlar daha toleranslı herhalde. Bir de eski model hani 2022 sonrası kayış değişti ya.

Bu arada 70.000 sonrası kayış değiştirmek çok da anormal bir durum değil aslında. Zamanında 2005 gibi olması lazım 1.6 atmosferik B5 Passat'ımız vardı, serviste 50.000'lerde değiştirmek istemişler. Sonra sanayide usta açıp göstermiş babama, değiştirmeye gerek yok diye.

Onu alma, bunu alma.. Ne alacak insanlar, bunların en azından şanzımanı güzel. Motorda tasarım hatası var ama çok yaygın olması iyi birşey.
Kesinlikle aynı bakış açısındayız😄 aracı okadar spekülasyona rağmen aldım zaten onu alma bunu alma ne alacağız gerçekten. Yağ süzgecinin altına karterde denk gelen yere tapa şeklinde bir temizlik deliği açmak benim aklıma geliyor firmanın neden böyle şeyler aklına gelmiyor bilmiyorum😃 Süzgece yapışan kayış parçalarının sivri bir cisimle kolay düşürüldüğünü görüyoruz bunu yapmak için neden karteri sökmek sonra tekrar contalamak zorunda bırakılıyoruz.. Ya en azından 15.000 de bir yağ değişim periyotlarında serviste süzgeci kontrol etmiş gerekirse temizliğini yapmış ve kullanıcıyı kayışın durumuyla ilgili bilgilendirmiş olurdu.

70.000 ve sonrası kayış değiştirmek tabiki anormal değil sanayide 15.000 Tl civarında periyodik bakım dahil kayış değişimi yapıyorlar ama nedense bunu abartan bir toplumumuz var.
 
Çok teşekkür ederim. 2 haftada bir motor üst temizliği yapıp sıvı kontrolü ile beraber yağ kapağından kayışı kontrol ediyorum kayıştan ziyade buji kırmasından daha çok endişeleniyorum. O yüzden belirlediğim 30.000 km buji değişim aralığını 25.000 e hatta 22.500 e kadar çekebilirim. Kendim değiştireceğim için masraf düşük olacak hatta tanesini 560 Tl den edindim 3 adet ngk iridyum buji hazır bekliyor. Şanzıman hakkında henüz bilgim yok sadece kendim değiştirebilirmiyim kalibrasyon istermi bilmiyorum 75.000 km civarında değişim yaparım muhtemelen aracın 4. yılında o km ye ulaşırım.
Sanziman yag değişimi icin motor yağı gibi tıpayı açıp akmasını beklemek ve sonra doldurmak cok da faydali degil. Bu is icin makine gerekiyor dişliler arasında kalan eski yagin da tamamen çekilmesi icin ve bunu zaten 100 bin km icinde 1 kez yapıyorsunuz o yuzden yetkiliyi ya da sanziman bakımını bilen bir yeri tercih etmekte fayda var. Ayrica yol alıştırma testi disinda makine uzerinden de kalibrasyon yapilma durumu olabiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Dustero59